Topics niet meer tonen in 'Actieve Onderwerpen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:15

Floor_x schreef:
Winged schreef:
Je hebt nu als filter 'alleen paardgerelateerd '. Misschien filteropties 'tot 5 pagina's' en 'gestart in de afgelopen...' inbouwen?

Dat lijkt mij persoonlijk meer gedoe dan een 'niet meer tonen' knopje.

Niet meer tonen van wat?
Iedereen heeft een eigen voorkeur wat hij/zij wel of niet wil zien, je zou dus ergens een filter in moeten zetten. In principe werkt een filter net zo, je ziet een aantal onderwerpen niet meer. Daarnaast als je bij actieve onderwerpen kijkt zie je al 1 filter staan.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 15:25

Winged schreef:
Floor_x schreef:
Dat lijkt mij persoonlijk meer gedoe dan een 'niet meer tonen' knopje.

Niet meer tonen van wat?
Iedereen heeft een eigen voorkeur wat hij/zij wel of niet wil zien, je zou dus ergens een filter in moeten zetten. In principe werkt een filter net zo, je ziet een aantal onderwerpen niet meer. Daarnaast als je bij actieve onderwerpen kijkt zie je al 1 filter staan.

Niet meer tonen in actieve onderwerpen.
Wat mij handig lijkt is bijv een extra stipje, deze staat in principe altijd aan. Maar door te ontstoppen verschijnt deze dan niet meer in je Actieve Onderwerpen

Dimphyl

Re: Topics niet meer tonen in 'Actieve Onderwerpen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:29

Oh amen ik ben het helemaal eens met dit topic.

Is het niet mogelijk om een soort foei-knopje te maken, waardoor je dus de topics die je niet meer wil zien kunt blokkeren, die dan evt weer in een lijst (gelijk aan de actieve onderwerpen maar dan dus niet op de voorpagina) terecht komen waardoor je ze weer kunt de-blokkeren?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:33

Ik zou het een goed idee vinden, mits iedereen het zelf inderdaad kan aanpassen. Wat 99% van de bokkers wil, vind ik niet interessant. Ik was dat topic van KBK bijvoorbeeld namelijk ineens kwijt (en vergeten) en was erg blij om hem bij actieve topics weer tegen te komen. :)
Dus als je zelf (per topic of forumdeel?) kan aangeven wat je wil zien en wat niet vind ik oké, heb ik verder geen last van. Filters ook niet, ik zie nu gewoon alles en heb nu ook geen filter (zoals alleen paardgerelateerd) aan. Dus als ik nu ineens een paar topics niet meer (of lastiger) kan vinden omdat sommige topics ineens voor niemand meer bij de actieve topics komen, vind ik dat niet zo leuk.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:36

Anoniem schreef:
Er staat nu bijvoorbeeld een topic constant in beeld wat ik gewoon niet wil zien. Ik wil met dat bepaalde onderwerp gewoon niet geconfronteerd worden. Het heeft ook totaal niets met paarden te maken.
Ik zou liever de nieuwste topics zien. Ipv degenen waar het laatst gereageerd is.

Dat bovenste heb ik ook wel eens met topics gehad, dan wordt het steeds in je gezicht gewreven terwijl het confronterend is.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 16:12

Mariett schreef:
Ik zou het een goed idee vinden, mits iedereen het zelf inderdaad kan aanpassen. Wat 99% van de bokkers wil, vind ik niet interessant. Ik was dat topic van KBK bijvoorbeeld namelijk ineens kwijt (en vergeten) en was erg blij om hem bij actieve topics weer tegen te komen. :)
Dus als je zelf (per topic of forumdeel?) kan aangeven wat je wil zien en wat niet vind ik oké, heb ik verder geen last van. Filters ook niet, ik zie nu gewoon alles en heb nu ook geen filter (zoals alleen paardgerelateerd) aan. Dus als ik nu ineens een paar topics niet meer (of lastiger) kan vinden omdat sommige topics ineens voor niemand meer bij de actieve topics komen, vind ik dat niet zo leuk.

Dit inderdaad, het is heel erg persoonlijk wat je wel en niet wil zien. Dus een redelijk algemene filter ben ik geen voorstander van. Dan liever zoals het nu is, dan kijk ik er wel overheen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:14

Selina schreef:
Anoniem schreef:
Er staat nu bijvoorbeeld een topic constant in beeld wat ik gewoon niet wil zien. Ik wil met dat bepaalde onderwerp gewoon niet geconfronteerd worden. Het heeft ook totaal niets met paarden te maken.
Ik zou liever de nieuwste topics zien. Ipv degenen waar het laatst gereageerd is.

Dat bovenste heb ik ook wel eens met topics gehad, dan wordt het steeds in je gezicht gewreven terwijl het confronterend is.

Precies dat, in sommige gevallen is het voor mij echt een reden om Bokt een paar uur links te laten liggen in de hoop dat het weg is......

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:20

Ik stem ook voor! Zat pas na te denken hoe ideaal ik het zou vinden als de nieuwe HAW en Rij-itp topics in een lijst stonden maar dat is wel heel ver gedacht :+ Maar dan kan ik die mooi aanvinken en alles wat me interesseert. Ik zou het een super goed plan vinden!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:22

Ik zie dat Bart aangeeft dat hij het niet ziet zitten om dit via actieve onderwerpen te doen omdat hij bang is dat de database overbelast raakt.

Mijn voorstel is daarom om via het topic een soort van ontstipfunctie toe te voegen zodat je topics die je om bepaalde redenen echt niet wil zien uit de lijst met actieve onderwerpen kan verwijderen. Maar wel op een manier die er voor zorgt dat er niet massaal ontstipt wordt.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:04

Iris82 schreef:
Ik zie dat Bart aangeeft dat hij het niet ziet zitten om dit via actieve onderwerpen te doen omdat hij bang is dat de database overbelast raakt.

Mijn voorstel is daarom om via het topic een soort van ontstipfunctie toe te voegen zodat je topics die je om bepaalde redenen echt niet wil zien uit de lijst met actieve onderwerpen kan verwijderen. Maar wel op een manier die er voor zorgt dat er niet massaal ontstipt wordt.

Je bedoelt dat je dan een topic ontstipt en die vervolgens niet meer ziet in actieve onderwerpen?

Alleen dan kan je alle topics gaan openen en ontstippen. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:07

Of bijvoorbeeld bepaalde Subfora alleen zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:08

Ik ben ook voor alleen paarden dingen en geen lang lopende topics (bijv topics ouder dan maand).

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:10

Je kunt bokkers toevoegen aan een Foei en friend lijst toch?
Zoiets lijkt mij ook wel wat met topics. Sommige topics wil je volgen, die geef je een stip. Andere topics wil je gewoon absoluut niet zien. Die geef je een doodshoofdje (ik noem maar wat :+ ).
Is dat echt zoveel zwaarder voor de database?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:19

Ik zou het wel jammer vinden als er een algemene filter komt waardoor complete subfora van de Actieve Onderwerpen geweerd worden. Nu vind ik die grote (voor mij saaie) reuzentopics al vervelend in de AO, maar dan verpesten ze het ook nog eens voor de rest van de kleinere, misschien wél interessante onderwerpen in die subfora.
Zo vind ik die mega-topics waarin de volledig normale dracht van een merrie eindeloos wordt uitgerekt in vele volgtopics totaal oninteressant, maar een ander, kleiner topic in datzelfde subforum over een afwijkende dracht wel interessant.

Kan er niet gewoon een algemene regel ingesteld worden die voor alle subfora die nu aan AO meedoen geldt? Bijvoorbeeld dat elk topic maar 10x per dag in AO mag komen te staan. Dat zijn dus 10 posts binnen dat topic en daarna blijft het de rest van de dag uit de lijst. Zo krijgen kleinere topics ook eens een kans om onder de aandacht te komen en het scheelt de moderators bovendien een hoop rel-werk omdat reltopics niet chronisch bovenaan de AO blijven plakken zodat iedereen er continu mee geconfronteerd wordt en het nog veel meer aandacht krijgt.
Die 10 is ook maar een voorstel, voor mijn part wordt het 20 of 50 reacties, als na een bepaald aantal reacties op 1 dag dat topic maar voor de rest van de dag uit de lijst blijft.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:24

Dit vind ik eigenlijk ook wel een mooi idee :)
Ik zou persoonlijk 15 reacties doen.
De echt drukke topics zijn er al snel overheen, maar hebben ook vaak al snel vele volgers.
Terwijl ik soms een topic kwijt raak wat ik vluchtig heb gelezen, maar op terug wilde komen maar niet gestipt had compleet kwijt ben, om dat alles erbovenop blijft springen en het weer erg snel uit de lijst verdwijnt

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:39

Maar sommige lange topics vind ik dan weer interessant en wil ik wel volgen. Persoonlijk vind ik een soort persoonlijk aan te geven "foei" teken helemaal geen slecht idee. Krijg ik gewoon alle actieve onderwerpen te zien, buiten die die ik er zelf heb uitgegooid. Eventueel zoals voorgesteld door in het topic zelf te klikken zodat het niet te massaal gebeurt. Ideaal. :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:28

Ohh ik zou vreselijk ongelukkig zijn als alleen topics met minder dan 15 reacties in de AO komen. Een topic kan binnen een minuut al 15 reacties hebben. Ook niet handig als T dan al onzichtbaar is.

Ik stoor me totaal niet aan langlopende topics. Er zijn gewoon een paar onderwerpen die ik liever niet zie en waarbij ik de mogelijkheid zou willen hebben om ze te verwijderen. Maar dat is echt zeer spaarzaam.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:32

Sommige snellopende topic's kunnen heel interestant zijn. Net als sommige langzaamlopende topic's. Ik heb liever gewoon een functie dat je een topic uitstipt. Per persoon gaan foeien lijtk mij niet wenselijk, zeker omdat 1 persoon topic's op verschillende onderdelen kan openen. Soms wel leuk, soms niet.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:43

Ik stem voor een LZP HK waar alle topics in belanden van meer dan 20 pagina's. Alle "wat is het voor weer" enz topics. En die dan niet meer op de voorpagina tonen.
Vind dat deze snellopende topics de andere vraag topics odnersneeuwen waardoor die minder reacties krijgen dan ze verdienen :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:19

Stem voor!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:48

xyzutu2 schreef:
Wat ik me afvraag: waarom is dat erg?
Ik heb er geen probleem mee om 40 pagina's aan topics te ontstippen als dat mijn volglijstje schoon houdt. Ik heb het liefst max 10 actieve topics in mijn volglijst, als dat er meer worden dan ontvolg ik er weer een aantal.

Op zich is het niet erg, maar het is een hele hoop werk voor de gebruiker wat relatief weinig oplevert. Topics die je gestipt hebt (of waarin je gereageert hebt) komen vanzelf onderaan de lijst te staan (of op pagina 2, of pagina 220). Ontstippen is dus voor het gebruik helemaal niet nodig. Toch doen mensen het :) Mag natuurlijk, maar eigenlijk zou het systeem dat soort saai werk moeten regelen.

Hetzelfde met de Actieve Onderwerpen (AO). Er worden honderden topics gestart per dag, daarvan vind je er uiteindelijk maar een paar interessant om te bekijken. Het is geen doen om al die andere topics dan aan te klikken om aan te geven dat je ze niet boeiend vind. Al helemaal omdat topics over het algemeen binnen een paar uur of paar dagen weer zijn verdwenen uit AO. Extra knopjes = meer denkwerk = minder gebruiksvriendelijk.

Daarom geef ik de voorkeur aan een zo eenvoudig mogelijke oplossing. De grootste ergernissen lijken te zijn over langlopende topics die iedere keer weer in deze lijst verschijnen terwijl je 'actieve topics' uiteindelijk vooral gebruikt om nieuwe interessante topics te vinden. Een experimentje dus.

Onderaan de 'Actieve topics' staat een dropdown met tijden. Die dropdown gebruikt werkelijk niemand, dus die heb ik even veranderd zodat we wat met AO kunnen spelen. Als je nu naar AO gaat dan zie je wat je altijd ziet. Als je echter in de dropdown een optie kiest en op OK klikt dan wordt AO beperkt tot topics die in die periode gestart zijn. Meest interessant opties zijn 1 en 7 dagen. Ik heb het idee dat we met de 7 dagen optie een heel eind komen. Dan staan er nog wel een paar grote topics in de lijst die 7 dagen lang iedere dag redelijk bovenaan staan, maar het overgrote deel van de lijst bestaat uit nieuwe topics waarin wordt gereageerd of die net nieuw zijn.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:01

Dat is inderdaad een goede optie, maar toch zou ik, en vele met mij denk ik, het fijn vinden om sommige topics uit te zetten.
Natuurlijk zetten we niet alles uit waar we geen zin in hebben, alleen degenen waar we niet nee geconfronteerd willen worden.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:14

Ik vind het een fijne optie Bart, thumbs up +:)+

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:15

Bart lijkt mij het proberen waard de optie die je geeft alleen is het dan misschien handig om dat te testen met een kritische groep gebruikers?

Voorstel van Fleurtjeuh zou ik ook wel erg fijn vinden.
Er worden best heftige topics geopend over uiteenlopende onderwerpen. Voor de ene zal dat het topic zijn over papa/mamma zijn (wat je echt niet 7 dagen wilt zien als je net een miskraam hebt gehad of zwanger worden niet lukt).
Voor de ander zal het een irritatiefactor zijn dat bv het topic zoals al genoemd van KBK over een drachtige merrie zo actief is dat je hem elke keer tegen komt.

Zulke topics ontstippen en daardoor niet meer in AO zien zou erg fijn zijn.
Verwacht dat in de praktijk de meeste mensen maar voor een paar topics dit ook daadwerkelijk gaan gebruiken maar wel het als een enorme opluchting zien dat je bepaalde zaken niet telkens onder je neus gewreven kreeg.