Een psychologie forum?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:38

*proest* *LOL*

Maar goed het zou wel een hoop van dat soort topics op AM enzo schelen, maar toch vind ik het net iets te ver gaan voor een paardenforum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:40

Ik vind het nog steeds van de gekke dat men zo open en bloot op internet uit de doeken doet hoe ze in het leven staan. De ene pillenverslaving na de andere trekt aan je voorbij en hier en daar een zelfmoordpoging afgewisseld met een opname.

Er zijn meer dan genoeg forums op internet waar je naar hartelust geestesziek kunt zijn hoor.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:42

Tja ik snap ook niet dat sommige mensen hun hele hebben en houden op internet zetten, maar dat is weer een ander verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:43

Het is veiliger om dat elders te doen, op forums die maar beperkt toegankelijk zijn bijvoorbeeld.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:28

Lovely"]
[quote="SuperPepeijn"][quote="Pervinco schreef:
Ik vind DP Depressiepraat wel een goeie OK dan! Maken we er een tijdelijk forum van, ivm de winterdipjes...

[/quote]
Leuk om mee te beginnen, maar in no time is dat niet meer toereikend en zal er een ZelfmoordPraat bij moeten komen waar de meer suicidale bokkers met elkaar van gedachten kunnen wisselen over hoe je het beste een eind maakt aan je leven???
[/quote]

Lovely, jij bent goed! Ik denk dat dat een erg goed plan is. OK dan!

Citaat:
Op DP zou wel een sticky moeten komen met een korte beschrijving van de meest bekende aandoeningen, zodat iedereen zichzelf wat makkelijker een diagnose kan toeschrijven.

Vind ik ook een erg goeie optie. Dat stellen de meeste huisartsen ook erg op prijs, als je jezelf al een hele hoop ziektes toe kunt schrijven, hoeven zij wat minder te zoeken nl. OK dan!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:29

Kayla schreef:
Tja ik snap ook niet dat sommige mensen hun hele hebben en houden op internet zetten, maar dat is weer een ander verhaal.

Ik enerzijds wel. Internet is lekker anoniem... Dat praat fijner. Serieus.

Maar verhalen als 'ik wil zelfmoord plegen' zijn een kwestie van aandachttrekkerij. Iedereen die er serieus ervaring mee heeft (direct of indirect) weet dat diegenen het niet aan de grote klok hangen...

RolfX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 13:16

Maar een mod kan de: 'ik wil weer ns zelfmoord plegen' verhalen eruit filteren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:26

RolfX schreef:
Maar een mod kan de: 'ik wil weer ns zelfmoord plegen' verhalen eruit filteren...

Het lijkt me niet aan de mods van dit forum om per geval te gaan bepalen of het wel of niet serieus is, dan begeven ze zich op heel glad ijs.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:36

Lovely schreef:
Ik vind het nog steeds van de gekke dat men zo open en bloot op internet uit de doeken doet hoe ze in het leven staan.
shhht!! soms is dat best entertainend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:37

Haha SP, idd, vermaak me er ook vaak wel mee.
Niet altijd, maar wel als het steeds dezelfde mutsen zijn met van die problemen die ze zelf op de hals halen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 14:28

Kunnen we geen tijdelijk PA-forum (nee niet paarden, maar psycho-analyse) in het leven roepen. Eenmalig gratis analyse van alle bokkers. Gooi je probleem in de groep en krijg een persoonlijkheidstest Lachen

Tjaaaakaaaaa !!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 15:03

Anya, dat klinkt niet echt als een set agossie-gatutwelgoe-reacties??

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 15:04

Lovely schreef:

nee daar doen we niet aan...TjaaakaaaH !!! Haha!

