Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zou jij graag zien op bokt qua privacybeleid? (Meerdere opties mogelijk)

De mogelijkheid hebben om zelf oude berichten (evt. ouder dan x jaar) aan te passen
1111 (23%)
Alle topics ouder dan x jaar verwijderen op alle forumdelen
502 (10%)
Alle topics ouder dan x jaar verwijderen op de minder informatieve forumdelen (zoals HK)
522 (10%)
Geen topics verwijderen, ik lees graag oude topics terug
303 (6%)
Op aanvraag je account kunnen laten verwijderen (niet alleen anonimiseren) inclusief oude posts
1198 (24%)
De huidige situatie behouden (alleen berichten aanpassen op aanvraag en geen accounts verwijderen)
130 (2%)
Bokt.nl moet betere voorlichting gaan geven mbt het privacybeleid bij het aanmelden, bijv. in de algemene voorwaarden
424 (8%)
Bokt.nl beter (meer) afschermen
572 (11%)
Anders, namelijk:
37 (0%)

Totaal aantal stemmen: 4799

DonDon

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:21

Ik heb ook gestemd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:23

Fenrir zegt toch nergens dat ze de mening niet respecteert? Ze deelt hem alleen niet, de mening van Karuna en onderbouwt dat in een later bericht netjes.

Het is namelijk inderdaad nogal een verschil of je 20 of 50 bent.
Als je 20 bent en al 10 jaar op bokt rondhangt, was je 10 toen je begon. Nogal logisch dat je dan de gevolgen niet geheel kan overzien.
Dat zit toch wat anders dan op je 40e beginnen op het grote boze internetforum.

Wat mij betreft mogen gebruikers ook zelf een bezem door berichten ouder dan x jaar kunnen halen.
Op google heb je immers ook het 'recht om vergeten te worden' of hoe het ook heet; ik vind het daarom ook erg jammer om te zien dat er door het beheer krampachtig aan oude berichten vastgehouden wordt.

Ik zou bijvoorbeeld graag m'n berichten van de eerste jaren op bokt verwijderd zien vanwege persoonlijke redenen. Maar dat krijg ik zo bij het beheer ongetwijfeld niet rond omdat er geen genoeg 'privacy belang' bij zal zijn. Ik wil echter alleen niet meer met bepaalde (oud)gebruikers geassocieerd worden..

Art_Ificious

Heb ook gestemd.

Waarom?

Heb in de voorbije jaren nogal veel negatieve ervaringen gehad door steeds topics te openen en steeds deed ik voor de bokkers wel wat mis. Uiteindelijk ging ik in de verdediging omdat het me te veel werd al die commentaar. Wat me ook al tijdeleke bans opgeleverd heeft (terwijl ik niet eens moeilijk deed maar gewoon uit mijn krammen geschoten ben door zij die me zover gedreven hadden in mijn ogen hadden de onrust stokers een ban moeten hebben). Vond de bans dus erg onterecht ergens.

Als de optie bestond om topics te verwijderen óók als er al een reactie was dan had ik dat toen zéker gedaan. Nu kan je alleen je topic verwijderen/aanpassen als er geen reactie is én binnen x aantal uur/minuten.

Ben dus zeker voorstander van wijzigingen kunnen aanbrengen aan je eigen berichten.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 09-11-17 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 15:23

poes schreef:
Ja precies en verder beargumenteer je die ook maar in bovenstaande post kraak je alleen de ander af.

Ik kraak helemaal niemand af. Ik zeg alleen dat dat te simpel gezegd is en kom daar later nog op terug met wat verheldering. Daar zit verder totaal geen waardeoordeel aan mbt karuna zelf. Tegen karuna heb ik namelijk helemaal niks persoonlijks hoor :D

Ailill

poes schreef:
Ja precies en verder beargumenteer je die ook maar in bovenstaande post kraak je alleen de ander af.
Nee hoor, TS benoemt enkel het feit dat enkele punten voor sommigen wellicht niet van toepassing zijn. Vervolgens blijkt dit ook het geval te zijn en TS denkt dat dit met leeftijd te maken heeft (ik overigens ook).

