Wat te doen met wanbetalers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 00:02

Ben wel benieuwd hoe je afloopt Lachen

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 00:07

essie79 schreef:
"een deukje in zijn/haar nieuwe auto trappen
" dan zeg ik dat ik hem een zak vind?"

Sorry Haha! , moest opeens aan deze reclame denken.

Bij grote bedragen weet ik niet wat ik zou doen, maar ik vind "eerst betalen, daarna verzenden"

'hapje, drankje, vorkje prikken?' Tong uitsteken Geweldige reclame *LOL*, ff offtopic, sorrie Haha!.

Een bepaalde vorm van zwarte lijst zou inderdaad wel fijn zijn. Ik koop meestal ook alleen iets van bokkers die ik irl ken of al eerder contact mee heb gehad.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 00:07

De eerste - en laatste - keer dat er iets goed fout is gegaan met mijn 'Bokt-handel' heb ik via TeM om raad gevraagd... Het is uiteindelijk gelukkig opgelost...

Succes iig!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:05

Ik had al een aantal dingen aan een bokker verkocht en dat ging telkens goed met betalen etc. De laatste keer dus niet, zit nog steeds te wachten op geld. Dus heb ik een incassobureau ingeschakeld. Degene die ik via internet heb gevonden doet dit dus ook voor particulieren Lachen De kosten zijn 7,5 % van het bedrag bij bedragen onder de 1000 euro. Dus dat valt wel mee.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:40

Ik wilde voor de gein antwoorden: deurwaarder inschakelen...

Maar cornelie... 2 vraagjes:

1. Als het de hele tijd goed gegaan is, waarom dan nu een incassobureau? Heeft hij/zij de spullen al, vanwege de goede afhandelingen in het verleden?

2. Ik neem niet aan dat het dan om een halster oid gaat, wel..?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:02

Ja, hij/zij heeft de spullen al. Eerdere spullen die gekocht werden werden ook netjes betaald. Via telefoon/pb had ik een leuk contact, ook over andere zaken. De laatste keer werd er niet direkt betaald. Nou ja, dat kan gewoon een keer gebeuren. Over gebeld en er waren helaas wat gezondheidsproblemen geweest bij het paard waar veel geld voor nodig was. Prima, ook nog geen probleem. Toen was de vraag of er in 2 termijnen betaald kon worden. Was ook goed maar helaas gebeurde dat niet. Aangetekend een herinnering gestuurd waarop direkt gebeld werd. Ook toen ben ik gewoon netjes en beleefd aan de foon gebleven. (schelden en schreeuwen levert in zo'n geval toch niks op.) Afgesproken dat eind jan. alles betaald zou zijn. Niks binnen dus dan maar voelen en direkt een incassobureau ingeschakeld. Zij gaan dus door tot uiteindelijk beslaglegging etc. Het is geen halster nee maar ook zeker nog geen wereldbedrag. (nog veel minder in elk geval dan de helft van 1000 euro Knipoog ) Maar het gaat mij om het principe Boos! Ik ben zeker niet de beroerdste niet als het even niet uitkomt met betalen maar afspraken nakomen vind ik dan wel zo netjes.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:06

boter bij de vis of vooraf betalen?

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:17

soms wil bellen ook nog wel eens helpen Haha!. Ik heb het ook eens met een bokker gehad, ging ook maar een klein bedrag. Nu kijk ik ook eerst altijd naar de leeftijd, in dfe hoop dat die goed is opgegeven Haha!.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 21:51

Carolien007 schreef:
soms wil bellen ook nog wel eens helpen Haha!. Ik heb het ook eens met een bokker gehad, ging ook maar een klein bedrag. Nu kijk ik ook eerst altijd naar de leeftijd, in dfe hoop dat die goed is opgegeven Haha!.

Dat was niet bij mij! Maar ik heb je spulletjes nog en ga komend winterseizoen er officieel mee starten!

Tja er goed achteraan zitten! Bellen is effectiever dan schrijven! Of dreigen met een deurwaarder Knipoog

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 10:40

Goh, ik heb kennelijk geluk gehad. Heb een paar maal via internet (niet Bokt, maar marktplaats) iets gekocht en verkocht en heb altijd zowel zelf achteraf betaald als na levering betaald gekregen, alles probleemloos. Dat is dus niet zo normaal als ik dacht. Het ging niet om grote bedragen, altijd ruim onder de € 100,-

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:28

Ik zet op dit moment te wachten op iets wat ik zou overnemen van een bokker. Ze is al bijna 2 weken niet meer online geweest, PB's worden dus niet opgehaald, het geld staat al een week op haar rekening.

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:55

LuvdaTossa"]
[quote="Carolien007 schreef:

Dat was niet bij mij! Maar ik heb je spulletjes nog en ga komend winterseizoen er officieel mee starten!

Tja er goed achteraan zitten! Bellen is effectiever dan schrijven! Of dreigen met een deurwaarder Knipoog
[/quote]
nee dat was ook niet bij jou, jebedoeld de handschoentjes enz toch? Ik heb al best veel via internet verkocht en het is maar een keer fout gegaan, bij een bokker.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 14:03

In het systeem dat EA gaat vervangen komt ook meteen een 'user feedback' systeem. Daarin kan je dan nadat je iets gekocht/verkocht hebt of de andere partij alles netjes afgehandeld heeft of niet. Op die manier kan je als je iets koopt heel snel zien of iemand te vertrouwen is of niet (mits die persoon al wat vaker iets ge-/verkocht heeft).

