Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lianne schreef:ik denk dat er meer bedoeld wordt, dat mensen die reageren op iets, en deze reactie in de ogen van een ander een domme reactie is, dat er zo belachelijk op gereageerd wordt. Want dat komt dus echt vaak voor. Iemand voor schut zetten om zijn reactie. met smilie's als deze:![]()
xyzutu2 schreef:Evi84 schreef:Ik kwam het gewoon vandaag weer tegen. Bewust in een topic een post plaatsen - die niet toevoegend is voor de openingspost, met als enige doel puur pestgedrag. Ik heb erop getemt.
Maar is het niet mogelijk dat de TS zelf ook iets heeft gedaan wat niet helemaal handig is? Stel, iemand opent een topic met foto's van hoe goed een paard is opgeknapt met foto's van het paard dat nu zelfs hogeschool oefeningen kan. Zo'n topic is door de TS bedoeld als een 'ah' en 'oh' topic, maar betekent dat dan dat je geen opmerking mag plaatsen dat je het niet prettig eruit vindt zien dat de spoor zo diep in de ribben geduwd is dat er drie rimpels boven staan?
Als ik een fototopic open met als titel 'PRE marcheert er flink op los!' en ik laat foto's zien van een PRE in ho en slenterstap, dan mag er van mij door PRE-fans best gezegd worden dat zij toch wel een ander woord zouden hebben gebruikt dan marcheren als er niet daadwerkelijk gedraafd wordt.
Ik zou het heel raar vinden als daar op getemd zou worden.
Lianne schreef:ik denk dat er meer bedoeld wordt, dat mensen die reageren op iets, en deze reactie in de ogen van een ander een domme reactie is, dat er zo belachelijk op gereageerd wordt. Want dat komt dus echt vaak voor. Iemand voor schut zetten om zijn reactie. met smilie's als deze:![]()
KimD schreef:Lianne schreef:ik denk dat er meer bedoeld wordt, dat mensen die reageren op iets, en deze reactie in de ogen van een ander een domme reactie is, dat er zo belachelijk op gereageerd wordt. Want dat komt dus echt vaak voor. Iemand voor schut zetten om zijn reactie. met smilie's als deze:![]()
Smileys kun je op alle mogelijke manieren interpreteren, dat is écht aan diegene die ze leest.![]()
![]()
KimD schreef:Lianne schreef:ik denk dat er meer bedoeld wordt, dat mensen die reageren op iets, en deze reactie in de ogen van een ander een domme reactie is, dat er zo belachelijk op gereageerd wordt. Want dat komt dus echt vaak voor. Iemand voor schut zetten om zijn reactie. met smilie's als deze:![]()
Smileys kun je op alle mogelijke manieren interpreteren, dat is écht aan diegene die ze leest.![]()
![]()
Kabayo schreef:Lianne schreef:ik denk dat er meer bedoeld wordt, dat mensen die reageren op iets, en deze reactie in de ogen van een ander een domme reactie is, dat er zo belachelijk op gereageerd wordt. Want dat komt dus echt vaak voor. Iemand voor schut zetten om zijn reactie. met smilie's als deze:![]()
Precies dat. Zon vieze nare sarcastische reactie.
Niet echt pesten, maar wel stierlijk irritant , ik volg met plezier volg topics en HKs. Ik doe moeite met bijleesposten en op iedereen reageren. Op het eind van mijn bericht plaats ik iets van mijzelf. Maar ik krijg soms of gewoon geen reactie terug . Zo jammer.. je doet zoveel moeite. Ik volg daarom nu 2 topics waar mensen wel gezellig zijn
bruintje123 schreef:Het valt iets te veel op Kim.
En het gaat dan niet om een ongezouten mening, daar ben ik zelf ook niet vies van
Zelf tem ik zelden. Mensen zijn hier groot genoeg om zelf hun mond open te doen.
En dan heb ik het niet over het young rider gedeelte.
bruintje123 schreef:Maar je voelt je wel aangesproken terwijl ik je naam niet schrijf? Wie zegt dat ik jou bedoel dan?
Zelf zit ik ook niet in hk topics, lees alleen mee in het paarden aan huis topic.
Electra63 schreef:xRivaldo schreef:Laten we hier niet met een vingertje naar elkaar gaan wijzen. Volgens mij schreef bruintje123 een algemeen bericht.
Ik voelde me ook niet heel aangesproken. Het was gewoon een reactie op haar bericht, omdat we elkaar weleens tegen komen.
Celine_Famke schreef:Er is ook helemaal niets mis mee als er een opmerking over gemaakt wordt, maar er is nog wel een verschil in hóe er gereageerd wordt...
Nu wordt er vaak gezegd door bepaalde personen: "Waar is die marcherende PRE dan?" - dat komt heel aanvallend over. Niet echt gezellig en dan kan je het beter voor je houden...
bruintje123 schreef:Nou ja zeg.
Ik heb er niet voor niets vraagtekens achter staan en een vriendelijke smiley.
Ik bedoelde jou dus niet. Maar ook goed. Blijkbaar voelde je wel de reden om je aangesproken te voelen.
xyzutu2 schreef:Maar met zo'n reactie is toch helemaal niets mis? Als daar al op getemd wordt tegenwoordig dan zie ik het somber in.
Als ik precies die reactie zou krijgen op mijn Marcheer-topic, dan zou ik bij mezelf denken; euhh, misschien dat mijn topictitel inderdaad een beetje misleidend was/meer beloofde dan ik kan waarmaken.
Als je over die zelfreflectie beschikt, dan heb je twee mogelijkheden; of je zegt 'ja, inderdaad een beetje ambitieus gekozen' of 'het was een grapje, want wij zijn nog lang niet aan marcheren toe". Die ander heeft dan toch gewoon een punt en dat kun je dan toch gewoon toegeven?
Maar dan kies jij er dus voor om het als aanvallend te zien, je bent niet gezellig en dus moet je je mening maar voor je houden... Met zo'n reactie is het logisch dat je een discussie over jezelf afroept, maar als dat gebeurt dan komt dat ineens doordat de tegenpartij uit akelige bullies bestaat?
Ik vind dat gewoon niet zo logisch, zeker niet in zo'n voorbeeld.