Daarnaast heeft ze ook gewoon gelijk, wat betreft leeftijd.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:25

mooney schreef:
Ik heb gekozen voor geen topics verwijderen, maar ik wilde dat nog wel even toelichten want het is meer dat ik dat de beste optie vond van de 2 gegeven topics.

Ik ben erg tegen het zelf kunnen aanpassen van berichten die al even staan. Het is nu al een bekende ergernis dat mensen een topic maken en dan de OP leeghalen als de reactie tegenvalt. Ik denk ook dat het in informatieve of discussie topics verwarrend kan worden als het mogelijk is om achteraf een post compleet te veranderen.
Wat ik dan liever zie is dat het gewoon wordt verwijderd, dan is het ook niet irritant of verwarrend maar gewoon afwezig. Maar ik zou het ontzettend jammer vinden als topics van een bepaalde leeftijd standaard weg gaan. Ik kijk vaak nog met plezier terug in oude topics van mezelf oid, maar ook in oude topics waar informatie of beeld in staat die niet verouderd (want niet alles verouderd, ook al wordt dat veel geroepen).
Waar ik dus het meest achter zou staan is dat gebruikers berichten/topics van zichzelf kunnen verwijderen als dat nodig is, en de rest gewoon blijft staan. En dan inderdaad met de regel dat het topic minimaal x maanden/jaar oud is of een tijd inactief is. En dus niet automatisch verwijderen of zelf aanpassen.
Dat eigen berichten binnen een topic weghalen (binnen 60 minuten) is inderdaad een nieuwe trend. Net als het snel quoten van een beginstuk. En net als het met z'n alleen vol op een TS duiken, indien men het er niet mee eens is.

Zijn allemaal trends van de laatste tijd en staan, in mijn optiek, allen met elkaar in verbinding.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:27

Ah :+ dat valt weer mee.

Maar ook als ik jonger was geweest ik denk gewoon na voor ik iets eruit flap of neerzet. Ook als jonkie destijds. :) misschien ook gewoon type zoals ik ben. Maar dan nog ik lees natuurlijk ook berichten van hele jonge mensen hier, en maar zelden lees ik iets dat zo erg is dat het beter verwijderd kan worden.

Alleen topics waarin bewust werd gelogen door ts (helaas zijn die er genoeg geweest) of diepe beledigingen (die nu ook al worden weggehaald) mogen gecorrigeerd maar dat is nu al het geval.

Verder tsja als je als jonge penny dingen roept later als je ouder bent zie je de humor er wel van in. :j Alleen maar leuk toch om dat terug te lezen zolang je er niemand pijn mee hebt gedaan bewust.

Maar eeh staat wel oud hoor bijna 50 :')

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:29

Ik heb op een forum gezeten waar iedereen tot het einde der tijden zijn berichten kon aanpassen en dat maakte veel oude topics compleet nutteloos, ook als het geen 'problematische topics' waren. Die mensen vinden het dan opgeruimder staan ofzo om na x tijd hun volledige startpost leeg te halen. Vreselijk irritant is dat. Daarnaast vind ik persoonlijk nogal eens informatie terug in huiskamertopics. (Bijvoorbeeld omdat ik me een verhaal herinner dat ik ooit las op bokt maar het niet kan vinden.) Voor mijzelf zou ik het daarom geen meerwaarde vinden om die weg te halen. Verder lees ik persoonlijk mijn eigen posts wél graag terug en kan ik daar nog weleens info uithalen over het één of het ander, vaak niet echt gerelateerd met bokt op zich. Als zaken vanzelf verwijderd zouden worden vallen daar jammer genoeg erg veel gaten in :\
Laatst bijgewerkt door xHaithi op 09-11-17 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 15:29

Sorry O:) Je bent zo oud als je je voelt toch... :P

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:29

Ik heb geen problemen met hoe het nu is. Ik denk altijd dubbel na voor ik iets post. En tja.. de puberjaren, mensen kunnen toch ook wel zien dat ik zulke dingen 5 jaar geleden heb gepost. Het enige waarop ik wel heb gestemd is dat bokt meer mag afgeschermd worden :j nu is dat alleen bij young riders toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:31

Citaat:
Verder tsja als je als jonge penny dingen roept later als je ouder bent zie je de humor er wel van in. :j Alleen maar leuk toch om dat terug te lezen zolang je er niemand pijn mee hebt gedaan bewust.

