Privacy: hoe ga jij ermee om?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Privacy: hoe ga jij ermee om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:19

Ik vind wel het leuke van Bokt dat het heel persoonlijk is.Het lijkt op een soort grote vriendenkring en dan ben je eerder geneigd allerlei privedingen erop te zetten. maar gewaarschuwd door de media blijf ik toch liever wat terughoudend.Want het kan ook zijn dat vervelende mensen meelezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:38

Interessant al die reacties.
Ik zit er momenteel wat tussenin denk ik, tot een paar weken terug dacht ik er totaal niet bij na en toen kwam het besef ineens. Dan heb ik mij voorgenomen om niks meer te posten buiten in 1 topic en wat algemene reacties. Maar ondertussen denk ik: is dat nu allemaal zo erg als anderen dat zouden zien? Het zijn uiteindelijk maar paarden... Heb ook instagram, zelfs openbaar, dus daar doe ik in principe juist hetzelfde. Maar heb daar nog wel de illusie dat het weg is als ik dat zou willen ;)

Dus hier twijfel.. ik zou in ieder geval niks meer met andere mensen of hekenbare dinen erop posten, of dingen over mij persoonlijk. De pony's.. tja.. zo spectaculair is het ook allemaal niet wat ik daarover zou zeggen, dus of dat zo'n probleem is?

Ik weet het niet goed momenteel.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:47

Suzanne F. schreef:
Nou inmiddels ben ik heel voorzichtig geworden in wat ik deel. Maar daar heb ik eerst wat harde lessen in moeten leren. Nu geen foto's meer, geen profielinformatie, geen persoonlijke informatie meer. Helaas blijft alles wat je voorheen gepost hebt staan dus daar kan ik niks meer aan doen. Ik hoop dat dit nog veranderd. Ik zou wel wat zien in een frisse nieuwe start.

Maar je kúnt toch gewoon een frisse nieuwe start maken op bokt? Huidige account laten anonimiseren en vervolgens een nieuw account aanmaken waarbij je dus geen persoonlijke info meer post?

Ik lees het vaker, dat mensen wel een frisse start zouden willen en daarom hun berichten zouden willen laten verwijderen, maar dat snap ik dus niet zo goed als het ook veel eenvoudiger en voor het forum veel minder ingrijpend kan.

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:54

Volgens mij is het beter als bokt “oude” berichten en topics ( na een jaar of 2) zou verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:03

Daar zijn andere topics voor, graag dit alleen over privacy laten gaan ;) Ik weet dat het allemaal samenhangt maar probeer toch wat onderscheid te houden.

Dat opnieuw beginnen ben ik momenteel aan het bekijken, maar langs de andere kant: als ik daar alsnog foto's mee ga plaatsen (omdat in dus twijfel of dat zo'n groot probleem is) dan heeft dat ook weer geen zin, dan weet je ook meteen wie ik ben :+ En om alles angstvallig verborgen te moeten houden.. waarom dan nog een account hebben? Wat valt er dan nog te posten?

Zomaar even wat dingen die in mij opkomen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:08

[***] schreef:
Dat opnieuw beginnen ben ik momenteel aan het bekijken, maar langs de andere kant: als ik daar alsnog foto's mee ga plaatsen (omdat in dus twijfel of dat zo'n groot probleem is) dan heeft dat ook weer geen zin, dan weet je ook meteen wie ik ben :+ En om alles angstvallig verborgen te moeten houden.. waarom dan nog een account hebben? Wat valt er dan nog te posten?

In jouw geval heeft het minder nut ja, het nut is dan voornamelijk beperkt tot het niet meer zo mákkelijk aan elkaar kunnen linken (dus niet meer met één druk op de knop middels je profiel). En dan kom je inderdaad meer uit op de discussie over het al dan niet verwijderen van berichten.

In geval van Suzanne F. die nu géén privézaken meer deelt heeft zoiets wel degelijk zin. Haar nieuwe account zou niet/nauwelijks meer te linken zijn aan het oude.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:30

Op facebook plaats ik meer dan hier.
Maar zowel hier als op facebook, wat ik niet kwijt wil plaats ik niet.
Dat de foto's hier terug op internet te vinden zijn maakt me niet uit. Ik plaats alleen foto's van me Muts of soms een hond of iets anders.
Vind ik dat andere het niets aangaat plaats ik het niet.

Op facebook heb ik het wel zo dat alleen vrienden het zien, maar das dan weer omdat ik vroeger problemen heb gehad met sommige mensen en ik vind dat ze niet hoeven te weten wat ik doe.

Nu moet ik wel zeggen dat ik hier minder plaats omdat de sfeer hier minder vriendelijk is dan op facebook.
En vind het zelf ook moeilijk sommige dingen zo te verwoorden als dat ik in gedachten heb.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:47

tinker_sally schreef:
. Ik plaats alleen foto's van me Muts

>;) :')

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:58

Jeuj, waar vinden jullie dat zo snel? :+

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:02

Ik heb wel eens een topic met foto's van mijn pony willen openen. Maar dan denk ik gelijk weer, nee... Ik kan het uiteindelijk niet verwijderen als ik het weg wil hebben. Ik sta toch met mijn hoofd op het internet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:02

tinker_sally schreef:
Ik plaats alleen foto's van me Muts

Mijn oprechte excuses, ik zou toch even herlezen wat je net geschreven hebt. Ik snap 'm wel, maar het heeft alsnog voor een fikse lachbui gezorgd.

