Volgtopics die stilvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Re: Volgtopics die stilvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 18:09

Bedankt voor de reactie ! Fijn dat jullie het besproken hebben :j
Kan mij goed voorstellen dat het niet de bedoeling is iets te verplichten maar wel heel fijn dat jullie er iets meer bewustwording richting de ts/sa mee willen geven :j

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:24

Ik vind het ook irritant wanneer je meegeleefd hebt met iemand en goedbedoelde tips hebt gegeven,dat er dan ineens helemaal niets meer komt. Als ik dat vantevoren zou weten dan begin ik helemaal niet aan reageren op een topic.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:35

Heb persoonlijk sowieso een hekel aan die schaduwaccounts...

Als iemand direct gevaar loopt oké, maar negen van tien keer is dat niet het geval en wordt ons wel gevraagd om onder ons eigen account te reageren en onze ervaringen te delen.
Of moet iedereen dan maar een schaduwaccount aanmaken?

Ik reageer er daarom vaak niet op, hooguit soms per pb, maar als iemand zich dan ook daarin niet "bekend " maakt, houdt het op.
Hoef echt niet de ware naam en adres te hebben, maar weet wel graag met welke Bokker ik te doen heb.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:37

Tijd voor een nieuw topic :D voor bijna elke klapscheet wordt een sa aangemaakt. :D is dat wel nodig?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:39

Lijkt me interessant :)
Maar ik denk niet dat je bij Bokt een duidelijke grens ergens kan trekken ...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:42

Dat is ook moeilijk!
Het is dan ook aan de gebruikers om ervoor te kiezen in hoeverre ze zichzelf bloot willen geven in hun reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:49

Zou er niet bij alle gewone volgtopics op Paardenpraat + all Schaduwaccount topics een functie kunnen komen dat als de TS een week niet reageert er een standaard pbtje uitgaat met de boodschap dat het laatste bericht een week geleden is en of er misschien een update is. Dan kan de TS of dat berichtje negeren, of (als de TS dat wil natuurlijk) zelf een nieuw berichtje in het volgtopic schrijven, of (bij schaduwaccounts) een berichtje naar de moderators te sturen dat er niet meer gereageerd gaat worden.

Ik zou dat zelf eigenlijk ook wel handig vinden met mijn 'normale' volgtopic. Vooral als ik een tijdje wat intensiever op Bokt zit en veel in andere topics schrijf dan is het soms lastig om helemaal scherp te houden hoelang het alweer geleden is dat ik in mijn eigen volgtopic geschreven heb, gewoon omdat ik gevoelsmatig steeds veel geschreven heb - alleen niet in mijn volgtopic.

Voor mij persoonlijk zou zo'n wake-up call per pb best handig zijn. Die hoeft dan ook maar 1x te komen en verder niet herhaald te worden. Als ik het negeer dan blijft het daarbij, als ik weer wat in mijn topic schrijf dan zou er weer na een week die ene wake-up call kunnen komen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:45

Ik vind het allemaal eigenlijk nogal vrij claimerig overkomen. Het lijkt me ieders absoluut goed recht om niet meer verder te reageren. Jammer als je moeite in een reactie hebt gestoken, maar niet meer dan dat.

Zeker bij SA's kan ik het bovendien ontzettend goed begrijpen en geef ik de schrijvers volkomen gelijk in een aantal gevallen. Die topics krijgen met regelmaat een vrij onaangename sfeer die eerder gericht lijkt op het klem te praten van de TS dan op het bieden van steun. Daarvan weglopen is wellicht het beste wat iemand zichzelf kan geven. Juist in die gevallen komt het ook niet echt over als oprechte betrokkenheid of bezorgdheid met de TS, maar vooral als een soort toeeigening, waarbij niet de oorspronkelijke schrijver centraal staat maar de rechten van het 'publiek.'

Mijn lijkt dat geen goede zaak.

