Equitana versus Horse Event en de rol van Bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:51

Heel simpel... HE levert bokt geld op, equitana niet. Daarom wordt je vanaf 3mnd voor HE doodgegooid met HE....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:56

Voor de westernliefhebbers is er dit jaar ook weer Americana in Duitsland.
6-10 sept 2017.

LadyMadonna schreef:
Heel simpel... HE levert bokt geld op, equitana niet. Daarom wordt je vanaf 3mnd voor HE doodgegooid met HE....

Waar men dus wel tijd voor heeft om over elke drol die een paard daar laat een nieuwsbericht te plaatsen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:01

Tja Koper, naar mijn mening hebben de dames van de NR het druk zat en mag er best wat hulp van buitenaf komen om te herinneren dat er een evenement is/is geweest. Als je zelf niet in de scene zit en je standaard bronnen er niets over melden zie je het gemakkelijk genoeg over het hoofd. Hoeveel moeite is het om even een tip door te sturen?

Neemt niet weg dat ik een evenementenkalender zeker geen gek idee zou vinden en wellicht een hele waardevolle bijdrage aan de voorpagina. Ik vraag me wel nog af welke evenementen er vermeld zouden moeten worden, en in welke landen ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:04

Je zou het op België en Duitsland kunnen houden omdat daar ook veel Bokkers wonen.

Anoniem

Re: Equitana versus Horse Event en de rol van Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:07

Ik kan me herinneren dat ik een paar jaar geleden heb voorgesteld om een evenementenkalender op te zetten op het forum/de voorpagina of op de Bokt Markt, aangezien daar allemaal evenementen voorbij komen maar die meteen wegzinken in het moeras dat de Bokt Markt/Evenmentenforum heet. Dat was toen om de een of andere manier niet mogelijk. Volgens mij met het idee dat als iemand zin had in evenementen ze zelf wel hun weg naar het Evenementenforum zouden vinden. Maar volgens diezelfde redenatie kun je ook de complete nieuwspagina schrappen, want mensen die geintereseerd zijn in nieuws vinden het nieuwsforum vanzelf. ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:16

Ik zou een evenementenkalender juist wel tof vinden, al is het maar als sticky onder het forum 'evenementen' zodat je alles in een mooi overzicht hebt ipv dat je eerst tig HE-topics moet doorworstelen om bij een ander evenement te komen.
Helemaal mooi zou zijn een evenementenkalender met en linkje naar elk evenement, bijv de website of een centraal topic erover.

En doe voor HE dan alsjeblieft een apart subforum, liefst een die je kunt uitschakelen bij actieve onderwerpen, maar dat geldt imo ook voor de 1-Aprilspam enzo. :o
Kan ook met de feestdagentopics dus zou imo ook prima moeten kunnen met HE.
Evt dat je ze laat behouden ipv ze weer te wissen na x tijd.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:57

Ik heb de vraag blijkbaar verkeerd begrepen. Ik dacht dat er gevraagd werd waarom Bokt niet aanwezig is op Equitana.
Maar het gaat alleen om de vraag waarom Bokt er geen aandacht aan besteed.
Daar kan ik geen antwoord op geven, maar het is natuurlijk altijd mogelijk om de nieuwsredactie een tip te sturen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 23:07

Essie73 schreef:
Ik heb de vraag blijkbaar verkeerd begrepen. Ik dacht dat er gevraagd werd waarom Bokt niet aanwezig is op Equitana.
Daar kan ik geen antwoord op geven, maar het is natuurlijk altijd mogelijk om de nieuwsredactie een tip te sturen.

Kom op zeg, ik kan niet geloven dat niemand in het hele Bokt team de Equitana kent.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:10

Als nieuwsredactie moet je toch wel enigszins geïnteresseerd zijn in wat er in de wereld omgaat. Dan ben je inderdaad wel een stel stoeptegels als het hele team niet weet wanneer Equitana (ongeveer) is. :+

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:22

Waar wordt beweerd dat het team de Equitana niet kent?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 23:30

RianneH schreef:
Waar wordt beweerd dat het team de Equitana niet kent?

Omdat gesuggereerd wordt de nieuwsredactie een tip te geven..

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:31

Sammyoo schreef:
Essie73 schreef:

Kom op zeg, ik kan niet geloven dat niemand in het hele Bokt team de Equitana kent.

