Aanstootgevend

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:51

Is er serieus iemand met een avatar van een smiley met een piemel geband....

What the.....

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:55

Bokt hanteert niet zozeer jeugdjournaalnormen maar SGP-normen.
Zolang je in je achterhoofd houdt dat een poster van zoenende vrouwen aanstootgevend is volgens de SGP en op dat niveau op bokt post zit je wel goed.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:58

Echwel schreef:
Ik bedoel gewoon bokt in het algemeen, want mods zijn ook gebruikers.

Niet dus persee op sexueel getine topics.
Ik neem vaak aanstoot aan medische adviezen die kant nog wal raken.
Zitten er opeens 1000den dokters hier?
Hoe ver ga je daarin mee, vaak nog gevaarlijk ook.

Ook dat vind ik persoonlijk vreselijk irritant. Vrijwel elk medisch topic wordt gekaapt door de 'omaweethetbeter' adviezen van een ouder iemand en twee hypochonders die alles wel gehad en meegemaakt hebben. Inclusief de wonderbaarlijke genezingen natuurlijk.

Maar hé, daar kun je dus precies niets aan doen en dus bij neerleggen of gewoon niet meer meelezen.
Ze kunnen het toch nooit iedereen naar de zin maken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:14

Jolliegirl schreef:

What the.....

Nou inderdaad. En die hobbelende borsten ava dan? Ik weet niet precies wie die heeft maar er is iemand die een ava heeft met schuddende borsten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:15

Sunnda schreef:
Ook dat vind ik persoonlijk vreselijk irritant. Vrijwel elk medisch topic wordt gekaapt door de 'omaweethetbeter' adviezen van een ouder iemand en twee hypochonders die alles wel gehad en meegemaakt hebben. Inclusief de wonderbaarlijke genezingen natuurlijk.

Maar hé, daar kun je dus precies niets aan doen en dus bij neerleggen of gewoon niet meer meelezen.

Klaziena Uut Zalk is inderdaad wederopgestaan :j

Foeien helpt een hoop om dat soort stierenpoep niet meer te hoeven lezen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:22

eens met Ibbel :')

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:24

Ibbel schreef:
Bokt hanteert niet zozeer jeugdjournaalnormen maar SGP-normen.
Zolang je in je achterhoofd houdt dat een poster van zoenende vrouwen aanstootgevend is volgens de SGP en op dat niveau op bokt post zit je wel goed.

Ik heb op Bokt nog nooit SGP-normen gezien. Integendeel ik vind het hier meestal vrijzinniger dan in de gemiddelde maatschappij. En verder,aanstootgevend valt meestal mee maar wel soms niet volgens normen van goede smaak. Natuurlijk is het altijd mogelijk om een topic wat je niet bevalt over te slaan.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:26

Suzanne F. schreef:
Jolliegirl schreef:

What the.....

Nou inderdaad. En die hobbelende borsten ava dan? Ik weet niet precies wie die heeft maar er is iemand die een ava heeft met schuddende borsten.

Wauw..
Degene die dit als aanstootgevend gezien heeft moet iets hebben tegen een smiley met een piemel..
Die borsten ken ik ook..

Middelvingers ook..

Waar maken we ons druk om zeg.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:28

Er is al eerder aandacht voor het geven van medische adviezen geweest , dat moet je dus niet doen. Je kunt wel vermelden wat je zelf hebt gedaan om beter te worden en welke stappen je hebt ondernomen maar iedereen is anders en elk ziektebeeld ook. Dus verwijzen naar de huisarts is de enige juiste weg. Helaas blijven er een aantal mensen spuien met allerlei behandelingen die een ts zou kunnen doen zonder dat die ooit een arts bezocht hebben.
Ik heb wel in het vit D tekort topic aangegeven waar het besteld kan worden en welke dosis ik zelf neem maar ga er van uit dat ze weten dat ze een tekort hebben naar aanleiding van bloedonderzoek.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:38

Sunnda schreef:
Echwel schreef:
Ik bedoel gewoon bokt in het algemeen, want mods zijn ook gebruikers.

Niet dus persee op sexueel getine topics.
Ik neem vaak aanstoot aan medische adviezen die kant nog wal raken.
Zitten er opeens 1000den dokters hier?
Hoe ver ga je daarin mee, vaak nog gevaarlijk ook.

Weet gewoon meteen precies welke 3 mensen je bedoelt _O-

Brb even mezelf een vitamineinfuusje geven en kaneelolie druppelen op spannende plekken.

Ods, ik snap je bericht. Maar er is een hoop onvrede bij leden. Zou je misschien op kunnen pakken.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:54

Ok, met het risico om een standje te krijgen ga ik dit plaatsen.

[gebruiker] is degene die voor de ava is geband. Dit omdat zij en [mod] elkaar al tijden in de haren vliegen voor het kreupele paard van [mod], waar volgens een aantal mensen niet bepaald veel aan wordt gedaan. [gebruiker] heeft dus 24 uur de tijd gekregen om de ava aan te passen, maar had nou eenmaal andere dingen te doen, waarna er een ban van 1 week werd opgelegd. Enfin, oliebol happens zullen we maar zeggen.

Dan kennen we allemaal [gebruiker], [gebruiker] en [gebruiker] die op een of andere manier alles kunnen zeggen en doen op bokt, maar waar geen haan naar kraait. "We zijn er mee bezig" [gebruiker] heeft inmiddels al voor de 16e keer Corona, maar gaat wel uit kamperen en staat vervolgens anderen ook nog even de les te lezen. [gebruiker] geeft iedereen medische adviezen zonder medische achtergrond en [gebruiker] zit vrolijk discriminerende opmerkingen te maken.

Geen haan die er naar kraait vanuit het beheer. We zien het allemaal gebeuren, niemand doet er wat aan.

Dan hebben we nog het bidet topic waar [gebruiker] ( die ook overal mee weg lijkt te komen ) even verteld dat haar vriend haar doos leeglebbert. Niet echt SGP/Jeugdjournaal proof. Leuk voor de jonge kinderen op bokt.

Ik durf er geld op in te zetten dat deze post binnen no time is verdwenen, want ook censuur zijn ze goed in, zeker als het een groene aangaat. Ik zie de hulk wel in mijn inbox verschijnen. :)

Maar kom op, laten we het beestje maar eens bij de naam noemen.
Laatst bijgewerkt door Polly op 23-07-20 17:41, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Gebruikers geannonimiseerd

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:01

Applaus Tallie. Alles op tafel dan ook. [gebruiker] krijgt een week een ban om haar blik op dingen (een mening mag ze hebben, of je het er mee eens bent of niet) maar [gebruiker] en [gebruiker] blijven er vrolijk mee weg komen :evaw:
Laatst bijgewerkt door ynskek op 23-07-20 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gebruikersnamen verwijderd

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:05

Mand schreef:
Applaus Tallie. Alles op tafel dan ook. [gebruiker] krijgt een week een ban om haar blik op dingen (een mening mag ze hebben, of je het er mee eens bent of niet) maar [gebruiker] en [gebruiker] blijven er vrolijk mee weg komen :evaw:

En zo zijn er nog wel wat bokkers die blijkbaar alles kunnen maken, waar de rest een pb van een mod krijgt en het bericht verwijderd wordt.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 23-07-20 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:05

Nou ja, dat bedoel ik dus maar. Sommige mensen zitten in een soort van blinde vlek als het op het beheer/de mods aankomt.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:06

Mis er nog eentje met "omaweetallesbeter".
En de dingen Tallie, Sunnda en Ibbel ook al zeggen, dat vind ik veel aanstootgevender dan een piemel/borsten/middelvinger avatar of zelfs het grapje dat gemaakt werd over badkamer producten.

Edit; eens met Kaitlyn. :j

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:08

Dat is inderdaad wat ik net ook bedoelde met het, met twee maten meten en 'inner circle' :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:09

Tallie1979 schreef:
Nou ja, dat bedoel ik dus maar. Sommige mensen zitten in een soort van blinde vlek als het op het beheer/de mods aankomt.

