Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Waarom niet de berichten die off topic gaan verwijderen en die gebruikers aanspreken zodat het topic niet op slot hoeft?
harbourlight schreef:Het begint nu over te komen alsof de nieuwe regels heilig zijn en dat de goedwilende gebruikers gewoon pech hebben dat de slechtwillende gebruikers het verzieken.
En alsof jullie totaal niet openstasn voor andere meningen.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
harbourlight schreef:Zelf zou ik graag zien dat degene die off topic gaan persoonlijk worden aangesproken. Dan heeft de rest er verder geen last van en hoeven die zich niet af te vragen wie er off topic gaat en waarom.
Verder ben ik nog steeds benieuwd wie er bepaalt wat off topic is.
goldenarrow schreef:Oh, ik sprak niet alleen tegen jou, maar tegen meer mensen in het topic. Sorry als dat niet helemaal duidelijk is. Het is al laat, en ik moet eigenlijk al in bed liggen
Yunomi schreef:Als het team echt openstaat voor onze mening als gebruiker over het beleid dan zie ik die enquête wel verschijnen.
Wel jammer dat daar niet op in gegaan wordt.
Essie73 schreef:Als we het nou eens omdraaien. Er loopt een topic waarin een deel van de gebruikers continu offtopic gaan
(zoals jij zegt de slechtwillende gebruikers), ondertussen stroomt ons temsysteem vol met reacties van gebruikers die zich daar aan storen.
Wij proberen door meerdere malen een modopmerking te plaatsen het topic weer de goede kant op te krijgen. Helaas blijkt dit niet te werken en haken de gebruikers die echt ontopic berichten willen lezen af.
Moeten er dan voor kiezen gekozen worden om het offtopic geklets door te laten gaan? Ik denk dat hier dan in no time een topic geopend word over het waarom de mods niet ingrijpen.
harbourlight schreef:Als het steeds dezelfde gebruikers zijn die off topic blijven gaan na moderatoropmerkingen lijkt mij een sanctie niet overbodig.
Zijn het niet dezelfde en blijft het wel off topic gaan dan vraag ik mezelf af wie zich er aan stoort? Blijkbaar is er dan een grote behoefte om in dat topic over dat off topic onderwerp te praten en de topicstarter vind het geen probleem dan zie ik niet in waarom het wel een probleem zou zijn voor de moderators.
Een moderatoropmerking waarin staat dat er off topic berichten zijn verwijderd vind ik prima en duidelijk. Maar het dreigen met een slotje voor het geval ef nog meer off topic berichten komen slaat een topic vaak dood, wij zien niet wat er verwijderd is en snappen niet wat er off topic is.
lieveli schreef:Wie zijn wij?
harbourlight schreef:Zelf zou ik graag zien dat degene die off topic gaan persoonlijk worden aangesproken. Dan heeft de rest er verder geen last van en hoeven die zich niet af te vragen wie er off topic gaat en waarom.
Verder ben ik nog steeds benieuwd wie er bepaalt wat off topic is.
harbourlight schreef:Essie73 schreef:Als we het nou eens omdraaien. Er loopt een topic waarin een deel van de gebruikers continu offtopic gaan
(zoals jij zegt de slechtwillende gebruikers), ondertussen stroomt ons temsysteem vol met reacties van gebruikers die zich daar aan storen.
Wij proberen door meerdere malen een modopmerking te plaatsen het topic weer de goede kant op te krijgen. Helaas blijkt dit niet te werken en haken de gebruikers die echt ontopic berichten willen lezen af.
Moeten er dan voor kiezen gekozen worden om het offtopic geklets door te laten gaan? Ik denk dat hier dan in no time een topic geopend word over het waarom de mods niet ingrijpen.
Dan lijkt het mij dat er in overleg met de topicstarter kan worden bekeken of die het wel of niet storend is.
Als er geen sancties staan op herhaaldelijk off topic gaan zal het nooit stoppen en hebben gebruikers dus, als ze dat willen als een topic ze niet bevalt, een mogelijkheid om een topic op slot te krijgen door of te gaan rellen of off topic te gaan.
En ik zie dat ook regelmatig gebeuren.
Palmera schreef:Interessant topic dit.Ik vind slotjes ook vaak te snel gegeven.
Als we nou het fictieve topic "mijn kat sloopt het huis" nemen: ga ik dan off-topic als ik vertel hoe ik mijn cavia het slopen van mijn huis heb afgeleerd? Voor de mieperds ongetwijfeld wel. Maar wellicht dat de TS, of welke andere gebruiker dan ook, wél een hele goede tip heeft aan hoe ik mijn cavia heb aangepakt.
Dan heb ik liever, dat als er getemd is op mijn cavia post, ik een PB van een mod krijg en ik vervolgens de kans krijg om uitleg te geven waarom ik vind dat mijn post wél zinvol kan zijn.
En ik snap dat het vervelend is: ik leg uit wat ik met mijn cavia deed, een ander begint over zijn pup en weer een ander over het konijn. Maar wellicht zijn ze geen van allen off-topic.Het is alleen meer werk voor de mods. Sorry.
harbourlight schreef:Over (ongeveer) hoeveel gebruikers heb je het als je spreekt over veel gebruikers?
Ben wel benieuwd waarom die gebruikers het zo storend vinden als er een beetje off topic wordt gegaan. Zeker in het door Sammie aangehaalde topic vond ik het erg meevallen.
Maar een groep gebruikers bepaalt dus op de nieuwssites wat off topic is als ik het goed begrijp?