Het succes van een goed lopend topic.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:01

Mariett schreef:
Voor uitgelicht hoef je toch helemaal niet bekend te zijn? Ik zie heel veel 'onbekende' bokkers in uitgelicht staan, waaronder ikzelf soms.

Klopt! Ik had laatst maar twee reacties en stond de volgende dag in uitgelicht!

Ja er zijn bekende Bokkers die vaak in Uitgelicht staan en vaak worden genoemd, maar ook zeker de onbekende Bokkers kunnen daar in komen. Je moet gewoon zorgen voor scherpe en een beetje correct Nederlands en dan maak je al kans.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:04

Misschien is het een heel leuk topic maar ik zou hem zelf niet snel aanklikken. Pony s in de wei, klinkt niet heel interessant vind ik zelf. Daar kijk ik langs heen. Als er een grappige titel stond zou ik er wel op klikken.

Soms zoek ik wel gericht bijvoorbeeld naar Haw, dan klik ik elk topic en kijk ik niet naar de titel.

Wat mensen willen is een leuke titel of een geheimzinnige titel, of iets waaruit blijkt dat er hele mooie foto s instaan bijvoorbeeld strand of fotoshoot. Dat klik ik sneller aan. Of bekende bokkers inderdaad.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:08

Ik ben zo'n bakker die 50 keer de voor pagina ververst vanwege nieuwe berichten. Dus als het topic 1 dag oud is en er word niet gereageerd zal ik die dus ook niet zo snel zien. Kijk misschien 1 keer in de 2 maanden in itp etc.
En reageer zelf alleen bij foto's die een 'gevoel' geven. Zoals een blije gevoel, kippenvel etc.

En ik ben ook aardig wat keren in uitgelicht gekomen. Ene keer had het topic maar 2 reacties en de andere keer 20 (ook niet veel. Maar toch :')), dus aan het aantal reacties om in uitgelicht te komen licht het niet aan. :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:11

EngeltjeS schreef:
Mag ik een voorbeeldje in het topic gooien? :')

[ITP] Athos en Stanley zijn blij in... de wei!

140+ x bekeken, 0 reactie!
Komt het door mijn saaie foto's? Of saaie tekst? Of omdat heel Bokt al vol staat deze 2 weken met "Oh mijn paard staat in de wei!" O:)
Wat ook natuurlijk kan... de mensen die willen reageren, hebben een kapot toetsenbord _O-

En als ik zo kijk in de lijst van ITP, zie ik meerdere topic's met minder dan 5 reacties.

Dat gaat nu vast rap veranderen :')

chimello

Re: Het succes van een goed lopend topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:21

Ik zoek eigenlijk wel naar interessante topics. Discussies lees ik vaak wel mee maar reageer ik niet, meestal is mijn mening al door iemand geplaatst en herhaling vind ik dan niet zo nodig.
Ben wel sneller geneigd te reageren op fototopics met weinig reacties omdat ik me kan voorstellen dat een eigenaar graag een leuk berichtje ziet.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:23

Jouw topic met foto´s van je paarden in de wei vind ik erg leuk om te zien TS, maar met dit soort topics neem ik vaak niet de moeite om te reageren. Een paar jaar terug deed ik dat wel meer, maar nu reageer ik eigenlijk alleen nog maar bij topics die me ontroeren, ontzettend aan het lachen maken, of een ander gevoel naar boven brengen. Vaak is dat ook maar 1 of 2 keer per maand en dat heeft er vooral mee te maken dat ik nu gewoon veel minder tijd heb dan een paar jaar geleden. :+ Om die reden ben ik veel selectiever geworden in mijn reacties.

Ik stond trouwens op het punt om een foto topic te openen, weliswaar geen 'gewone' foto's maar een afscheidsshoot, maar toch. Nu ben ik heel benieuwd of ik daar reacties op zal krijgen of niet. :')

Vaak zie je bij topics die grappig, akward, informatief, enz. zijn of een hoog knuffelgehalte hebben dat er toch meer gereageerd wordt dan bij gewoon wat leuke foto's van je paard/hond/kat/enz. Dat is ergens ook wel jammer, want het is juist zo leuk om de 'gewone' foto's te zien naast de wedstrijd/shoot/actiefoto's.

princie1999

Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:24

Gewoon een topic dat je een probleem hebt omdat je iemand leuk vind (krijg je altijd heel veel reacties met Foto??) of een ruzie onderwerp, dan ruzien ze je heel je topic vol _O-

Nu even serieus. Ik denk toch dat de titel het meeste zorgt voor succes. Ik klik alleen maar leuke titels aan om te lezen in ieder geval :o

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:37

WWW > FZ

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:38

Ik mijd topics die:

- een onduidelijke titel hebben: bijvoorbeeld "Probleem met paard" of "Wie heeft dit ook".
- een OP hebben die uit een enorme lap tekst zonder witregels bestaat.
- slordig op een mobieltje geschreven zijn: zonder hoofdletters en interpunctie. Spelling als me voor mijn en der voor haar. Een enkel spelfoutje vind ik geen probleem, maar sommige topicstarters leveren hun bericht zo onleesbaar aan, dat je je er als lezer echt doorheen moet worstelen. Erg respectloos.

