mods doen niets aan 'persoonlijke aanval'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:39

ach..ik heb het laatst ook gehad, ging zelfs via Pb verder toen ik een normaal gesprek wilde voeren.... ben uiteindelijk voor van alles uitgemaakt maar heb het uiteindelijk verder genegeerd.
Niet eens op getemd of zo.... sommige mensen zijn gewoon erg sneu.
Het voelt wel kwetsend en was er ook niet blij mee, en moest me bedwingen niet steeds toch te kijken of er verder gerageerd werd.... uiteindelijk zakt het topic weg en vergeet men het...en jij weet zelf wel beter toch ? En de mensen om je heen ook !!

zonnebloem18

Re: mods doen niets aan 'persoonlijke aanval'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:43

Begrijp ook dat het verwijderen van de reactie waar je op doelt niet afdoende zou zijn, je hebt er zelf op gereageerd en anderen reageren weer op jou. Het verwijderen van de reactie zou dus inhouden dat er meerdere reacties ook van gebruikers die hier niets mee te maken hebben verwijderd zouden moeten worden, omdat het topic anders niet meer te volgen is. Dat is in veel gevallen dan een reden om niet over te gaan tot verwijderen, maar enkel de gebruiker die het geplaatst heeft aan te spreken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:38

Dat vind ik dan weer onzin zonnebloem18. In andere topics worden met gemak zgn. offtopic berichten verwijderd of gedeeltelijk verwijderd. En dat zijn dan nog maar offtopic berichten. Waar TS op doelt is cyberpesten. Vele malen erger dan offtopic.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 10:44

Dat dus slimmerik! Als er in een tip topic gewoon wat gepost word waar de t's niet blij mee is, dan word het verwijderd of minstens een waarschuwing geplaatst. Cyberpesten is blijkbaar toegestaan op bokt :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:53

TS ik neem aan dat je inmiddels een mod gepbt hebt aangezien het je allemaal zo hoog zit? Dan krijg je vast ook antwoord op al je vragen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:01

Ik kan me goed voorstellen dat de mods hier nog in overleg over zijn. Want ik vind het cyberpestgehalte persoonlijk wel meevallen. Jij bent zelf ook iemand met nogal een stevige mening die je niet onder stoelen of banken steekt, maar wel gelijk de vinger omhoog als je een keer iemand hebt die een opmerking maakt in je afvaltopic die niet eens gemeen is, hoogstens flauw.

En er worden helemaal geen reacties verwijderd als ts er niet mee eens is. Als het team het er niet mee eens is, ja dan wel. Maar zo te zien zijn ze daar nu nog over na aan het denken. Persoonlijk had ik die reactie in je afvaltopic verwijderd als offtopic met een mailtje naar de wederpartij 'kom op joh, niet zo flauw'. Maar persoonlijke aanvallen en cyberpesten. :n Iets met slakken en zout.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:20

Ik ken het topic niet en de post niet. Ook niet interessant voor mij. Als TS het als pesten ervaart dan hebben de mods daarop de juiste manier te reageren. Vooral als ze in de tem al toegeven dat de post "nergens voor nodig is". En als TS een "sterke mening" heeft dan moeten ze daar ook ingrijpen als ze over de schreef gaat. Maar niet het ene goed praten omdat TS een sterke mening heeft. Zo ga je de grens te ver verleggen en wordt het meten met 2 maten steeds groter.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:24

Iris82 schreef:
Ik kan me goed voorstellen dat de mods hier nog in overleg over zijn. Want ik vind het cyberpestgehalte persoonlijk wel meevallen. Jij bent zelf ook iemand met nogal een stevige mening die je niet onder stoelen of banken steekt, maar wel gelijk de vinger omhoog als je een keer iemand hebt die een opmerking maakt in je afvaltopic die niet eens gemeen is, hoogstens flauw.

