Karl66 schreef:In het vorige topic, dat nog voor overleg op slot staat (bijzonder trouwens dat er tijdens dat overleg al weer een nieuw topic geopend mag worden) liepen er twee dingen door elkaar. Het topic ging over mensen die druk ervoeren omdat ze zich niet laten vaccineren. Prima als ze daar met elkaar over willen praten en daar heb ik echt niks aan toe te voegen. Maar tegelijkertijd kwamen ze met allerlei drogredeneringen waarom ze zich niet laten vaccineren. Vaccineren zou gevaarlijker zijn dan de ziekte doormaken, er was niet voldoende getest, het waren onbekende technieken, waar we de lange termijn effecten niet van weten, etc. En het is natuurlijk belachelijk dat mensen op Bokt leugens mogen verspreiden, zo mensen bang maken voor vaccineren en zo de vaccinatiebereidheid omlaag brengen.
Ik zou dus op z'n minst verwachten dat er een hele grote groene waarschuwing in de OP staat dat het verspreiden van misinformatie of onbewezen theorieën, om zo de keuze te rechtvaardigen niet toegestaan is.
Maar als de mods het niet toestaan om op dat soort onzinbeweringen te reageren en tegelijkertijd die beweringen wel toestaan, dan krijgen ze van mij gewoon een dikke middelvinger en reageer ik gewoon. Die discussie durf ik wel aan te gaan.
Ik sluit mij graag bij deze uitstekend verwoorde post aan. Wat los staat van het feit dat ik niemand onder druk zet om wel of niet te vaccineren en de frustraties aan alle kanten prima begrijp.