Commentaar op commentaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:29

upendo schreef:
Als je één keer commentaar geeft, prima, maar man wat blijven mensen lang doorjengelen en doorzagen over dat zij gelijk hebben en dat iemand de verdoemenis in rijdt met zijn paard als dat advies niet wordt opgevolgd.

Hier is een reclamecampagne voor het leven in geroepen: #doeslief.

Het valt me sowieso steeds meer op dat er overal over gemekkerd en gejammerd moet worden.
Artikel over Anky op VN: 'Hadden ze geen flatteuzere foto kunnen zoeken?' 'Waarom is dit nieuws?'
Mensen kinderen. Denk even na voor je iets plaatst. Wijs Disney gezegde: als je niks aardigs kunt zeggen, zeg dan maar niks. Het wordt tijd dat we eens wat bewuster omgaan met de impact die dingen kunnen hebben die gezegd worden. En dat ook niet in twijfel trekken ('Omdat het maar internet is').

Dit dus! Waarom zou je onaardig willen zijn en waarom denk je dat mensen op jouw commentaar zitten te wachten? En ik moet soms best lachen om al die zelfingenomen internetinstructeurs die aan de hand van een paar foto's denken te moeten vertellen hoe betreffende TS dient te rijden. Zouden die mensen ook in het echt, face to face, zeggen wat ze op internet zeggen? En als commentaar dan weerlegd wordt door een TS, dan wordt er verontwaardigd gereageerd en gezegd dat er niks met het commentaar gedaan wordt :+ Alsof TS echt geen keus heeft en het commentaar ter harte moet nemen. Ja ik vind dat vrij absurd ja.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:30

FennaK schreef:
Ik vind dat zo een zwak argument waarom moet het op Social media of op een openbaar forum maar toelaatbaar zijn dat iedereen zijn/haar mening niet onderbouwd maar mag neerzetten omdat het kan? Je kan best wat tips/tricks aangeven maar als iemand aangeeft graag foto’s te willen delen waar diegene blij mee is en aangeeft regelmatig les te krijgen waarom moet het dan maar kunnen dat iedere poep en scheet aan mening neergeknald wordt? Plus het is de toon die de muziek maakt en daar zit ook een groot deel in.

Ik vind toch op bokt het commentaar vaak wel onderbouwd. Ook zijn het meestal de personen die de TS verdedigen die persoonlijk worden en het topic een nare draai geven. Ik vind het bijvoorbeeld nogal bijzonder en onvolwassen om te zeggen tegen een TS dat een bepaald persoon genegeerd dient te worden. Je kunt ook die persoon zelf aanspreken en zeggen dat je diegene niet zo geloofwaardig vindt. Volgens mij was toch op dat moment iedereen volwassen. Daarnaast lijk je ook geen commentaar te mogen geven voor iets wat er niet vreselijk slecht uitziet, dan krijg je het commentaar dat het al hartstikke goed gaat. Dat kan wel zijn, maar volgens mij rijdt er nog niemand 100% in een GP proef dus er is overal nog ruimte voor verbetering.

Fora zijn bedoeld om met elkaar in discussie te gaan. Iedere reactie die je plaats lokt dus een discussie uit. Wil je dat niet, zul je je foto's elders moeten plaatsen.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:45

Tegenwoordig is de TS in het algemeen meteen beledigt als de waarheid wordt verteld plus al het commentaar wordt weggewuifd. Ik vind als jezelf niet tegen kritische reacties kunt moet je niks plaatsen en het bij social media houden plus daar je foto's opzetten dan zit je altijd veilig met de commentaren. Het is helemaal triest dat wanneer er commentaar wordt gegeven om de TS te helpen dat jezelf helemaal wordt uitgehoord over hoeveel ervaring jezelf dan zou hebben blabla! Het gaat dus nergens over plus dat ze dan jouw eigen topic's erbij pakken om de sfeer extra te verpesten plus je wordt zelfs gestalkt als de waarheid wordt verteld.

Als de meerderheid hetzelfde zeggen: kun je bij jezelf ook eens nagaan of daar een kern van waarheid in zit. Ik snap heel goed dat sommige reacties niet leuk zijn om te horen of confronterend kunnen zijn maar de foto's liegen er niet om. Men kan ook ervoor kiezen om eerst zelf kritisch na de foto's te kijken en het dan pas online te zetten.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:47

Peanutbutter schreef:
Precies dit , Als je één keer commentaar geeft, prima, maar man wat blijven mensen lang doorjengelen en doorzagen over dat zij gelijk hebben en dat iemand de verdoemenis in rijdt met zijn paard als dat advies niet wordt opgevolgd.

