Schaduwaccoutns tegengaan -> internetprovider mail

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:35

Uh dat zou dan inhouden dat je niet meer vanaf je werk of een andere publieke pc kunt bokken Schijnheilig Ik bok ´illigaal´vanaf mijn werk Schijnheilig

Ik stoor mij overigens ook absoluut niet aan schaduw accounts
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 10-02-04 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Elliot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:36

Je e-mail maakt met het bokken zelf niet uit, alleen voor registreren en het ontvangen van OW's Tong uitsteken

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:38

Ynzo schreef:
Je e-mail maakt met het bokken zelf niet uit, alleen voor registreren en het ontvangen van OW's Tong uitsteken

OW's? Blond

Elliot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:42

Officiele Waarschuwing Vork

Je moet natuurlijk wel weten wat dat betekend! Het staat namelijk in de regels/handleiding, en die lezen we toch allemaal als we lid worden Schijnheilig

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:06

Ynzo schreef:
Ik had van de vakantie al eens de mail van mijn vader geopend, want blijkbaar is het zo dat de computer waarmee je mails binnen krijgt in Outlook de enige computer is waarop deze e-mails staan. Toen m'n vader dus op z'n vakantieadres e-mails wilde lezen had hij die niet, omdat ik ze op m'n compu had Tong uitsteken

En zo gaat dat met een netwerk dan dus ook: m'n vader zou mails van Bokt kunnen krijgen, en ik van hem... Niet handig dus Vork

dit heb ik dus ook gehad ja, toen ik 11 ofzo was had ik nog geen eigen mail, en heb ik zijne eens geopend omdat ik een mailtje had..gingen er 2 dingen fout:
1) hij had mijn mailtje al gelezen, was ik niet zo blij mee
2) ik kreeg al zijn mails binnen, terwijl hij op een conferestie zat in las vegas ofzo Tong uitsteken

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:30

ik vind het geen goed idee, mijn vader gebruikt het e-mail adres al van de provider. en mijn zussie zit ook op bokt, dit zou betekenen dat er maar 1 van ons op bokt kan.
ikzelf heb eigenlijk ook geen last van schaduwaccounts.
(en anders een betere oplossing een apart iets voor maken waar je een "tijdelijk"account kunt aanmaken, dan bijv. een maand geldig is.)

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:30

Tsja, ik heb nu wel een eigen emailadres, maar gebruik bewust mijn hotmailadres om me overal te registreren, om zo spam te weren in mn gewon adres... Heb niet echt de behoefte om me overal op mijn gewone emailadres aan te moeten melden en dan dus daarop alle zooi te krijgen...

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:42

Niet iedereen krijgt via zijn internet provider één of meerdere adressen. Er zijn ook zat mensen (lijkt me) die bij vrienden of in de bieb bijvoorbeeld bokken en dus alleen maar terecht kunnen bij hotmail.

Dan daarbij: Wat is het punt? Waarom zijn schaduwaccounts vervelend?
Heb je daar een goed argument voor?
Het argument: 'Volgens mij bespaart dat een hoop loze accounts.' vind ik niet echt motiverend.

Loze accounts kan ik het ook niet noemen.
Het lijkt me dat je een schaduwaccount niet voor niets maakt.

Een schaduwaccount voor het loslaten van je problemen en vervelende gebeurtenissen. Lijkt me fijn om dan toch even je ei kwijt te kunnen zonder dat iedereen gelijk weet over wie het gaat.
Soms is er flink wat lef voor nodig om iets te vertellen onder je eigen account, zeker wanneer je een paar bokkers ook in real-life kent...

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:08

Fairie, de meeste schaduwaccounts worden wel degelijk nutteloos of op een verkeerde manier gebruikt. Een schaduwaccount is imo alleen toegestaan als er echt een groot probleem is, waar je niet met je andere naam uit kan komen. Dat gebeurd in het geval van de meeste schaduwaccounts niet, denk eerder aan het ontwijken en omzeilen van bans.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:13

Dat noemt Fairie dan geen schadwaccount maar een mietjes-account Haha! (;))
Ja sorry, ik ging er even van uit dat hiermee alleen de accounts voor het los laten van problemen werden bedoeld.

Controleren kun je het niet, of iemand al onder een andere naam lid is of niet. Zo iets blijft denk ik gewoon moeilijk.

