Ongepaste reacties.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:17

Ik snap echt niet waar het over gaat dan kan je iets duidelijker zijn? Ik herken het niet

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:57

BarbaLala schreef:
Bedankt voor de vlotte reacties!
Misschien ben ik niet duidelijk :D

Ik bedoel mensen die niet in een dergelijk topic thuishoren en daar toch herhaaldelijk reageren.
Mod doet er niks aan, die keurt het goed :o?

Euh, wat een rare gedachtengang :? . Mensen die niet in een bepaald topic 'thuishoren'... wie bepaalt of ze er niet thuishoren? Hoe wordt dat bepaald? Volgens mij bepaald bokt dat nog altijd zelf door te stellen dat het een openbaar forum is met openbare topics.

Dani schreef:
Als iemand een topic binnenvalt met een totaal offtopic bericht mag je daar gerust op temmen. :j Dan plaatsen we een modopmerking of wordt die persoon persoonlijk even aangesproken.

Waarom zou er onderscheid gemaakt (moeten) worden tussen iemand die een topic 'binnenvalt' en iemand die er al langer in meekletst?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 20:10

GDG schreef:
Euh, wat een rare gedachtengang :? . Mensen die niet in een bepaald topic 'thuishoren'... wie bepaalt of ze er niet thuishoren? Hoe wordt dat bepaald? Volgens mij bepaald bokt dat nog altijd zelf door te stellen dat het een openbaar forum is met openbare topics.

Niks geen rare gedachtegang hoor :)
Dat verhoudt zich normaliter vanzelf. Echter nu dus niet en dat is dus storend.
Een veehouder past bijv. niet in een meepraat topic voor veganisme, en zo zijn er tal van voorbeelden te noemen natuurlijk, waarin het storend en ongewenst, ongepast is.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 08-05-18 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:11

als ik ff mag binnenvallen.

Als ongepaste reacties vermoed ik dat het vaak gaat om ongewenste reacties om welke reden dan ook.

Jennyj01 schreef:
Anoniem schreef:
Maar het buitensluiten op basis van bepaalde kenmerken riekt naar discriminatie. En dat mag niet.

Kijk en dat is nou zo bijzonder. Mensen met kinderen doen dat continu tegenover kinderlozen.

hier wordt vergeten dat mensen met kinderen een behoorlijk leven zonder kinderen hebben gehad en als geen ander dus op beide gebieden ervaringsdeskundige zijn.

Het gelijk discriminatie noemen is niet een kenmerk van een open discussie.
Door zaken gelijk Off Topic te noemen of ongepast worden topics gestuurd en gemanupuleerd.

Prrrr schreef:
Topics zijn open, er zijn geen besloten topics waar mensen op voorhand uit geweerd worden. Als het topic daardoor wel erg off-topic wordt kan daar best wat aan gedaan worden, maar op voorhand zeggen dat iemand niets te zoeken heeft in een topic... lijkt me niet.

Het is altijd fijn als mensen het beter verwoorden dan dat ik zelf kan :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:13

BarbaLala schreef:
GDG schreef:

Een veehouder past bijv. niet in een meepraat topic voor veganisme, en zo zijn er tal van voorbeelden te noemen natuurlijk, waarin het storend en ongewenst, ongepast is.

Ik denk dat een openbaar forum dan gewoon niet zo je ding is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:18

BarbaLala schreef:
GDG schreef:

Dus alleen mensen met dezelfde mening en levenswijze zouden dan in bepaalde topics mogen zitten?
Zonder (gezond) tegengeluid? Ongeacht of diegene zich de algemene mening al dan niet goed kan indenken en zich in de andere kant verplaatsen?
Wie weet is die veehouder wel liever geen veehouder, maar ja, familiebedrijf en ga daar maar aan staan... Zou kunnen, niet totaal irreëel, aangezien dat soort bedrijven vaak in de familie blijft.

Ik vind dat een ongezonde denkwijze.
Buitensluiten, apart houden, soort bij soort, geen andere mening dan de meerderheid mogen hebben.... Beetje eng vind ik dat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-18 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:20

BarbaLala schreef:
GDG schreef:

Het is een openbaar topic, dus ook de veehouder mag meepraten in een topic over veganisme. Zolang het niet off-topic is voldoet het aan de regels van dit forum (tenzij andere regels overtreden worden) dus is het gepast op dit forum. Dat individuen het soms storend/ongewenst/ongepast vinden mag natuurlijk, maar net wat lieveli (ongeveer) zegt: als je dat onoverkomelijk vindt dan kun je beter naar een besloten groep gaan.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:20

Anoniem schreef:
BarbaLala schreef:

Dus alleen mensen met dezelfde mening en levenswijze zouden dan in bepaalde topics mogen zitten?
Zonder (gezond) tegengeluid? Ongeacht of diegene zich de algemene mening al dan niet goed kan indenken en zich in de andere kant verplaatsen?
Ik vind dat een ongezonde denkwijze.
Buitensluiten, apart houden, soort bij soort, geen andere mening dan de meerderheid mogen hebben.... Beetje eng vind ik dat.

Een tegengeluid moet altijd kunnen maar het moet op gegeven moment wel ophouden. Als nou in dat topic van bewust kinderloos constant moeders binnenvallen met reacties met waarom je wel kinderen leuk moet vinden of wat dan ook, dan wordt het wel heel erg storend. Maar dat is in dat bewuste topic volgens mij niet aan de gang.

Er is bovendien nog een zelfde soort topic en daar zit maar een moeder in. Maar die is net als de moeders in dat andere topic, praat gewoon normaal mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:25

Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje kinderachtig ( :+ )

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 20:29

Amandavd schreef:
..Een tegengeluid moet altijd kunnen maar het moet op gegeven moment wel ophouden..

En dát is nu net mijn hele punt. _/-\o_
Het zijn bepaalde topics voor gelijkgestemden, niet voor mensen die in een ander bootje varen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:31

Maar is het dan tegengeluid? Ik zie dat niet voorbijkomen in het topic.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:33

En ongepast is het al helemaal niet..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:33

Prrrr schreef:

Volgens mij heeft TS al een paar keer gezegd dat het niet alleen om dat topic gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:34

BarbaLala schreef:
Amandavd schreef:
..Een tegengeluid moet altijd kunnen maar het moet op gegeven moment wel ophouden..

Het zijn bepaalde topics voor gelijkgestemden, niet voor mensen die in een ander bootje varen.

Nou..... Ik vind dit een beetje een zinkend schip.

Room_Soesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:51

Heel verhaal getypt is alles weg... Poging nr. 2
Ik denk dat we allemaal van elkaar kunnen leren. Dat iemand een andere gedachtegang heeft betekent niet dat diegene niet in welk topic dan ook aanwezig kan en mag zijn. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat als ik een andere mening ergens over heb direct het topic ga kapen en eindeloos mijn mening ga verkondigen. Dan kan ik gewoon een eigen topic aanmaken (haal ik misschien ook nog eens die magische 25 topics grens :+ ) Een andere mening met gedegen onderbouwing zorgt ervoor dat wij als mensen een open blik naar de wereld toe houden ook al zijn we het dan misschien niet met die mening eens. Het kan ons aan het denken zetten en misschien kunnen we er zelfs nog iets van leren ;)

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:15

BarbaLala schreef:
Amandavd schreef:

Maar je plaats hier op een openbaar forum, met heel veel mensen, die allemaal een andere mening hebben.

Als je zoekt naar iets waar alleen maar mensen zijn met dezelfde mening/overtuiging dan lijkt een openbaar forum daarvoor niet de juiste plek.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:25

Amandavd schreef:
Prrrr schreef:

Volgens mij heeft TS al een paar keer gezegd dat het niet alleen om dat topic gaat.

Maar geef dan -voor zover dat binnen het regeltje 'geen andere topics bespreken' valt- concrete voorbeelden van, zeker als beweerd wordt dat 'mod' het goed vindt en niks doet.

Erger je je dan aan de manier van discussiëren op een forum of vind je een bepaalde mod ongeschikt voor haar werk. Dat eertse lijkt me een prima onderwerp van discussie op FZ, het tweede meer voor een gesprekje met een HM of Beheer.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:26

love_mandy schreef:
BarbaLala schreef:

Maar je plaats hier op een openbaar forum, met heel veel mensen, die allemaal een andere mening hebben.

Als je zoekt naar iets waar alleen maar mensen zijn met dezelfde mening/overtuiging dan lijkt een openbaar forum daarvoor niet de juiste plek.

Dan moeten we een heleboel topics op slot gooien. Ik ga als echte vleeseter toch ook niet in een vegetarisch kletstopic de boel lopen verzieken onder het mom van het is een openbaar forum dus ik mag mijn mening geven?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:30

Een vegetarisch kletstopic lopen verzieken is wel wat anders dan er als vleeseter posten omdat je inspiratie op wilt doen om minder vlees te gaan eten, of omdat je nichtje komt eten die vegetariër is. En dat zou dan ook niet mogen?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 21:31

Prrrr schreef:

Want dat is het referentiekader voor storend gedrag? :?
Topics voor gelijkgestemden horen niet structureel anders gestemden (en daarbij behorende uitlatingen) te bevatten, heel veel simpeler kan ik het niet maken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:33

Ibbel schreef:
Een vegetarisch kletstopic lopen verzieken is wel wat anders dan er als vleeseter posten omdat je inspiratie op wilt doen om minder vlees te gaan eten, of omdat je nichtje komt eten die vegetariër is. En dat zou dan ook niet mogen?

Maar dat is dan toch ook geen tegengeluid?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:35

Dus BarbaLala, iemand die 6 dagen in de week vlees eet, mag volgens jou niet mee posten in een vegetariërstopic?
En iemand die van het natuurlijk bekappen is, mag niet in het topic: "mijn paard trapt z'n hoefijzers af" posten?

Zo werkt een forum niet :n

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:37

Amandavd schreef:
Maar dat is dan toch ook geen tegengeluid?

Een vleeseter in een vegetariërtopic is geen gelijkgestemde. En volgens BarbaLala hoort die daar niet structureel thuis. Ook niet zonder te roepen: vegetarisch eten is ongezond, mensen zijn alleseters, etc.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 21:37

Ibbel schreef:
Dus BarbaLala, iemand die 6 dagen in de week vlees eet, mag volgens jou niet mee posten in een vegetariërstopic?
En iemand die van het natuurlijk bekappen is, mag niet in het topic: "mijn paard trapt z'n hoefijzers af" posten?

Zo werkt een forum niet :n

Ik zou nog eens goed lezen ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:38

Ik vind opzich het helemaal niet verkeerd dat er soms in dat soort topics een tegengeluid komt. Zodra het vegetariërs topic verzand in vleeseters bashen mag daar best wat van gezegd worden etc.