Dat zeg ik ook niet. Ik geef aan dat de NR altijd getipt kan worden om hier een nieuwsbericht over te schrijven.
Equitana duurt nog t/m 26 maart, de NR kan niet aanvoelen dat men graag een nieuwsbericht op 1 van de eerste dagen wil. (of vooraf)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 23:37

De nieuwsredactie plaatst toch niet alleen berichten op basis van tips? :?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:46

Denk dat je daar het antwoord zelf ook wel op weet ;)

Bij mijn weten wordt er over een evenement in principe geen vooraankondiging gedaan tenzij er iets speciaals of nieuws-waardigs gebeurd. Of zoals het geval van HE er dus een samenwerking is.

Zou dat anders moeten? Misschien wel. Nu denk ik dat het een stuk constructiever is om daarover te discussiëren dan over stoeptegels of hoe de NR aan hun berichten komt ;)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 07:39

RianneH schreef:
Denk dat je daar het antwoord zelf ook wel op weet ;)

Bij mijn weten wordt er over een evenement in principe geen vooraankondiging gedaan tenzij er iets speciaals of nieuws-waardigs gebeurd. Of zoals het geval van HE er dus een samenwerking is.

Zou dat anders moeten? Misschien wel. Nu denk ik dat het een stuk constructiever is om daarover te discussiëren dan over stoeptegels of hoe de NR aan hun berichten komt ;)

Ik denk dat jij het punt van mijn openingspost niet heb begrepen.
Een evenement als de Equitana is net zoals andere zeer grote evenementen speciaal en nieuwswaardig. Niet alleen vanwege de omvang, maar ook vanwege de grote namen die er komen, de innovaties, de shows, teveel om op te noemen. Maar he, moet ik nu op een paardenforum uitleggen waarom de Equitana voor paardenliefhebbers nieuwswaardig is? :?

Laten we wel wezen, dit is kennelijk ook nieuwswaardig [VN] Zie hoe het hobbelpaard van Valegro is gemaakt *video*

Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 08:49

Bokt doet veel verslag van HE omdat Bokt daar zelf staat met de lounge en een stukje programma. Bokt heeft daar reporters en fotografen en het is inderdaad een Nederlands(talig) evenement en ook het grootste van Nederland en België. Bovendien doen er veel Bokkers mee aan demo's en clinics op HE. Bokt verdient helemaal niks aan HE.

Bokt is zelf niet aanwezig op Equitana. Maar ben jij er wel geweest en heb je mooie foto's of een leuk verslag dan mag je altijd de NR benaderen. Wellicht wordt het dan geplaatst. En zie je elders een nieuwsbericht over Equitana dan mag je dat altijd als tip naar de Nieuwsredactie sturen. Mogelijk hadden zij het nog niet ontdekt.

Verder mbt vooraankondigingen heeft Rianne hier helemaal gelijk:

RianneH schreef:

Ik ga er toch even kort op in: De Nieuwsredactie (NR) schrijft artikelen deels zelf en neemt ze deels over van andere media. NR leden zijn soms aanwezig bij evenementen in Nederland en doen dan verslag.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:21

Jessica schreef:
RianneH schreef:

Ik ga er toch even kort op in: De Nieuwsredactie (NR).schrijft artikelen deels zelf en neemt ze deels over van andere media. NR leden zijn soms aanwezig bij evenementen in Nederland en doen dan verslag.

Klopt :j
En in dit geval zijn we niet aanwezig op Equitana. Vooraankondigingen doen we in principe niet, verslagen wel. In dit geval zijn we er zelf niet bij en zijn we afhankelijk van persberichten, verslagen van andere mensen of artikelen die elders verschijnen. Mocht iemand een (foto)verslag hebben, is dat zeker welkom. :j

Een evenementenkalender zou zeker mooi zijn. Ik heb geen idee of dit op de voorpagina haalbaar is, daar gaat Bart over. En dan de vraag aan jullie: welke evenementen zou je daar op willen zien? Want dat kan heel beperkt tot alleen topwedstrijden, alleen Nederlandse evenementen, top en subtop, de complete basissport, enz. In welke discipline dan ook.
Een sticky bij het EV-forum is ook een idee, dan staat het echter niet op de voorpagina. Ik zal de mods van EV hier vragen mee te denken.

In dat geval wordt het voor ons als nieuwsredactie ook meteen duidelijk waar de belangrijkste evenementen zijn. Wij weten niet alles. En wat Rianne zegt, als je niet in een bepaalde wereld of discipline zit, dan mis je het al snel. Daarbij kunnen we met het kleine groepje van nu ook niet overal aanwezig zijn, hoe graag we dit ook zouden willen. Alle tips zijn daarom welkom, zeker over de niet-standaard disciplines van paardensport. En niet alleen tips, maar ook verslagen, foto's, enz. Zo hebben we pas nog dit verslag van bokker Tezzy geplaatst.

En daarom is er nu ook een oproep gedaan voor nieuwe leden voor de Nieuwsredactie (zie onderschrift). Mensen met kennis van bepaalde disciplines zijn zeer welkom. En niet alleen als NR-lid, maar ook als correspondent, structureel of incidenteel.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:52

Aangezien ik morgen naar EQ gaan wil ik wel een verslagje schrijven en foto's posten? (trouwens EQ heeft tegenwoordig ook een NL-talige website is nu 2 a 3 dagen in de lucht)

Maar inderdaad, ik vind het nogal jammer dat er weinig aandacht aan wordt besteed. Op sommige dagen worden er finales verreden en de kinderdag is ook altijd een hele happening. Ook zijn er grote namen aanwezig en ik zie regelmatig dat ze geïnterviewd worden. Ik kom er nu al 5 edits (10 jaar) en elke keer voelt het weer als de eerste keer. Er kan niks toppen aan EQ

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:59

Ik stuur je even een pb chamion :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 20:09

Jessica schreef:
Bokt doet veel verslag van HE omdat Bokt daar zelf staat met de lounge en een stukje programma. Bokt heeft daar reporters en fotografen en het is inderdaad een Nederlands(talig) evenement en ook het grootste van Nederland en België. Bovendien doen er veel Bokkers mee aan demo's en clinics op HE. Bokt verdient helemaal niks aan HE.

Bokt is zelf niet aanwezig op Equitana. Maar ben jij er wel geweest en heb je mooie foto's of een leuk verslag dan mag je altijd de NR benaderen. Wellicht wordt het dan geplaatst. En zie je elders een nieuwsbericht over Equitana dan mag je dat altijd als tip naar de Nieuwsredactie sturen. Mogelijk hadden zij het nog niet ontdekt.

Verder mbt vooraankondigingen heeft Rianne hier helemaal gelijk:

De Nieuwsredactie (NR) schrijft artikelen deels zelf en neemt ze deels over van andere media. NR leden zijn soms aanwezig bij evenementen in Nederland en doen dan verslag.

HE is een commercieel evenement. Bokt verdient niet direct iets in harde munt, maar krijgt wel voor alle propaganda kosteloos een stand. HE is misschien de grootste van Nederland/Belgie, maar zeker niet van Nederland/Duitsland, ons andere buurland.

Bokt kan als ze wil wel aanwezig zijn op de Equitana, lees hier hoe een perskaart aangevraagd kan worden. Misschien lukt het nog voor dit jaar (we hebben nog 6 dagen te gaan) https://www.equitana.com/press_service_6.html

Er is nergens gevraagd om een vooraankondiging. Een bericht na de opening was al leuk geweest.

Ik heb zojuist een lid van de nieuwsredactie het persbericht van vandaag doorgestuurd (staat gewoon op de site). Over de innovatieprijs, er staan voor de paardenliefhebber zeer interessante zaken bij in deze editie.

Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:17

Fijn dat je een bericht hebt getipt! Bedankt! :)

Het is niet dat Bokt niet aanwezig wil zijn, Bokt werkt zoals al vaker uitgelegd met vrijwilligers. Het moet maar net passen voor onze NR leden om erheen te kunnen, zij hebben tenslotte ook een baan of studie, privéleven etc.. Maar daarom zijn er mogelijkheden voor gebruikers om verslag te doen zoals Amanda al uitlegt. Daar staan we altijd voor open.