Bij jouw topic vind ik alledrie prima in orde. Wat mij betreft een eerste vereiste voor een goed lopend topic!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:45

xyzutu2: _/-\o_ Ik kan me blauw ergeren aan dergelijke topics. Maar ik snap bijvoorbeeld ook niet waarom iemand een FB-pagina over zijn of haar paard(en) bijhoudt.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 07:35

Owh, dat snap ik wel. Als je ook veel vrienden hebt die niets met paarden hebben dan is het handig om een aparte facebook te hebben voor het paard gerelateerde. Ik heb dat voor de katten, wel alleen wanneer ik een nestje heb liggen, anders plaats ik daar niet zoveel, maar wanneer ik kittens heb dan update ik heel fanatiek, eerste stapjes, eerste keer vast voer, "helpen" schoonmaken, lief slapen op schoot enzovoort. Er zijn genoeg mensen die het heerlijk vinden om alles te volgen, niet in de laatste plaats de nieuwe baasjes ;) Maar ik denk dat het gros van mijn vrienden een keer een foto prima vinden, maar vrijwel dagelijks foto's en filmpjes een beetje to much vinden. Vandaar de keuze voor een aparte facebook pagina.

En ja, het succes, ik weet het ook niet altijd. Dit topic bijv www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t ... p=95321022 heeft niet heel veel reacties gehad terwijl het zelfs op de bokt facebook pagina voorbij gekomen is. Volgens mij toch leuke foto's en een aparte actie.
Dan heeft dit topic [ITP] Valk andalusier Llevado tijdens fotomeeting Weerterberg! bijna 3 x zoveel reacties terwijl het een "gewoon" fotomeetingtopic is.

Wat wel werkt is man met paard, maar da's wellicht niet zo gek op een forum over paarden waar het overgrote deel vrouw is :+ :P [ITP] Fotoshoot met oud voetballer Evgeniy Levchenko... (helaas, foto's werken niet meer :/ )

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 08:05

Ik heb zelf Door de jaren heen een aantal goed lopende topics gehad. Ik deed aan volg topics voordat de volg topics waren uitgevonden :') .

Ik heb persoonlijk het idee omdat dat vooral komt omdat ik wat boeiends te melden heb. Of over de drafsport, of over het beleven van een paard. Zoiets doe ik dan omdat ik mensen wil laten zien hoe zoiets gaat.

Ik ben dan dus met het maken van een topic compleet niet bezig met hoeveel mensen het gaan lezen/reageren. Ik wil wat delen wat ik gaaf vind, als anderen dat niet vinden vind ik het nog steeds gaaf :D

Om het heel erg rot te zeggen, ik haal mijn eigenwaarde niet uit het aantal reacties op Bokt. Denk dat dat soms wel zo is en dat zie je aan de titels. Dat soort topics sla ik sus sowieso over. Want dat soort mensen maken juist geen informatieve topics ;)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 08:07

Een man in topic titel, hahaha dat ga ik eens uit proberen!!!
Thanks Amable voor je tip.
Aparte kleuren in titel, is vaak ook erg in trek.

Andra_S, oh heel herkenbaar! De lange lap tekst.
Zonder enige onderbreking, daar reageer ik vaak ook niet op.

Princie1999, ja, heerlijke (puber)zwijmel verhalen doen het ook erg goed op Bokt.

Afscheidsshoots zijn vaak ook in trek toch? :) Een pakkende titel met "de laatste keer" of iets in die trand.
Maak gerust je topic! Ik ben nu al erg benieuwd naar de mooie foto's!

Shirley, ja dat is rap veranderd. Ineens allemaal reacties en... uitgelicht :')
Hartstikke leuk!! *\o/*

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 08:12

LiesbethDW schreef:
xyzutu2: _/-\o_ Ik kan me blauw ergeren aan dergelijke topics. Maar ik snap bijvoorbeeld ook niet waarom iemand een FB-pagina over zijn of haar paard(en) bijhoudt.

Eens.
Je kan imo ook té aanwezig zij , dan denk ik oh, heb je hem/haar weer.
Hoef het niet te volgen, het boeit me niet, maar je komt er practisch nier onderuit :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 08:16

Vaak doet een goede dosis humor wonderen. (Mijn voorhoofd-vlek topic als voorbeeld :') ).

Maar idd de boosdoeners die een topic niet succesvol maken zijn genoemd en dat is ook waar ik mij blauw aan kan ergeren _O- .

