Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tobbes schreef:Ik denk juist dat de fotograven blij mogen zijn dat ik er geen probleem van maak dat ze zonder mijn toestemming foto's hebben gemaakt van mij en mijn paard waar ze vervolgens geld aan proberen te verdienen door die foto's te verkopen.
Tobbes schreef:Ook dat kan je betwijfelen. Printscreen maken is niks anders dan met je computer een foto maken van een openbare website.
Citaat:Hi,
Thanks for bringing this matter to our attention. We removed or disabled access to the content you reported for violating the Facebook Statement of Rights and Responsibilities. We understand this action to resolve your intellectual property issue.
Citaat:Veel websites worden gemaakt door hobbyisten zonder enig winstoogmerk. Ook zij willen vaak graag foto's of ander beeldmateriaal gebruiken als onderdeel van hun site. Dergelijk gebruik is heel kleinschalig, en de kans is bijzonder klein dat de fotograaf hierdoor schade lijdt. Toch moet ook voor dit soort gebruik toestemming gevraagd worden. Wie zonder toestemming een werk gebruikt, maakt inbreuk op het auteursrecht.
Het doet niet ter zake of het gebruik commercieel is, of de naam van de auteur vermeld wordt, of dat de webmaster reclame voor hem maakt door het gebruik van de foto's, of wat dan ook. De maker kan schadevergoeding eisen en/of eisen dat de webmaster zijn werk van de site afhaalt. Bij foto's is het gebruikelijk om een schadevergoeding te eisen (en, bij commercieel gebruik, te krijgen) van 3 maal het gebruikelijke tarief van die maker.
Tobbes schreef:Is geen idee om op zulke foto's neer te zetten van mag niet gedeeld worden. Niet betaald is verschillende te interpreteren.