Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gaby schreef:'No hate' ben ik nog niet tegengekomen op Bokt. Wel op Youtube, meestal als reactie onder het mom van 'ik kan je helemaal tot de grond afbranden; als ik erbij zet dat het geen geval van haat is, kun jij er niet over zeiken/klagen'...
Laat het alsjeblieft niet ingeburgerd raken op bokt. We hebben al genoeg gedoe met leeggehaalde OPs. Met leeggehaalde OPs vestig je trouwens wel heel veel extra aandacht op jezelf. Mensen gaan wel in je berichtengeschiedenis of op het web speuren wat je mogelijk gepost zou kunnen hebben.
Ik ben wel voor het netter verwoorden van opbouwende kritiek.
Ayasha schreef:Ik gok dat het over gekomen is van het engelse waar ze nogal eens spreken over "haters"
(Was het lilly Allen die "haters gonna hate hate hate" zong?)
Als ik het zie staan rol ik standaard met mijn ogen.
Shadow0 schreef:Jongeren, die vaak toch al behoorlijk onzeker zijn, vragen om een beetje voorzichtig te zijn in reacties. Dat is toch eigenlijk niets geks?
Het lijkt me eigenlijk wel iets om rekening mee te houden. (Ik snap ook niet dat mensen denken dat de oplossing voor onzekerheid is om harder te worden. Dat lijkt me net zo effectief als een kopschuw of angstig paard harder aanpakken.)
En als je het kinderachtig vind is doorgaan naar het volgende topic ook prima. Maar ach, iedereen moet uitvinden hoe je met de wereld en internet omgaat toch? Dat uitzoeken is deel van het opgroeien. Ik vind het eigenlijk positiever dat ze oproepen tot geen haat, dan tot wel haat.
Shadow0 schreef:Jongeren, die vaak toch al behoorlijk onzeker zijn, vragen om een beetje voorzichtig te zijn in reacties. Dat is toch eigenlijk niets geks?
Het lijkt me eigenlijk wel iets om rekening mee te houden. (Ik snap ook niet dat mensen denken dat de oplossing voor onzekerheid is om harder te worden. Dat lijkt me net zo effectief als een kopschuw of angstig paard harder aanpakken.)
En als je het kinderachtig vind is doorgaan naar het volgende topic ook prima. Maar ach, iedereen moet uitvinden hoe je met de wereld en internet omgaat toch? Dat uitzoeken is deel van het opgroeien. Ik vind het eigenlijk positiever dat ze oproepen tot geen haat, dan tot wel haat.
Mariett schreef:lizy29 schreef:
Maar waarom dan niet gewoon zeggen: alsjeblieft veroordeel me niet.
Nou ja, zoals je wellicht weet staat jongerentaal/straattaal/wat dan ook niet echt bekend om het correcte Nederlands. Dit is gewoon hoe zij dit graag/makkelijk verwoorden. Op fora die wat meer op jongeren/kinderen gericht zijn zie je dit nog een stuk meer.
Ze groeien ongetwijfeld wel over hun 'geen haat' periode heen
The_Cat schreef:Bv een foto van hun paarden en rijkunsten, en dan erbij geen haat. En als je dan een opmerking geeft over mss moet je dat proberen (zelfs nog netjes verwoord) dan ben je ineens een hater
Palmera schreef:The_Cat schreef:Bv een foto van hun paarden en rijkunsten, en dan erbij geen haat. En als je dan een opmerking geeft over mss moet je dat proberen (zelfs nog netjes verwoord) dan ben je ineens een hater
Dit dus.Onder post staat 'geen haat'. Maar iemand met goedbedoelde en/of opbouwende kritiek betitelen tot een hater heeft klaarblijkelijk niets meer met geen haat te maken en mag dús door de TS in kwestie wél gezegd worden.
Schiet mij als oud wijf zijnde maar lek hoor, maar ik snap helemaal niets van zulke redenaties
Kimbers schreef:Wat een geneuzel'vroegah' waren er wel andere dingen wat taalgebruik betreft dat niet correct was. Waait wel over.
Vroeger was echt niet alles beter
UhNee schreef:Kimbers schreef:Wat een geneuzel'vroegah' waren er wel andere dingen wat taalgebruik betreft dat niet correct was. Waait wel over.
Vroeger was echt niet alles beter
Inderdaad. Het is maar waar je je druk om maakt, jezusTaal veranderd nou eenmaal. Zo'n hekel aan het 'vroeger was alles beter, de jeugd van tegenwoordig'-cultuurtje.