Doneren ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 10:02

Maar wat is dan het verschil tussen in een topic de link plaatsen of in je onderschrift?

Je behoud dan toch dat risico?

Sterker nog in een onderschrift bereikt het nog meer mensen dan alleen 1 keer in een topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:03

Bubblewrap schreef:
safina schreef:

Wat je kunt krijgen:
- doneeracties van mensen voor dierenartskosten voor hun zieke paard, en dat ze dan wel intussen een nieuw paard of ander huisdier kopen
- mensen die het geld besteden aan andere doelen dan beloofd ('het is voor een dagje uit voor mn zieke tante' maar intussen spekt diegene er haar eigen rekening mee)
- verhalen die niet waar zijn ('Ik heb geld nodig voor een dure behandeling voor de ziekte van mijn kind' en intussen blijkt kind kerngezond....of niet te bestaan...)
Etc etc

Dat Bokt soms rare kostgangers heeft, weten we allemaal. De mods kunnen ook op voorhand niet weten welke doneeracties integer zijn en welke niet. Dus ik kan me wel voorstellen dat ze dan maar gewoon regels stellen aan alle doneeracties.

Dus dat risico blijft er. Dan is dat niet iets waarop het beleid ontzettend kan gaan veranderen...

Ze kunnen niet voorkomen dat mensen online doneeracties opzetten met verkeerde bedoelingen. Maar ze kunnen wel voorkomen dat mensen bokt gebruiken om ze onder de aandacht te krijgen. En als het voor de één mag, hoe moet je het anderen dan verbieden?

Het is ongetwijfeld voor de mods ook zwaar kl#te om in dit geval aan te moeten geven waar de grenzen liggen. En ik denk dat dat een understatement is.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:06

Genereert natuurlijk wel weer aandacht, als je er in een ander topic over door blijft gaan.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:07

quera schreef:
@ibbel
Mensen zetten ook een heel verhaal neer en dan op het einde : ik heb ook gedoneerd. Ook dat mag dus niet meer.

Nee, het is niet 'dat mag ook niet meer' dat heeft nooit gemogen.

En er is daarnaast ook een mod-regel dat je posts van leden niet mag editten, dus alleen dat ene regeltje verwijderen mogen mods niet. Dus dan gaat de hele post er aan.

Tja, blijft mijn punt: waarom zou je openbaar melden, ook na 3 alinea's tekst, dat je gedoneerd hebt? Totaal niet ter zake doend.

Als je dan toch iets ter discussie wilt stellen: waarom die bizarre regel dat je als mod een post nooit zou mogen editten? In gevallen waarin er 1 zinnetje in staat dat niet is toegestaan terwijl de rest van de info wel zinnig is, is dat natuurlijk wel erg onhandig.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:08

quera schreef:
Maar wat is dan het verschil tussen in een topic de link plaatsen of in je onderschrift?

Sterker nog in een onderschrift bereikt het nog meer mensen dan alleen 1 keer in een topic.

Echt? Denk jij dat je zo veel reacties en donaties had gehad als je hem alleen in je onderschrift had gezet en er, door niemand, niks over gezegd was in je topic? Ik denk het niet eigenlijk.... En krijg sterk het gevoel dat daar je pijnpunt in zit.

Ik denk ook dat dit geen makkelijke beslissing voor het team is geweest Safina. Ze leven zo met iedereen mee. Maar het loopt wel een beetje uit de hand, beide topics gaan ineens over niet veel anders meer. En ik kan me best voorstellen dat daar nu een grens getrokken word. De regel bestaat, deal with it. Ze hebben oogluikend toegestaan dat het gebeurde in de hoop dat het zichzelf reguleerde (denk ik). Maar dat gebeurt niet. Dus dan komt het moment dat je de regels zult gaan moeten handhaven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:09

Lalidan schreef:
quera schreef:

Echt? Denk jij dat je zo veel reacties en donaties had gehad als je hem alleen in je onderschrift had gezet en er, door niemand, niks over gezegd was in je topic? Ik denk het niet eigenlijk.... En krijg sterk het gevoel dat daar je pijnpunt in zit.

Ik denk ook dat dit geen makkelijke beslissing voor het team is geweest Safina. Ze leven zo met iedereen mee. Maar het loopt wel een beetje uit de hand, beide topics gaan ineens over niet veel anders meer. En ik kan me best voorstellen dat daar nu een grens getrokken word. De regel bestaat, deal with it. Ze hebben oogluikend toegestaan dat het gebeurde in de hoop dat het zichzelf reguleerde (denk ik). Maar dat gebeurt niet. Dus dan komt het moment dat je de regels zult gaan moeten handhaven.

Precies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:10

Boras schreef:
Genereert natuurlijk wel weer aandacht, als je er in een ander topic over door blijft gaan.

Of het genereert voor de mensen met vragen duidelijkheid ;)
Dat was voor mij hoofdzaak.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:10

@ Ibbel, mag een mod een post niet editen? Ik zie wel vaker dat er een post met daarin bijvoorbeeld P.ietje P.uk wordt aangepast naar Pietje Puk (met mod opmerking "Puntjes uit de naam gehaald").

Ik kan me voorstellen dat opmerkingen in een topic dat iemand gedoneerd heeft een domino effect heeft. Soort van Tantetruus en Oomkees hebben gedoneerd, DUS ik "moet" eigenlijk ook wel om in het topic mee te blijven lezen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 10:10

Boras schreef:

Serieus :=
De vraag was of mijn topic vrij kon blijven van deze discussie.. dus ik heb een apart topic gemaakt zodat hier verder gediscussieerd kan worden.( over alle donatie links, pagina`s enz enz dus niet alleen over mijn situatie) en dan is het weer niet goed.

@ibbel... berichten worden wel vaker ge-edit( is dat t goede woord?) dan krijg ik een pb dat er een gedeelte is uitgehaald.
De mod had mij ook een pb kunnen sturen dat het bedrag er uit moest en dat ik hem veranderd door kon sturen. Nu staat dat bericht met bedrag er namelijk nog gewoon.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:13

Ik heb een hekel aan doneer acties. Als je zelf het geld niet hebt, ga je maar sparen of je doet het niet. Het is in mijn ogen bedelen om geld. Ik wil ook wel "gratis" naar Disneyland. Of in mijn geval een hulphond die me geen 20.000 kost.

Iedereen heeft wel wensen die niet uit kunnen komen omdat het geld er niet is. Kijk maar in het 30 miljoen topic.

Ik snap dat als je ongeneeslijk ziek ben, dat je herinneringen wil maken, maar een strand wandeling of een boswandeling zijn toch ook herinneringen?

Dit is mijn mening en ik zal ook nooit mee doen met een doneer actie.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-01-19 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock uit bericht gehaald

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:13

Jij hebt liever dat ze alles mbt de donaties weg halen en vervolgens de modopmerking plaatsen dat erover praten niet meer toegestaan is, dan dat ze alles gewoon laten staan en de modopmerking plaatsen dat het niet toegestaan is en er verzocht wordt het dus ook niet meer te doen?
Sorry, maar nu ben je mij helemaal kwijt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 10:14

Lalidan schreef:
Jij hebt liever dat ze alles mbt de donaties weg halen en vervolgens de modopmerking plaatsen dat erover praten niet meer toegestaan is, dan dat ze alles gewoon laten staan en de modopmerking plaatsen dat het niet toegestaan is en er verzocht wordt het dus ook niet meer te doen?

Nee lezen ;)
De 2! Berichten van mij waar bedragen genoemd worden kunnen makkelijk ge-edit worden.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:14

quera schreef:
@ibbel... berichten worden wel vaker ge-edit( is dat t goede woord?) dan krijg ik een pb dat er een gedeelte is uitgehaald.
De mod had mij ook een pb kunnen sturen dat het bedrag er uit moest en dat ik hem veranderd door kon sturen. Nu staat dat bericht met bedrag er namelijk nog gewoon.

Maar dat geldt dan andersom toch net zo. Jij had toch ook die mod een pb kunnen sturen ipv een topic openen?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:15

quera schreef:
Lalidan schreef:

Nee lezen ;)
De 2! Berichten van mij waar bedragen genoemd worden kunnen makkelijk ge-edit worden.

Maar dan staan alle reacties daarop er nog net zo goed in. Wat is dan de meerwaarde van enkel die twee berichten verwijderen?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 10:16

mvdende schreef:
Ik heb een hekel aan doneer acties. Als je zelf het geld niet hebt, ga je maar sparen of je doet het niet. Het is in mijn ogen bedelen om geld. Ik wil ook wel "gratis" naar Disneyland. Of in mijn geval een hulphond die me geen 20.000 kost.

Iedereen heeft wel wensen die niet uit kunnen komen omdat het geld er niet is. Kijk maar in het 30 miljoen topic.

Ik snap dat als je ongeneeslijk ziek ben, dat je herinneringen wil maken, maar een strand wandeling of een boswandeling zijn toch ook herinneringen?

DIT IS MIJN MENING EN ZAL OOK NOOIT MEE DOEN MET EEN DONEER ACTIE

Ik heb de actie niet zelf opgezet.
Er is alleen gevraagd door diegene die het opgezet heeft of zij dit mocht doen.

Dat dit zo groot is geworden had niemand voor mogelijk gehouden.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:16

quera schreef:
Boras schreef:

Serieus :=

Ik zegt niet dat dat het doel is.

Maar het is natuurlijk wel een bijkomstigheid. Voor mij hoeft dat niet.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 10:17

x_Anne_x schreef:
quera schreef:

Maar dat geldt dan andersom toch net zo. Jij had toch ook die mod een pb kunnen sturen ipv een topic openen?

Zij plaatst toch die mod opmerking?

Nogmaals dit gaat over donaties in het algemeen. Niet alleen mijn topic

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:17

Quera, ik krijg het gevoel dat je dit als een persoonlijke aanval voelt en ik snap dat je kwetsbaar bent nu. Maar voor zover ik het zie, staat het mod team achter de actie en gunnen ze het je volledig.

Maar nu het doel is bereikt, enthousiasme gedeeld en dankbaarheid getoond, vragen ze om nu het topic weer te richten op je gezondheid en de de steun die je van anderen kan krijgen.

Ze hebben al meer toegelaten dan strikt nodig was en grijpen nu in om de crowdfunding niet het belangrijkste te laten overnemen: jou!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 10:18

Weet je laat maar!
Ik ga mijn kostbare! Energie hier niet verspillen.

En dat mensen mij nog misselijke pb’s gaan sturen :r

Ajuus.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:21

Ook ik heb getemt naar de mod, vond de opmerking onbegrijpelijk. Schril contrast als je naar bijvoorbeeld Dorine dag kijkt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:22

Ik wilde je net aanraden je energie hier niet in te steken. Jammer dat je zo reageert. Ik vind de actie geweldig, maar het krijgt zo een nasmaak.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:27

Ik denk dat we het allemaal moeten laten rusten. Er over door blijven gaan brengt denk ik niets positiefs voor de ts.

Sorry ts, voor " mijn aandeel".
Ik ben er niet op uit om het jou extra moeilijk te maken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:27

MoniqueT schreef:
Quera, ik krijg het gevoel dat je dit als een persoonlijke aanval voelt en ik snap dat je kwetsbaar bent nu. Maar voor zover ik het zie, staat het mod team achter de actie en gunnen ze het je volledig.

Maar nu het doel is bereikt, enthousiasme gedeeld en dankbaarheid getoond, vragen ze om nu het topic weer te richten op je gezondheid en de de steun die je van anderen kan krijgen.

Ze hebben al meer toegelaten dan strikt nodig was en grijpen nu in om de crowdfunding niet het belangrijkste te laten overnemen: jou!

Dit verwoord mijn gevoel ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:32

Ik leg het topic ook naast me neer. Had gehoopt dat het anders zou lopen en het meer een volwassen discussie werd over het huidige beleid en hoe men daar over denkt.
Weet niet precies wat er mis ging, misschien had ik er een aandeel in, in dat geval sorry.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:37

Ik ben persoonlijk best vaak voor doneeracties. En heb in dit geval ook samen met een vriendinnetje een klein bedrag gedoneerd. Waarom, omdat het kan. Ook ik ben 27, mijn vriendinnetje is 27 met een knap kindje. En zo ken ik er wel meer die deze leeftijd hebben en het is een shock om op die leeftijd ziek te worden!

Maar vorige week is er in het nieuws aandacht besteed aan een doneeractie waar vette misbruik van gemaakt is, foto en tekst is 1 op 1 gekopieerd en misbruikt door iemand anders.
Dat vind ik pas ect misselijkmakend!

Of iemand wil doneren is het echt zijn of haar keuze! En kan je ook door scrollen als je het niet wil zien! Er zijn namelijk ook genoeg acties waar ik niks aan geef.