Gini schreef:Dat er op persoonlijke aanvallen gemod wordt, snap ik nog wel. Het dier is er niet bij geholpen als een anonieme persoon op het internet zijn/haar eigenaar uitscheldt.
Voor de rest is het inderdaad moeilijk om te bepalen welke actie een mod precies moet ondernemen. Mij staat een topic bij over een hond waarbij de behandelmethodes van de eigenaar ook bekritiseerd werden en dat ging er op een bepaald moment best wel heftig aan toe en het werd hier en daar best wel persoonlijk als zou de Bokker in kwestie niet het beste met de hond voor hebben. Het is al even geleden dus ik weet de precieze details niet, maar uiteindelijk is de hond er met het gekozen behandelplan wel bovenop gekomen.
Dus waar zou je op dat moment dan als mod tussenkomen als zijnde dierenwelzijn-inspecteur? En moet je dan achteraf excuses gaan geven wanneer blijkt dat je de situatie slecht ingeschat had?
Ik snap je vraag wel, Mars, en misschien moet er inderdaad 'iets' qua richtlijnen komen, maar ik vind het moeilijk om dat iets concreet te maken.
Die hond leef niet meer...
Verder, ik vind dit best een lastige kwestie. Er zijn Bokkers die huilie huilie op het forum doen, zeggen dat ze elke dag aan het janken zijn en het voor zichzelf zo erg vinden dat hun paard er zo slecht bijstaat maar wel tig excuses verzinnen waarom er geen dierenarts komt en wachten op een wonder. Of wachten te lang en dan overleefd het paard het niet.
Er zijn Bokkers die keer op keer de mist ingaan: paard ziek, dierenarts is niet mogelijk of onzin. Paard kapot, ruilen we em in voor een nieuwe.
Er zijn ook Bokkers die lang het hele verhaal niet doen aan de arts, van Bokt daarom een nieuwe arts moet zoeken en zo in rondjes blijven draaien.
Er zijn ook Bokkers die alle opties doen.
Ik kan het niet aanzien, reageer ook nooit in dat soort topics want ik weet dat TS toch niet luistert. Ik vind het heel erg voor de dieren en zou willen dat zij in bescherming genomen kunnen worden.
Er was hier trouwens laatst idd een topic over. Die staat opslot en vast dat dit topic ook opslot gaat als er mensen in dit topic gaan reageren met" Ik weet over wie dit gaat" terwijl er wel meerdere Bokkers zo met een paarden omgaan, helaas.