reakties op je advertentie op bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:44

Ik zie het vooral op FB, dan staat er een advertentie, en daaronder allemaal berichtjes met vp? en dat wordt dan via pb verstuurd, Ik denk dat je het ook een beetje zo moet zien, mensen maken niet het verschil tussen FB en een Boktadvertentie. En je wilt toch altijd eerst weten wat het kost.
Maar ik ben het met je eens hoor erg beleefd is het niet. Ik zou er niet om afwijzen, dat kun je altijd nog doen.

har166

Re: reakties op je advertentie op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:50

Ik heb je advertentie even bekeken en ik zou als koper het volgende lezen: 5 jaar, licht beleerd en moet nog goed doorgereden worden, in de omgang niet opgevoed, waarschijnlijk weinig mee gedaan, ik bied 1500 als ze goedgekeurd wordt.

Ik weet niet of anderen dat er ook uithalen? maar ik zou wel de zin eruit halen dat je niet de hoofdprijs hoeft want dat trekt vreemde en ( vaak ook onervaren ) mensen aan.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 12:12

Ik vind sowieso die prijsklassen onduidelijk, ik ken niet de prijzen van Tinkers dus geen idee wat je met hoofdprijs bedoelt, laat staan "niet de hoofdprijs"
Maar dat is niet specifiek tegen jou bedoelt hoor, ik verbaas me er altijd over. Hoe moet je dat nou weten, kun je het ergens vinden? *googled*; Wat is de hoofdprijs voor een paard :+
Lagere prijsklasse wat is dat? Tussen de 500 en 2000?

Mensen die voor het eerst een paardje gaan kopen weten dat denk ik ook niet en die vallen wel binnen jouw doelgroep.

Een goede advertentie maken is lastig, je hoeft niet alles te vertellen maar ook niet te weinig. Maar besteed er echt aandacht aan, jij wilt ook een goed huis, laat zien dat je er voor dit paard ook alles aan doet om haar goed te presenteren. Laat zien dat het belangrijk is.
Je paard heeft geen stamboek, hoe weet je dan dat het een Tinker is? Weet je iets van de ouders?
Goede foto's vind ik persoonlijk heel belangrijk, Dus echt voorkant en zijkant, ik wil de beenstand kunnen zien en de bouw. Gezellig op een afstandje in een kudde daar heb je als koper niks aan. Een aansprekende foto van het hoofd doet ook heel veel natuurlijk <3 dat is waar je in eerste instantie op valt.
Met een link naar een filmpje onder het zadel en zonder bijzet gelongeerd, Maar dat kun je ook sturen bij echte belangstelling.
Ik hoop dat je een goed huisje kunt vinden.
Laatst bijgewerkt door justkid op 01-03-20 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 12:13

Ik heb afgelopen december ook helaas een advertentie moeten plaatsen voor mijn tinkermerrie.
De vaste prijs stond in de advertentie en ik kreeg idd alsnog reacties met prijs? Zelfs iemand die de brutaliteit had om te vragen wat de minimale prijs was voor haar.
Ik heb daarna in de advertentie gezet dat reacties alleen over de prijs niet werden beantwoord.
Mensen realiseren zich niet dat het niet om een pak suiker gaat maar om een paard waar je heel veel om geeft en met verdriet afstand van moet doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 12:20

Mensen realiseren dat wel maar op dat moment is het idd ‘gewoon een pak suiker’ Ze hebben een bepaald budget, overlopen welke paarden daarbinnen passen en aan hun eisen voldoen. Als jij €2500 vraagt en hun budget €2000 is vind ik de minimale prijs ook geen rare vraag, want wie weet past het paard bij de minimale prijs wel in hun budget. De verkopers maken het emotioneel, want zij kennen het paard en hebben een band. De kopers niet, die hebben gewoon een lijst met meerdere paarden die aan hun eisen voldoen. Ik persoonlijk zou bij een emotionele verkoper al afhaken want ik heb geen zin in eventueel gezeik en een eisenlijstje.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:10

Ander zeids word ik soms ook niet goed van dat gemiep over het ideale huisje, altijd contact houden en moeten bewijzen dat je hun paard waard bent!
Het is hoe dan ook handel...het verkopen en aankopen van waar...juist in dit geval jou paard!.
dat je daar aan gehecht bent dat kan ik echt begrijpen, je gunt het dier in kwestie het beste echt dat begrijp ik als geen ander en daar gaan emoties in om heel menselijk.

