Volgens mij is het voor 18-plussers voldoende om te vertrouwen op hun eigen verantwoordelijkheid en zelfkennis hierin: klik je een titel aan met "bijzonder luguber" dan kan je...iets bijzonder lugubers verwachten. Voor de sier, als je er echt nog iets extra's aan wilt doen en als het niet te veel moeite kost zou je dan nog een hele duidelijke waarschuwing kunnen weergeven bij het openen van een topic, dat vind ik wel een goede

Maar ik denk dat het probleem hem meer zit in kinderen die nog een beetje naïef zijn...daarvan wil je eigenlijk niet dat ze bepaalde dingen tegenkomen waar ze last van kunnen krijgen. Nu schijn je daarvoor allerlei internet-afschermingen te kunnen instellen als ouders, waardoor ze dan hopelijk niet zo snel dit soort dingen onder ogen krijgen.
Maar Bokt zit daar natuurlijk niet onder... als je dat als forum zo wilt houden dan kan je voor dit soort 18+ dingen beter iets afgeschermds maken denk ik. Hoe je dat invult is aan jullie zelf

Sowieso zou het wel goed zijn als je wat bewuster moet besluiten content voor 18-plussers te willen zien, met daarbij de reden waarom het 18+ is. Beetje net zoals de spoiler alerts, pas weergeven als iemand bewust toestemming geeft zeg maar.