Veulenverkiezing: hoe heeft iedereen gestemd?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe heb jij op de veulens gestemd?

Ik stemde op het best gebouwde veulen
51 (25%)
Ik stemde op de mooiste foto
83 (41%)
Ik stemde op het ontroerendste verhaal
3 (1%)
Ik stemde op het veulen dat ik al veel langer volg
64 (31%)

Totaal aantal stemmen: 201

M_D_H

Re: Veulenverkiezing: hoe heeft iedereen gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:05

Ik mis ook de optie: de veulens die mij het meest aanspreken.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:24

Ik heb op de veulens gestemd die ik het leukste vond op de foto.
3 van de veulens waar ik op stemde kende ik niet dus heb ik puur op de foto gestemd.
1 veulen die volg ik al vanaf de geboorte en puur hoe hij is heb ik op gestemd

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:29

Ik moet nog stemmen, maar ik stem op de veulens die mij het meest aanspreken, die ik het leukst, mooist, liefst of knapst vind. Dat hoeft niet perse de mooiste foto te zijn of het mooist gebouwde veulen.
Ik kijk niet naar de verhalen en volg ook geen veulentopics en ik ken bijna niemand op bokt, dus dat is voor mij ook geen reden om op een bepaald veulen te stemmen.
Al moet ik eerlijk zeggen dat natuurlijk alle veulens wondertjes zijn!

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:34

Ik heb gestemd op veulens die ik heb gevolgd. Maar omdat ik er niet zoveel heb gevolgd heb ik voor de rest gestemd op de veulens met de leukste foto's.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:36

Bij de hengsten stemde ik op een veulen waarvan ik het geboortetopic heb gezien en die ik heb onthouden, omdat ie zo gaaf is. Daarnaast zijn ze ook van 'mijn' ras, eentje is ook een achterneefje van mijn merrie. Bij de merries ook een veulen waarvan ik me het geboortetopic kon herinneren en eentje waarvan ik familie ken. Stom toeval :P Maar zelfs zonder die redenen zouden ze me meer aangesproken hebben dan de andere veulens, vanwege ras en uiterlijk.

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:40

Ik heb gestemd op de veulens die mij op de foto het meest aanspraken....

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:41

Ik heb helemaal niet gestemd. :o

Vind dat als je een verkiezing houdt, je dezelfde soort regels voor iedereen moet handhaven. En ik zie tig verschillende foto's, de een alleen een hoofdje, de ander een leuke actiefoto, dan weer een standfoto, dan een professionele fotoshoot.

En inderdaad, waar stem je dan op? De leukste, de grappigste of die het mooist op de foto staat? ;)

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:11

Ik heb de foto's doorgekeken en gestemd op de veulens die mij het meest aanspraken :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:23

Ofwel; de helft van de bokkers die hier reageren hebben je poll niet of foutief ingevuld.
Niet echt objectief dus :)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:43

Ik heb gestemd op het, in mijn ogen, meest aansprekende veulen in combinatie met het achtergrondverhaal. En dan in de zin van: wordt er gefokt en niet vermeerderd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:51

Ik kan ook niets met je pol.

Ik heb op het in mijn ogen grappigste veulen gestemd.
Dat is niet perse de beste foto, ook niet beste veulen, ik ken bokker en veulen niet en de achtergrond ken ik ook niet.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:51

Tivoli schreef:
Ofwel; de helft van de bokkers die hier reageren hebben je poll niet of foutief ingevuld.
Niet echt objectief dus :)

Ik vrees dat je gelijk hebt :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:15

Okee, dan even de statjes voor de azijnpissers: :D

Er is op dit moment in totaal 101x in de poll gestemd.
In het topic gaven 19 mensen aan dat zij 'Anders' zouden hebben aangeklikt als dat mogelijk was geweest. Die optie was inderdaad mogelijk, want zij hebben daarvoor met hun berichtje gestemd.
Aangezien 43 mensen op de meest aansprekende foto stemden en 35 mensen op een veulen dat ze volgden, gevolgd door 25 mensen die voor de bouw gaan, is de groep 'Anders' met (slechts) 19 man sterk een prima 4e plek voor een rest-verzamelcategorie.
Dus is de poll 'mislukt' omdat 19 mensen via het topic op Anders stemmen en 101 mensen via de poll? Nee. +:)+ Juist fijn, want door via het topic te reageren vertellen ze hoe dat Anders er voor hun uitziet, wat je in een poll niet kunt vertellen.

Dus daar gaat Maiks voorspelling dat er meer berichten dan stemmen zouden komen, :D en de mensen die hier aangeven dat ze de poll niet konden invullen zijn dus ook geen probleem, want die kiezen dus voor de optie anders en dat wilde ik ook weten.
Natuurlijk kun je alsnog besluiten dat de poll mislukt is. Je vindt vast wel een manier om daar een argument voor te bedenken. Ik geef alvast een voorzet: ;) mensen die via de poll gestemd hebben hebben de poll vast massaal verkeerd begrepen in tegenstelling tot de mensen die via het topic reageerden, of er kijken maar 3 mensen per dag op forumzaken en dat zijn alleen nerds dus hoe representatief is dit nou helemaal. :D

Punt is alleen dat ik de poll op deze manier heb opgesteld omdat ik persoonlijk benieuwd was naar hoe de verdeling zou liggen over specifiek déze 4 opties (andere, zoals een rest-verzamelcategorie als 'Anders' vond ik minder interessant omdat ik juist de verdeling over deze 4 wilde weten). Voor mij is de poll in elk geval helemaal geslaagd: ik had verwacht dat 'het veulen dat ik volg' de meeste via deze poll stemmen zou krijgen en daarna Bouw of Verhaal. Vooral voor verhaal had ik veel stemmen verwacht, aangezien de meest gehoorde klacht over de competitie is dat zielige verhalen teveel zieltjes winnen. Dat blijkt dus onder deze stemmers helemaal niet zo te zijn, blijkbaar zien de meeste stemmers het toch echt als een fotobeoordelingswedstrijd. Dat had ik niet verwacht, dus ik ben blij dat mensen hier de moeite hebben genomen om de poll in te vullen of via het topic voor optie E, oftewel Anders te stemmen. Bedankt daarvoor! +:)+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-11-16 19:24, in het totaal 3 keer bewerkt

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:19

Gestemd op veulens die mij aanspreken...helaas mis ik deze keuze in je poll!

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:19

Ik ga ook voor optie E (anders)
Ik heb gestemd op de veulens die ik zelf zó zou willen hebben, waar ik bij één blik al meteen verliefd op werd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:25

kally schreef:
Gestemd op veulens die mij aanspreken...helaas mis ik deze keuze in je poll!

Je hebt met dit berichtje op E: Anders gestemd, dus je stem gaat niet verloren. :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:26

Een berichtje is wel vaak te veel moeite voor een poll als deze heb ik het idee. Toen ik nog iets deed op een dag zou ik ook niet gereageerd hebben en dus weer weggeklikt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:28

Ik heb nog niet gestemd maar andere jaren altijd een mix van bovenstaande antwoorden. Soms een veulen met een verhaal, soms een heel mooie, lieve of ontroerende foto soms een correct gebouwd of mooi veulen. Meestal zit er wel een tinker bij omdat ik die gewoon mooi en leuk vind.

Ik kijk nooit naar populariteit zie pas bij het intikken van de naam wie het veulen heeft aangemeld. Wel neig ik ernaar juist niet op populaire veulens te stemmen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:29

Tja. Je bent dus eigenlijk benieuwd naar een uitslag onder jouw voorwaarden.
Dat maakt het meer een persoonlijk onderzoek dan een objectieve poll :)
Ook prima hoor, maar om 'ons' azijnpissers te noemen omdat er reacties zijn die niet in jou straatje passen maakt dat ik iets denk met potten en ketels die zwart zien _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:31

@ Azmay Dat zou een probleem zijn als de poll bedoeld was om alle redenen waarom mensen stemmen in kaart te brengen.
Het doel van deze poll was om te kijken welke van deze 4 redenen onder de stemmers het zwaarste wegen. Mensen die wegklikken omdat ze niet op anders kunnen klikken of hier via het topic aangeven dat ze andere redenen hadden zijn mooi meegenomen, maar daar gaat de poll niet over.

Als je een poll opent met de vraag: "welke van deze drie gangen vindt jij het lekkerst zitten, stap, draf of galop" dan zullen er ook altijd mensen zijn die de telgang missen en daardoor de poll mislukt vinden. Wel als je doel was om de lekkerste gang van Alle gangen te vinden, maar dat was het doel niet. :)

@ Tivoli: ik ga nog eens mijn berichten in dit topic teruglezen, maar staat er ergens dat ik de illusie had dat ik een objectieve poll gecreeerd had? :D Dat zou namelijk wel heel sneu zijn. _O-
Sterker nog; ik schrijf zelfs nergens dat ik met deze poll wil weten hoe Bokt stemt. Het enige wat er staat is dat ik wil weten hoe de stemmen verdeeld zouden zijn in deze poll. Dat antwoord heb ik in overweldigende mate gekregen, en dat vind ik super! :j

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:42

Dan hoort dit topic niet op forumzaken maar op een sub waar het draait om jou persoonlijke vraag met alleen de antwoorden in de poll die jij wil horen :D

Dit doet me denken aan de meerkeuzevragen die je als reclame krijgt: bijvoorbeeld: 'zou u ons bedrijf aanraden bij vrienden?'
A. Ja
B. Dat heb ik al gedaan
C. Zeker weten

En geen andere keuze.
Dan heeft het bedrijf wat hij horen wil, maar hebben ze eigenlijk gewoon een scheef beeld van hoe het écht zit. Dus hoe waardevol is de uitslag dan?
Niet. :)

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:48

Zonder al te veel nadenken had ik maar een keuze ingevuld, omdat mijn reden er niet bij stond. Toen ik de reacties las, bedacht ik me eigenlijk dat mijn keuze in deze poll een totaal verkeerd beeld geeft.

Ik had hier gekozen voor "mooiste foto", omdat dat mijns inziens het beste paste vanuit de zeer krappe keuzes die je biedt. Terwijl ik gekeken heb naar de veulens die mij aanspraken, die mij een "aaaah wat lief/leuk/schattig" gevoel gaven.

Ik ga met de meerderheid van de reacties mee dat de poll niet echt goed opgesteld is om er een eerlijk beeld van te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:51

En andere poll-uitslagen worden niet mede bepaald door de vorm van de poll, zoals de keuzemogelijkheden en het aantal keuzes? ;)
Deze poll geeft precies antwoord op de vraag die ik mezelf in een reactie stelde in het Veulentopic, niets meer of minder dan dat. En meer heb ik ook nooit beweerd. :)

Ik zal mezelf nog een keertje herhalen:
In deze poll had iedereen de keuze om of op een van de 4 opties in de poll te kiezen, of in het topic aan te geven waarom het niet mogelijk was om voor een poll-optie te kiezen; of dat nou was omdat mensen tussen 2 twijfelden, of iets totaal anders als reden hadden, enzovoorts. Alle stemmen, ook die via het topic lopen vind ik dus elk op hun eigen manier waardevol. Mensen hadden dus 5 opties en hebben van al deze keuzemogelijkheden gebruik gemaakt.
Hoe waardevol is die uitslag voor mij?
Top, want het geeft perfect weer hoe de stemmers hun stemmen over de 4 poll-opties verdeelden, en als bonus namen ook nog verschillende mensen de moeite om in het topic uit te leggen waarom ze niet tot de poll-stemmers behoorden. Om die groep was het mij met de poll niet te doen, maar ik vind het fijn dat mensen de moeite namen om uit te leggen waarom deze poll niet voor hen was. :)

@ Mirjam: Fout invullen kan altijd gebeuren, fijn dat je dat meldt. :j
Uit slechts 4 keuzes kunnen kiezen is ook gewoon lastig als mensen zich laten leiden door het gevoel van 'aansprekendheid', maar ik was juist benieuwd naar mensen die in dat gevoel een onderscheid kunnen maken tussen een aansprekende foto, aansprekend paard, aansprekend verhaal of het al langer fan zijn.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:00

Ik heb gestemd op het veulen die ik recentelijk gekocht heb, ingestuurd door de fokker :p
Meestal stem ik op de veulens die ik ken, verhaal gevolgd heb.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:02

Bij de merries heb ik op een Welshje gestemd, omdat ik die geweldig vindt.
En op eentje uit het 2016 topic.

Bij de hengsten op een veulen die ik mooi vond.
En ook eentje uit het 2016 topic (en daar vindt ik de vader ook erg leuk van)