Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Lalidan schreef:Als je het ene bericht verwijderd, moet je bijna het hele topic verwijderen..... of aan alle kanten in andermans berichten gaan zitten knippen. Dus ik kan me best voorstellen dat het niet zo simpel is als sommige het hier stellen. Bovendien, ik vind dat er nogal een drama van gemaakt word. Zowel in het topic zelf als hier. De overige gebruikers hebben net zo veel deel aan het ontsporen van het topic als de opmerking van 1 mod. Als de rest verder gewoon netjes ontopic was gebleven en gewoon getemd had, dan was al deze drama ook niet nodig geweest.
Bovendien zie ik hier een aantal mensen reageren die zelf altijd het hardste brullen 'Bokt is een discussieforum, dus ik mag een mening plaatsen die een discussie uitlokt!'. En dan nu zou dat ineens niet meer mogen?
Beetje schijnheilig en een storm in een glas water. Iemand willen ontmodden omdat diegene een afwijkende mening heeft (of je het nu wel of niet eens met die mening eens bent), dat vind ik dus te ver gaan. Kwetsend? Tja, als je je graag gekwetst wil voelen kan dat altijd natuurlijk. Je kan het ook van je af laten glijden.
En kan iemand de titel aanpassen naar modereren?
Angela schreef:Hoewel ik dit topic begrijp vind ik het wel raar dat er nu een specifieke gebruiker op fz wordt besproken. Als het een zwarte gebruiker zou zijn was dit topic al lang verwijderd. Niet dat ik de betreffende mod een hand boven het hoofd wil houden, maar vind dat je aan twee kanten niet met twee maten moet meten.
Door de naam te noemen is voor iedereen duidelijk om wie het gaat, ik had het netter gevonden als dat achterwege gelaten was. De discussie over wat een mod niet mag versus wat bij een gewone gebruiker nog wel kan is namelijk wel heel waardevol.
Want moderators zijn er voor de gebruikers, dus wat dat betreft moeten gebruikers ook op de integriteit en op een bepaalde terughoudendheid van moderators kunnen rekenen.
Jolien87 schreef:Begrijp me niet verkeerd, het gaat er niet om dat ik de betreffende mod aan de schandpaal wil hebben, maar het had denk ik een hoop gescheeld als er al eerder duidelijk was gemaakt dat er achter de schermen aan gewerkt werd.
Ods, het is fijn dat je dit nu alsnog mededeelt.
Angela, ik noem heel bewust niet de naam van de mod. Dat de naam nu alsnog genoemd is, is van mij dan ook niet nodig want het moge wel duidelijk zijn om wie het gaat.
Het gaat mij meer om het feit dat er ogenschijnlijk onderscheid werd gemaakt tussen een mod en een zwarte bokker. Zoals hier ook al door een paar is gezegd: er zijn zwarte bokkers die wel voor minder op de vingers zijn getikt. Wat er achter de schermen gebeurt zien wij natuurlijk niet, maar ik hoop dat er dan ook wel begrepen wordt dat dit vraagtekens oproept bij mensen vóór de schermen die niet meekrijgen of er überhaupt iets mee gedaan wordt.
Winged schreef:Angela schreef:Hoewel ik dit topic begrijp vind ik het wel raar dat er nu een specifieke gebruiker op fz wordt besproken. Als het een zwarte gebruiker zou zijn was dit topic al lang verwijderd. Niet dat ik de betreffende mod een hand boven het hoofd wil houden, maar vind dat je aan twee kanten niet met twee maten moet meten.
Door de naam te noemen is voor iedereen duidelijk om wie het gaat, ik had het netter gevonden als dat achterwege gelaten was. De discussie over wat een mod niet mag versus wat bij een gewone gebruiker nog wel kan is namelijk wel heel waardevol.
Want moderators zijn er voor de gebruikers, dus wat dat betreft moeten gebruikers ook op de integriteit en op een bepaalde terughoudendheid van moderators kunnen rekenen.
- Een mod is IMO niet een specifieke gebruiker, maar een gebruiker met een voorbeeldrol. Op die rol word je bij het mod-worden ook gewezen. Als het goed is.
- Daarop kom je ook terecht op 'wat mag een mod'. Als mod zit je meer op je handen. Natuurlijk mag je pittig discussieren. Maar als de desbetreffende mod bij de eerste reacties op haar post al had ingebonden dan was het niet zo geescalleerd.