Controleren aan de hand van een IP is ook niet mogelijk (toch?) want (ja hier heb ik geen verstand van) ik dacht zo dat je met een inbelverbinding elke keer een ander IP hebt. Ook voor familie/gezins leden op de zelfde computer/netwerk is het vervelend.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:16

maar ik begrijp het niet met die emaiadressen? je hebt dat toch niet nodig om op bokt te komen?
en anders kunnen z dat niet instellen dat je ook kunt antwoorden zonder je in te loggen (paardentips kun je dat normaal)
zo blijf je anoniem, en zijn er toh geen schaduwaccounts meer

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:19

Natuurlijk heb je een e-mail adres nodig om op Bokt te komen!
Op je e-mail adres krijg je de bevestiging van aanmelden en dat is ook het adres waar je OW's etc. heen gaan.

Instellen dat je zonder inloggen kunt posten lijkt me totaal geen optie.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:19

fairie, alleen met een isdn of analoge verbinding krijg je geloof ik iedere keer een ander ip toegewezen door je provider, bij adsl en kabel heb je (toch?) altijd dezelfde?
bij ons zou dat toch foutgaan, onze router geeft een ander adres door aan de buitenwereld dan het werkelijke ip'adres.. nou vraag ik me af of dat ook inhoudt dat iemand met dezelfde router dezelfde heeft? als die dan geband wordt kom ik er ook niet meer op?!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:20

Yessy, vandaar dat ik er ook (toch?) bij plaatste, ik ben er niet zeker van hoe dat gaat. Tong uitsteken

tije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:26

er zijn zoveel gratis providers waar je een mail kan krijgen dat dat ook niet zal helpen denk ik

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:30

Fairie schreef:
Yessy, vandaar dat ik er ook (toch?) bij plaatste, ik ben er niet zeker van hoe dat gaat. Tong uitsteken

oeps overheen gelezen Knipoog naja bij mij staat er ook een dus zo zal er wel iemand komen die het allemaal veel beter weet dan wij Knipoog

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:30

oh, ik had gewoon emailadres ingevuld, maar wist niet waarom dat nodig was, nu dus wel
maar waarom niet meer met hotmail?
omdart het gratis is ofzo?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:35

zie bericht 1 he Knipoog omdat de meeste (schaduw)accounts via hotmail zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:48

Nee maar bijvoorbeeld bij Fok! werkt dat we degelijk.

En die uniaccounts...tja dat weet ik ook niet hoor Lachen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:21

yessy: oh dank je

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:54

Schaduwaccount kunnen heel irritant zijn, bv bij verkiezingen, polls, of mensen die hun mening niet durven te geven onder hun eigen naam.
Maar bv mensen die prive-problemen hebben en dat liever onder een andere naam vertellen vanwege privecy, vind ik dat je ze die kans moet geven.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:06

Ik stoor me helemaal niet aan die schaduwaccounts. Ik kan me best voorstellen dat als je ergens mee zit wat verder niemand wat aangaat (bijv. of je zwanger bent oid) je een schaduwaccount aanmaakt. Zo kan je toch info en steun van andere bokkers krijgen zonder dat je bekend wordt.
Helaas zijn er ook altijd mensen die misbruik maken van een schaduwaccount, maar volgens mij zijn er meer mensen die er wel serieus gebruik van maken. Ik denk echt dat er mensen zijn die hun probleem onder een schaduwaccount op Bokt zetten, problemen die ze anders met niemand zouden bespreken.

Ik zou het niet eerlijk vinden als je niet meer via hotmail oid op Bokt kunt komen. Ik heb nl geen emailadres via de provider. Dan zou ik dus niet meer op Bokt kunnen komen!! Slaat nergens op aangezien je daar echt niet de 'schaduwaccounters' mee weghoudt.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:13

Meestal zijn schaduwaccounts irritant, maar een heel enkele keer snap ik het wel en als iemand een schaduwaccount wil aanmaken komen ze wel aan een ander adres denk ik, andere van de provider of van iemand anders....

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:16

Yessy schreef:
fairie, alleen met een isdn of analoge verbinding krijg je geloof ik iedere keer een ander ip toegewezen door je provider, bij adsl en kabel heb je (toch?) altijd dezelfde?
bij ons zou dat toch foutgaan, onze router geeft een ander adres door aan de buitenwereld dan het werkelijke ip'adres.. nou vraag ik me af of dat ook inhoudt dat iemand met dezelfde router dezelfde heeft? als die dan geband wordt kom ik er ook niet meer op?!

Bij kabel heb je een computernaam die zorgt voor het ip adres. Je connect met die computernaam naar de server van de kabelexploitant en dan krijg je vanuit de DHCP daar een ip toegewezen. Dit kan veranderen! Al zal dat zelden voorkomen Lachen.

Elliot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:21

Ik schijn meerdere IP-adressen te hebben door m'n router >;)

Zo werd mij op een ander forum tenminste gemeld Scheve mond