Ook zonder dat er bewust pijn gedaan wordt of als het alleen maar om 'stomme pennyberichten' gaat kan je het nog niet tof vinden dat sommige berichten er staan :) Dat is voor iedereen persoonlijk en ieders goed recht :)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:32

Ik ben vooral voor de mogelijkheid om je volledige account te kunnen weghalen, inclusief alle posts. Je hebt overal het absolute recht om al je gegevens te verwijderen, dan zou dat op "maar" een forum zoals Bokt toch zeker moeten kunnen.

hildemenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:34

Winged schreef:
Eigenlijk zou ik twee dingen graag zien:
- oude berichten van meer dan een jaar kunnen verwijderen.
- een duidelijker slot voor lezers van buitenaf (zonder account). Dus alleen het kunnen lezen op de informatieve delen en niet alle andere fora.

Vooral dat laatste ben ik het mee eens!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:05

xHaithi schreef:
Ik heb op een forum gezeten waar iedereen tot het einde der tijden zijn berichten kon aanpassen en dat maakte veel oude topics compleet nutteloos, ook als het geen 'problematische topics' waren. Die mensen vinden het dan opgeruimder staan ofzo om na x tijd hun volledige startpost leeg te halen. Vreselijk irritant is dat. Daarnaast vind ik persoonlijk nogal eens informatie terug in huiskamertopics. (Bijvoorbeeld omdat ik me een verhaal herinner dat ik ooit las op bokt maar het niet kan vinden.) Voor mijzelf zou ik het daarom geen meerwaarde vinden om die weg te halen. Verder lees ik persoonlijk mijn eigen posts wél graag terug en kan ik daar nog weleens info uithalen over het één of het ander, vaak niet echt gerelateerd met bokt op zich. Als zaken vanzelf verwijderd zouden worden vallen daar jammer genoeg erg veel gaten in :\

Mee eens.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:10

Inderdaad, aan inhoudelijke topics en openingsposts zou niet 'zomaar' moeten worden gerommeld.

Gaat het nu om een privacygevoelig topic, kan ik me voorstellen dat dat op aanvraag kan.

De huiskamertopics vind ik wel een apart soort, daar zou het prettig zijn om enerzijds genoeg privacy te hebben. En anderzijds niet te lang te blijven archiveren in het openbaar.
Een soort gesloten 'archief' is natuurlijk ook nog een optie. Zodat niet elke bezoeker of nieuwe user kan gaan graven.

Inhoudelijke (paardgerelateerde) topics zouden zoveel mogelijk intact mogen blijven, het uitwisselen van kennis blijft van toepassing.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:14

hildemenna schreef:
Winged schreef:
Eigenlijk zou ik twee dingen graag zien:
- oude berichten van meer dan een jaar kunnen verwijderen.
- een duidelijker slot voor lezers van buitenaf (zonder account). Dus alleen het kunnen lezen op de informatieve delen en niet alle andere fora.

Vooral dat laatste ben ik het mee eens!

+1

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:23

Ik zou ook graag een beter slot voor buitenstaanders zien.
Alle oude berichten verwijderen heb ik liever niet.. Lees nu ook weer een aantal oude informatieve topics door. Op sommige vragen via google krijg je enkel bokt of verkoop sites. Vind ik toch fijn om ervaringen te kunnen lezen.
HK topics etc snap ii wel van dat mensen ze verwijderd/beter beveiligd willen.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:31

Voor mij zouden HK topics wel automatisch verwijdert mogen worden, vooral als het al deel zoveel is en er verder niks inhoudelijks te vinden is in de voorgaande delen, daarbij is het fijn denk ik dat die topics ook verwijdert worden omdat er ook privédingen in gedeeld worden. Overigens als je op een ervaring zoekt op Google krijg je van Bokt veelal hele oude topics (van <2011) of topics met maar 1 pagina aan reacties, die topics zijn in mijn ogen echt nutteloos en mogen ook wel weggehaald worden.