Maar afgelopen jaar kocht ik een grote pony voor mezelf, mevrouw wilde eerst bij ons thuis komen alvorens een afspraak te maken met ons anders hadden geen recht op koop van de pony!

Echt ik had dan al genoeg alvorens ik het dier zag....Later kwam er op bokt een topic dat ze niet snapte dat ze haar dier niet verkocht kreeg. Nou schat dat was echt niet vreemd...al heb ik toen niet gereageerd.

Toen we een geschikt dier hadden gevonden was ik blij dat het van een handelaar afkwam, geen gedoe kopen en het dier gebruiken voor wat je maar wilt. Het dier zelf is hier gelukkiger op het boerenerf dan in die stal met een goudenbal op zijn hoekpaal.
Anderzijds hebben we wel heel leuk contact met de eigenaar van de shet die we kochten in wassenaar, soms een berichtje of een filpje en dat is het dan en ja dat is ook leuk omdat je dan wel vragen kunt stellen over welke maat pommel zit er in zijn zadel , of had hij bij jullie ook last van ... en hoe loste je dat op etc dat kan ook het dier helpen.

maar ik ben er gemakkelijker in geworden het hoort bij de verkoop neem dat er bij als het gedaan is ben je er vanaf!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 15:30

Het is eigenlijk ook heel simpel om je verwachtingen in je advertentie te zetten.

"Bij interesse ontvang ik graag bericht waarin je kort verteld wat voor leven jij mijn paard te bieden hebt."

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:26

kwita schreef:
Ander zeids word ik soms ook niet goed van dat gemiep over het ideale huisje, altijd contact houden en moeten bewijzen dat je hun paard waard bent!
Het is hoe dan ook handel...het verkopen en aankopen van waar...juist in dit geval jou paard!.
dat je daar aan gehecht bent dat kan ik echt begrijpen, je gunt het dier in kwestie het beste echt dat begrijp ik als geen ander en daar gaan emoties in om heel menselijk.

Maar afgelopen jaar kocht ik een grote pony voor mezelf, mevrouw wilde eerst bij ons thuis komen alvorens een afspraak te maken met ons anders hadden geen recht op koop van de pony!

Echt ik had dan al genoeg alvorens ik het dier zag....Later kwam er op bokt een topic dat ze niet snapte dat ze haar dier niet verkocht kreeg. Nou schat dat was echt niet vreemd...al heb ik toen niet gereageerd.

Toen we een geschikt dier hadden gevonden was ik blij dat het van een handelaar afkwam, geen gedoe kopen en het dier gebruiken voor wat je maar wilt. Het dier zelf is hier gelukkiger op het boerenerf dan in die stal met een goudenbal op zijn hoekpaal.
Anderzijds hebben we wel heel leuk contact met de eigenaar van de shet die we kochten in wassenaar, soms een berichtje of een filpje en dat is het dan en ja dat is ook leuk omdat je dan wel vragen kunt stellen over welke maat pommel zit er in zijn zadel , of had hij bij jullie ook last van ... en hoe loste je dat op etc dat kan ook het dier helpen.

maar ik ben er gemakkelijker in geworden het hoort bij de verkoop neem dat er bij als het gedaan is ben je er vanaf!

Dit is dan weer het andere uiterste. Eens dat verkocht is verkocht. Het is wel fijn als potentiële koper laat weten hoe paard gehouden gaat worden. Ik liet eerst die mensen komen waar ik goed gevoel bij had. Maar alles controleren, nee. En inderdaad na verkoop heb je niets meer te zeggen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:39

Ik klik advertenties waar het halve levensverhaal van paard en eigenaar in staat, en hoe erg het wel niet is dat hij weg moet, altijd weg. Ik wil de essentiële informatie weten en het belangrijkste daarvan is toch echt: valt dit paard in mijn budget. Daarna wil ik de eigenschappen en het niveau weten. Als dat allemaal klopt komt er een bezichtiging en tijdens die bezichtiging is er tijd voor meer gedetailleerdere gesprekken. Maar een half dagboek in de advertentie? Nee, dikke afknapper.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:41