(Nog vreemder vind ik dat in context van het idee dat gebruikers aangeven in hun reacties niet teveel rekening te willen houden met de gevoelens van de TS. Maar als de gebruikers die reageren aangeven dat ze vinden dat ze het recht hebben om dingen te schrijven die de ander als kwetsend ervaart, waarom zouden ze dan verwachten dat die ander wel rekening houdt met hun gevoelens? Het klinkt nogal als een vrij eenzijdige situatie dan.)

Ik hoop dan ook dat alle gebruikers zich vrij blijven voelen om topics weg te klikken, niet meer te volgen, niet meer te reageren als dat het beste voor ze is.

Het wordt door mij absoluut gewaardeerd om iets terug te horen hoor, maar als dat niet zo is: prima. Die vrijheid heeft iedereen nadrukkelijk wat mij betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:54

Los daarvan wordt in gevallen waarbij de TS op een gegeven moment wél aangeeft dat hij/zij niet meer zal reageren (over het algemeen met een post met 'van mij mag dit topic gesloten worden') daar ook lang niet altijd even leuk op gereageerd. Ik kan me verschillende topics herinneren waarbij daar vervolgens een pagina aan reacties overheen kwam met dat het flauw/zwak/erg typerend voor de TS is dat hij/zij er zomaar mee stopt want dat doet hij/zij dan vast ook met het probleem en juist de manier waarop de TS met het probleem omgaat is het échte probleem enz enz enz...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:03

Shadow0 schreef:
Ik vind het allemaal eigenlijk nogal vrij claimerig overkomen. Het lijkt me ieders absoluut goed recht om niet meer verder te reageren. Jammer als je moeite in een reactie hebt gestoken, maar niet meer dan dat.

Zeker bij SA's kan ik het bovendien ontzettend goed begrijpen en geef ik de schrijvers volkomen gelijk in een aantal gevallen. Die topics krijgen met regelmaat een vrij onaangename sfeer die eerder gericht lijkt op het klem te praten van de TS dan op het bieden van steun. Daarvan weglopen is wellicht het beste wat iemand zichzelf kan geven. Juist in die gevallen komt het ook niet echt over als oprechte betrokkenheid of bezorgdheid met de TS, maar vooral als een soort toeeigening, waarbij niet de oorspronkelijke schrijver centraal staat maar de rechten van het 'publiek.'

Mijn lijkt dat geen goede zaak.

(Nog vreemder vind ik dat in context van het idee dat gebruikers aangeven in hun reacties niet teveel rekening te willen houden met de gevoelens van de TS. Maar als de gebruikers die reageren aangeven dat ze vinden dat ze het recht hebben om dingen te schrijven die de ander als kwetsend ervaart, waarom zouden ze dan verwachten dat die ander wel rekening houdt met hun gevoelens? Het klinkt nogal als een vrij eenzijdige situatie dan.)

Ik hoop dan ook dat alle gebruikers zich vrij blijven voelen om topics weg te klikken, niet meer te volgen, niet meer te reageren als dat het beste voor ze is.

Het wordt door mij absoluut gewaardeerd om iets terug te horen hoor, maar als dat niet zo is: prima. Die vrijheid heeft iedereen nadrukkelijk wat mij betreft.

Een al eerder geopperde optie, namelijk het "weg klikken" van topics op de startpagina bijvoorbeeld, zodat je deze niet meer ziet, vind ik daar dan een goede aanvulling voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:04

Sjonge jongen, wat een gezeur := Iemand moet toch lekker helemaal zelf weten of zij reageert of niet?
Ik zit ook in het topic over mishandeling, en jeetje, ik schrik ervan hoe mensen van TS verwachten dat ze nog reageert, en haar anders een sneer geven dat ze zelf voor de situatie kiest en dat maar lekker zelf moet weten.

