Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Iris82 schreef:Ik kan me goed voorstellen dat de mods hier nog in overleg over zijn. Want ik vind het cyberpestgehalte persoonlijk wel meevallen. Jij bent zelf ook iemand met nogal een stevige mening die je niet onder stoelen of banken steekt, maar wel gelijk de vinger omhoog als je een keer iemand hebt die een opmerking maakt in je afvaltopic die niet eens gemeen is, hoogstens flauw.
En er worden helemaal geen reacties verwijderd als ts er niet mee eens is. Als het team het er niet mee eens is, ja dan wel. Maar zo te zien zijn ze daar nu nog over na aan het denken. Persoonlijk had ik die reactie in je afvaltopic verwijderd als offtopic met een mailtje naar de wederpartij 'kom op joh, niet zo flauw'. Maar persoonlijke aanvallen en cyberpesten.Iets met slakken en zout.
slimmerik schreef:Dat vind ik dan weer onzin zonnebloem18. In andere topics worden met gemak zgn. offtopic berichten verwijderd of gedeeltelijk verwijderd. En dat zijn dan nog maar offtopic berichten. Waar TS op doelt is cyberpesten. Vele malen erger dan offtopic.
slimmerik schreef:Ik ken het topic niet en de post niet. Ook niet interessant voor mij. Als TS het als pesten ervaart dan hebben de mods daarop de juiste manier te reageren. Vooral als ze in de tem al toegeven dat de post "nergens voor nodig is". En als TS een "sterke mening" heeft dan moeten ze daar ook ingrijpen als ze over de schreef gaat. Maar niet het ene goed praten omdat TS een sterke mening heeft. Zo ga je de grens te ver verleggen en wordt het meten met 2 maten steeds groter.
Pantykous schreef:Dat vind ik ook een grens verleggen, dan kan iedereen wel roepen dat hij of zij iets als pesten ervaart. Moet dan dus alles verwijderd worden?
Zoe kan de desbetreffende persoon op de foei lijst zetten, dan is ze er toch ook van af? De desbetreffende persoon wordt aangesproken door de mods dus die wordt ook aangesproken op zijn/haar gedrag.
Gillbo schreef:Pantykous schreef:Dat vind ik ook een grens verleggen, dan kan iedereen wel roepen dat hij of zij iets als pesten ervaart. Moet dan dus alles verwijderd worden?
Zoe kan de desbetreffende persoon op de foei lijst zetten, dan is ze er toch ook van af? De desbetreffende persoon wordt aangesproken door de mods dus die wordt ook aangesproken op zijn/haar gedrag.
Nee het is andersom, TS moet haar grens verleggen en maar accepteren dat iemand zo, in meerdere topics, op haar reageert. Dat is de omgekeerde wereld
En heel eerlijk er zijn van mij weleens berichten verwijderd omdat ze dat niet vonden passen in de toon van het gesprek, terwijl er niets aan de hand was en ik gewoon een nette maar andere mening dat die betreffende ts had. Dus ja bokt meet met 2 maten
Riel schreef:Hopelijk gaan de moderators hier nog eens goed naar kijken want het is niet fijn en ook niet de bedoeling dat je het gevoel hebt dat je "gepest" wordt op een forum.
Iris82 schreef:Ik kan me goed voorstellen dat de mods hier nog in overleg over zijn. Want ik vind het cyberpestgehalte persoonlijk wel meevallen. Jij bent zelf ook iemand met nogal een stevige mening die je niet onder stoelen of banken steekt, maar wel gelijk de vinger omhoog als je een keer iemand hebt die een opmerking maakt in je afvaltopic die niet eens gemeen is, hoogstens flauw.
En er worden helemaal geen reacties verwijderd als ts er niet mee eens is. Als het team het er niet mee eens is, ja dan wel. Maar zo te zien zijn ze daar nu nog over na aan het denken. Persoonlijk had ik die reactie in je afvaltopic verwijderd als offtopic met een mailtje naar de wederpartij 'kom op joh, niet zo flauw'. Maar persoonlijke aanvallen en cyberpesten.Iets met slakken en zout.
Hanmar schreef:De laatste paar posts hier lijken te impliceren dat er niets gedaan is door moderators in reactie op deze TeM. Dat is echter hier niet aan de orde: er is overlegd en naar aanleiding van dat overleg is er gehandeld door moderators. Wij delen echter geen eventuele sancties met derden, dus ook wanneer iemand wordt aangesproken op zijn/haar post, wordt dit niet medegedeeld aan andere gebruikers en daar hoort de TeMmer ook bij.
In deze discussie wil TS graag dat de betreffende post verwijderd wordt. Door de betrokken mods is besloten dat dit niet gedaan zal worden. Hier wordt opgemerkt dat in andere gevallen wel posts verwijderd worden, en dat is inderdaad waar: het gaat dan bijvoorbeeld om spam (posts die eigenlijk op de Markt thuishoren), in sommige situaties offtopic posts (omdat deze nog veel meer offtopic posts 'uitlokken', waardoor een topic onnodig kan verzanden in een compleet offtopic discussie) en in extreme gevallen aanvallende posts. Het gaat echter in die laatste situatie over bijvoorbeeld discriminatie of bedreigingen.
Zoals Zonnebloem al eerder aangaf betekent verwijderen vaak namelijk ook dat er veel posts van anderen aangepast of verwijderd moeten worden en dit is niet altijd wenselijk; voor de gebruikers die er niet bij betrokken zijn maar waarvan de posts wel worden aangepast, en voor meelezers die daarna een heel stuk van een topic kwijt zijn zonder daarbij te begrijpen hoe dat komt. Dit zou zo vaak voorkomen, dat er echt flinke 'gaten' in het forum zouden vallen - het is geen incidenteel verschijnsel. Om die reden is ervoor gekozen om in veel gevallen niet over te gaan op het verwijderen van de posts. Dat betekent echter niet dat er niet is gekeken naar de posts, er overleg is geweest, en er eventueel ook actie is ondernomen door moderators.
ilaan schreef:Iris82 schreef:Ik kan me goed voorstellen dat de mods hier nog in overleg over zijn. Want ik vind het cyberpestgehalte persoonlijk wel meevallen. Jij bent zelf ook iemand met nogal een stevige mening die je niet onder stoelen of banken steekt, maar wel gelijk de vinger omhoog als je een keer iemand hebt die een opmerking maakt in je afvaltopic die niet eens gemeen is, hoogstens flauw.
Jij vind dit geen pesten, maar het gaat ook niet over jou. Door uitspraken als deze van jou wordt er nog steeds zo veel gepest en worden gepeste kinderen afgeschreven als 'aanstellers' en wordt het afgedaan met 'zal wel overdreven zijn' of 'moet wat sterker in d'r schoenen staan'.
Door mensen met een kromme denkwijze waarbij hun mening boven het gevoel van iemand gaat ben ik en met mij heel veel anderen jarenlang gepest.
Dus jouw mening doet er totaal niet toe en heeft hier niks mee te maken omdat het hier over het gevoel van ts gaat. Over gevoel van een ander kún je helemaal geen mening hebben. Een gevoel zit er nu eenmaal.
Daarnaast wil ik zeggen dat ik heel goed snap dat ts zich niet prettig voelt bij de opmerkingen. En ik vind dan ook dat sowieso de opmerking in het afvaltopic verwijderd moet worden. Dat voegt niks toe aan het topic en als die reactie weg is blijft het prima te volgen, wat mij betreft een kulargument dus.