Zou bokt rijfoto's zonder cap moeten verbieden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:18

oomens schreef:
_Reneee schreef:
De zorgpremie stijgt niet door domme mensen.

Niet? Ben nu eigenlijk wel benieuwd hoeveel procent van de zorgkosten (in)direct zijn terug te voeren op dommigheid, dom gedrag of domme gewoontes. Ik geloof gewoon niet dat een fundamenteel onbegrip van de zwaartekracht in combinatie met vrije toegang tot keukentrapjes en huishoudelijke apparatuur níet tot extra zorgkosten kan leiden.

Het grootste aantal patiënten in 2016 kwam in het ziekenhuis terecht voor huidkanker. Ik weet niet of je kunt stellen dat dom gedrag een directe oorzaak is van huidkanker. Daarna kwamen mensen met oogaandoeningen en hartklachten. Overigens zorgen nierpatiënten voor de hoogste zorgkosten. Volgens mij komt nierfalen ook niet door dom gedrag. Daarna komen bevallingen, die soms natuurlijk wel door dom gedrag komen :D Deze data is heel eenvoudig op te zoeken trouwens: http://www.opendisdata.nl/#

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:19

Ik vind niet dat bokt dat moet verbieden, het is en blijft eigen verantwoording en het zou zonde zijn als mensen daardoor mooie foto's niet kunnen/mogen plaatsen.

En trouwens, onder ieder topic met foto's zonder cap worden er wel opmerkingen over gemaakt :+
En dan krijgen de jongere bokkers alsnog wel mee dat het niet zo veilig is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:47

GamblersCup schreef:
Daar heeft bokt geen moer mee te maken. Al gaat iemand poedelnaakt (ooooh, zonder schoenen 8)7 ), achterstevoren, zonder cap, luid gillend in volle galop de berg op voor de foto.

Ok, archterstevoren niet, maar de rest... ongeveer op 1100 meter hoogte. Was experimentele archeologie en geweldige lol. Enigzins genant ook want het is niet flatteus :o
Uiteraard eraf gerold. Uiteraard op de enige doornstruik in dat valleitje. Dát was weer wat stoerder 8-) ; de bebloede heup en dij.

Was trouwens niets riskanter dan in lycra en zonder helm met een mtb over de pas. Te paard is iets hoger maar afdalen met een mtb... oefffff, gaat ´iets´sneller.
Ook de voeten in de pedalen geklikt is riskanter dan stijgbeugels.
Dáár, helmloos mtb in de bergen, een foto van plaatsen op een fietsforum valt ;) niemand over.
Zal het verschil tussen hoofdzakelijk ;) mannen en vrouwen zijn; andere opvatting over risiscogedrag.

Overigens rijdt hier eigenlijk iedereen met goéde helm mtb in de bergen en helemaal niemand met helm te paard.

Nu we het, met helmloos fotos verbiede,n toch over 8)7 hebben: Hier is buiten de bebouwde kom in de openbare ruimte een fietshelm verplicht. Dit terwijl dáár een fietshelm als een pleister op een slagaderlijke bloeding is en bovendien de overgrote meerderheid van de ongevallen met fietsers binnen de bebouwde kom gebeuren.
De reden; het ooit in Amsterdam uitgevonden ´witte fietsen plan´ is hier een groot financieel/toeristisch succes en helmplicht zou dat in de voet schieten.

En dát brengt ons weer bij paard en helm. Ook dat heeft hier een groter belang; de ferias als geldboom. In traditioneel kostuum te paard is een peiler en dan een helmplicht? Tsk...
En geen foto meer mogen plaatsen van een dame in sevillana-jurk achterop? Dubbel-Tsk...

Voor mooie, ´verboden´ fotos:
http://deflamencayacaballo.com/de-flamenca-y-a-caballo

Kortom; allemaal geneuzel tussen bemoeizucht en eigen verantwoordelijkheid met financieel belang als groter plaatje.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 01-12-17 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:51

GamblersCup schreef:
Daar heeft bokt geen moer mee te maken. Al gaat iemand poedelnaakt (ooooh, zonder schoenen 8)7 ), achterstevoren, zonder cap, luid gillend in volle galop de berg op voor de foto.

En by the way, mogen de western ruiters dan geen foto's meer posten?

Kom op zeg, bokt is maar een gewoon forum hoor _O- _O- _O-

Reken maar dat die foto niet gepost mag worden. Naaktheid wordt nl. ook gefilterd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Zou bokt rijfoto's zonder cap moeten verbieden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:53

Er was toch laatst een ITP topic van iemand die tijdens een fotoshoot nagenoeg naakt was?
Of heb ik me dat verbeeld? :') Was overigens wel smaakvol hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:54

Daar was weinig tot niks op te zien als we het over dezelfde shoot hebben. :) Had ze met de tieten of de flamous bloot gezeten zou die niet zijn blijven staan. :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:56

Ayasha schreef:
GamblersCup schreef:

En by the way, mogen de western ruiters dan geen foto's meer posten?