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 08:29

Ik denk dat het voornamelijk bekend zijn op bokt, vaak professionelere foto's of een grappig topic het maken.
Heb een paar x foto topic geopend maar dat doe ik niet meer, in een HK meepraten? Dan word ik 9/10 genegeerd.
Ik ben nu ook zo van oh topic met veel reacties? Oh die weer, klik ik amper aan.
Maar ik snap ergens de 'frustratie' of vraag wel.
Ik heb een saaie draver, die onder het zadel al volgens velen niet goed liep en nu ze ziek is al helemaal niemand er nog achter vraagt.
Achja, ik zit tegenwoordig meer op beestenboel en HTK techniek.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 08:58

Een aantal jaar geleden was ik redelijk actief in het plaatsen van fototopics. Kreeg toen ook altijd wel veel reacties. Tegenwoordig minder tijd voor maar het is ook gewoon niet leuk meer. Je steekt tijd in een leuk topic openen en vervolgens krijg je 3 reacties. :+ Denk dat het dus ook wel een wisselwerking is.
Veel plaatsen > bekendheid > meer reacties.
Weinig plaatsen > minder bekendheid > minder reacties = minder topics openen want weinig reacties is zonde van je tijd. :+

Nu openen ik alleen nog topics als ik een bijzondere fotoshoot gehad heb oid.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:10

Kwestie van vraag en aanbod denk ik. Het lijkt wel alsof half Bokt fotograaf is. Voordat je dus (veel) reacties op je fototopic krijgt, moet je dus wel heel serieuze fotoskills hebben, om boven half Bokt uit te steken :')

Ik geloof er niet zo in dat BB'ers standaard meer reacties krijgen. BB'ers zoals KBK bijv maakt gewoon érg leuke foto's van een bijzonder veulen en dat vinden mensen leuk.

Ik reageer soms op topics die ik niet super bijzonder vind (wel mooi of leuk maar niet mega zeg maar), maar dan gun ik het de TS gewoon :') is toch lief als we soms gewoon even een reactie plaatsen om een ander een fijn gevoel te bezorgen :D

Nu moet iedereen niet denken dat mijn reacties altijd nep zijn ofzo :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:38

EngeltjeS schreef:
Ramptoerist? :P
dus gewoon dan lekker 'mee rellen' omdat het kan??

Nee, maar wel meelezen :+.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:56

Ik ben juist allergisch voor de meeste 'bekende bokkers' en zal dan ook nooit reageren in dat soort topics. Deze mensen openen om elke scheet die hun paard laat een topic. Dan steek ik liever moeite in een topic van een onbekende bokker, die net zulke leuke foto's plaatst en niet zo schreeuwt om aandacht.

Verder kijk ik niet zo erg naar een titel. Ik kan net zo snel klikken op een 'henkie in de wei' dan op een grappige of meer pakkende titel :)

Ik denk ook dat het aantal keer bekeken meer zegt dan het aantal reacties.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:57

Jelleee schreef:
Ik ben juist allergisch voor de meeste 'bekende bokkers' en zal dan ook nooit reageren in dat soort topics. Deze mensen openen om elke scheet die hun paard laat een topic. Dan steek ik liever moeite in een topic van een onbekende bokker, die net zulke leuke foto's plaatst en niet zo schreeuwt om aandacht.

Verder kijk ik niet zo erg naar een titel. Ik kan net zo snel klikken op een 'henkie in de wei' dan op een grappige of meer pakkende.

Ik denk ook dat het aantal keer bekeken meer zegt dan het aantal reacties.

Zó mee eens!

Vind bepaalde BB's echt een overkill aan topics/berichten hebben.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:18

Ik reageer gewoon op topics die ik leuk vind of topics die geen/weinig reacties hebben maar dat wel verdienen. Ongeacht van wie het topic is. Dat is wel net zo eerlijk toch :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:49

Lang nagedacht of ik deze reactie zou plaatsen... doe het toch.

Ik zal vast ook vallen onder de bokkers die door bepaalde mensen irritant wordt gevonden. :)
In het verleden heb ik met een behoorlijke regelmaat topics geopend, omdat ik erg veel bevestiging nodig had, ik was ontzettend onzeker over zo'n beetje alles dat ik deed of zei.
Vanaf vorig jaar (September?) heb ik ongeveer een half jaar zelden meer een topic geopend.
Maar nu ik na een vreselijk rottig k*tleven eindelijk alles op orde heb en echt 99,9% van de tijd écht gelukkig ben, merk ik dat ik weer meer topics open. :o
We hebben nu 5 paarden en zeker met de veulentjes heb je zovaak een leuk moment te pakken die ik dan in mijn trots en in mijn geluk met jullie wil delen.

Ik snap dat dat af en toe wat teveel zal zijn en zal dan ook de komende tijd weer gaan minderen in mijn topics. :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:07

Hoi TS! Interessant onderwerp. Ik ga even heel eerlijk zijn waarom ik niet zou reageren in het topic wat je op de vorige pagina hebt gezet, ik houd namelijk niet zo van Haflingers.
Laatst bijgewerkt door Maanlicht op 17-05-16 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:14

Persoonlijk ben ik veel terughoudender om te reageren in een topic van een bekende bokker(s), zeker als ik iets in vraag stel, omdat het toch niet aangenomen wordt en je enkel positief mag reageren. Ik zie dat wel namelijk veel dat men verschillend reageerd in soortgelijke topic's, de één wordt in de hemel geprezen want het is een bekende bokker, de ander het omgekeerde, terwijl het over hetzelfde gaat.
Daarmee doe ik al de moeite niet meer om te reageren.

Ik reageer ook niet veel op fototopics an sich, maar als ik reageer zal het dan eerder bij een under dog zijn.