Sowieso vind ik dat Bokt meer afgeschermd moet worden, je kan als buitenstaander veel te makkelijk (persoonlijke) informatie vinden. Dus bijvoorbeeld alleen informatieve topics ophouden voor buitenstaanders en de rest echt helemaal besloten maken.
Ik heb overigens gestemd voor het zelf kunnen weghalen van berichten, maar hier kom ik wel een beetje op terug. Ik zou het zelf zo maken dat gebruikers gewoon kunnen doorgeven aan de moderators dat ze persoonlijke berichten/andere berichten weg willen laten halen. Ik vind wel dat mensen daartoe het recht mogen hebben, mochten ze er behoefte aan hebben maar misschien niet dat ze het zelf kunnen doen....

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:35

Mij lijkt zelf na x jaar verwijderen wel handig. Zowel topic als berichten.

Mij lijkt het ook, dat behoorlijk wat bokkers meer dan 1 bericht per jaar typen.. En ook wel meer te doen hebben dan hun hele bokt geschiedenis weg te gaan halen. Hooguit de dingen die zogenaamd echt niet kunnen zullen verwijderd worden. En mensen met tijd te veel de foto topics zonder foto's zullen verwijderen, zoiets. :P

Als ik al mijn (oude) berichten zou willen verwijderen... Ben ik nog wel een jaartje of 50 bezig denk ik. :))

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:37

karuna schreef:
Hoezo, ik loop toch al aardig wat jaren op bokt rond maar heb nog niet een ding neergezet waar ik spijt van heb, kwestie van nadenken en desnoods even wachten voor je iets plaatst. En niks neerzetten dat je ook niet op de voorpagina van de krant wil hebben. Heel simpel dus

Het lijkt heel simpel, maar er zijn genoeg Bokkers in hun tiener/puber-jaren hier beland en over het algemeen sta je rond die periode wat minder bij stil de gevolgen van het plaatsen van bepaalde informatie. Voor mijzelf heel herkenbaar, heb ook genoeg domme posts/topic's nog online staan uit mijn puberjaren.
En dit kan natuurlijk ook gebeuren in een zwak moment, ook als volwassenen. Ik snap dus zeker de hele ophef hierover en het is goed dat het bespreekbaar wordt gemaakt. Het is alleen jammer dat dit door sommigen niet op een respectvolle manier lijkt te kunnen worden gedaan en dit dus als een flinke stok gebruiken om alle acties die het team/beheer doet onderuit te slaan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:42

Ik mis de optie je account en berichten verwijderen ZONDER aanvraag.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:15

Ook 'anders' gestemd. Had eigenlijk willen aangeven dat Bokt beter voorlichting moet geven, maar niemand leest de voorwaarden als hij een forumnaam aanmaakt. Ik niet in ieder geval. Ik zou waarschijnlijk geholpen zijn als er per topic duidelijk aangegeven staat of dit een openbaar of besloten gedeelte van het forum is.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:25

Gestemd op verwijderen op verzoek. Alsjeblieft niet automatisch alle topics verwijderen. Ik heb ontzettend veel aan oude topics en kan hierdoor problemen oplossen. Als je daarvoor overal een nieuw topic zou moeten openen is geen doen. En tegenwoordig wordt er zo weinig advies gegeven na een geopend topic dus daar heb je ook weinig aan.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:32

Wat ik me afvraag is hoe jullie het verwijderen van accounts voor je zien. Als je dit aanvraagt dan wordt het gewoon gedaan? Dus iedereen die dat wil kan dus zomaar zonder reden zn account laten verwijderen. Of moet je hierbij een reden aangeven? In dit laatste geval, wie beslist en wat zijn daar de regels van?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:40

Je kunt een bedenktijd instellen, bijv 7 dagen en heb je voor de einddatum niet aangegeven dat je toch wilt blijven dan verwijderen ze je account.
Zal wsl een hoop impulsieve vertrekkers schelen.
Reden vragen kan, maar je bent natuurlijk niet verplicht om een reden op te geven.