Ik stond altijd aan de kopende kant. Maar dan had ik het gevoel dat mijn langdradige emotionele verhalen (mijn eigen pony net overleden en nu wil ik net zo'n lieve etc.) bij de verkoper ook niet altijd aansloegen! Die willen tenslotte hun eigen dier verkopen! Maar ze gaven wel altijd al in de adv. een prijs aan.Ik ga toch niet het hele land doorreizen voor een paard wat veel te duur is voor me.Dat is tijdverknoeien voor alle partijen.Zet er dus gewoon een vraagprijs bij.Als er een kijker komt die jou niet bevalt dan hoef je hem niet daaraan te verkopen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 17:17

Toen ik mijn haflinger te koop had gezet, regende het reacties.
Ook van mensen die niet verder kwamen dan 1 woord of 1 zin.
Daar heb ik niets eens op gereageerd, aan zo iemand wil je je dier toch bij voorbaat al niet verkopen?.
Of de tal van reacties van mensen met een (sorry ) zielig verhaal over het hebben van weinig geld, maar toch graag een pony willen hebben.

Inmiddels staat mijn lieve oude poon nog steeds (7 jaar later) bij de vrouw waar ik een goed gevoel bij had.

Dus laat ook zeker je onderbuik gevoel spreken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 17:31

Het zou veel gemakkelijker zijn voor beide partijen als iedereen het enigszins zakelijk zou houden. En ook op zakelijke manier de nodige informatie zou verstrekken.

Deveneyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 17:40

Goof schreef:
Ik zou echt geen heel verhaal gaan typen om mezelf voor te stellen als ik niet weet of het dier in mijn prijsklasse valt of inderdaad verkeersmak is.
Als dat zo is en ik heb dan interesse zou dat wel doen en uitgebreider mailen.
Ik vind afwijzen op korte vragen zo raar, iedereen communiceert anders en het zegt totaal niets over de persoon of het huisje dat iemand kan bieden.

Sluit me hier helemaal bij aan..

sunnysoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 17:59

Hoi, net in februari mijn fantastische D-pony ruin met ook nog een leuke kleur na lange advertentietijd verkocht. En ik deel de ervaring van TS.
Mijn advertentie bevatte alle onderdelen: vraagprijs, ouders, geen stamboom ivm vader onbekend, prijs.

En inderdaad ontving ik apjes zonder hallo, zonder afzender, alleen vraagprijs, is pony te koop? En vervolgens geen antwoord meer.

Afspraak maken, en weer annuleren twee uur van te voren ivm pony’s kijken maar vergeten dat de verkoper verlof opneemt, een voorrijder regelt. Nog even gedacht de pony dan maar bij een handelaar te plaatsen maar daar kreeg ik een wurgcontract van.

Uiteindelijk dus toch hele leuke kopers, die eerst achterdochtig waren omdat de advertentie lang stond.
Ja, ahum , jullie zijn de eerste serieuze kijkers die ik gezien heb. En ja ze zijn er zeer gelukkig mee.

Maar het is een kleine moeite om op advertenties wat correct, netjes en zakelijk te reageren toch?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:17

anjali schreef:
Ik stond altijd aan de kopende kant. Maar dan had ik het gevoel dat mijn langdradige emotionele verhalen (mijn eigen pony net overleden en nu wil ik net zo'n lieve etc.) bij de verkoper ook niet altijd aansloegen! Die willen tenslotte hun eigen dier verkopen! Maar ze gaven wel altijd al in de adv. een prijs aan.Ik ga toch niet het hele land doorreizen voor een paard wat veel te duur is voor me.Dat is tijdverknoeien voor alle partijen.Zet er dus gewoon een vraagprijs bij.Als er een kijker komt die jou niet bevalt dan hoef je hem niet daaraan te verkopen.

Maar het hele land doorreizen zonder een vraagprijs te weten, of hele langdradige emotionele verhalen vertellen is toch ook wel het tegenovergestelde van: VP?

Een paar zinnen met

Hallo ik ben ***.
Ik heb nog een paar vraagjes.
Ik ben opzoek naar een paard dat verkeesmak is en met een onzekere ruiter ook braaf blijft.
Is uw paard dat?
Zo ja wat is de vraagprijs?

Groetjes ***

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:24

Ik snap het probleem niet zo, zulke reacties kun je verwachten. Als ik de vraagprijs van een paard wil weten typ ik een hele zin of niet, dat betekent niet dat ik dan een slechte of onaardige baas zou zijn. Erop niet reageren kan best, maar misschien loop je zo wel de perfecte match mis. Als je zulke reacties niet wil dan moet je de vraagprijs in je advertentie zetten. :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:40

Ik heb ook wel eens gebeld op een adv. zonder vraagprijs. Ze zeiden aan de telefoon toen de prijs en dat was echt heel ver buiten mijn bereik.Dat moest ik dus zeggen en kreeg best een beetje het gevoel voor schut te staan omdat ik financieel faalde. Zet er dan tenminste bij : hogere prijsklasse.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:42

Juist de termen hoge en lage prijsklasse zeggen mij dan weer niets.
Voor de ene begint een hoge prijsklasse al bij 5000 bij de ander bij 15.000 of misschien wel bij 50.000.
Maar je staat toch niet voor schut als je aangeeft dat het niet binnen budget valt? Die gedachte zou ik niet hebben hoor als iemand informeert.

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:44

_Penotti schreef:
anjali schreef:

Maar het hele land doorreizen zonder een vraagprijs te weten, of hele langdradige emotionele verhalen vertellen is toch ook wel het tegenovergestelde van: VP?

Een paar zinnen met

Hallo ik ben ***.
Ik heb nog een paar vraagjes.
Ik ben opzoek naar een paard dat verkeesmak is en met een onzekere ruiter ook braaf blijft.
Is uw paard dat?
Zo ja wat is de vraagprijs?

Groetjes ***

Dit idd! Dat komt een stuk anders over dan 1 woord zonder eerst fatsoenlijk gedag te zeggen bijvoorbeeld.

Change3x schreef:
Ik snap het probleem niet zo, zulke reacties kun je verwachten. Als ik de vraagprijs van een paard wil weten typ ik een hele zin of niet, dat betekent niet dat ik dan een slechte of onaardige baas zou zijn. Erop niet reageren kan best, maar misschien loop je zo wel de perfecte match mis. Als je zulke reacties niet wil dan moet je de vraagprijs in je advertentie zetten. :)

Klopt maar zelfs als je een vp of vaste prijs in de advertentie krijg je zelfs alleen een berichtje met de vraag over de prijs.
En dan denk ik, is de vp niet in jouw budget reageer dan gewoon niet. Tenminste dat is mijn ervaring en mening!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:01

_Penotti schreef:
Juist de termen hoge en lage prijsklasse zeggen mij dan weer niets.
Voor de ene begint een hoge prijsklasse al bij 5000 bij de ander bij 15.000 of misschien wel bij 50.000.
Maar je staat toch niet voor schut als je aangeeft dat het niet binnen budget valt? Die gedachte zou ik niet hebben hoor als iemand informeert.

Maar het was juist nadat ik persoonlijke verhalen had verteld aan de telefoon aan die persoon die zijn pony had geadverteerd zonder vraagprijs.Ts wil dus juist wat meer verhaal erbij, maar als je nog niet weet of de pony binnen je budget valt dan is dat toch zinloos.Toen zegt die man ook nog zoiets dat hij de pony best aan mij zou gunnen, maar dat hij toch die prijs ervoor wilde.Soms stond er ook: geen telefonische prijsopgave. Ja,kom maar eens rijden dan! Maar dat heeft toch geen zin als ik hem toch niet kan betalen.Gelukkig heb ik toch steeds nog een betaalbaar paardje kunnen vinden. Ik hoop echt dat deze niet doodgaat want de markt is zo raar momenteel dat het moeilijk zou worden als ik nu een andere zou moeten zoeken die bij me zou passen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:14

@anjali,

Maar iets over jezelf vertellen hoef toch geen verhaal van 10 minuten te zijn met alle ins en outs?
Stel je merkt op dat de adverteerder het echt aan het hart gaat en dat ze het belangrijk vind dat hij op een plek komt waar hij met andere paarden komt te staan.
Ze is niet volledig in wat hij precies kan wat voor jou wel van belang is, vraag je dat kort.

