Paard_Aap schreef:Ik heb er op geklikt, maar ik kon het niet openen omdat ik de apps er niet voor had (cromebook). Daarna heb ik die dingen meteen gewist...kan dat denk je kwaad?
Ik zou voor de zekerheid wel (tijdelijk) wachtwoord van bokt wijzigrn
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
WiancaR schreef:Kan Bokt geen algemene PB naar alle gebruikers eruit doen? Geen idee of het een mogelijkheid is hoor, maar denk dat je zo wel de meeste mensen bereikt.
Shadow0 schreef:Ik zou iedereen die het aangeklikt heeft ook vooral aanraden om, naast een virusscanner, ook je wachtwoord te veranderen
We gaan zeker kijken wat hier precies achter zit. In de tussentijd: wees voorzichtig met het aanklikken van links en tem vooral meteen als je wat geks ziet!
kayaxtg schreef:Rocamor schreef:Had erop geklikt. Dus download.
En nu?
Virusscan erover maar die haalde er niets uit
Sowieso wachtwoord van bokt veranderen en welke virusscan heb je gedaan?
future_vet schreef:PipTweet schreef:ik heb er op geklikt , als dat echt een virus is waar kan ik dat verwijderen ??
En waar kan ik zien dat het echt een virus is ?
Ik zag dat hij iets ging downloaden
malwarebytes je pc laten scannen !
ik heb perongelijk ook gedrukt, maar kreeg wel een melding van mn virusscanner, dus gok dat hij hem tegen heeft gehouden
Karla_1999 schreef:Ik heb een linkje perrongeluk geopend en heb direct een virusscanner over mijn computer gegooid (deze is nog niet klaar met scannen) en mijn wachtwoord veranderd. Ik heb dit al eerder gehad met facebook. Daar ging een "filmpje" rond met de tekst erbij "jou profielfoto is gebruikt in deze video". Ik wilde natuurlijk weten waarvoor mijn pf gebruikt zou zijn, en ja hoor, virus... Vervolgens is dat filmpje dus via mijn account naar bijna al mijn vrienden gegaan. Als je het opende kunnen ze dus bij je account en kunnen ze dit soort virussen dus heel gemakkelijk verspreiden![]()
Maar na het veranderen van mijn wachtwoord, was het ook gelijk afgelopen
Karla_1999 schreef:Ik heb een linkje perrongeluk geopend en heb direct een virusscanner over mijn computer gegooid (deze is nog niet klaar met scannen) en mijn wachtwoord veranderd. Ik heb dit al eerder gehad met facebook. Daar ging een "filmpje" rond met de tekst erbij "jou profielfoto is gebruikt in deze video". Ik wilde natuurlijk weten waarvoor mijn pf gebruikt zou zijn, en ja hoor, virus... Vervolgens is dat filmpje dus via mijn account naar bijna al mijn vrienden gegaan. Als je het opende kunnen ze dus bij je account en kunnen ze dit soort virussen dus heel gemakkelijk verspreiden![]()