PinaKoala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:12

tinker_sally schreef:
Ik plaats alleen foto's van me Muts

_O-

Ik denk ook 10 keer na of ik echt wil reageren op een topic en ben daar heel terughoudend in. En ik doe inderdaad evenmin met social media. Dat hoeft voor mij niet zo.
Al kun je op social media vaak wel veel instellen m.b.t. privacy, wat hier op bokt niet het geval is m.b.t. de topics. Ik kan me zo voorstellen dat als er een forum gedeelte zou komen waar het wel flink afgeschermd is (om te lezen en te plaatsen, denk aan meer dan xxxx berichten, in elk geval ruim boven de 100 of zo) dat dat wel iets zou helpen.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:28

[.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 14-07-22 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:30

Maar ik rij geen wedstrijden :D

PinaKoala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:31

@Zandvangers,
Sorry, ik heb daar helemaal niet aan gedacht omdat ik me daar zo slecht een voorstelling van kan maken waarom je dat zou doen. Maar je hebt compleet gelijk, wat jammer dat zoiets gebeurt.
Nee dan zou ook dat geen oplossing zijn en zou ik persoonlijk ook met beter afgeschermde gedeeltes nog 10 keer nadenken of ik iets plaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:32

Dat vind ik gewoon zielig eerlijk gezegd.

"alles wat je zegt/typt kan en zal tegen je gebruikt worden", ja dan kan je beter heel bokt gewoon opdoeken.

Mijn naam en voornaam zijn heel eenvoudig te vinden bedenk ik me net. Ik gebruik ze namelijk voor mijn IG-account en die staat in het paarden-IG topic :)) En ik heb ooit paar jaar terug gestart met mijn paard, waarvan de naam ook wel in een paar topics voorkomt. Wie dat wil opsporen, doe maar, maakt mij niet uit. Mijn IG staat openbaar maar daar staat niks wereldschokkends op te zien. Mijn FB is wel meer afgeschermd.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:32

:+ Zulke momenten heb ik wel vaker en levert dan jullie reacties op.
Mutsje zit er zo ingebakken hier, dat bekenden er niet meer van opkijken.

Me Muts maar even in een spoiler gezet voor de nieuwsgierige bokker :D
Spoiler:
Afbeelding

Zo heb ik ooit op facebook gezet zonder er bij na te denken na een goede training:
Zo hard getraind vandaag. Weet niet wie natter was ik of me Muts.

Gaf ook wisselende reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:34

You made my day _/-\o_

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:38

Noem niks wat ook maar iets zou kunnen verdenken ik ben. Hoef niks openbaar foto's in het begin misschien wel eens met vragen over iets maar kwam al snel achter dat je niks kan verwijderen dus ja.

Een kant best jammer want meetings in verleden met andere forums heb ik nog vrienden of kennissen aan over gehouden.

Moet zeggen dat die tijd internet kleine r was.

Op Facebook zet ik wel foto's voor alleen vrienden maar vaak ook niet met gezicht meer omgeving ofzo. Elders vind je van mij niet snel foto's zeker niet van laatste jaren.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:40

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 14-07-22 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:48

Het zou ook al veel schelen als je niet zomaar van het ene naar het andere kan doorklikken :j
Want hoeveel kwaad kunnen een paar paardenfoto's nu? Maar je kan zo makkelijk naar heel de boktpostgeschiedenis dat een mens daar heel terughoudend van wordt...

Zat ook al te denken dat het privacy-technisch wel fijn(er) zou zijn als niet iedereen zomaar overal zou kunnen komen. Dat als je via google bv. iets zoekt wat op Bokt over geschreven is (alles dus :P ) dat je dan de titel en de eerste 3 zinnen van een topic ofzo ziet, en als je dan meer wil lezen dat je moet aanmelden. Daarbij nog extra dat je niet in de kantine/foto-topics kan voordat je 500 berichten ofzo hebt en je hebt al een heel ander gevoel als je iets erop wil zetten.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:52

) .
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 14-07-22 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:57

Ik lees ontzettend veel mee, maar ondanks alles post ik niet zo bijzonder veel. Het duurt een tijdje eer ik de stap zet om in een topic op gang te komen.

@[***]: 500 posts eer je in een foto-topic kan vind ik wel immens veel. Het klopt wel wat je zegt over Google. Je zoekt iets op, krijgt bokt als antwoord en je kan alles gewoon meelezen. Ik heb er echter nog niet op gelet, als ik via zo'n link doorklik, of ik dan ook automatisch aangemeld sta of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:03

Bwa, als je actief op een forum bent is 500 posts ook niet veel hoor. En je kan wel eerder overal lezen en posten (na registratie), gewoon de foto's zijn dan nog wat extra afgeschermd.

Als niet lid kan je dacht ik ook gewoon alles lezen en ieders posten doorspitten.

Maarja, of zoiets ervoor gaat zorgen dat mensen het minder een probleem vinden om foto's te posten blijft een vraag natuurlijk ;)

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:19

Baal er best van dat je berichten van eerder niet verwijderd kunnen worden... ): als onwetende 15 jarige denk ik daar niet over na. Maar nu 5 jaar later had ik veel minder online willen zetten.