hoe zit dat met gebande bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 19:11

Precies. Andere provider is zo geregeld.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 19:12

Ik snap de regels hoor, je kunt niet zomaar klakkeloos iedereen bannen waarvan een ander zegt dat het een SA is.

Ik had laatst ook zoiets, klasgenoot had voor de grap een account gemaakt met dezelfde naam als de mijne. Kon ook niks mee gedaan worden want hij bezorgde geen last en was ook niet meer online geweest. Aan de ene kant begrijp ik dat wel maar aan de andere kant vind ik het raar. Diegene heeft helemaal niks meet paarden en heeft niks te zoeken op het forum. Zo wordt bokt aardig vervuild naar mijn idee. Ondertussen kan hij wel ongemerkt mijn berichten lezen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 19:17

Probleem is een beetje dat je iemand niet zonder reden kan Bannen van Bokt :) zoals je zelf ook al aangeeft...

Ja het geeft vervuiling :j jammer genoeg. Het scheelt wel dat je van "lege accounts" op het forum weinig last hebt.. gebruikers van relaccounts zijn veel erger. Daar wordt vaak ook al heel snel op getemt +:)+

Je kunt iemand alleen niet zomaar verbannen omdat het een gelijkwaardige naam heeft als een andere bokker. Zolang iemand zich niet met berichten vertoont kunnen wij er weinig mee :)
Zo'n gebruiker is ook geen SA. Iets is pas een SA als een gebruiker meerdere accounts op bokt heeft als een persoon.

Iedereen heeft in principe het recht om een account op bokt aan te maken. Als gebruiker moet je daarom ook altijd nadenken wat je op bokt plaatst wil je niet dat iemand die info ooit terug zou kunnen lezen kun je het beter niet plaatsen. Maar dat is denk ik wel iets wat internet breed geld :)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 19:21

Koekeroekus schreef:
Ik snap de regels hoor, je kunt niet zomaar klakkeloos iedereen bannen waarvan een ander zegt dat het een SA is.

Ik had laatst ook zoiets, klasgenoot had voor de grap een account gemaakt met dezelfde naam als de mijne. Kon ook niks mee gedaan worden want hij bezorgde geen last en was ook niet meer online geweest. Aan de ene kant begrijp ik dat wel maar aan de andere kant vind ik het raar. Diegene heeft helemaal niks meet paarden en heeft niks te zoeken op het forum. Zo wordt bokt aardig vervuild naar mijn idee. Ondertussen kan hij wel ongemerkt mijn berichten lezen.

Lijkt me zeer stug.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 19:44

Koekeroekus schreef:

Men kan nooit een exact dezelfde naam gebruiken, daar hoef je dus hier op Bokt niet bang voor te zijn.
Uiteraard kan wel iedereen jouw berichten lezen. Dat is ook waarom Anouk al uitlegt dat je altijd na moet denken wat je hier wel en niet deelt.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 19:52

Essie73 schreef:
Koekeroekus schreef:

Men kan nooit een exact dezelfde naam gebruiken, daar hoef je dus hier op Bokt niet bang voor te zijn.
Uiteraard kan wel iedereen jouw berichten lezen. Dat is ook waarom Anouk al uitlegt dat je altijd na moet denken wat je hier wel en niet deelt.

Precies dat. Ik ken mensen die wél met paarden werken maar ook niet uit te staan zijn. Die zou je liever ook van je eigen berichten weghouden...

Amado7

Re: hoe zit dat met gebande bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 20:35

In ieder geval bedankt voor de heldere uitleg modjes! +:)+

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 21:26

Nouja goed, BIJNA dezelfde naam :roll:

Zeg ook niet dat hij per see eraf moet, persoonlijke dingen zet ik hier ook niet neer. Gaat er gewoon om dat er dan een gebruiker is, afgezien van wie dat dan ook is, die hier eigenlijk helemaal niks te zoeken heeft. Dat snap ik gewoon niet zo goed. Naar mijn idee krijg je dan een vervuiling van accounts die niks doen en niks toe voegen. Wat heeft het dan voor nut z'n account te bewaren.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 21:30

Maar Koekeroekus, waarom heeft een gebruiker in de breedste zin van het woord hier niets te zoeken ?

En hoe zouden wij deze afweging moeten kunnen maken als moderators en beheerders etc :) Open vraag geen verwijt :j

Bokt is al lange tijd niet meer alleen een forum voor paardenhouders/liefhebbers en soortgelijke. Als je googled op iets wat niet bokt gerelateerd is komt soms/vaak bokt ook voorbij in de zoekresultaten dus je trekt ook niet paardenvolk :)

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 21:58

A_nouk schreef:
Maar Koekeroekus, waarom heeft een gebruiker in de breedste zin van het woord hier niets te zoeken ?

En hoe zouden wij deze afweging moeten kunnen maken als moderators en beheerders etc :) Open vraag geen verwijt :j

Bokt is al lange tijd niet meer alleen een forum voor paardenhouders/liefhebbers en soortgelijke. Als je googled op iets wat niet bokt gerelateerd is komt soms/vaak bokt ook voorbij in de zoekresultaten dus je trekt ook niet paardenvolk :)

Nou, ik had aangegeven dat hij dit voor de grap/mij in de gaten houden heeft gedaan. Hij dus voor geen enkele andere reden zich aangemeld zou hebben. Ja dan vind ik dat hij hier niks te zoeken heeft en vind ik dat vervuiling van een forum.

En ik zeg ook niet dat dan gelijk niemand hier iets te zoeken heeft maar in dit geval dus wel. Hij heeft op mijn dringende verzoek uiteindelijk zijn gebruikersnaam aangepast zodat ik in elk geval niet verward kan worden met hem. Dus voor mij is dat verder ook wel klaar maar ben van mening dat er in dit soort zaken best wat strenger gedaan mag worden.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:17

Fijn om te lezen dat het probleem zich in ieder geval opgelost heeft.

Echter kunnen wij op zulke specifieke gevallen niet ingaan koekeroekus, daarvoor is het contact met support :) :j vandaar ook dat mijn vraagstelling algemeen was gesteld :)

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:20

A_nouk schreef:
Op specifieke gevallen kunnen wij helaas niet ingaan koekeroekus, daarvoor is het contact met support :) :j

Dat hoeft ook niet en dat vraag ik ook niet. Jij vroeg je af waarom ik vind waarom zo'n gebruiker hier niks te zoeken heeft. Daar geef ik antwoord op.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:44

Fijn dat het zo in ieder geval opgelost is voor jou :) In dit specifieke geval is het misschien een gebruiker die inderdaad niet zo veel op Bokt te zoeken heeft, maar dat is wel vaak lastig te controleren. Afgaan op derden kan ook lastig zijn, want wie moet je dan geloven? Dat is voor ons natuurlijk niet te controleren. Vandaar dat we ook geen accounts verwijderen, hooguit bannen of deactiveren.

Verder kan je ook zonder account op het grootste deel van Bokt meelezen, het is dus altijd verstandig om op te letten met wat je hier plaatst, je weet immers nooit wie meeleest :)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 09:10

Koekeroekus schreef:
A_nouk schreef:

Nou, ik had aangegeven dat hij dit voor de grap/mij in de gaten houden heeft gedaan. Hij dus voor geen enkele andere reden zich aangemeld zou hebben. Ja dan vind ik dat hij hier niks te zoeken heeft en vind ik dat vervuiling van een forum.

En ik zeg ook niet dat dan gelijk niemand hier iets te zoeken heeft maar in dit geval dus wel. Hij heeft op mijn dringende verzoek uiteindelijk zijn gebruikersnaam aangepast zodat ik in elk geval niet verward kan worden met hem. Dus voor mij is dat verder ook wel klaar maar ben van mening dat er in dit soort zaken best wat strenger gedaan mag worden.

Dat kan alleen als jij hem kenbaar gemaakt hebt dat je op bokt zit en wie jij op bokt bent of als jij je op bokt dusdanig herkenbaar uit dat hij jou herkend heeft. Dus die verantwoording ligt m.i. dan toch echt bij jou.

Dat diegene hier niets te zoeken heeft ben ik het niet mee eens. Er zijn voor zover ik weet geen regels die bepalen dat een dergelijke gebruiker niet welkom is op bokt (je hóeft niet actief te zijn/te posten om een account te mogen hebben, je bent niet verplicht iets met paarden te hebben).

Ik begrijp echt dat het niet leuk is als iemand je op die manier volgt, maar dat ligt niet aan bokt of aan de door jou genoemde vervuiling. In het vervolg wellicht wat bewuster omgaan met je herkenbaarheid hier/vertellen aan anderen dat je op bokt zit?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 09:14

Koekeroekus schreef:
Zeg ook niet dat hij per see eraf moet, persoonlijke dingen zet ik hier ook niet neer. Gaat er gewoon om dat er dan een gebruiker is, afgezien van wie dat dan ook is, die hier eigenlijk helemaal niks te zoeken heeft. Dat snap ik gewoon niet zo goed. Naar mijn idee krijg je dan een vervuiling van accounts die niks doen en niks toe voegen. Wat heeft het dan voor nut z'n account te bewaren.

Dit bedoel ik ook in mijn bericht hierboven: er is geen regel op bokt dat je actief moet zijn en iets moet toevoegen, dus ook dat account is gewoon toegestaan en heeft hier iets te zoeken. Dat jij in de privésfeer porblemen hebt met deze persoon staat daar los van.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 09:17

Ben ik nou de enige die het kennis-van-Koekeroekusgebeuren inmiddels aardig off topic vindt?

Kijk, ik heb ook een stalker op bokt. Alleen lijkt dit topic mij niet het meest geëigende om daar wat over te schrijven. Want het is niet waar dit topic over gaat.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 10:12

Hoe zit het dan eigenljk inderdaad als er (bij ongelooflijk) toeval iemand toch onwetend een gelijkaardige naam neemt als een gebande gebruiker? alleen een naam is toch niet goed genoeg ofwel?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 10:15

Nee daar zijn meerdere opties voor om dat te controleren :j
Reken maar dat als iemand een ban krijgt daarvoor ..Het ook klopt :j

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 10:21

Ik zat er al op te wachten. Bijna popcorntijd!
Het is toch nog geen vakantie?

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 10:23

:') Ik vind het geniaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 10:34

wauw.....wat ontzettend kinderachtig dit, maar goed, hopelijk heeft degene die zit te kloten met steeds nieuwe account aanmaken er wel een lolletje van 8)7

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 10:38

Ach die is vast in no time weer geband.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 10:43

Is al gebeurd

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 10:48

Dat was rap.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 10:58

Nu een vraag over de IP-adressen enz, wat nu als mijn vriend zegt joh wat leuk ik wil ook meelezen op bokt en hij maakt thuis een account aan. Dan heeft ie t zelfde IP adres als dat ik heb. Of bijvoorbeeld moeder/dochter of twee of 3 zussen.