Kom op zeg, bokt is maar een gewoon forum hoor _O- _O- _O-

Reken maar dat die foto niet gepost mag worden. Naaktheid wordt nl. ook gefilterd.

In de endurance zijn schouders niet bedekkende shirts verboden.
De invloed van het christelijke draagvlak.
De wonderlijke wereld van (in)tolerantie in Nederland.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:01

Cayenne schreef:
Was overigens wel smaakvol hoor.

Volstrekt subjectief.

Net als dat een foto a la Sevillana geen reacties zal uitlokken over de ontbrekende caps.
Imo principieel zowel 8)7 als :r

Ok, het begint te ontdooien hier onder de andalusische zon. Ik ga fietsen. In muscle-suit maar met helm

https://myalbum.com/photo/S0Od8w6Q0MFy/1k0.jpg

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:03

Ik weet dat veel oudere lesgevers ook liever bedekte schouders zien ivm extra bescherming voor de kwetsbare huid. Liefst zelfs bedekte armen. Ook in het bos erg handig ivm muggen en teken.
Ik rijd graag in topjes maar in het bos heb ik vaak een vestje aan ivm de muggen en teken.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:08

Ayasha schreef:
Ik weet dat veel oudere lesgevers ook liever bedekte schouders zien ivm extra bescherming voor de kwetsbare huid. Liefst zelfs bedekte armen. Ook in het bos erg handig ivm muggen en teken.
Ik rijd graag in topjes maar in het bos heb ik vaak een vestje aan ivm de muggen en teken.

Even offtopic, maar teken komen niet zo hoog, die zitten voornamelijk in het hoge gras, lage struiken en dode bladeren. Als ze eenmaal op je zitten, kunnen ze natuurlijk wel naar je armen kruipen ;)

https://www.tekenradar.nl/teken/tekenwe ... ate=online

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:10

Best jammer dat er hier zo "losjes" op gereageerd word, teksten als het is maar een forum enz.
Bokt is meer als maar een forum, denk dat bijna iedere liefhebber bokt kent!

Bokt is zeker niet verantwoordelijk voor het wel en niet plaatsen van foto's of video's, maar ze zouden het wel kunnen promoten!
Meer aandacht aan besteden.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:36

Op Bokt hebben we gewoon genoeg zelfregulering. Daar zijn geen regels voor nodig. Overigens zou ik de volwassen fora wel afschermen voor de jeugd, maar dat is een andere discussie.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:38

Dan geeft de jeugd wel een valse geboortedatum op.
Ook daar win je niets mee.

Ouders moeten op een kinderen letten, niet bokt.
En als ouders het goed vinden zonder cap, prima.
En als iemand 18+ zonder cap wil rijden, ook zelf weten.
Stom ja, maar het is niet anders.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:39

Idee: mods kunnen bij dergelijke topics een tag plaatsen zoals je hier ook bovenaan de pagina ziet
https://nl.wikipedia.org/wiki/Multiple_sclerose
Met dan iets van "Rijden zonder cap en/of geen degelijk schoeisel dragen rondom paarden brengt ernstige risico's met zich mee, onthoud dit wanneer je op je paard stapt. "
Eventueel een linkje naar een informatief artikel erbij zodat de jonge lezer hierop kan klikken.

Over het algemeen zetten ze meeste bokkers wel een dergelijke disclaimer in de OP. Mn bij fotoshoots. Verder wordt het ook uitgebreid besproken hier als er iemand zonder cap ongelukkig terecht komt (nog niet zo heel lang geleden zelfs nog een Bokker... Y;( ) dus wat dat betreft ben je al een hel eind

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:40

_Reneee schreef:
Op Bokt hebben we gewoon genoeg zelfregulering. Daar zijn geen regels voor nodig. Overigens zou ik de volwassen fora wel afschermen voor de jeugd, maar dat is een andere discussie.

Dit inderdaad. In een gemiddeld topic zonder cap bestaat de eerste pagina toch wel uit waarschuwingen om toch een cap te dragen. Lijkt me meer dan genoeg waarschuwing voor andere (jongere) gebruikers.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:44

Magrathea schreef:
Idee: mods kunnen bij dergelijke topics een tag plaatsen zoals je hier ook bovenaan de pagina ziet
https://nl.wikipedia.org/wiki/Multiple_sclerose
Met dan iets van "Rijden zonder cap en/of geen degelijk schoeisel dragen rondom paarden brengt ernstige risico's met zich mee, onthoud dit wanneer je op je paard stapt. "

Dat zou bij ALLE paardrijden moeten.

Veiligheidsartikelen leiden tot meer risicogedrag.
De ruiterhelm is een schoolvoorbeeld van het Peltzman effect.
Zonder cap niet springen is veiliger dan met cap wel springen.
Sterker nog, niet paardrijden is veiliger dan met cap/bp met airbag wel paardrijden.

