pien_2010 schreef:Tieneke schreef:Met alle vertrekken van het laatste jaar (en dat heeft wel stof doen opwaaien) zou het jullie sieren om net wat persoonlijker te zijn.
Zelf denk ik dat met alle vertrekken van het laatste jaar een kwaliteitstraject loslaten op aansturing van vrijwilligers, manier van communicatie met vrijwilligers verbeteren enz. erg veel winst kan opleveren voor BOkt. Meer continuïteit en kwaliteit van de vrijwilligers (moderators en HM) kan dit opleveren als dit kwaliteitstraject goed en professioneel wordt opgezet en uitgevoerd, want het verloop van vrijwilligers vind ik erg groot en dat is in mijn ogen totaal niet nodig en zonde van de tijd die gestopt wordt in het inwerken van nieuwe moderators.
Wat Tienke noemt zou dan een aandachtspunt kunnen zijn.
Laat ik voorop stellen dat ik geen idee heb of het verloop het afgelopen jaar groter is dan voorheen, maar verloop hou je altijd. Zeker bij vrijwillige functies, en zeker ook bij functies die qua tijd makkelijk onderschat worden. Modereren red je niet in een uurtje per dag. Daarnaast veranderen omstandigheden; iemand krijgt een nieuwe baan waar veel meer tijd in gaat zitten, iemand krijgt kinderen of raakt verwikkeld in een dramatische echtscheiding. Zomaar enkele dingen waardoor iemand simpelweg geen tijd of wellicht motivatie meer heeft en ervoor kiest te stoppen. Daar doe je als Bokt zijnde weinig aan.
Het hoeft ook geen probleem te zijn. Ik heb jaren geleden zelf voor destijds één van de grootste gamesites van Nederland gewerkt en had toen de hele nieuwsdienst en het moderatorteam onder me. Een forum (denk aan PC, PlayStation, Xbox, etc) had 2-4 moderators, en per forum had ik een lijstje met enkele potentiële nieuwe moderators; mensen die ik in de gaten hield omdat ze interessant konden zijn als het team op een forum uitgebreid moest worden of als iemand zou stoppen en waarvan ik het idee had dat ze geïnteresseerd waren. Als iemand aangaf er mee te willen stoppen, had ik vaak binnen een dag of twee een opvolger. Zolang je goed voorbereid bent, kun je best wat wisselingen opvangen wat dat betreft.