"Geen haat"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:31

Ik heb vooral het idee dat als er "niet haten" staat, ze zelf eigenlijk al weten dat het niet echt "fantastisch" is wat ze posten...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:32

Het Nederlands van tegenwoordig is mij ook een raadsel. Mijn zoon (die ik het juiste Nederlands er figuurlijk ingestampt heb en die zelf altijd iedereen corrigeerde) komt tegenwoordig thuis met dubbele ontkenningen ("nooit geen"). Als ik hem vraag waarom hij daar aan meedoet, dan zegt hij dat ze dat op school doen om de draak te steken met de fouten die tegenwoordig gemaakt worden. 8)7

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:33

maximuss schreef:
Ik heb vooral het idee dat als er "niet haten" staat, ze zelf eigenlijk al weten dat het niet echt "fantastisch" is wat ze posten...

Daar zeg je zo wat, dat zou inderdaad mogelijk kunnen zijn. :D

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:34

'No hate' ben ik nog niet tegengekomen op Bokt. Wel op Youtube, meestal als reactie onder het mom van 'ik kan je helemaal tot de grond afbranden; als ik erbij zet dat het geen geval van haat is, kun jij er niet over zeiken/klagen'...
Laat het alsjeblieft niet ingeburgerd raken op bokt. We hebben al genoeg gedoe met leeggehaalde OPs. Met leeggehaalde OPs vestig je trouwens wel heel veel extra aandacht op jezelf. Mensen gaan wel in je berichtengeschiedenis of op het web speuren wat je mogelijk gepost zou kunnen hebben.

Ik ben wel voor het netter verwoorden van opbouwende kritiek.

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:36

Ik ben met mijn 19 jaar blijkbaar ook al te oud om dit te begrijpen..
Zie het ook erg veel op Facebook. Tuurlijk moet je iets netjes verwoorden maar uiteindelijk bepaal ik zelf of ik positief of negatief op iets reageer.
Wat me opvalt is dat het vaak bij posts/foto's word geplaatst waar duidelijk iets mis mee is..

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:37

Gaby schreef:
'No hate' ben ik nog niet tegengekomen op Bokt. Wel op Youtube, meestal als reactie onder het mom van 'ik kan je helemaal tot de grond afbranden; als ik erbij zet dat het geen geval van haat is, kun jij er niet over zeiken/klagen'...
Laat het alsjeblieft niet ingeburgerd raken op bokt. We hebben al genoeg gedoe met leeggehaalde OPs. Met leeggehaalde OPs vestig je trouwens wel heel veel extra aandacht op jezelf. Mensen gaan wel in je berichtengeschiedenis of op het web speuren wat je mogelijk gepost zou kunnen hebben.

Ik ben wel voor het netter verwoorden van opbouwende kritiek.

Dat is inderdaad weer een ander gebruik ervan :)
Zo zei een vriendin van mij eens over een, in haar ogen, onaardig persoon:
"Niets persoonlijks hoor, maar ze is echt een trut!"

Zo'n zinnetje betekent dan eigenlijk helemaal niks meer.

The_Cat

Re: "Geen haat"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:40

Je komt het inderdaad ook meer een meer tegen, ook op facebook. En het lijkt dan ook dat als je iets plaatst dat niet meteen in iemand zijn karretje past, al meteen haat is; ook al is het daarom niet altijd slecht bedoeld. Ik zeg dan gewoon al maar niks meer, anders is het nog meer gezeik :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:41

Ik hoor het ook vaker van jongere meiden

Als ik het in een topic tegen kom dan blader ik vanzelf door naar een volgend topic, want als ik iets kinderachtig vind op het internet... dan is het wel dat, volop dingen willen schrijven en foto's posten, maar dan niet open willen staan voor reacties, blijf dan weg van het internet denk ik dan.

Maar heel eerlijk? ik vind het met de huidige nederlandse taal bij de jeugd nog wel meevallen, Msn taal. sms taal en BreEZaH vond ik veel storender.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:46

Jongeren, die vaak toch al behoorlijk onzeker zijn, vragen om een beetje voorzichtig te zijn in reacties. Dat is toch eigenlijk niets geks?

Het lijkt me eigenlijk wel iets om rekening mee te houden. (Ik snap ook niet dat mensen denken dat de oplossing voor onzekerheid is om harder te worden. Dat lijkt me net zo effectief als een kopschuw of angstig paard harder aanpakken.)

En als je het kinderachtig vind is doorgaan naar het volgende topic ook prima. Maar ach, iedereen moet uitvinden hoe je met de wereld en internet omgaat toch? Dat uitzoeken is deel van het opgroeien. Ik vind het eigenlijk positiever dat ze oproepen tot geen haat, dan tot wel haat.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:51

Ik heb het nog nooit gezien.
Geprobeerd te googelen maar daar komt ook niets behalve demonstaties voor vrede, geen haat.

Haat is ook gewoon een zelfstandig naamwoord (de haat).

Voorbeeldje?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:52

Ayasha schreef:
Ik gok dat het over gekomen is van het engelse waar ze nogal eens spreken over "haters"
(Was het lilly Allen die "haters gonna hate hate hate" zong?)

Als ik het zie staan rol ik standaard met mijn ogen. :')

Dat was Taylor Swift :')
Ik vind het gewoon stom klinken geen haat. In mijn oren klinkt het ook niet als goed Nederlands. Maar goed, dat zal wel aan mij liggen.

Palmera

Shadow0 schreef:
Jongeren, die vaak toch al behoorlijk onzeker zijn, vragen om een beetje voorzichtig te zijn in reacties. Dat is toch eigenlijk niets geks?