Ik mis hier begrip, begrip voor anderen. In zowel de reacties in sommige (SA) topics als het 'eisen' dat TS moet reageren. Laat iedereen hier gewoon zijn ding doen, en ga geen dingen verplichten, want dan mis je het hele doel van een forum. En ook al maak je je zorgen of wil je weten hoe iets gaat, is dat niet aan jou om aan te dringen op een update. Leven en laten leven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:29

Ik mis ook begrip, maar dan van de andere kant. Nu vind ik het sowieso al een giller dat je begrip vraagt maar je bericht begint met 'wat een gezeur'. Leven en laten leven zei je?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben Zwitserland en sta hier volkomen neutraal in, maar mensen moeten zich misschien voordat ze een topic openen, even bewust worden van waar ze een ander mee opzadelen. Dingen als seksueel misbruik en mishandeling maken een hele hoop emoties los. Dat gaat wel even verder dan Marietje die op vrouwen valt, of Cynthia met liefdesverdriet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:47

Lieveli, maar is het werkelijk een eigen emotionele trigger die daarin een rol speelt? Want in dat geval is het misschien wel ok om te gaan werken met trigger warnings ofzo: zodat mensen die daar last van hebben de topics kunnen vermijden. In dat geval zouden we overigens inderdaad wellicht moeten kijken naar ook een beter filter.

Maar... ik heb juist de indruk dat dergelijke vormen van waarschuwing en sturing vaak overdreven gevonden worden. En dat maakt het wel wat lastiger. Gaat het hier om mensen die zich oprecht zorgen maken over het welzijn van de TS, of mensen die oprecht last hebben van emoties die zijn losgemaakt door een bepaalde situatie? Of gaat het om het gebruiken van dat beroep op emoties als ongeveer het enige geldige argument dat ze kunnen verzinnen, omdat een realtischere 'we vinden gewoon dat we het recht hebben op wat de TS doet' niet geaccepteerd wordt?

Ik kan me namelijk beslist wel inleven in emoties van betrokkenheid, maar dan zou ik verwachten dat dat ook spreekt uit allerlei andere dingen, zoals een respectvolle en begripvolle omgang met de TS voorafgaand aan het moment dat iemand frustratie uit met het niet meer reageren. En dat heb ik ook zeker zien gebeuren trouwens: mensen die steunend zijn, en dan ook later zeggen "TS, ik begrijp het dat dit veel is om te verwerken en je hoeft niet te verdedigen wat je allemaal doet, maar ik maak me zorgen en als je wilt laten horen of alles nog een beetje goed gaat, dan vind ik dat erg fijn."
Dat lijkt me een prima reactie (als die 1 keer geschreven wordt - na die ene keer heeft het geen nut meer om die te herhalen en worden alle volgende herhalingen ook meer een claim dan een oprecht verzoek.)

Maar dat is zeker niet altijd de context waar het in gebeurt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:50

Nou een triggerwaarschuwing vind ik een goed idee! Het lijkt mij ook dat wanneer je overstuur raakt van mishandeling oid, je er gewoon niet op klikt. Maar, dat ben ik. En verder volledig eens met je.

Het is natuurlijk ook de toon die de muziek maakt. En met stroop vang je meer vliegen dan met ketchup.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 22:41

Of moet bokt zich afvragen of ze wel het forum zijn om een SA toe te staan voor deze ernstige situaties zoals mishandeling.
Het is eigenlijk nog altijd een paarden forum en geen hulpverleningsforum.
Men mag dan ook niet verwachten dat de antwoorden altijd even correct zijn op een hulpvraag.
En dit door emotie omdat mensen hetzelfde mee hebben gemaakt, maar ook doordat mensen er natuurlijk niet voor opgeleid zijn.
Dat mag je niet afrekenen op de mensen die met meestal toch goede bedoelingen antwoorden maar eigenlijk wel op het beleid die SA's toe staat.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 22:52

Bokt is inderdaad niet bedoeld als een hulpverleningsforum, daar heb je zeker gelijk in. :j

Het is inderdaad niet de bedoeling dat het in plaats van hulp in real life gebruikt wordt; maar dat geldt niet alleen voor probleem-SA's, denk ook aan bijv. het subforum MD (of MWS, voor niet-paardgelerateerde zaken). Ook daarvoor geldt: niet de bedoeling dat het forum dient als een substituut voor medische hulp, maar wel een prettige plaats om eens te zien of er mensen zijn met vergelijkbare ervaringen, of 'gewoon' om tips/steun te krijgen.