Citaat:
In dat geval wordt het voor ons als nieuwsredactie ook meteen duidelijk waar de belangrijkste evenementen zijn. Wij weten niet alles. En wat Rianne zegt, als je niet in een bepaalde wereld of discipline zit, dan mis je het al snel. Daarbij kunnen we met het kleine groepje van nu ook niet overal aanwezig zijn, hoe graag we dit ook zouden willen. Alle tips zijn daarom welkom, zeker over de niet-standaard disciplines van paardensport. En niet alleen tips, maar ook verslagen, foto's, enz. Zo hebben we pas nog dit verslag van bokker Tezzy geplaatst.

En daarom is er nu ook een oproep gedaan voor nieuwe leden voor de Nieuwsredactie (zie onderschrift). Mensen met kennis van bepaalde disciplines zijn zeer welkom. En niet alleen als NR-lid, maar ook als correspondent, structureel of incidenteel.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 20:39

Het is echt geen straf om als paardenliefhebber naar de Equitana te gaan. En met een perskaart zal het helemaal een feestje zijn. Net over de grens, je bent er zo.
De meeste gewone bezoekers zullen net als de NR leden ook gewoon een privéleven, studie of baan hebben (ik wel tenminste, naast fulltime baan, gezin, vier paarden en zes honden ga ik deze week weer twee keer!).

Ik krijg toch sterk de indruk dat er wordt gezocht naar redenen om maar zo min mogelijk aandacht aan de Equitana te geven. Jammer, zo doet Bokt haar leden tekort.

Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:45

Dat klopt helemaal, maar er moet wel tijd voor zijn. De NR is momenteel krap bezet en gewoonweg niet in staat erheen te gaan. Bovendien is "je bent er zo" natuurlijk erg afhankelijk van de woonplaats. ;) Daarom zijn we des te blijer als er bokkers zijn die er wel heen gaan en een verslag of mooie foto's kunnen maken zodat daar een nieuwsbericht van gemaakt kan worden.

Jammer dat je die indruk krijgt, dat is zeker niet aan de orde. De NR werkt keihard om jullie van zoveel mogelijk nieuws te voorzien. Een tip, zoals jij hebt ingestuurd, draagt daar zeker aan bij!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:58

Zelf ben ik paar jaar terug op Equitana geweest. Geweldig evenement, maar heel eerlijk zou ik het nog lastig vinden erover te schrijven. Het is natuurlijk niet specifiek een onderwerp. Maar er zijn wel veel leuke dingen te zien.
Voor mij is het een hele reis, toen ruim 500km gereden en daar ook overnacht, want ik vond het teveel voor een dagje. Dus het is idd betrekkelijk wat er zo zijn is.

Neemt niet weg dat stukje aandacht voor andere evenementen zeker leuk is, dus als er Bokkers zijn met leuke ervaringen/nieuws is dat altijd leuk natuurlijk. Vooraankondigingen is een lastige, want wat doe je dan wel en wat niet. Wanneer is het te commercieel? Ene kant lijkt het mij wel leuk als er ergens aandacht is voor komende evenementen, want je mist weleens wat. Alleen zou ik dit niet op VN willen zien.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:17

Amanda schreef:
Een evenementenkalender zou zeker mooi zijn. Ik heb geen idee of dit op de voorpagina haalbaar is, daar gaat Bart over. En dan de vraag aan jullie: welke evenementen zou je daar op willen zien? Want dat kan heel beperkt tot alleen topwedstrijden, alleen Nederlandse evenementen, top en subtop, de complete basissport, enz. In welke discipline dan ook.
Een sticky bij het EV-forum is ook een idee, dan staat het echter niet op de voorpagina. Ik zal de mods van EV hier vragen mee te denken.

Mod van EV meld zich!
Een sticky topic hebben we al : [EV] Kalender Evenementen :)

Jammer genoeg word hij dit jaar nog niet echt fanatiek gebruikt. Of het eventueel op de voorpagina kan of niet durf ik niets van te zeggen dat is aan Bart en partners :D

Maar ik ben meer als bereid mee te kijken of we iets voor jullie kunnen doen om deze lijst wel actueel te maken :j ik denk dat het verstandig is om even de handen ineen te slaan en een opzetje te maken met de lijst die wij al hebben (mods & Nieuwsredactie).

Is het een idee dat wij de lijst daar in ieder geval updaten met de gegevens die wij al hebben, en jullie mij/ons op de hoogte brengen van dingen die we missen? Andere suggesties zijn ook welkom!

Edit: dinsdag 21-3 de lijst heeft een update gehad.