xyzutu2 schreef:Wat ik me afvraag: waarom is dat erg?
Ik heb er geen probleem mee om 40 pagina's aan topics te ontstippen als dat mijn volglijstje schoon houdt. Ik heb het liefst max 10 actieve topics in mijn volglijst, als dat er meer worden dan ontvolg ik er weer een aantal.
Op zich is het niet erg, maar het is een hele hoop werk voor de gebruiker wat relatief weinig oplevert. Topics die je gestipt hebt (of waarin je gereageert hebt) komen vanzelf onderaan de lijst te staan (of op pagina 2, of pagina 220). Ontstippen is dus voor het gebruik helemaal niet nodig. Toch doen mensen het
Mag natuurlijk, maar eigenlijk zou het systeem dat soort saai werk moeten regelen.
Hetzelfde met de Actieve Onderwerpen (AO). Er worden honderden topics gestart per dag, daarvan vind je er uiteindelijk maar een paar interessant om te bekijken. Het is geen doen om al die andere topics dan aan te klikken om aan te geven dat je ze niet boeiend vind. Al helemaal omdat topics over het algemeen binnen een paar uur of paar dagen weer zijn verdwenen uit AO. Extra knopjes = meer denkwerk = minder gebruiksvriendelijk.
Daarom geef ik de voorkeur aan een zo eenvoudig mogelijke oplossing. De grootste ergernissen lijken te zijn over langlopende topics die iedere keer weer in deze lijst verschijnen terwijl je 'actieve topics' uiteindelijk vooral gebruikt om nieuwe interessante topics te vinden. Een experimentje dus.
Onderaan de 'Actieve topics' staat een dropdown met tijden. Die dropdown gebruikt werkelijk niemand, dus die heb ik even veranderd zodat we wat met AO kunnen spelen. Als je nu naar AO gaat dan zie je wat je altijd ziet. Als je echter in de dropdown een optie kiest en op OK klikt dan wordt AO beperkt tot topics die in die periode gestart zijn. Meest interessant opties zijn 1 en 7 dagen. Ik heb het idee dat we met de 7 dagen optie een heel eind komen. Dan staan er nog wel een paar grote topics in de lijst die 7 dagen lang iedere dag redelijk bovenaan staan, maar het overgrote deel van de lijst bestaat uit nieuwe topics waarin wordt gereageerd of die net nieuw zijn.