Binnenvallen in topics

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 09:58

MarcoBorsato schreef:
Maar het gaat hier niet om een relmoeder maar iemand in het hondentopic die gewoon heel vervelend doet. Temmen en negeren lijkt me 't best.

Maar dat is nu een voorbeeld. Ik zie het over allerlei onderwerpen voorbij komen. Ook bv in een topic over voltige mensen die enkel roepen dat het zielig is of over natuurlijk bekappen en dan hoefijzers gaan promoten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:10

Dat gebeurd in het echte leven ook, gewoon schouders ophalen en verder gaan waar je mee bezig was.
Er was laatst ook een topic met een vraag over kleding en daar kwam dan iemand vertellen dat TS een slechte moeder is. Gewoon niets beters te doen denk ik.
Wat dan imo weer geen probleem is, is als iemand een mening uit onwetendheid heeft maar ook bereid is deze te herzien (in iets over renpaarden of zo).
Overigens ben ik zelf ook indringer in een hier genoemd topic, inderdaad omdat het er vaak gezellig en divers is.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:14

Wat de reden is, geen idee. Maar mijn advies: zet de bewuste persoon op foei en negeren die hap. Dan heb jij geen ergernis meer en als iedereen negeert, houdt het vanzelf wel op.

Lieffiefi

Re: Binnenvallen in topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:06

Ik herken het wel.
Die mensen die dan zich geroepen voelen om een bom te droppen in een topic en vervolgens nooit meer lezen wat de reacties waren/zijn.
Op bokt zie ik er sowieso al 2 die dit stelselmatig doen.
1 van die 2 heeft zelfs pb's naar een vriendin gestuurd, die op sterven lag, en ik kan je vertellen; die waren niet meelevend.
Van de zotte vind ik het.

Dat bokt op dat laatste veel strenger mag zijn: zeker.
Die bomdroppers.. losers als je t mij vraagt. 'Ik roep wat, en ren snel weg omdat ik laf ben'.
Zo komen ze over.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:14

Tsjah het is wel zo dat iedereen het topic kan open klikken en mag reageren. Ik zou zeggen als het uit de hand loopt lekker negeren. Daarnaast vind ik wel dat iedereen zijn mening kwijt mag. Maar dat hoeft niet door te slaan. Je kan niet mensen verbieden om in bepaalde onderwerpen te reageren. Daarnaast is het internet en gemakkelijk om reacties te plaatsen en of uit te lokken... Soms is het idd not done.. Maar daar zijn de mods voor toch?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:18

Ik heb het zelf aan de stok gehad.
Ik had een topic over het niet gewild kinderloos zijn.
En iemand roept, nadat ik mijn frustratie uit: dat ik er geen leuker persoon ol word en ik zo iedereen kwijt zal raken.
En nog wat rare dingen waarbij het de toon is die de muziek maakt.
Ik zeg daarop iets. Mens blabla.

Ik krijg daarop een waarschuwing van een mod. 'Jij speelt het op de man af.'
Maar schoorvoetend kreeg ik gelijk een soort excuses van de mod want: sommige mensen kunnen beter hun mond houden.
Blijf het bijzonder vinden.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:32

Lieffiefi schreef:
Ik heb het zelf aan de stok gehad.
Ik had een topic over het niet gewild kinderloos zijn.
En iemand roept, nadat ik mijn frustratie uit: dat ik er geen leuker persoon ol word en ik zo iedereen kwijt zal raken.
En nog wat rare dingen waarbij het de toon is die de muziek maakt.
Ik zeg daarop iets. Mens blabla.

Ik krijg daarop een waarschuwing van een mod. 'Jij speelt het op de man af.'
Maar schoorvoetend kreeg ik gelijk een soort excuses van de mod want: sommige mensen kunnen beter hun mond houden.
Blijf het bijzonder vinden.

Onterechte waarschuwing, dan...

Er zijn hier wat mensen met een te groot ego, en een bijzondere manier van communiceren. Op de man vragen waar zij hun wijshuid vandaan halen heeft tot zover nog geen antwoord opgeleverd. Dit zijn de mensen die bij mij op de foei-lijst belanden +:)+

Dan heb je nog de rel-nichten, die het frustreert dat er mensen zijn die er zomaar een andere mening op na houden, en je te pas en onpas hún mening proberen op te dringen. Gaat dit te ver, dan is er weer die geniale uitvinding genaamd foei-lijst :evaw:

En verder is dit een nadeel van internet: makkelijk typen, je wordt niet face to face geconfronteerd.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:37

Maar als er geen mensen mogen binnenvallen met een andere mening, dan krijg je toch geen discussie, maar enkel topics waarin iedereen mekaar helemaal gelijk geeft? De bubble zeg maar.
Ik vind dat andere meningen moeten kunnen. Rellen om te rellen is natuurlijk iets anders.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:47

Ja klopt, maar niet iedere topic hier is een discussie-topic waar een dergelijk andere mening wordt gevraagd. Staat er nog steeds geen verbod op om jouw mening op te dringen, kan je je wel af vragen of dit de geschikte plaats is...

Andere mening in topics juist wel gericht op discussie: helemaal prima, maar hoeft niet met een botte bijl en een kanon door heen geragd worden, om zo maar te schrijven.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:50

Bij een openbaar forum waar iedereen zich kan aanmelden blijf je dat toch houden... Het beste medicijn is het negeren van deze mensen door ze geen voer te geven. Sommige vinden het gewoon heerlijk om reacties uit te lokken..

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:57

Mensen vergeten gewoon weleens dat vrijheid van meningsuiting een recht is en geen plicht.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 13:47

Toen bokt nog een boktje was kwamen er nog wel eens van die oversexte kerels in topics binnenvallen (in een fototopic een reactie over je strakke leren laarzen enzo), dat heb ik inmiddels lang niet meer gezien gelukkig :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 13:48

Sclimpre schreef:
Maar als er geen mensen mogen binnenvallen met een andere mening, dan krijg je toch geen discussie, maar enkel topics waarin iedereen mekaar helemaal gelijk geeft? De bubble zeg maar.
Ik vind dat andere meningen moeten kunnen. Rellen om te rellen is natuurlijk iets anders.

Dan moeten ze wel reageren als ze een vraag stellen en antwoord krijgen. Anders word t nog geen discussie natuurlijk.
Al is t maar “bedankt voor je uitleg” oid

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 15:41

Da's waar.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 16:00

Sizzle schreef:
Toen bokt nog een boktje was kwamen er nog wel eens van die oversexte kerels in topics binnenvallen (in een fototopic een reactie over je strakke leren laarzen enzo), dat heb ik inmiddels lang niet meer gezien gelukkig :D

Misschien zijn ze bang omdat we nu met veel te veel vrouwen zijn en durven ze niet meer :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 02:28

Ik val even binnen

Gelukkig nieuwjaar

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 02:43

Gelukkig nieuwjaar!