In de loop der jaren is gebleken, dat gebruikers enorm veel steun kunnen hebben aan elkaar en dat er bijv. ook hele mooie hulp-initiatieven zijn ontstaan vanuit het forum. Dat is langzamerhand gegroeid van voornamelijk paardgelerateerde problemen naar een grotere 'community' waarin ook andere aspecten van het leven besproken worden. Veel gebruikers vinden het prettig om die andere aspecten toch op hetzelfde forum, en dus met dezelfde community, te bespreken, als hun paardgerelateerde vragen. De ruimte om ook ingrijpender zaken te bespreken wordt geboden via de probleem-SA's. Maar ook daarvoor geldt: niet met de insteek dat zoiets "echte" hulpverlening vervangt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 23:06

Ik begrijp dat de uitlaatklep heerlijk kan zijn.
Daarbij denk ik wel door een sa dat mensen misschien eerder geneigd zijn ook te ver te gaan in hun probleem open en bloot neer te leggen ipv hulp te zoeken.
Bij een gewoon account is de kans er toch nog dat mensen de persoon kennen, dat is natuurlijk een drempel om het niet te bespreken, aan de andere kant is dat ook weer de kans om via het forum irl hulp te krijgen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 00:52

Die steun is wel redelijk eenzijdig soms hanmar, mensen besteden hun tijd, energie erin, herkennen dingen zijn oprecht geïnteresseerd, bieden hulp aan maar er wordt hier door sommigen wel verwacht de schouders op te halen als het opeens eenzijdige radiostilte is. Je wordt hier door sommigen zelfs een zeur genoemd..!

Geloof dat een beetje afsluiting, in welke vorm dan ook, zeker bij een SA op z'n plaats is. Als je de moeite neemt om een SA aan te maken en je probleem uit te leggen kun je je imo ook de moeite nemen om dat afsluiten, al is het maar met een simpel slotje van de Mods dat ts heeft laten weten geen verdere updates te willen plaatsen. (daar heeft een ieder het vervolgens gewoon mee te doen. ) Dat is het minste dat kan gebeuren, een topic dat verzandt in radiostilte en tig berichten waarom er niet geplaatst wordt gemixt met berichten aan ts enz heeft ook weinig zin.

Met een beetje fantasie is dit op z'n plaats bij sommige topics

Boktmanieren :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 01:37

Ik neem aan dat in bijvoorbeeld het geval van het SA over mishandeling, de moderators die gaan over het goedkeuren van de SA ook het ministukje councelling van het doorverwijzen naar mogelijke hulpverlenende instanties op zich nemen.
Ik meen me althans te herinneren dat dat vroeger wel zo was.
Zo uit mijn hoofd weet ik niet wie nu de SA mods zijn maar in het verleden heeft er volgens mij ook altijd minstens 1 mod in gezeten die daadwerkelijk hulpverlener was.
Mocht dat nu niet meer het geval zijn dan lijkt me dat wel raadzaam. Niet zodat de betreffende mod in haar 'vrije' tijd de hulpverlener uit kan hangen maar wel zodat er op een adequate manier wordt omgegaan met die kwetsbare gebruikers.
Mods zijn de enige link tussen de anonimiteit van een SA en de daadwerkelijke gebruiker erachter. De enigen die enigszins kunnen inschatten (aan de hand van forumgebruik of achterliggende informatie die vanuit het SA niet openbaar komt) hoe kwetsbaar de persoon achter het SA daadwerkelijk is en die kunnen verwijzen naar hulpverlening.
Ik denk dat als bokt de ruimte geeft om dit soort SA's te gebruiken, daar ook een stukje verantwoordelijkheid aan vastzit om de persoon achter het SA te begeleiden en te beschermen.