En durf maar eens een opmerking over zo’n bokker te maken, die wordt meteen verwijderd met een pb er achteraan dat het “niet aardig en op de man is”. :r

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:10

Dank Tallie, ik was al aan het puzzelen wie men nu allemaal bedoelde, ik kwam zelf al een heel eind.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:11

En dan hebben we het nog geen eens over de bokkers die gewoon pestgedrag vertonen en steeds steken onder water geven naar andere Bokkers. Zowel op Bokt als daar buiten. Maar verder dan een owtje komt het daar ook niet bij. Het leven zuur maken kan helaas op internet ook

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 14:11

En veel van ie posten zijn in mijn ogen ook aanstootgevend.
Corona genezen met vit c enz

Sommige mensen krijgen onder het mom van alu hoedje bannen voor vaccinatie topics terwijl hypochodrie wordt toegejuicht

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:12

Kaitlyn schreef:
Mand schreef:

En zo zijn er nog wel wat bokkers die blijkbaar alles kunnen maken, waar de rest een pb van een mod krijgt en het bericht verwijderd wordt.

:j
Kan er wel een kliekje noemen in nieuws en maatschappij die wel bepalen welke berichten daar gewenst zijn en welke niet.
En die berichten die ze dan onder de gordel erg duidelijk geven blijven staan.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 23-07-20 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:12

Oh men ik zocht popcorn maar het werd taart Y)(^)

Ik moet toch echt mijn scope op bokt verruimen buiten de paardentopics _O- kan ik nog eens lachen als ik een saaie dag heb.

Verder, t is net de echte wereld met politieke belangen en vriendjespolitiek. Heb er een hekel aan maar kennelijk hoort dat zo.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:13

Echwel schreef:
Sommige mensen krijgen onder het mom van alu hoedje bannen voor vaccinatie topics terwijl hypochodrie wordt toegejuicht

Dit is precies wat ik bedoel! Slecht voor je paard zorgen tot de dierenambulance ingeschakeld moet worden, hypochondrie, godsdienst door je strot duwen, pesten en belachelijk maken mag allemaal. Maar een piemel of een afwijkende mening? HO HO STOP PANIEK!!

MarjanB schreef:
Oh men ik zocht popcorn maar het werd taart Y)(^)

Eetsmakelijk :D
Laatst bijgewerkt door Mand op 22-07-20 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:14

Kaitlyn schreef:
Tallie1979 schreef:

En durf maar eens een opmerking over zo’n bokker te maken, die wordt meteen verwijderd met een pb er achteraan dat het “niet aardig en op de man is”. :r

Dit is trouwens ook zo een. De 'op de bal niet op de man' is voor Modjes ook open voor vrije interpretatie.

Ik kreeg laatst een boze PB van een verwijderd bericht wat 'op de man' was maar dat bericht was (toevallig) zo algemeen als maar wat. Veel algemener koj je ze niet vinden.

Reactie op gegeven en ik kreeg een PB terug waarin een lang verhaal in stond en eigenlijk nergens op sloeg. Lang verhaal kort "Mijn wil is wet, dit is mijn uitspraak en hier moet je het mee doen."

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:15

Bepaalde bokkers zijn inderdaad notoire bloed-onder-de-nagels-vandaag-trekkers. Dat is al jaren zo, is zelfs beleid op gemaakt om OWs op te geven, ook als zo'n type steeds nét binnen de regels blijft. Maar volgens mij wordt daar weinig gebruik van gemaakt want de zuigers blijven actief. Het valt me op dat een heleboel gebruikers zich daar aan ergeren en niet aan een piemel avatar of een platvloers grapje in een topic.
Dus als we het dan over aanstootgevend hebben dan zijn dat soort bokkers veel grotere stoorzenders dan een plaatje, ava of grapje. Handel daar eens op ipv bokkers die zich eraan storen de mond te snoeren met slotjes en OWs. Want wat er nu broeit onder de oppervlakte los je daar niet mee op.