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 15:06

op www.scholieren.com heb je heel veel van dat zulk forums.
bokt is een paardenforum en laten we dat zo houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 15:07

Ja en dan krijg je dat eeuwige zelfmoordneigingen/automutilatiegejank van 14jarige pubermeisjes die het niet meer zien zitten omdat hun vriendje het heeft uitgemaakt omdat ze nog niet wilde zoenen...mazzel ik stem tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 15:08

Princess schreef:
op www.scholieren.com heb je heel veel van dat zulk forums.
bokt is een paardenforum en laten we dat zo houden!

Haha klopt en daar vind ik Psychologie al zo'n gaar forum...vertel in 3 woorden hoe je je voelt, ik zie het niet meer zitten, ik snij in mezelf, blablabla...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 15:48

Anya"]
[quote="Lovely schreef:

nee daar doen we niet aan...TjaaakaaaH !!! Haha!
[/quote]
Niet zo aanstellen, koop een leuk nieuw jurkje en een zakje paaseitjes en begin morgen maar weer eens opnieuw.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:01

Hmm tegen, dalijk hebben we meer niet-paarden fora als wel-paardenfora, en word heel bokt depressief van dat depressieforum Haha! dat moeten we natuurlijk ook niet hebben

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:54

Bij een depressieforum heb je heel snel dat in plaats van elkaar te helpen, je juist elkaar nog verder naar beneden sleept. Ik vind het dus niet zo'n goed idee...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:59

Ryanne schreef:
Ja en dan krijg je dat eeuwige zelfmoordneigingen/automutilatiegejank van 14jarige pubermeisjes die het niet meer zien zitten omdat hun vriendje het heeft uitgemaakt omdat ze nog niet wilde zoenen...mazzel ik stem tegen.

Hard hoor Scheve mond Jij bent duidelijk nooit jong geweest. Weet je wel hoe depressief je wordt als je gedumpt wordt omdat je het handje van je nieuwste liefde niet vast wilt houden...? >;)

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:01

Jacksel schreef:
Bij een depressieforum heb je heel snel dat in plaats van elkaar te helpen, je juist elkaar nog verder naar beneden sleept. Ik vind het dus niet zo'n goed idee...

Mee eens... Nu heb je nog enigzins dat mensen nuttige dingen aankaarten... Maar als er een apart forum komt, zul je zien dat heel veel mensen het, zoals al gezegt, gaan mijden. Hetgeen op dat subforum samenkliekt zijn de depressievelingetjes onder ons, en daar wordt je ook niet vrolijk van... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:01

En dat met een cyclus van een week of vier.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:14

Jeetje Scheve mond beetje respect voor degenen die wel zulke topics plaatsen zou wel op zijn plaats zijn? Wat voor de een peanuts is, is voor de ander wel reden om zich flink beroerd/verdrietig/depressief te voelen, maar dat is toch geen reden om er dan zo over te gaan praten??

RolfX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 21:23

Inderdaad Cody...wat voor de 1 niks is, kan de anders aanzetten voor zelfmoord! Gebeurd nog maar al te vaak!

Maar Bart, want vind jij er eigenlijk van?

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:27

tadaaaa: http://212.204.227.192/forum/
iedereen die er behoefte aan heeft ga je gang! en laat bokt verder lekker bokt, een paarden forum.. Lachen

Citaat:
Quote:
Op DP zou wel een sticky moeten komen met een korte beschrijving van de meest bekende aandoeningen, zodat iedereen zichzelf wat makkelijker een diagnose kan toeschrijven.

Vind ik ook een erg goeie optie. Dat stellen de meeste huisartsen ook erg op prijs, als je jezelf al een hele hoop ziektes toe kunt schrijven, hoeven zij wat minder te zoeken nl.

En dit vind ik dus geen goed idee, omdat mensen zich dan allerlei dingen gaan etiketteren (en daar veelal aan vasthouden), terwijl ze nog lang niet aan de klinische diagnose van een depressie voldoen. Deze wordt niets voor niets door psychologen (evt psychiaters) gediagnostiseerd en niet door huisartsen of de mensen zelf.
Laatst bijgewerkt door MacavityL op 27-01-04 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt