antje_vip schreef:Ik vind het een prima systeem, ik kwam er pas achter toen ik al 20 berichten had geplaatst
Paar keer reageren op nieuwsberichten en ITP gaat je helpen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xCarpediem schreef:Als je de zoekfunctie even had gebruikt had je kunnen zien dat er al talloze topics zijn aangemaakt om te vragen waarom die 25 nuttige berichten worden geëist en deze topics staan ook vol met kritiek. Het behalen van 25 nuttige berichten hoeft echt niet zo moeilijk te zijn, je kunt immers ook op verschillende ITP-onderdelen reageren en daarvoor is echt niet onwijs veel paarden(sport)kennis voor nodig.
Als je graag dingen bij wilt leren zul je ongetwijfeld ook bepaalde vragen hebben, als je deze ergens onder kunt brengen waar de berichten meetellen als nuttige berichten meetellen, zit je binnen no-time aan deze berichten.
Ik ben hier zelf als jong meisje op het forum gekomen en mij is het ook gelukt om aan 25 nuttige berichten te komen en als ik ze teruglees vind ik ze niet bepaald nuttig. Het plaatsen van die nuttige berichten is dus echt geen hogere wiskunde hoor.
_Ezra schreef:Net nog wel wat tegen het systeem gevonden, neem dit topic hier:
[STW] Foto onderzoek
Als je dit veralgemeniseert komt het erop neer dat iemand onderzoek doet naar iets met paarden en daarom mensen bereiken wil die iets met paarden hebben. Dit forum is dan wel zo'n beetje dé geschikte plaats. (toegegeven, er hangt een luchtje aan dat specifieke topic, maar het gaat om het idee) Echter kan de TS eigenlijk geen topic erover beginnen. Het topic hoort namelijk thuis in STW, maar zonder het hebben van 25 berichten kan de TS het topic daar niet plaatsen. Het topic onder een andere categorie plaatsen heeft geen zin aangezien het topic dan (normaal gesproken, ik weet niet waarom dit een uitzondering is) gesloten zou worden.
Conclusie: wanneer mensen die serieus onderzoek willen doen naar paarden en daarvoor mensen die iets met paarden hebben nodig hebben, kunnen ze die mensen hier niet bereiken terwijl er geen enkele reden is dat ze dat niet zouden moeten kunnen.
Al is dit niet zozeer een argument tegen het 25 berichten systeem maar meer een argument voor een "uitzonderingen zijn op aanvraag mogelijk" systeem.
Leen schreef:Daarvoor dient het het 25 berichten systeem. Het is een discussieforum, niet een plek om je enquetes en onderzoeken af te nemen. Dat iemand dat wil doen is geen enkel probleem, in de meeste gevallen vullen de mensen dat graag in. Maar het blijft hier wel een forum. Dus ik persoonlijk vind het wel zo netjes om je eerst ook actief te maken alvorens ergens 'binnen te vallen' met een enquete.
Stel je zit op een manege, er komt iemand aan in de cafetaria en die zegt "ik doe een onderzoek wat jullie mogen invullen". Of er komt iemand aan, die eens aan de bar een praatje maakt, en dan zegt "ik doe een onderzoek wat jullie mogen invullen". Wat is het netste?
Daarbij het topic staat wel nu onder STW en is het niet gesloten. Ik weet niet of STW onder de fora hoort waar je niet in kan reageren, maar als dat zo is kan ze wel de reacties lezen maar niet antwoorden.
Als deze persoon echt die studie zou doen, en inderdaad ook iets van paardrijden kent dan zijn 25 nuttige berichten op een uur geplaatst. Ik begrijp dat het moeilijker is voor mensen die net weinig van paarden kennen en hier iets willen leren. Maar vragen stellen is ook nuttig.
Het gaat er gewoon om dat je geïnteresseerd in paarden bent en ook een kleine moeite wil doen.
bruintje123 schreef:Het 25 berichten topic heeft weinig meerwaarde als er niet duidelijk op gemodereerd wordt.
Het betreffende meisje die dit topic opent en van paarden wil leren heeft geen toegang.
Een ander die totaal niets met paarden heeft. Een ander de 25 berichten voor laat zeggen en daarna overal toegang heeft maar het thema paard nooit meer gaat gebruiken is toegestaan.
_Ezra schreef:Leen schreef:Daarvoor dient het het 25 berichten systeem. Het is een discussieforum, niet een plek om je enquetes en onderzoeken af te nemen. Dat iemand dat wil doen is geen enkel probleem, in de meeste gevallen vullen de mensen dat graag in. Maar het blijft hier wel een forum. Dus ik persoonlijk vind het wel zo netjes om je eerst ook actief te maken alvorens ergens 'binnen te vallen' met een enquete.
Stel je zit op een manege, er komt iemand aan in de cafetaria en die zegt "ik doe een onderzoek wat jullie mogen invullen". Of er komt iemand aan, die eens aan de bar een praatje maakt, en dan zegt "ik doe een onderzoek wat jullie mogen invullen". Wat is het netste?
Daarbij het topic staat wel nu onder STW en is het niet gesloten. Ik weet niet of STW onder de fora hoort waar je niet in kan reageren, maar als dat zo is kan ze wel de reacties lezen maar niet antwoorden.
Als deze persoon echt die studie zou doen, en inderdaad ook iets van paardrijden kent dan zijn 25 nuttige berichten op een uur geplaatst. Ik begrijp dat het moeilijker is voor mensen die net weinig van paarden kennen en hier iets willen leren. Maar vragen stellen is ook nuttig.
Het gaat er gewoon om dat je geïnteresseerd in paarden bent en ook een kleine moeite wil doen.
Stel, er zijn wetenschappers die onderzoek willen doen naar het verband tussen de hoeveelheid krachtvoer die een paard krijgt en de een of andere ziekte, (ik noem maar wat) waarvoor ze van een heleboel mensen willen weten hoeveel krachtvoer ze hun paard geven en of hun paard die ziekte heeft gehad. Vrijwel de enige manier om dat (snel, zonder zeer langdurig onderzoek) te doen is door te zorgen dat een hele hoop mensen een enquete daarover invullen, en dit forum is dan vrijwel de enige plek waar je zoveel mensen vind. Zo'n onderzoek is in ieder geval paardgerelateerd en kan zelfs waardevol zijn voor de mensen hier. Dat het een discussieforum is is dan geen reden dat soort mensen te weigeren, ook al vallen ze gelijk met de deur in huis. (nogmaals, het gaat hier om het idee, het voorbeeld is niet heel sterk)bruintje123 schreef:Het 25 berichten topic heeft weinig meerwaarde als er niet duidelijk op gemodereerd wordt.
Het betreffende meisje die dit topic opent en van paarden wil leren heeft geen toegang.
Een ander die totaal niets met paarden heeft. Een ander de 25 berichten voor laat zeggen en daarna overal toegang heeft maar het thema paard nooit meer gaat gebruiken is toegestaan.
Om verdere misverstanden te voorkomen zeg ik het maar alvast, ik ben een jongen, geen meisje.
xRaisin schreef:Maar het is echt niet zo lastig als het lijkt om aan die berichten te komen hoor! Vooral als je meer over paarden wilt leren, dan lijkt het me juist dat je je in informatieve topics gaat mengen. Dan komt je zo aan die 25 berichten!
_Ezra schreef:xRaisin schreef:Maar het is echt niet zo lastig als het lijkt om aan die berichten te komen hoor! Vooral als je meer over paarden wilt leren, dan lijkt het me juist dat je je in informatieve topics gaat mengen. Dan komt je zo aan die 25 berichten!
Klopt, ik heb dit topic dan ook een beetje voorbarig aangemaakt. Is het mogelijk een slotje aan te vragen? Want op deze manier lijkt het alsof ik dit topic alleen gebruik om mijn postcount omhoog te krijgen.
missfalki schreef:Ook nieuw op Bokt en had ook niet begrepen dat je de 25 nuttige berichten alleen kunt plaatsen onder het tabblad informatief. Verder nog heel erg zoekende waar je wat terug kunt vinden of een leuk topic gebleven is. Want er zijn heel veel tabbladen met daaronder ook weer bladzijden vol aan topics.
En na de 25 berichten moet je dan nog ergens aanmelden of kan je daarna wel reageren op topics.
Groet Karin.
janderegelaa schreef:missfalki schreef:Ook nieuw op Bokt en had ook niet begrepen dat je de 25 nuttige berichten alleen kunt plaatsen onder het tabblad informatief. Verder nog heel erg zoekende waar je wat terug kunt vinden of een leuk topic gebleven is. Want er zijn heel veel tabbladen met daaronder ook weer bladzijden vol aan topics.
En na de 25 berichten moet je dan nog ergens aanmelden of kan je daarna wel reageren op topics.
Groet Karin.
Nee, dan kun je gewoon in topics.
janderegelaa schreef:Ezra heeft het posten maar opgegeven sinds 29 februari
Iris82 schreef:Oranje: staat een bericht in wat je nog niet gelezen hebt.
Wit: geen berichten bijgekomen sinds je voor het laatst gelezen hebt.
Stip in memoblaadje: topic waar je in gereageerd hebt.
_Ezra schreef:janderegelaa schreef:Ezra heeft het posten maar opgegeven sinds 29 februari
Niet helemaal, ik zag het nut van dit topic niet meer in dus hoopte dat het door niks te posten vanzelf naar achter in de lijst zou verdwijnen.Iris82 schreef:Oranje: staat een bericht in wat je nog niet gelezen hebt.
Wit: geen berichten bijgekomen sinds je voor het laatst gelezen hebt.
Stip in memoblaadje: topic waar je in gereageerd hebt.
Nog een kleine aanvulling: die stip lijkt te betekenen dat het topic in de mijn berichten lijst komt te staan. Wanneer je een keer op het icoontje klikt verdwijnt de stip en komt het topic niet meer in de lijst te staan. Handig als je een topic helemaal zat bent.
janderegelaa schreef:Nee, ik bedoelde dat je helemaal niet meer gepost hebt. Ook niet in andere topics.