Het lijkt me eigenlijk wel iets om rekening mee te houden. (Ik snap ook niet dat mensen denken dat de oplossing voor onzekerheid is om harder te worden. Dat lijkt me net zo effectief als een kopschuw of angstig paard harder aanpakken.)

En als je het kinderachtig vind is doorgaan naar het volgende topic ook prima. Maar ach, iedereen moet uitvinden hoe je met de wereld en internet omgaat toch? Dat uitzoeken is deel van het opgroeien. Ik vind het eigenlijk positiever dat ze oproepen tot geen haat, dan tot wel haat.

Dan kan er bijv. 'Hou het ajb netjes' bij een post worden geplaatst.

Ik vind 'geen haat' echt overkomen alsof fellere reacties gelijk met haatzaaien te maken heeft. En dat is natuurlijk een volslagen absurde redenering.

Anoniem

Shadow0 schreef:

Het gaat toch om het woord 'haat'? Dat is nogal een groot woord vind ik zelf.... Vroeger kenden we het verschil nog tussen 'haat' en 'onaardig zijn'.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:53

Mariett schreef:
lizy29 schreef:

Maar waarom dan niet gewoon zeggen: alsjeblieft veroordeel me niet.

Nou ja, zoals je wellicht weet staat jongerentaal/straattaal/wat dan ook niet echt bekend om het correcte Nederlands. Dit is gewoon hoe zij dit graag/makkelijk verwoorden. Op fora die wat meer op jongeren/kinderen gericht zijn zie je dit nog een stuk meer.
Ze groeien ongetwijfeld wel over hun 'geen haat' periode heen :)

Dat kunnen we alleen maar hopen. Maar het komt er dus op neer dat mijn dochter ouderwets Nederland spreekt aangezien ze dit alleen van mij, mijn man en mijn ouders hoort. Verder groeit ze op in het Frans.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:54

Shadow0 schreef:

Nee das waar, maar het is niet omdat je iets 'negatief' zegt dat je iemand 'haat'. Ik vind het veel opvallend dat ze eerder vragen om alleen maar positieve dingen te geven, of dingen waarvan ze vinden dat ze goed zijn, dan negatieve dingen. Bv een foto van hun paarden en rijkunsten, en dan erbij geen haat. En als je dan een opmerking geeft over mss moet je dat proberen (zelfs nog netjes verwoord) dan ben je ineens een hater 8)7

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:56

Wat een geneuzel :') 'vroegah' waren er wel andere dingen wat taalgebruik betreft dat niet correct was. Waait wel over.
Vroeger was echt niet alles beter :+

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:58

Ik kwam het zo'n drie, twee jaar geleden meer tegen eigenlijk. Als ik het tegenkom lijkt het alsof ze al weten dat ze iets heel doms zeggen en hier geen afwijkende meningen of negatieve reacties op terug willen :+

Vind het wel grappig hoe er over 'vroeger' en 'de jeugd' word gepraat. Alsof vroeger een soort paradijs was en de jeugd van nu alles doet om de volwassenen het leven zuur te maken :') (Straat)taal verandert nu eenmaal en ik snap het probleem ervan niet. Het verandert al eeuwen lang.
Laatst bijgewerkt door enamorada op 26-03-17 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:00

The_Cat schreef:
Bv een foto van hun paarden en rijkunsten, en dan erbij geen haat. En als je dan een opmerking geeft over mss moet je dat proberen (zelfs nog netjes verwoord) dan ben je ineens een hater 8)7

Dit dus. :j Onder post staat 'geen haat'. Maar iemand met goedbedoelde en/of opbouwende kritiek betitelen tot een hater heeft klaarblijkelijk niets meer met geen haat te maken en mag dús door de TS in kwestie wél gezegd worden.

Schiet mij als oud wijf zijnde maar lek hoor, maar ik snap helemaal niets van zulke redenaties :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:04

Ach ja nu is het 'geen haat' of 'deze schoenen zijn echt leven' :') Ja het staat dom. Maar in mijn tijd waren pubers GEeN H44r B3t3R m3T OnZ3 Br33Z3R t44L jwz :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:06

Mariett schreef:
Ze groeien ongetwijfeld wel over hun 'geen haat' periode heen :)

Vast wel. YOLO kom je ook al bijna niet meer tegen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:07

Palmera schreef:
The_Cat schreef:
Bv een foto van hun paarden en rijkunsten, en dan erbij geen haat. En als je dan een opmerking geeft over mss moet je dat proberen (zelfs nog netjes verwoord) dan ben je ineens een hater 8)7

Dit dus. :j Onder post staat 'geen haat'. Maar iemand met goedbedoelde en/of opbouwende kritiek betitelen tot een hater heeft klaarblijkelijk niets meer met geen haat te maken en mag dús door de TS in kwestie wél gezegd worden.

Schiet mij als oud wijf zijnde maar lek hoor, maar ik snap helemaal niets van zulke redenaties :)

Inderdaad, dan ben ik ook maar een oud wijf, ik vind het verschil tussen haten en commentaar leveren een groot verschil.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:10

Kimbers schreef:
Wat een geneuzel :') 'vroegah' waren er wel andere dingen wat taalgebruik betreft dat niet correct was. Waait wel over.

Inderdaad. Het is maar waar je je druk om maakt, jezus :') Taal veranderd nou eenmaal. Zo'n hekel aan het 'vroeger was alles beter, de jeugd van tegenwoordig'-cultuurtje.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:11

:+ breezah taal is ook stom :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:12

UhNee schreef:
Kimbers schreef:

Inderdaad. Het is maar waar je je druk om maakt, jezus :') Taal veranderd nou eenmaal. Zo'n hekel aan het 'vroeger was alles beter, de jeugd van tegenwoordig'-cultuurtje.

'Haat' heeft door de jaren heen echt geen andere betekenis gekregen :?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:14