Mochten er op dit moment geen hulpverleners bij de SA-mods zitten dan kan ik echt aanraden te kijken of die wel binnen het voltallige mod-team aanwezig zijn.
Zo niet, dan zou ik bij het zoeken van nieuwe mods daar specifiek op proberen te selecteren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 03:42

Ik vind het idee mooi. Ik weet alleen niet of je per sé hulpverlener moet zijn om iemand het nr van Veilig Thuis te geven of te signaleren dat iemand hulp elders moet zoeken ipv op bokt. Ik ben wel met je eens dat mods een veel beter overzicht hebben van de persoon achter de SA en dus misschien wel adequater kunnen handelen voor zover je daarover kunt spreken via de interwebs.

Maar goed, het is in ieder geval (blijkbaar) wel een probleem op bokt, dat kun je zeuren noemen, maar het is er. En ik begrijp dat je als mod niet iemand kunt dwingen om updates te plaatsen of een topic af te sluiten dus dat probleem blijft er.

Misschien moeten er voor reaguurders (haha) aangepaste regels komen in zo'n topic. Want, nu haal ik even dat specifieke mishandelings-topic erbij, het liep echt wel een beetje uit de hand.

Mensen gingen op een gegeven moment speculeren, 'zou ze dood zijn'? en toen ze uiteindelijk reageerde was het 'ik heb het gevoel dat dit de vriend was en niet TS' en moord en doodslag kwam voorbij. Dat gaat echt heel erg ver. De wat meer genuanceerde reacties of bezorgde reacties werden ondergesneeuwd.

Hetzelfde gebeurde trouwens een hele tijd geleden bij een topic over een vrouw die een verhouding had met een bezette man. Volgens mij heb ik zelf ook lelijk gereageerd, maar dat hele topic ging alle kanten op en toen TS reageerde dat ze de verhouding had stopgezet, werd er gezegd dat ze dat vast alleen maar zei omdat het de makkelijkste weg was.

Die SA topics gaan 9 van de 10 keer over een onderwerp wat mensen veel doet, mensen reageren vanuit de emotie -positief of negatief- en gaan er mee aan de haal. Dat maakt het ook niet makkelijker voor een TS om te reageren.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 06:10

Maar daarom moet je je ook afvragen, hoort het wel op een forum thuis?

Geschreven tekst komt sowieso al anders binnen, zowel vanuit ts als vanuit de reageerders.
En zeker in heftige topics.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:34

@Sammie, boktmanieren lijkt me prima. Want niet-reageren is ook een antwoord toch? Als een meelezer/gebruiker die al gereageerd heeft iemand op een oprechte, vriendelijke, open manier verzoekt om nog een reactie te geven en dat is het laatste berichtje in het topic en dat staat er al twee dagen, dan weet je als lezer prima waar je aan toe bent: TS reageert niet meer. Het reageren van de TS voegt dan geen informatie toe die je anders niet had gehad. Gewoon accepteren.

(En als je het zonde vindt om te investeren in dat soort topics is de oplossing ook eenvoudig lijkt me: niet doen dus. Als ik een topic zie waar ik op wil reageren, dan vraag ik me af: hoe erg zou het zijn als ik daar moeite in stop en ik krijg niks terug? Soms heb ik daar geen zin in, dan reageer ik niet. Soms vind ik dat niet erg, bijvoorbeeld omdat ik genoeg te geven heb. Of omdat ik denk en hoop dat zelfs als de TS niet reageert, zij of anderen het wel lezen en er wellicht wel wat uithalen, ook als ze mij dat niet laten weten. En soms, vaak bij andere onderwerpen, omdat ik het gewoon een interessant onderwerp vind en het leuk is om mijn eigen gedachten op een rijtje te zetten. Feedback daarop is leuk, maar niet nodig.)

@Bruintje: ja, soms komt het anders binnen, maar het hangt er natuurlijk wel vanaf of je je best doet om dat soort miscommunicatie tot een minimum te beperken, door ook al bij het schrijven te bedenken: 'hoe kan dit overkomen bij anderen'. Als iemand daar vrijwel geen moeite voor doet is het excuus dat anderen het snel verkeerd opvatten misschien wat te makkelijk. Uiteindelijk is het de schrijver van een tekst die kiest welke woorden er in die tekst komen en hoe en in welke volgorde - daarmee heb je toch wel heel wat invloed op hoe anderen het lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:15

