In Memoriam voor huisdieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: In Memoriam voor huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 00:08

Tegen.. Bokt is een paardenforum en daar is eigenlijk al teveel ruimte voor allerlei randzaken. Een IM voor je goudvis, hoe sneu dat ook is, vind ik er dan ook niet passen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 00:14

Sammie schreef:
Tegen.. Bokt is een paardenforum en daar is eigenlijk al teveel ruimte voor allerlei randzaken. Een IM voor je goudvis, hoe sneu dat ook is, vind ik er dan ook niet passen.

Lekker denigrerend..

Prima dat je tegen bent maar die laatste zin had niet gehoeven.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 00:15

Wat is er denigrerend aan het feit dat ik het niet vind passen :?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 00:17

Het lijkt mij toch ook wel sterk dat iemand een heel topic gaat aanmaken voor een goudvis.. dat is toch wat anders dan een hond of kat.

Maar iedereen zijn mening :)

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 00:19

Nou, die laatste zin vond ik ook iets te veel van het goeie.
Op het hondenforum zijn toch ook niet alleen topics over honden? Daar staat ook wel 's een paard tussen. Bokt is nu eenmaal erg groot geworden, met twee aparte koppen voor huisdieren.
Waarom zou daar ook geen 'In Memoriam' bij passen? Zou dat echt zo opvallen tussen al die paarden topics?
Ik denk dat geen enkele nieuwe gebruiker van bokt zich bedrogen zou voelen omdat er een memoriam topic voor huisdieren op een paardenforum zou staan. Hoop ik. :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 00:22

StellaMay schreef:
Nou, die laatste zin vond ik ook iets te veel van het goeie.
Nogmaals.. Hoezoo??

IsaCalixa schreef:
Het lijkt mij toch ook wel sterk dat iemand een heel topic gaat aanmaken voor een goudvis.. dat is toch wat anders dan een hond of kat.
Was maar een voorbeeld.. Als je een forum voor huisdieren aanmaakt geldt dat toch voor elk dier...? Je kan toch niet gaan bepalen dat iemand zn vis, vogel, rat of hamster minder waard is of minder verdriet geeft dan hond of kat.. :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 00:30

Nou ja goed, daar gaat het ook niet echt om nee, maar meer dat er wel behoefte aan is. Eerlijk gezegd denk ik ook zeker niet dat bokkers die hier alleen voor paarden zijn, er last van zullen hebben. Dan kun je nog altijd aanvinken 'alleen paardgerelateerde onderwerpen' of bewust niet die forums opzoeken.

Persoonlijk lijkt het mij fijn om ''ergens'' zo'n plaats te hebben, nou is bokt toevallig (en inderdaad) een zeer uitgebreide website met toch wel veel dierenliefhebbers. Al is het alleen maar voor het idee, het zou denk ik voor veel mensen veel opluchting bieden om hun verhaal even ergens kwijt te kunnen (over hun dier). Daarnaast denk ik dat ook veel paardenmensen naast hun paard nog wel andere huisdieren zullen hebben.

Maar het is en blijft natuurlijk aan de moderators/eigenaar van Bokt. Is dus ook alleen maar een idee :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 00:30

Ik vind het onzin, je kunt toch ook een topic op BB maken?

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 00:32

Misschien was Blub wel heel speciaal voor iemand. En ik denk dat de rat, vogel, hamster of vis ook wel onder huisdieren valt.
Om voor elke apart individu, groot of klein ( je nest met mieren ofzo) een apart subforum te maken is ook iets te veel.
Ben je 4 jaar verder. Maar gewoon onder Beestenboel een In Memoriam neer gooien is niet zo erg denk ik toch?

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 00:33

IsaCalixa schreef:
Nou ja goed, daar gaat het ook niet echt om nee, maar meer dat er wel behoefte aan is. Eerlijk gezegd denk ik ook zeker niet dat bokkers die hier alleen voor paarden zijn, er last van zullen hebben. Dan kun je nog altijd aanvinken 'alleen paardgerelateerde onderwerpen' of bewust niet die forums opzoeken.

Persoonlijk lijkt het mij fijn om ''ergens'' zo'n plaats te hebben, nou is bokt toevallig (en inderdaad) een zeer uitgebreide website met toch wel veel dierenliefhebbers. Al is het alleen maar voor het idee, het zou denk ik voor veel mensen veel opluchting bieden om hun verhaal even ergens kwijt te kunnen (over hun dier). Daarnaast denk ik dat ook veel paardenmensen naast hun paard nog wel andere huisdieren zullen hebben.

Maar het is en blijft natuurlijk aan de moderators/eigenaar van Bokt. Is dus ook alleen maar een idee :D

Mee eens :=

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 00:35

StellaMay schreef:
Misschien was Blub wel heel speciaal voor iemand. En ik denk dat de rat, vogel, hamster of vis ook wel onder huisdieren valt.
Om voor elke apart individu, groot of klein ( je nest met mieren ofzo) een apart subforum te maken is ook iets te veel.
Ben je 4 jaar verder. Maar gewoon onder Beestenboel een In Memoriam neer gooien is niet zo erg denk ik toch?

Dat was het idee ook :D

Overigens praten we hier over huisdieren, maar het zouden ook andere dieren kunnen zijn.

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 00:35

Ik denk eigenlijk dat iedereen kan houden van een goudvis of vogel, sommige mensen (en veel kinderen) raken ook gehecht aan een knuffel :o :')
al denk ik dat je band met een goudvis minder sterk zou zijn als die met een paard of kat of hond ofzo :P

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 00:37

Mijn buurmeisje was bv heel verdrietig toen haar muisje dood was maar de andere buren gooien hun vogels gewoon in de prullenbak :=

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 00:41

Tja, toen mijn ratje vreselijk ziek was kreeg ik van mijn buurvrouw te horen dat ze het beestje met liefde voor me wilde verdrinken. Toen ik zei dat haar had laten inslapen keek ze me aan alsof ze water zag branden. Ik had haar een jaar daarvoor ook nog laten opereren aan een tumor. Toen werd ik al scheef aangekeken. Het was namelijk 'maar een rat', 'ongedierte'. En toch ben ik daar flink wat jaren stuk van geweest.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 15:58

Alle goudvissen zijn hier ook allemaal netjes begraven. We hebben een heel kerkhof vol inmiddels. (we waren nog wel wat jonger toen :+ )

On topic: het nu bestaande In Memoriam delen vind ik ook een prima idee.
Het enige wat me jammer lijkt is als BB-ITP vol staat met herdenkingstopics straks, dus dat lijkt me ook geen goed idee.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 10:31

Bij mijn weten komt er als er al een forum bij komt een paardgerelateerd forum bij. Maar wat mij wel slim lijkt is dat er eens wordt gekeken of sommige subfora samengevoegd kunnen worden. Een KH en een SK bijvoorbeeld. Echt de rustigere fora bekijken. Misschien onstaat er zo ook wel weer ruimte om nieuwe subs aan te maken.

Gezien bokt nog altijd een paardenforum is lijkt het mij passender om een paarden-sub erbij te krijgen dan een 'algemene dieren sub'. En ik begrijp best dat er behoefte is aan een plekje voor overleden huisdieren, maar ik betwijfel of een paardenforum zo algemeen moet worden dat elk dier er een eigen platform kan krijgen. (Uiteindelijk komt dan toch de vraag 'mag er ook een katten-sub' etc komen)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:48

Om te beginnen wil ik jullie allemaal bedanken voor het meedenken over een fora zoals BB. Dat waarderen we erg en het is ook leuk te lezen dat jullie er op zo'n manier bij betrokken zijn.

Wat betreft een nieuwe aparte sub, daarin moet ik jullie helaas teleurstellen. Zoals wellicht bekend is zijn we erg terughoudend met het laten ontstaan van nieuwe subs of forums. Bokt is groot, erg groot geworden en dat maakt het soms nogal onoverzichtelijk. Het toestaan van een nieuwe sub wordt daarom heel kritisch bekeken. Voor een sub wordt pas gekozen als 1 bepaald onderwerp een forumdeel overstroomt, en daar is hier geen sprake van.

Hoewel we begrijpen dat het prettig zou zijn om een apart hoekje te hebben, is er voor een aparte IM sub is er te weinig noodzaak. Ook willen we de gebruikers niet verplichten om een tag te gaan gebruiken. Wel zien we de meerwaarde in een vrijwillige tag. Dan kan de gebruiker er zelf voor kiezen om het topic met behulp van de tag extra onder de aandacht te brengen. We stellen voor om dan de [IM] tag te gebruiken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 07:53

Kunnen we dan misschien het bestaande IM ook gebruiken voor huisdieren?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 08:01

Ja dat zou ik dan een mooi compromis vinden. Dan zou je eventueel nog een tag kunnen hebben wat aangeeft wat voor dier het is. [HOND] [PAARD]. Mensen die dan niet naar een IM van een hond willen kijken zien zo gelijk wat wat is...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 08:02

En waarom zou dat beter zijn dan een in tag op beestenboel? Dat is voor allerlei dieren. IM is specifiek op het paardendeel.

Herdenken kan toch op BB?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 08:10

Sammie schreef:
En waarom zou dat beter zijn dan een in tag op beestenboel? Dat is voor allerlei dieren. IM is specifiek op het paardendeel.

Dit inderdaad....

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 08:11

Ik vind het argument het kan/mag niet want Bokt is toch een paardenforum echt een non argument. Kijk eens hoeveel topics er zijn op lzp en entertainment etc die allemaal niks met paarden te maken hebben,dan zouden die er ook niet mogen zijn. Dan vind ik een IM voor huisdieren nog altijd meer waarde hebben dan topics over daten etc.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 08:14

Winged schreef:
Sammie schreef:

Dit inderdaad....

Ik denk om te voorkomen dat BB een negatieve sfeer krijgt?

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 08:15

ik ben voor !!! het lijkt me idd dat iemand sneller ene topic maakt over ene poes, konijn, hond, etc dan over een goudvis

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 08:33

annikeee19 schreef:
ik ben voor !!! het lijkt me idd dat iemand sneller ene topic maakt over ene poes, konijn, hond, etc dan over een goudvis

Zie reactie van de MOD hier vlak boven.

Amanda: Deze staan ook allemaal gecombineerd opLZP. Waar tig verschillende topics staan... Ook daten heeft geen aparte sub. Of moet daar dan ook een [IM] komen voor alle overleden dierbaren om daar de negatieve sfeer tegen te houden?