Je kunt toch zeggen: (als voorbeeld)

Hoi Verkoper x
Wat een leuk paard heb je, ik heb zeker wel interesse.
Ik heb al 10 jaar een eigen paard gehad maar deze helaas in moeten slapen.
Hij komt op een pensionstal te staan waar hij elke dag buiten komt met andere paarden.
Ik ben van plan recreatief te rijden en veel buiten, dus verkeersmak is wel belangrijk.
Maar ik sluit ook niet uit dat ik eens een proefje met hem wil gaan starten dus het is wel handig als hij braaf is op de trailer en vreemd terrein. Is hij dat?
Maar ik heb me ook aan een budget te houden en omdat ik het moeilijk vind in te schatten hoe duur uw paard is mag ik de vraagprijs weten?

Groetjes Anjali.

Je hoeft niet te schrijven:

Hoi verkoper x.
Eerst had hij een peesblessure, daarmee naar de kliniek geweest en alle onderzoeken koste me 1000 euro.
Eindelijk kon ik weer beginnen met opbouwen en toen heeft het buurpaard hem een trap gegeven en heeft me dat weer veel dierenarts kosten gegeven.
En daarna was ik weer fijn op gang, maar zijn bespiering was veranderd en heb ik een zadel van 2500 gekocht.
En helaas hem nu na een dure koliek operatie hem in moeten laten slapen.
Ondertussen heb ik ook nog een rot scheiding ondergaan en bleek mijn man ook nog schulden te hebben waar ik niets van wist. En hij ging ook nog eens vreemd, de eikel.
U begrijpt wel dat mijn budget nu niet meer zo hoog is. Wat is de vp?

Groetjes Anjali.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:22

@Penotti, ik moet wel lachen om je post.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:27

Boktnaam staat er automatisch bij wanneer je onder een advertentie reageert. Maar iets vriendelijker en uitgebreider bericht, zou wel netjes zijn

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:48

_Penotti schreef:
@anjali,

Maar iets over jezelf vertellen hoef toch geen verhaal van 10 minuten te zijn met alle ins en outs?
Stel je merkt op dat de adverteerder het echt aan het hart gaat en dat ze het belangrijk vind dat hij op een plek komt waar hij met andere paarden komt te staan.
Ze is niet volledig in wat hij precies kan wat voor jou wel van belang is, vraag je dat kort.

Je kunt toch zeggen: (als voorbeeld)

Hoi Verkoper x
Hij komt op een pensionstal te staan waar hij elke dag buiten komt met andere paarden.
Ik ben van plan recreatief te rijden en veel buiten, dus verkeersmak is wel belangrijk.
Maar ik sluit ook niet uit dat ik eens een proefje met hem wil gaan starten dus het is wel handig als hij braaf is op de trailer en vreemd terrein. Is hij dat?
Maar ik heb me ook aan een budget te houden en omdat ik het moeilijk vind in te schatten hoe duur uw paard is mag ik de vraagprijs weten?

Groetjes Anjali.

Je hoeft niet te schrijven:

Hoi verkoper x.
Eerst had hij een peesblessure, daarmee naar de kliniek geweest en alle onderzoeken koste me 1000 euro.
Eindelijk kon ik weer beginnen met opbouwen en toen heeft het buurpaard hem een trap gegeven en heeft me dat weer veel dierenarts kosten gegeven.
En daarna was ik weer fijn op gang, maar zijn bespiering was veranderd en heb ik een zadel van 2500 gekocht.
En helaas hem nu na een dure koliek operatie hem in moeten laten slapen.
Ondertussen heb ik ook nog een rot scheiding ondergaan en bleek mijn man ook nog schulden te hebben waar ik niets van wist. En hij ging ook nog eens vreemd, de eikel.
U begrijpt wel dat mijn budget nu niet meer zo hoog is. Wat is de vp?

Groetjes Anjali.

Hoe lang wil je het maken?!

Wat is er mis met: Goedendag, indien de pony nog te koop staat, zou ik aub de vraagprijs mogen weten? Mvg xx xx uit x

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:56

Zo kwam ik er vorige maand achter dat er een jaar lang dubbele loonheffingskorting is gedaan. Heel leuk per maand wat extra, maar ik wist dus niet dat het extra was en ik het nu terug moest betalen.
Dit vorige maand meteen stopgezet.

Nu zou ik eigenlijk 1200 euro moeten terug betalen, maar door hoge zorg kosten en studie kosten die ik had, is het nu 295 euro. Even goed voor mij heel veel, aangezien ik nu al niet uit kwam. (en al een betalingsregeling voor 4000 euro heb lopen)