@lieveli; het klopt dat je geen hulpverlener hoeft te zijn om iemand een nummer van veilig thuis te geven.
Maar het zit denk ik ook een stukje in de manier van reageren naar een gebruiker toe. Plus eventueel een stukje bescherming naar het team toe want die worden natuurlijk als eerste geconfronteerd met al die heftige verhalen.
Ik denk dat opgeleid MWD'ers/SPH'ers/psychologen/agenten/artsen/desnoods vertrouwenspersonen daar vanuit hun opleiding toch op een andere manier mee om hebben leren gaan.
Maar misschien is dat mijn eigen beroepsdeformatie. :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:22

Sensatie zoekerij

Laten we beginnen bij de mods
Een SA krijg je vrij makkelijk vervolgens neem je op dat moment de moeite om heel zielig verhaal te typen

De antwoorden bevallen je niet en exit is de SA
Die wel nog tijd heeft om op der gewone account te bokken

Ik vind persoonlijk dat een mod moet stoppen met SA te geven
Als een SA'er na paar dagen niet post gewoon slot erop dan is het stemmingsmakerij geweest mensen in nood zoeken vaak graag contact

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:29

Shadow.. De praktijk zit anders in elkaar, er blijven namelijk reacties komen, hetzij inhoudelijk, hetzij over het niet reageren, gevolgd door andere mensen die dáár weer op reageren. Buiten het feit dat een maatschappij zo helemaal niet werkt, ook bij jou niet. Heb al paar keer aangegeven niet meer in discussie met je te gaan. Toch blijf je mij telkens persoonlijk aanspreken.. (De oplossing is vrij eenvoudig dan toch? Niet doen dus! - maar bij deze dan nogmaals en de laatste maal :) ) komt het over als 'Zoek het maar uit jongens, geen reactie is ook een reactie en anders reageer je toch gewoon niet..' Goed advies voor een forum waar het community-gevoel (en de daaraan hangende afhankelijke inkomsten) zogenaamd hoog in het vaandel zouden moeten staan. :j

Lente schreef:
Ik neem aan dat in bijvoorbeeld het geval van het SA over mishandeling, de moderators die gaan over het goedkeuren van de SA ook het ministukje councelling van het doorverwijzen naar mogelijke hulpverlenende instanties op zich nemen. Ik meen me althans te herinneren dat dat vroeger wel zo was.
Is dat zo? hmm.. apart. Het staat ook wat haaks op de zelfverklaarde titels die afgelopen tijd bij SA's soms voorbij kwamen. Familielid X heeft ziekte Y (een ziekte dat nog geen 1% van de bevolking treft en te complex is om even op een of ander websitetje te checken) wat kan ik doen!!!!!! En dan vraag je of een dokter deze diagnose heeft gesteld dan is het antwoord "Nee, dat niet, maar... (en dan volgt er het opzoeken op internet en symptoom A tot en met D die prima passen of persoon O heeft gezegd dat.. of nog leuker, 'nee maar dat denk ik dus..') Voor zover de screening en het counseling dus... (en het ergste is nog dat mensen op basis dáárvan ook nog eens hun advies gaan geven!! Dat kan in sommige gevallen gewoon echt levensgevaarlijk zijn.)

Sommige onderwerpen zijn ook geen plek voor een forum, er mag dus best eens kritisch gekeken worden naar wat wel en niet kan. En ja dat zal best lastig wezen en niet zwart-wit, maar hey.. je wilde een kleurtje, je wilde bij het boktteam horen? Ga er dan gewoon eens voor zitten en bedenk wat regels die langer meegaan dan de volgende modronde.

[LZP] Mishandeld

Dit topic gaat al pagina's compleet niet meer over ts, maar over andermans reacties. Er zijn topics voor minder gesloten.. Waar het gewoon gezellig babbelen was, maar nee mod's hebben gesproken dat het offtopic (not) was dus, ook al is het informatief, gezellig en kun je er wat van leren hop een slotje..

[LZP] Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Hier het meten en daar de twee maten +:)+
Laatst bijgewerkt door Sammie op 28-07-16 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt