Ik ben Corona moe

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25581
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Ik ben Corona moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 23:39

Ik volg ook nog maar twee keer per dag het corona-nieuws en de rest van de tijd denk ik vooral aan andere dingen. Ik word er op het werk wel genoeg mee geconfronteerd.
Op de een of andere manier kan ik blijkbaar heel selectief door de topics screenen, want ik skip die topics al automatisch als ik het woord corona zie. Op social media kan ik ook heel selectief door mijn tijdlijn scrollen. Ik weet ongewenste informatie in ieder geval vrij aardig te filteren in mijn corona-pauzes.

Maar daar heb je helemaal niets aan natuurlijk, want als dat voor jou een optie was had je dit topic niet geopend :+

Narcissa
Berichten: 3056
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Ik ben Corona moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 02:22

Ik wist niet dat je topics kon afvinken, meteen gedaan, bedankt voor de info :D

Je leest en hoort niks anders meer dan corona corona corona, ik ben het spuugzat ondertussen

wortel115

Berichten: 2153
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Ik ben Corona moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 03:47

Goed idee om ze weg te vinken. Aan de andere kant zijn er ook weinig andere dingen te lezen helaas.

KimD

Berichten: 20526
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Ik ben Corona moe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 08:26

Heb de optie inderdaad gebruikt en het hele subforum weggeklikt. Hoef nu alleen in Actieve onderwerpen de nieuwe weg te klikken.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Re: Ik ben Corona moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:47

Ik merkte het bij mijzelf vorige week ook en het wordt er niet minder om.. :j Alles draait erom.. Niet naar bedoelt tegenover mensen die dit écht in hun leven hebben momenteel, het is verschrikkelijk en ik hoop echt dat jullie gezond eruit komen. Maar ik merk dat ik thuiszit, geen gekke dingen uithaal en naar buiten kijk en niets anders lees en hoor en meemaak dan corona.. Dat ik het op bokt kan uitzetten is fijn, maar heel Instagram, Facebook, Nieuws, familie, vrienden en collega's uitzetten is een stuk lastiger.. Het wordt zo'n neerwaardse spiraal waar je maar niet uitkomt..

Zelfs topics waar het niet in de titel staat wordt het regelmatig en uitvoerig besproken..
Ik wil het bestaan ervan niet ontkennen, maar ik ben inmiddels wel even verzadigd.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41694
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Ik ben Corona moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:30

De opties die er zijn, zijn hier al genoemd. Je kan het topic negeren (op het bolletje voor de titel klikken tot er een kruis in staat) of je beperkt de 'Actieve topics' tot paardgerelateerd.

Er zijn wel plannen om in het nieuwe forumsyteem te zorgen dat je specifieke forums kan volgen of negeren. Maar daar heb je nu erg weinig aan...

Olympia

Berichten: 55609
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Ik ben Corona moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:39

Bart,waarom kunnen de Huiskamer en Speelkamer wel hierin een uitzondering zijn en CV niet?

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:39

Wat is dan het verschil tussen het SK en het CV dat het daar niet kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:02

Canon schreef:
Ik merkte het bij mijzelf vorige week ook en het wordt er niet minder om.. :j Alles draait erom.. Niet naar bedoelt tegenover mensen die dit écht in hun leven hebben momenteel, het is verschrikkelijk en ik hoop echt dat jullie gezond eruit komen. Maar ik merk dat ik thuiszit, geen gekke dingen uithaal en naar buiten kijk en niets anders lees en hoor en meemaak dan corona.. Dat ik het op bokt kan uitzetten is fijn, maar heel Instagram, Facebook, Nieuws, familie, vrienden en collega's uitzetten is een stuk lastiger.. Het wordt zo'n neerwaardse spiraal waar je maar niet uitkomt..

Zelfs topics waar het niet in de titel staat wordt het regelmatig en uitvoerig besproken..
Ik wil het bestaan ervan niet ontkennen, maar ik ben inmiddels wel even verzadigd.


Zelfs met diagnose corona ben ik coronamoe. Inderdaad vanwege die neerwaartse spiraal en het gevoel dat je niet meer positief mag zijn, de hoop uitspreken dat we in mei het leven weer op mogen gaan bouwen. Hell zelfs positief zijn over het feit dat er twee / drie dagen een daling in de cijfers zichtbaar is. Mag allemaal niet. Dus ik ben gestopt met het nieuws volgen en heb ook alles weggeklikt hier op Bokt en ik mijd mn socials.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41694
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Ik ben Corona moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:47

Het verschil tussen CV en de HK/SK is dat er meer mensen zijn die deze topics wel in actieve topics willen zien verschijnen.
Ben het helemaal met jullie eens dat dit niet optimaal is. Met de huidige mogelijkheden komen we alleen uit op oplossingen die voor een deel van de gebruikers handig zijn.

Net even gekeken maar de meeste CV topics bij actieve topics hebben behoorlijk wat pagina's. Als je die 1x wegklikt (op negeren zet) dan zie je ze ook niet meer terug daar.