Er zijn gewoon bokkers die het erom doen. Er zit een dikke afgunst factor en dat is gewoon heel triest.
Hebben geen realistisch verstand en roepen anoniem dingen die langzaam aan op treiteren of pesten gaan lijken.

Ik volg je helemaal Avalanche81

Van dan uit de lucht gegrepen afgunst c.q. jaloezie argument word ik dan weer niet goed.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:47

Maria, Maar moet je daarom blijven doorzagen? Leg het naast je neer. Als een TS niet reageert hoef je niet tot vervelend aan toe door te miepen over wat jij dan wel niet vindt.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:55

CharleyT schreef:
ElviraKelan schreef:
Waarom zou je het niet accepteren?
Mogelijk heeft de TS zelf wel door waar de verbeterpunten liggen dankzij een goede instructeur en word degene alleen maar onzeker van commentaar?
Mogelijk heeft degene bv helemaal geen instagram en wil wel graag zijn/haar foto’s delen ?
En wie ben jij dan om haar grens geen commentaar niet te willen respecteren?

En daar gaan we weer *\o/* . Realiseer je dat je je foto's op een open forum plaatst. En dat een verzoek om geen of alleen ''leuk'' commentaar op sommigen weinig tot geen indruk maakt. En je kunt ze niet tegenhouden een reactie te plaatsten. Wat dat betreft is Instagram misschien een beter platform voor dit soort foto's.
Je kunt op social media nagenoeg geen invloed uitoefenen op de strekking en toon van de reacties.

Je emoticon geeft al weinig respect weer voor een ander vind ik persoonlijk.
Ook wordt er voorbij gegaan dat niet iedereen instagram heeft. Zeker de jongere generatie heeft bijna iedereen wel instagram. Zeker het is een openbaar forum maar daarom kan men elkaar nog wel respecteren. Dus liever geen commentaar is dus ook liever geen commentaar

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:58

[code][/code]De tendens is een beetje dat mensen er tegenwoordig geen rekening meer mee houden dat ze de medemens enorm kunnen kwetsen. Ze geven en blijven te pas en te onpas hun ongezouten mening geven waarbij mensen vroeger toen internet nog niet de waan van de dag was er op een hele andere manier in stonden.

Ik denk dat het nog niet eens te maken heeft met het hebben van afgunst of niet het beste voor hebben met iemand.

De sociale druk gecreëerd door bewust wording, neem bijvoorbeeld al de campagnes die de KNHS de wereld in stuurt over nu actuele onderwerpen. Vroeger was die informatie nog niet half zo makkelijk voorhanden of waren mensen op de huidige manier ook minder te beïnvloeden. Ongeacht of het positief of negatief is. Laat staan bekijken of een andere iets wel of niet goed doet.

Internet is een heel mooi ding maar het geeft ook veranderingen die niet zo mooi zijn en ik ben van mening dat mensen zich veel meer bewust moeten zijn van wat ze doen en wat ze uiten en hoe andere mensen dat kunnen ervaren. De toon die de muziek maakt (ja daar is ie weer) is daarbij zo ontzettend belangrijk en vandaar ook dat er vaak een moderator opmerking volgt waarbij gezegt wordt val niet in de herhaling. Dit soort zaken zijn voor een modteam enorm moeilijk om te handelen juist omdat je wilt dat Bokt voor iedereen een fijne plek is.

Letten jullie er wel een beetje op dat het niet de bedoeling is om specifieke topics te bespreken. Volgens mij zijn ze er de laatste tijd wel wat losser in maar uiteindelijk bespreek je hier nu een specifiek geval :)
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 07-03-19 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:00

Het gaat erom dat iedereen zich mengt in de discussie. Ik snap jou reactie wel over het blijven doorzagen. Als TS over bepaalde dingen niet eerlijk is en ons in de maling neemt dan wordt de sfeer daar niet beter op. Wij maken ons zorgen over het welzijn van haar paard! Dan is het meer dan logisch dat men dat laat weten om de TS te helpen zodat zichzelf ervan bewust wordt dat het zo niet langer kan.
Laatst bijgewerkt door Anoniemk2 op 07-03-19 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 10:01

FennaK schreef:
Maar als iemand aangeeft geen commentaar te willen ontvangen maar puur foto’s delen waar die gene trots op is waarom zou je dat dan niet moeten respecteren?

Waarom zou het altijd maar geoorloofd moeten zijn om je mening te uitten terwijl iemand van te voren aangeeft hier geen interesse in te willen?

Het zijn de regels van Bokt die bepalen of het mag. Je respecteert die dan zelf in de eerste plaats niet. Geen interesse hebben in commentaar is prima, maar dan moet je denk ik gewoon geen foto's plaatsen op een plek waar dat mag.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:05

upendo schreef:
Maria, Maar moet je daarom blijven doorzagen? Leg het naast je neer. Als een TS niet reageert hoef je niet tot vervelend aan toe door te miepen over wat jij dan wel niet vindt.

Helemaa eens.

Niemand zaagt door, 1 reactie per persoon.
Een reactie, zowel oeh ah als kritisch, is altijd respectvol
Een reactie mag dus in beginsel zowel oeh ah als kritisch zijn.
Commentaar op commentaar, door wie dan ook, is verboden, kun je je niet inhouden gebruik dan ide tem knop
Deze regels gelden voor alle reageerders. De ts accepteert ze.

Wil een ts geen commentaar, of geen kritisch commentaar, dan schakelt zij de commentaarfunctie uit. Waarschuwing biij de schakel-commentaar-in functie: zoals overal in de maatschappij dient u ook hiervoor over een gezonde mate van incasseringsvermogen te beschikken.

Zoiets lijkt me wel wat :+
Laatst bijgewerkt door Boras op 07-03-19 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:05

Avalanche81 schreef:
FennaK schreef:
Maar als iemand aangeeft geen commentaar te willen ontvangen maar puur foto’s delen waar die gene trots op is waarom zou je dat dan niet moeten respecteren?

Waarom zou het altijd maar geoorloofd moeten zijn om je mening te uitten terwijl iemand van te voren aangeeft hier geen interesse in te willen?

Het zijn de regels van Bokt die bepalen of het mag. Je respecteert die dan zelf in de eerste plaats niet. Geen interesse hebben in commentaar is prima, maar dan moet je denk ik gewoon geen foto's plaatsen op een plek waar dat mag.

Dus omdat Bokt bepaald dat er commentaar gegeven mag worden hoef je zelf geen rekening meer te houden met een ander. Mag je zeggen wat je wilt? Ondanks dat je weet dat je daarbij over iemands grenzen gaat?

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:08

Fink schreef:
Commentaar op commentaar op commentaar. :+

The irony... :')

Tja, denk dat dat er een beetje bij hoort wanneer je dingen op internet plaatst. Beter dan een 'echo chamber' waarin iedereen het met elkaar eens is...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:09

@elvirakelan

Je mag niet alles schrijven wat je maar wilt.
Maar je kunt als ts ook niet bepalen wat je niet wilt lezen. Of alleen maar wilt lezen. Of hoe vaak.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:11

Ik heb niet het idee dat er nu minder 'commentaar' gegeven wordt op foto's dan 'vroeger'. Ik kan me nog een aantal zeer prominente Boktleden herinneren die bijzonder scherp waren in hun commentaar.

Het is meer de metadiscussie die flink oplaait op het moment dat de ts niet gediend is van commentaar. Dat is het iedere keer waar het op vastloopt. Dan krijg je een kamp die het voor ts opneemt en een kamp dat vindt dat ze gewoon hun feedback mogen geven.

Kijk de betreffende topics nog maar eens na.

Boras

Re: Commentaar op commentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:16

Als jij het topic nog eens nakijkt, wat vind je dan van jouw reacties?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:18

Offline90 schreef:
Het gaat erom dat iedereen zich mengt in de discussie. Ik snap jou reactie wel over het blijven doorzagen. Als TS over bepaalde dingen niet eerlijk is en ons in de maling neemt dan wordt de sfeer daar niet beter op. Wij maken ons zorgen over het welzijn van haar paard! Dan is het meer dan logisch dat men dat laat weten om de TS te helpen zodat zichzelf ervan bewust wordt dat het zo niet langer kan.

En jij voelt je elke keer weer geroepen om iedereen op hun rijkunstige fouten te wijzen. Maar een paar foto's zijn niet hetzelfde als een trainingssessie bij een instructeur of een jurylid die punt. En waarom zou een TS daarover liegen? Dat soort feitjes zijn redelijk makkelijk te bewijzen namelijk. Wie heeft jou gebombardeerd tot internet-rijdeskundige aan de hand van een paar plaatjes? En waarom zou je elke keer iemand willen wijzen op zijn of haar (in jouw ogen) tekortkomingen? Waarom niet denken: ach ik vind het niks maar hoef het niet perse te melden? Draai het eens om: kan jij goed tegen kritiek? En nog iets: als er niet om advies gevraagd wordt, waarom dan toch met alle geweld je zegje willen doen? Sta jij ook zo langs de bakrand om commentaar te geven? Want dat zou dan wel zo eerlijk zijn, dan krijg je het bewegende plaatje in real life.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 10:20

Maar Elvira, als je daar zoveel moeite mee hebt, en overigens hier onterecht op schuldgevoelens inspeelt, door het over jouw grenzen te hebben, moet je dan die foto's plaatsen op en plek waar staat dat commentaar is toegestaan?

Ik vind een fenomeen als victim blaming hier ook totaal niet opgaan trouwens. Commentaar geven is geen crime. Ik vind het vergelijkbaar met zeggen dat mensen aan de weg waar ik woon, 20 km per uur moeten rijden, want ik vind het niet fijn, harder rijden gaat over mijn grenzen.

En dan vervolgens vriendjes hebben die iedereen gaan aanvallen die mij erop wijzen dat 50 hier gewoon mag. Dat is niet redelijk imo.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:21

Offline90 schreef:

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt? Heb je het nu over een specifiek topic? Je komt nu op mij over alsof je eenndiscussie die elders gevoerd is hier voort wil zetten maar wellicht is dat niet je bedoeling, vandaar mijn vraag.

Verder volg ik de discussie hier met interesse. Het verbaast me nog steeds wat mensen durven te zeggen van achter hun toetsenbord.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:21

Iris82 schreef:
Ik heb niet het idee dat er nu minder 'commentaar' gegeven wordt op foto's dan 'vroeger'. Ik kan me nog een aantal zeer prominente Boktleden herinneren die bijzonder scherp waren in hun commentaar.

Het is meer de metadiscussie die flink oplaait op het moment dat de ts niet gediend is van commentaar. Dat is het iedere keer waar het op vastloopt. Dan krijg je een kamp die het voor ts opneemt en een kamp dat vindt dat ze gewoon hun feedback mogen geven.

Dat was mij ook al opgevallen dat TS tegenwoordig personeel hebben om het vuile werk te laten opknappen. Uiteindelijk hou je alleen jezelf voor de gek. Wat mij betreft mogen daar wel sancties opstaan door middel van een waarschuwing te geven of wat dan ook.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 10:22

Iris82 schreef:

Precies dit.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:24

estja schreef:
Offline90 schreef:

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt? Heb je het nu over een specifiek topic? Je komt nu op mij over alsof je eenndiscussie die elders gevoerd is hier voort wil zetten maar wellicht is dat niet je bedoeling, vandaar mijn vraag.

Verder volg ik de discussie hier met interesse. Het verbaast me nog steeds wat mensen durven te zeggen van achter hun toetsenbord.

Ik zeg altijd wat ik vind plus ik onderbouw altijd mijn mening ook in het echte leven ;)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:27

Iris82 schreef:

Misschien omdat er een deel is die vindt dat de waarheid boven de gevoelens van de TS staat en dat een mening ongezouten gegeven mag worden. En een ander deel die vindt dat je wel je mening mag geven, maar dat je iemand niet onnodig hoeft te kwetsen. (Even los van de "georganiseerde knokploegen" die ook worden aangehaald). Ik zie daar veel een spanningsveld tussen. Dan gaat het niet eens meer om het geven van feedback maar om de wijze waarop de feedback gegeven wordt. Hou gewoon aan: geef een tip en een top, en als het al is gezegd hoeft het niet herhaald te worden.

Iedereen zou zich moeten afvragen hoe belangrijk hun boodschap is ten opzichte van alles wat al gezegd is. En als je het face to face niet zo bot zou brengen, doe dat online dan ook niet. Als iedereen daar nou voor zichzelf mee start: verbeter het forum, begin bij jezelf :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:30

Offline90 schreef:

En daar ga je fout. Je doet namelijk behoorlijk wat aannames en vanuit die aannames reageer je.

Niemand heeft er wat aan als je de TS tegen je in het harnas jaagt, dan ga je nooit meer bereiken wat je in je hoofd had. Vind het nogal wat dat je vindt dat er waarschuwingen uitgedeeld moeten worden op basis van een paar foto's als een TS besluit commentaar niet aan te nemen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:35

Ik voel een nieuwe cursus opkomen, hoe commentaar te geven op haw. := leuk vervolg op hoe rijd ik mijn paard in de krul.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:35

Sandwichmethode. :7