Paardrijden is een risicoactiviteit :)*
De rest is een glijdende schaal.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:45

Het is niet verboden he, zonder cap rijden. Misschien dom, maar niet verboden. Dus waarom zou Bokt dat dan wel moeten verbieden?

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:51

Area51 schreef:
Het is niet verboden he, zonder cap rijden. Misschien dom, maar niet verboden. Dus waarom zou Bokt dat dan wel moeten verbieden?

Ja precies, vanaf 18 eigen verantwoordelijkheid. Wordt ook een beetje moe over al dat cap gezeur. Zodra iemand op bokt foto's plaatst zonder cap staat er in de beginpost al een uitgebreid excuus en anders volgen de opmerkingen wel in het topic.

Opvoeding hoort bij ouders + bewaken van dat jongeren onder de 18 met cap rijden bij de manege en pension/erf eigenaar. Die zij aansprakelijk, niet bokt.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:51

Jeetje HC; die foto met die dame met hoge hakken. Je zou er af moeten springen :=
Verder is het ieders eigen verantwoordelijkheid vind ik. En die van de ouders om kinderen met cap te laten rijden.
Kom zelf uit generatie waar ik zonder zadel en cap op pony buitenritten maakte. Was 11. Was andere tijd. Ouders maakten zich minder snel druk denk ik.....
Ik rijd nu wel met cap, ben kostwinnaar en wil graag heel blijven. Kinderen komen ook niet op pony's zonder cap.
Schaatsen, fietsen gebeurt hier wel zonder helm, wat eigenlijk best onlogisch is. Probeer er wel voor te waken geen moeder te worden die te overbezorgd is.
Vind overigens hier geen rol weggelegd voor bokt (en eigenlijk ook niet voor de overheid)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:52

Huertecilla schreef:
In de endurance zijn schouders niet bedekkende shirts verboden.
De invloed van het christelijke draagvlak.
De wonderlijke wereld van (in)tolerantie in Nederland.

Bij endurance spelen belangen van arabische geldschieters en arabische deelnemers mee... ik vermoed dat die meer iets te maken hebben met die niet-bedekkende shirts.

En rijden met verbrande schouders tijdens een endurance is ook geen lolletje. (trouwens, ook niet bij andere gelegenheden.) :D

Verder vind ik het verstandig om een cap te dragen, maar om de bokt-censuur erbij te halen als iemand geen cap draagt, gaat me te ver.

debberley83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:01

Dit is toch uiteindelijk eigen verantwoordelijkheid. Ik denk dat een forum als bokt geen betuttelende functie heeft en moet hebben. Ik ben absoluut VOOR het rijden MET cap. Maar als ik een mooie rij foto shoot zou doen, doe ik deze voor de gelegenheid wel even af voor mooiere foto's. Een ander vind dat misschien belachelijk, jammer dan. En als iemand beslist nooit een cap op te doen, heb ik daar ook geen last van, waarom zou ik?! De maatschappij wordt al steeds betuttelender, wat in sommige gevallen natuurlijk niet voor niets is, maar mensen moeten ook nog wel in staat kunnen zijn zelf beslissingen te maken.
En over het goede voorbeeld te spreken. De kinderen vinden tegenwoordig online van alles, dus overal kom je foto's zonder cap wel tegen. En ook ander soort voorbeelden met paarden, die eigenlijk het daglicht niet kunnen verdragen. We leven gelukkig nog steeds in een vrij land! **\O/**

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:02

Siesjuh schreef:
Ayasha schreef:

Even offtopic, maar teken komen niet zo hoog, die zitten voornamelijk in het hoge gras, lage struiken en dode bladeren. Als ze eenmaal op je zitten, kunnen ze natuurlijk wel naar je armen kruipen ;)
In bomen en hoge struiken zitten ook genoeg teken. Zolang mijn paarden teken rond hun staarten hebben ga ik er vanuit dat ze prima op die hoogte geraken.
https://www.tekenradar.nl/teken/tekenwe ... ate=online

Einder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:08

Bokt is natuurlijk gewoon een doorslagje van (een deel van) de samenleving, en zowel de betutteling, de bemoeizucht en de 'nieuwe preutsheid' zijn ook in de buitenwereld erg toegenomen.

debberley83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:12

Einder schreef:
Bokt is natuurlijk gewoon een doorslagje van (een deel van) de samenleving, en zowel de betutteling, de bemoeizucht en de 'nieuwe preutsheid' zijn ook in de buitenwereld erg toegenomen.

precies dat :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:13

Ik zou het graag zien :j En als het niet op heel bokt kan, dan op zijn minst in uitgelicht. Dat is toch het visitekaartje van bokt, en daar mag je veiligheid best promoten.

edit; het is nu al zo dat bij 'gelijkwaardige' foto's in uitgelicht foto's met cap voorrang krijgen, dat mag van mij dus best wat strenger.