Billy

Berichten: 20726
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Ik ben Corona moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:57

Dan klik je het toch gewoon niet aan?
Ik heb op dit moment 2corona patiënten op mijn werk, er zijn er nog 3getest, dus miss morgen 5
En dan ga jij op een forum zeuren dat je corona moe bent?
Wordt volwassen, dat is het enige wat ik kan zeggen....

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 16:19

Nou nou... Ja dan mag je dus helemaal nooit meer ergens iets over zeggen. Dooddoeners kun je overal wel tegenaan gooien, nietwaar? Vind het heel naar voor jou dat jij daar op je werk mee geconfronteerd wordt, en heel naar voor die mensen, maar dat maakt het niet gezond voor mij om er de hele tijd over te lezen, dat is niet goed voor mijn geest, ik doe het wel, kan niet stoppen lijkt het wel, maar het zou beter zijn om dat niet te doen. De wens van iemand om er niet de hele tijd mee geconfronteerd te worden is volkomen valide, ondanks het feit dat er in deze crisis ergere dingen zijn dan erover te moeten lezen

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 16:25

Ik heb bijna alle corona topics met het kruisje verborgen. Gebruik bokt op mijn telefoon en met 2x drukken is een topic verdwenen. Mijn actieve onderwerpen staat niet meer vol met corona, dus ik ben blij.
Snap dat het vervelend is dat je er wat moeite voor moet doen, maar ach. Het is het waard! :)

KimD

Berichten: 20526
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 16:50

Cinderella schreef:
Ik heb bijna alle corona topics met het kruisje verborgen. Gebruik bokt op mijn telefoon en met 2x drukken is een topic verdwenen. Mijn actieve onderwerpen staat niet meer vol met corona, dus ik ben blij.
Snap dat het vervelend is dat je er wat moeite voor moet doen, maar ach. Het is het waard! :)


Heb dit inmiddels ook gedaan, was deze optie ook helemaal vergeten. Nieuwe topics klik ik direct richting kruisje, dat werkt prima.


Billy schreef:
Dan klik je het toch gewoon niet aan?
Ik heb op dit moment 2corona patiënten op mijn werk, er zijn er nog 3getest, dus miss morgen 5
En dan ga jij op een forum zeuren dat je corona moe bent?
Wordt volwassen, dat is het enige wat ik kan zeggen....


:Y) 8)7

Zertab

Berichten: 12456
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ik ben Corona moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 16:58

Nou Ts, ik ben ook corona moe. De hele dag overal waar je kijkt, luistert en leest: corona corona corona. Gebeurt niets anders meer op de wereld blijkbaar?
Ik kijk om 20:00 het NOS journaal en voor de rest wil ik aan andere dingen.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:42

Billy schreef:
Dan klik je het toch gewoon niet aan?
Ik heb op dit moment 2corona patiënten op mijn werk, er zijn er nog 3getest, dus miss morgen 5
En dan ga jij op een forum zeuren dat je corona moe bent?
Wordt volwassen, dat is het enige wat ik kan zeggen....


Niemand die zegt dat corona niet erg is? De hele wereld staat op z'n kop. Dat voelen we allemaal echt wel hoor. Maar dat betekent toch niet dat we er dag en nacht mee geconfronteerd moeten worden? We voelen het genoeg, maar er moet altijd ruimte blijven voor andere onderwerpen en voor grapjes.
Zo'n soort opmerking als die jij maakt, vind ik toch zo jammer om te lezen. Dat maakt mensen monddood. Dit soort opmerkingen maken veel mensen op het subforum van corona. Alleen daarom lees ik het al niet. :n

Ir111

Berichten: 12016
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:46

KimD schreef:
Heb de optie inderdaad gebruikt en het hele subforum weggeklikt. Hoef nu alleen in Actieve onderwerpen de nieuwe weg te klikken.

Ik ook net dankzij jouw topic, thanks! :D

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 08:11

Billy schreef:
Dan klik je het toch gewoon niet aan?
Ik heb op dit moment 2corona patiënten op mijn werk, er zijn er nog 3getest, dus miss morgen 5
En dan ga jij op een forum zeuren dat je corona moe bent?
Wordt volwassen, dat is het enige wat ik kan zeggen....

Definieer jouw strekking van volwassen eens alsjeblieft, want die opmerking begrijp ik niet zo in de context van dit topic.. :=
Dat hele zeuren valt echt wel mee.. Je denkt er anders over blijkbaar, en zo te lezen raakt het je gigantisch..
Dat mag hoor, maar dan klik jij voor je eigen gemoedsrust toch ook dit topic even niet aan? :o Scheelt je veel frustratie denk ik namelijk..

Ik vind niemand zich hier grof voordoen tegenover de situatie, enkel respectvol.
Maar wel even een grens stellend en vragend wat er technisch mogelijk is om iets op te lossen.
Wat is daar mis mee?

KimD schreef:
Heb de optie inderdaad gebruikt en het hele subforum weggeklikt. Hoef nu alleen in Actieve onderwerpen de nieuwe weg te klikken.

Goeie tip! Ga ik meteen ook even opzoeken en doen.. Dankjewel! +:)+

Hanafubuki schreef:
Zelfs met diagnose corona ben ik coronamoe. Inderdaad vanwege die neerwaartse spiraal en het gevoel dat je niet meer positief mag zijn, de hoop uitspreken dat we in mei het leven weer op mogen gaan bouwen. Hell zelfs positief zijn over het feit dat er twee / drie dagen een daling in de cijfers zichtbaar is. Mag allemaal niet. Dus ik ben gestopt met het nieuws volgen en heb ook alles weggeklikt hier op Bokt en ik mijd mn socials.

Dát dus inderdaad! _/-\o_ Terwijl je nu júíst dat positieve zo goed kan gebruiken met z'n allen. Je hoeft niet overmatig positief te gaan doen en alles vergeten, maar er is ook een middenweg tussen de hysterie van nu en dat. En die mis ik nu gigantisch.. Je klinkt heel bewust. Dat bewustzijn hebben we meer nodig! :D
Enne, toch veel beterschap. :o Hopelijk heb je het een beetje mild te pakken.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132231
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Ik ben Corona moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:49

Zullen we proberen om dit als een technische vraag te blijven zien en het daar evt. verder over te hebben, zonder het coronagebeuren erbij te betrekken?
Ik weet dat het bij veel mensen heel hoog zit en dat de gemoederen soms op kunnen lopen, maar daar hebben we CV voor om daar van gedachten te wisselen. Laten we dit topic dan gebruiken voor het technische gedeelte, nl. hoe je topics/subfora (ongeacht of dat nu CV is of bijv. VT, want dat maakt de vraag niet anders) zoveel mogelijk uit beeld kunt krijgen als je ze niet wilt zien.

Gini
Berichten: 17991
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 11:03

Ook al snap ik de vraag van TS wel en bedoel ik het niet slecht, ik stel me wel de vraag of alles ook maakbaar moet zijn naar de voorkeur van iedere Bokker? Ja, corona is alomtegenwoordig, je kan er deels zelf aan ontsnappen door televisie uit te laten, social media te vermijden of bij berichten over corona door te scrollen en op Bokt geen coronatopics meer aan te klikken (en blijkbaar zelfs 1 voor 1 te verwijderen).
Is dat eigenlijk al niet genoeg? Moet er voor iedere voorkeur/wens een technische functie gebouwd worden of naar een oplossing gezocht worden? Of moet je soms gewoon aanvaarden dat iets is zoals het is en dat niet alles maakbaar is?

Het wordt bijna een filosofische uiteenzetting zo. Misschien waren die drie koppen koffie toch niet zo een goed idee. :')

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Ik ben Corona moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 11:07

Je kunt het toch vràgen? Nee heb je, ja kun je krijgen

Gini
Berichten: 17991
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Ik ben Corona moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 11:18

Tuurlijk, ik snoer niemand de mond.

KimD

Berichten: 20526
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 11:21

Gini schreef:
Ook al snap ik de vraag van TS wel en bedoel ik het niet slecht, ik stel me wel de vraag of alles ook maakbaar moet zijn naar de voorkeur van iedere Bokker? Ja, corona is alomtegenwoordig, je kan er deels zelf aan ontsnappen door televisie uit te laten, social media te vermijden of bij berichten over corona door te scrollen en op Bokt geen coronatopics meer aan te klikken (en blijkbaar zelfs 1 voor 1 te verwijderen).
Is dat eigenlijk al niet genoeg? Moet er voor iedere voorkeur/wens een technische functie gebouwd worden of naar een oplossing gezocht worden? Of moet je soms gewoon aanvaarden dat iets is zoals het is en dat niet alles maakbaar is?

Het wordt bijna een filosofische uiteenzetting zo. Misschien waren die drie koppen koffie toch niet zo een goed idee. :')


Als je het topic had doorgelezen had je kunnen lezen dat ik persoonlijk de optie van het één voor één wegklikken helemaal vergeten was, dat heb ik nu dus ook gedaan. Als dat niet mogelijk was geweest dan hadden we wel verder gezien.

Over het algemeen overheerst er ook niet één bepaald subforum in 'actieve onderwerpen', maar op dit moment is Corona wel zeer overheersend en dus vervelend in dat specifieke gedeelte. Daar blijk ik niet de enige in te zijn, en aangezien er vrij snel een subforum gemaakt was, was dit misschien ook een optie geweest.

Maar zoals je had kunnen lezen is het probleem inmiddels opgelost. :)

Gini
Berichten: 17991
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 11:30

Ik heb het topic gelezen en ik heb jouw antwoorden gezien, maar de discussie gaat verder nadat jij het al opgelost had, dus ik dacht dat mijn bericht ook nog wel gepast was. Ik begrijp de vraag ook wel, je hebt een punt, maar bovenstaand bericht was gewoon mijn bedenking op het volledige verloop van dit topic. :)

Fijn dat het voor jou opgelost is en dat je toch net een beetje meer coronavrij bent. Want ik moet toegeven dat het inderdaad wat veel kan worden soms. :)