En er worden helemaal geen reacties verwijderd als ts er niet mee eens is. Als het team het er niet mee eens is, ja dan wel. Maar zo te zien zijn ze daar nu nog over na aan het denken. Persoonlijk had ik die reactie in je afvaltopic verwijderd als offtopic met een mailtje naar de wederpartij 'kom op joh, niet zo flauw'. Maar persoonlijke aanvallen en cyberpesten. :n Iets met slakken en zout.

Dit is dus een heel gevaarlijke uitspraak. Niemand bepaalt wanneer iets pesten is.
Ts geeft aan dat ze zich gepest voelt, dan is het niet aan jou om dat in twijfel te trekken.
Het negeren of afzwakken van pesten is net zo erg als het pesten zelf.
De wijze waarop ts daarop reageert vraagt ook om een berisping of in iedergeval uitleg om te voorkomen dat dit weer gebeurt.
Maar pesten moet altijd serieus genomen worden.
Vaak hebben pesters niet eens door wat voor een impact hum gedrag heeft op de ander maar het kan wel grote gevolgen hebben

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:26

Dat vind ik ook een grens verleggen, dan kan iedereen wel roepen dat hij of zij iets als pesten ervaart. Moet dan dus alles verwijderd worden?

Zoe kan de desbetreffende persoon op de foei lijst zetten, dan is ze er toch ook van af? De desbetreffende persoon wordt aangesproken door de mods dus die wordt ook aangesproken op zijn/haar gedrag.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:27

@Iris82
Maar een sterke mening is wat anders dan pesten.
En ja ik vind het wel pesten om commentaar te gaan geven in een ander topic van TS bewust over het afvallen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:31

slimmerik schreef:
Dat vind ik dan weer onzin zonnebloem18. In andere topics worden met gemak zgn. offtopic berichten verwijderd of gedeeltelijk verwijderd. En dat zijn dan nog maar offtopic berichten. Waar TS op doelt is cyberpesten. Vele malen erger dan offtopic.

Dit zie ik inderdaad wel vaak. Misschien toch even met de mod bespreken. Lijkt me ook voor de mod's een kleine moeite om dat te verwijderen, tenslotte is het wel richting persoonlijk pesten met die opmerkingen.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:32

slimmerik schreef:
Ik ken het topic niet en de post niet. Ook niet interessant voor mij. Als TS het als pesten ervaart dan hebben de mods daarop de juiste manier te reageren. Vooral als ze in de tem al toegeven dat de post "nergens voor nodig is". En als TS een "sterke mening" heeft dan moeten ze daar ook ingrijpen als ze over de schreef gaat. Maar niet het ene goed praten omdat TS een sterke mening heeft. Zo ga je de grens te ver verleggen en wordt het meten met 2 maten steeds groter.

Dat ervaar ik zelf ook zo, hoewel ik niet geloof dat dat opzettelijk zo is.
en als je dan een paar keer de moderator erop aanspreekt werkt het zelfs tegen je omdat er te weinig begrip of tijd is.
moderator zijn is niet makkelijk, en kost veel tijd, maar de redenen van deze post en andere corespondentie met mods geven aan dat er veel onduidelijk is en onvrede over antwoorden en acties.
Het bespreken is ook vaak een no no omdat een mod zich dan voelt aangevallen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:32

Ik geef mij mening hè, iedereen is vrij om daar een andere mening over te hebben want inderdaad zoals Gillbo zegt: het is niet eenduidig. Daarom kan ik me juist voorstellen dat het team daar nog over in overleg is.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:35

Pantykous schreef:
Dat vind ik ook een grens verleggen, dan kan iedereen wel roepen dat hij of zij iets als pesten ervaart. Moet dan dus alles verwijderd worden?

Zoe kan de desbetreffende persoon op de foei lijst zetten, dan is ze er toch ook van af? De desbetreffende persoon wordt aangesproken door de mods dus die wordt ook aangesproken op zijn/haar gedrag.