@Margreet; bij alle zendingen die ik tot nu toe heb gehad was het geen probleem als ik (terwijl de postbode er bij was) even het pakketje open maakte om te kijken of er ook daadwerkelijk in zit wat er in hoort te zitten. Officieel mag het niet maar ik heb het nog niet meegemaakt dat het postkantoor of de postbode daar een probleem van maakt.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 14:11

Nog even over dat rembours verhaal. Ik hoorde laatst een verhaal van m'n vader, dat een kennis van een vriend van hem (volgen jullie het nog?) vazen had besteld en onder rembours af had laten leveren. Dit grapje kosten 800 euro. Hij maakt de doos open, zitten er een paar bakstenen in. Het adres waar het vandaan kwam is een postbus, de post mocht geen verdere gegevens verstrekken. Dag 800 euro! Doei, doei

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 14:18

Tessebes schreef:
Nog even over dat rembours verhaal. Ik hoorde laatst een verhaal van m'n vader, dat een kennis van een vriend van hem (volgen jullie het nog?) vazen had besteld en onder rembours af had laten leveren. Dit grapje kosten 800 euro. Hij maakt de doos open, zitten er een paar bakstenen in. Het adres waar het vandaan kwam is een postbus, de post mocht geen verdere gegevens verstrekken. Dag 800 euro! Doei, doei

zo zeg........... das onaangenaam !

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:44

Tessebes schreef:

whoo das poedersuiker!!!
das echt balen!
het zal je maar gebreuren...

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:50

Ik heb een half jaar geleden een dressuurhoedje op marktplaats zien staan en toen heb ik telefonisch contact gehad met die vrouw. Ze bood zelf aan om het hoedje eerst op te sturen zodat ik em kon passen en dat ik als het paste het bedrag over maakte.

Nou ik kreeg het hoedje netjes thuis, gepast en het paste dus ik met spoed het bedrag via internet overgemaakt want ik wilde dat ze het echt zsm zou hebben. *LOL* Dit ging dus echt goed maar ik weet niet of ik het zo zou doen.

Bloos Ik heb ooit eens aan een penvriendinnetje in zweden geld gestuurd en dan zou zij mij een bepaalde cd sturen. Nou geld weg en nooit wat gehoord/gekregen... en ik was toen nog maar 12 ofzo... dat was mn spaargeld... Huilen

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:34

cornelie schreef:
Ja, hij/zij heeft de spullen al. Eerdere spullen die gekocht werden werden ook netjes betaald. Via telefoon/pb had ik een leuk contact, ook over andere zaken. De laatste keer werd er niet direkt betaald. Nou ja, dat kan gewoon een keer gebeuren. Over gebeld en er waren helaas wat gezondheidsproblemen geweest bij het paard waar veel geld voor nodig was. Prima, ook nog geen probleem. Toen was de vraag of er in 2 termijnen betaald kon worden. Was ook goed maar helaas gebeurde dat niet. Aangetekend een herinnering gestuurd waarop direkt gebeld werd. Ook toen ben ik gewoon netjes en beleefd aan de foon gebleven. (schelden en schreeuwen levert in zo'n geval toch niks op.) Afgesproken dat eind jan. alles betaald zou zijn. Niks binnen dus dan maar voelen en direkt een incassobureau ingeschakeld. Zij gaan dus door tot uiteindelijk beslaglegging etc. Het is geen halster nee maar ook zeker nog geen wereldbedrag. (nog veel minder in elk geval dan de helft van 1000 euro Knipoog ) Maar het gaat mij om het principe Boos! Ik ben zeker niet de beroerdste niet als het even niet uitkomt met betalen maar afspraken nakomen vind ik dan wel zo netjes.

Maar met de incassobureau schiet je toch geld erbij in als verkoper? Of moet de koper die incassokosten betalen?

L*llig voor je uums, (waren dat je overgebleven ponykamp spullen? Knipoog), ik hoop dat je er nog uit komt!!!!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:08

Nou, die kosten vallen dus reuze mee. Bij bedragen onder de 1000 euro ben ik 7,5 % van het bedrag een hen verschuldigd. De rest van de incassokosten etc komen voor rekening van de ander.

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:11

gijsenkim"]
[quote="Tessebes schreef:

zo zeg........... das onaangenaam !
[/quote]

Onaangenaam Verward Das gewoon zwaar kl*te!! Haha!

Ik heb wel eens gehad dat ik had gereageerd op iets en geld over zou maken maar dit steeds vergat Bloos! En eigenlijk nooit meer iets gehoord van de verkoper dus.... Niet zo netjes
Maar laatst kocht ik een pakketje van hoge waarde, ik zou ook geld overmaken en kreeg dat geld weer terug... was dus iets fout gegaan. Dus met de verkoper afgesproken dat we het onder rembours zouden doen.
Ik koop weinig van het internet... als ik iets koop is het vaak onder rembours.