Nee het is andersom, TS moet haar grens verleggen en maar accepteren dat iemand zo, in meerdere topics, op haar reageert. Dat is de omgekeerde wereld
En heel eerlijk er zijn van mij weleens berichten verwijderd omdat ze dat niet vonden passen in de toon van het gesprek, terwijl er niets aan de hand was en ik gewoon een nette maar andere mening dat die betreffende ts had. Dus ja bokt meet met 2 maten

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:38

Hopelijk gaan de moderators hier nog eens goed naar kijken want het is niet fijn en ook niet de bedoeling dat je het gevoel hebt dat je "gepest" wordt op een forum.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:42

De laatste paar posts hier lijken te impliceren dat er niets gedaan is door moderators in reactie op deze TeM. Dat is echter hier niet aan de orde: er is overlegd en naar aanleiding van dat overleg is er gehandeld door moderators. Wij delen echter geen eventuele sancties met derden, dus ook wanneer iemand wordt aangesproken op zijn/haar post, wordt dit niet medegedeeld aan andere gebruikers en daar hoort de TeMmer ook bij.

In deze discussie wil TS graag dat de betreffende post verwijderd wordt. Door de betrokken mods is besloten dat dit niet gedaan zal worden. Hier wordt opgemerkt dat in andere gevallen wel posts verwijderd worden, en dat is inderdaad waar: het gaat dan bijvoorbeeld om spam (posts die eigenlijk op de Markt thuishoren), in sommige situaties offtopic posts (omdat deze nog veel meer offtopic posts 'uitlokken', waardoor een topic onnodig kan verzanden in een compleet offtopic discussie) en in extreme gevallen aanvallende posts. Het gaat echter in die laatste situatie over bijvoorbeeld discriminatie of bedreigingen.

Zoals Zonnebloem al eerder aangaf betekent verwijderen vaak namelijk ook dat er veel posts van anderen aangepast of verwijderd moeten worden en dit is niet altijd wenselijk; voor de gebruikers die er niet bij betrokken zijn maar waarvan de posts wel worden aangepast, en voor meelezers die daarna een heel stuk van een topic kwijt zijn zonder daarbij te begrijpen hoe dat komt. Dit zou zo vaak voorkomen, dat er echt flinke 'gaten' in het forum zouden vallen - het is geen incidenteel verschijnsel. Om die reden is ervoor gekozen om in veel gevallen niet over te gaan op het verwijderen van de posts. Dat betekent echter niet dat er niet is gekeken naar de posts, er overleg is geweest, en er eventueel ook actie is ondernomen door moderators.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:43

Gillbo schreef:
Pantykous schreef:

Nee het is andersom, TS moet haar grens verleggen en maar accepteren dat iemand zo, in meerdere topics, op haar reageert. Dat is de omgekeerde wereld
En heel eerlijk er zijn van mij weleens berichten verwijderd omdat ze dat niet vonden passen in de toon van het gesprek, terwijl er niets aan de hand was en ik gewoon een nette maar andere mening dat die betreffende ts had. Dus ja bokt meet met 2 maten

Dat zeg ik niet. Ze heeft het ook niet geaccepteerd want er is op getemd, daar zijn de mods dus mee bezig.

Bokt wordt gerund door mods dus het kan best zijn dat die niet allemaal, elke dag, op dezelfde manier modereren. Geeft niks, daar hebben we dit soort topics voor. :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:43

Joh maak je niet te druk over posten van andere bokkers.
Ik ben ook wel voor dierenbeul uitgemaakt omdat ik mijn hengst niet wil castreren.

Iets achter een pc getypt naar een blauw schermpje is altijd makkelijker dan het iemand recht in zijn gezicht te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:44

Niet om het een of ander, maar als iemand naar berichten en topics gaat zitten zoeken van een bepaald persoon, om daar vervolgens in te gaan reageren, of dit nu flauwe opmerkingen zijn, of dat ze simpelweg niet kunnen, blijft het nog altijd pesten.
Daar hoort adequater op gereageerd te worden, vooral omdat er dus wel halve pagina's verwijderd kunnen worden, om zoiets onbenulligs als off topic gaan, of herhalen.

Ik heb het trouwens in het verleden ook wel eens meegemaakt; iemand waar ik idd ruzie mee had irl, ging in een topic van mij, doodleuk vermelden waar dat je mijn toenmalige weiland kon vinden, heeft meer dan een week geduurd , voordat daar eens op gereageerd werd door een mod en weet het niet meer zeker, maar is uiteindelijk nooit verwijderd dat bericht. En ik ben er flink achteraan gegaan.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:46

Riel schreef:
Hopelijk gaan de moderators hier nog eens goed naar kijken want het is niet fijn en ook niet de bedoeling dat je het gevoel hebt dat je "gepest" wordt op een forum.

Niet de verantwoording leggen bij de moderators!
Wij als gebruikers zijn in eerste instantie degenen die de toon op Bokt bepalen, dus een keertje nadenken voor je iets plaatst en even beseffen hoe dat op een ander kan overkomen, zou al een hoop oplossen!

Mij is het echter ook al vaker opgevallen dat zij met de grootste mond vaak ook de langste tenen hebben ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:47

@Hanmar maar in principe is het toch uitlokken van reactie/ruzie/opmerkingen? Bedoel ik als serieuze vraag overigens.

Hier wordt opgemerkt dat in andere gevallen wel posts verwijderd worden, en dat is inderdaad waar: het gaat dan bijvoorbeeld om spam (posts die eigenlijk op de Markt thuishoren), in sommige situaties offtopic posts (omdat deze nog veel meer offtopic posts 'uitlokken', waardoor een topic onnodig kan verzanden in een compleet offtopic discussie) en in extreme gevallen aanvallende posts. Het gaat echter in die laatste situatie over bijvoorbeeld discriminatie of bedreigingen.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:49

Iris82 schreef:

Jij vind dit geen pesten, maar het gaat ook niet over jou. Door uitspraken als deze van jou wordt er nog steeds zo veel gepest en worden gepeste kinderen afgeschreven als 'aanstellers' en wordt het afgedaan met 'zal wel overdreven zijn' of 'moet wat sterker in d'r schoenen staan'.
Door mensen met een kromme denkwijze waarbij hun mening boven het gevoel van iemand gaat ben ik en met mij heel veel anderen jarenlang gepest.

Dus jouw mening doet er totaal niet toe en heeft hier niks mee te maken omdat het hier over het gevoel van ts gaat. Over gevoel van een ander kún je helemaal geen mening hebben. Een gevoel zit er nu eenmaal.

Daarnaast wil ik zeggen dat ik heel goed snap dat ts zich niet prettig voelt bij de opmerkingen. En ik vind dan ook dat sowieso de opmerking in het afvaltopic verwijderd moet worden. Dat voegt niks toe aan het topic en als die reactie weg is blijft het prima te volgen, wat mij betreft een kulargument dus.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 11:51

Hanmar schreef:
De laatste paar posts hier lijken te impliceren dat er niets gedaan is door moderators in reactie op deze TeM. Dat is echter hier niet aan de orde: er is overlegd en naar aanleiding van dat overleg is er gehandeld door moderators. Wij delen echter geen eventuele sancties met derden, dus ook wanneer iemand wordt aangesproken op zijn/haar post, wordt dit niet medegedeeld aan andere gebruikers en daar hoort de TeMmer ook bij.

In deze discussie wil TS graag dat de betreffende post verwijderd wordt. Door de betrokken mods is besloten dat dit niet gedaan zal worden. Hier wordt opgemerkt dat in andere gevallen wel posts verwijderd worden, en dat is inderdaad waar: het gaat dan bijvoorbeeld om spam (posts die eigenlijk op de Markt thuishoren), in sommige situaties offtopic posts (omdat deze nog veel meer offtopic posts 'uitlokken', waardoor een topic onnodig kan verzanden in een compleet offtopic discussie) en in extreme gevallen aanvallende posts. Het gaat echter in die laatste situatie over bijvoorbeeld discriminatie of bedreigingen.

Zoals Zonnebloem al eerder aangaf betekent verwijderen vaak namelijk ook dat er veel posts van anderen aangepast of verwijderd moeten worden en dit is niet altijd wenselijk; voor de gebruikers die er niet bij betrokken zijn maar waarvan de posts wel worden aangepast, en voor meelezers die daarna een heel stuk van een topic kwijt zijn zonder daarbij te begrijpen hoe dat komt. Dit zou zo vaak voorkomen, dat er echt flinke 'gaten' in het forum zouden vallen - het is geen incidenteel verschijnsel. Om die reden is ervoor gekozen om in veel gevallen niet over te gaan op het verwijderen van de posts. Dat betekent echter niet dat er niet is gekeken naar de posts, er overleg is geweest, en er eventueel ook actie is ondernomen door moderators.

dus cyberpaesten mag gewoon online volgens jouw? want dat verwijderen is teveel moeite Ik heb zelfs tegen de mods aangegeven dat het betreffende topic volledig verwijderd mag worden als ze dat makelijker vind, ik wil gewoon dat die posts van internet verdwijnen...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:57

ilaan schreef:
Iris82 schreef:

Jij vind dit geen pesten, maar het gaat ook niet over jou. Door uitspraken als deze van jou wordt er nog steeds zo veel gepest en worden gepeste kinderen afgeschreven als 'aanstellers' en wordt het afgedaan met 'zal wel overdreven zijn' of 'moet wat sterker in d'r schoenen staan'.
Door mensen met een kromme denkwijze waarbij hun mening boven het gevoel van iemand gaat ben ik en met mij heel veel anderen jarenlang gepest.

Dus jouw mening doet er totaal niet toe en heeft hier niks mee te maken omdat het hier over het gevoel van ts gaat. Over gevoel van een ander kún je helemaal geen mening hebben. Een gevoel zit er nu eenmaal.

Daarnaast wil ik zeggen dat ik heel goed snap dat ts zich niet prettig voelt bij de opmerkingen. En ik vind dan ook dat sowieso de opmerking in het afvaltopic verwijderd moet worden. Dat voegt niks toe aan het topic en als die reactie weg is blijft het prima te volgen, wat mij betreft een kulargument dus.

Maar je mag best als community soms iemand wijzen op het feit dat die persoon er misschien wel erg zwaar aan tilt. Als desbetreffende persoon dan aan blijft geven dat het heel vervelend is, is dan een tweede. Altijd maar zo poezelig doen kom je ook nergens mee hoor. Ik ben zelf de gehele basisschool periode gepest dus ik weet goed hoe dat voelt.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:57

Zoe, lees nou eens rustig alles door en insinueer niet dat cyberpesten zou mogen.
Ik vind het een groot woord om die ene opmerking die ik gevonden kreeg, cyberpesten te noemen. Je maakt het er zelf ook niet beter op door er een heel topic aan te wijden, terwijl je wilt dat niemand het leest..?
Ik zie jou heel vaak voorbij komen in topics en ook daarbij kom je af en toe hard over, dat zou iemand ook als aanvallend of pesten kunnen zien.

Ik heb ook een keer een reactie van iemand getemd, die niks met mij te maken had, maar een heel gevoelige kwestie bevatte die zou kunnen uitlopen op een dikke ruzie. Gelukkig beschikt een groot deel van de Bokkers over een portie capabiliteit tot zelfregulatie, waardoor er eigenlijk helemaal geen Mod meer aan te pas hoefde te komen en dit is me toen ook netjes uitgelegd onder mijn tem.

Je moet er in feite van uit gaat dat alles wat je op internet (Facebook, Bokt, etc.) zet, nooit verwijderd kan worden. Als je ook beter nadenkt over wat je dus zelf op Bokt zegt en wat je reageert op anderen, is het minder snel nodig om hele topics te laten verwijderen door Bokt, wat zorgt voor overlast en een groot gat.
Laatst bijgewerkt door Jennifuur op 03-12-15 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt