Reclame: Hitler die heen en weer marcheert?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 12:23

KoudbloedKim schreef:
Is dat zo simpel? Komt hij dan ook niet weer terug?

nee dan komt ie niet meer terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 12:23

Dat wist ik niet, ga ik dat doen. :j

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 12:26

Misschien moet je eerst het boek eens gaan lezen voor je zomaar wat roept.
Wat je zegt over de inhoud van de film/boek raakt echt kant noch wal.
Het is juist een waarschuwing tegen zomaar dingen roepen en blind achter elkaar aanlopen op sociale media en Internet zonder zelf kennis te nemen van de inhoud en achtergronden.

Anoniem

Re: Reclame: Hitler die heen en weer marcheert?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 12:31

Misschien moet jij eens niet zo oordelen over mij; ik stoor me aan zijn kop in beeld, of dat nou een promotie is voor een film of niet. ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 12:34

eigenlijk is het niet hitler maar Oliver Masucci in je beeld ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 12:34

Ooh, nou dan geeft het niet. ;)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:09

Je zou op zich iets verder kunnen kijken, waar de reclame voor bedoeld is, dan alleen moord en brand te schreeuwen dat je 'z'n kop niet in beeld wil zien'.

Citaat:
Volgens de filmmakers dient de Hitlerkomedie om de boel wakker te schudden. Aan het slot zijn beelden ingelast van Pegida-aanhangers, en van Marine Le Pen en Geert Wilders, opdat de waarschuwing ons na alle lolbroekerij niet ontgaat. ..

Het is dus zeker niet zomaar lachen om Hitler en de Tweede Wereldoorlog. Het kan natuurlijk je humor niet zijn. Maar er is niets ongepasts aan om mensen nog eens met de neus op de feiten van het verleden te drukken.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:12

Dan nog, als zij dat toch niet in beeld wil..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:12

Ik heb het niet over de film, alleen dat het mijn humor niet is.
Alleen zijn kop hoef ik gewoon niet te zien en al helemaal niet heen en weer marcherend.
En daar heb ik meerdere redenen voor.

Maar goed, ik heb al een oplossing en ben hem niet weer tegen gekomen. ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:15

Maar zo zijn er meer advertenties die voor bepaalde personen een vervelend gevoel geven.
En zoals al gezegd... je kunt elk ongewenste reclame gewoon wegklikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:41

En zoals al gezegd wist ik dat niet en heb ik dat ondertussen gedaan.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:50

Ik heb laatst bij RTL late night een interview met de acteur die Hitler speelt gezien en een stukje van de film. Het is echt heel bizar hoe mensen nu nog steeds meegaan in zijn ideeën, heel ziek gewoon. Maar ook wel weer interessant om te zien.
Hieronder een stukje van een citaat dat ik van nos.nl heb gehaald. (http://nos.nl/artikel/2071281-hitler-ma ... er-da.html)

Na het zien van de film zegt Van der Heijden: "Het duurt wel lang voordat je ontdekt dat het geen komische film is. Wat er geschetst wordt, is een wereld die van alle tijden is en die Hitler nog steeds in staat is te bespelen."

"Wat ze gedaan hebben, is wel knap. Een historische figuur, Hitler, door het hedendaagse Duitsland laten lopen waardoor er allerlei verwarrende dingen ontstaan. Dat is wel verontrustend", zegt Van der Heijden. "Aan de hand van Hitler kan je leuke dingen zeggen over onze eigen tijd. Dat is de grootste verdienste. Dat is volgens mij ook wat ze gewild hebben."

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:01

Ten eerste is het niet de kop van hitler, maar een acteur.. Ten tweede is de film niet spottend of grappig bedoeld.. Eerst die film kijken, dan pas oordelen.. je zal echt van een koude kermis thuis komen qua inhoud..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:03

Lezen schijnt lastig te zijn voor sommige mensen. :j
Het gaat mij niet om de film of om de inhoud, maar om de kop van Hitler want jij weet net zo goed als ik dat dat hem voor moet stellen.
Maar zoals je hebt kunnen lezen, heb ik al een oplossing gevonden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:05

Ja lezen is idd lastig voor sommige mensen.. Kunnen vervolgens alleen snauwen en lelijk doen als iemand gewoon wat probeert uit te leggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:08

Zo ervaar ik het inderdaad precies.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:08

Je hebt het er maar zwaar mee :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:16

Ja he, bedankt voor je bijdrage.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:18

Graag gedaan ! :D

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:49

Ik begrijp je hoor, KoudbloedKim.
Ik zou zo'n reclame ook walgelijk vinden, ongeacht waarvoor de reclame is. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:52

Precies. :j

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:08

Poe poe nou nou.. Dat je grappen of bepaalde opmerkingen of de verhalen niet wilt weten. Maar iemands hoofd? Sorry hoor, redelijk overdreven. Hoe doe je dat dan met geschiedenisboeken? Of als je iemand ooit tegen komt die op hem lijkt? Of whatever?

Adblocker kan je idd gebruiken, maar let erop dat je zo we bokt haar inkomsten schaad en als iedereen dat doet bokt uit de luchtgehaald kan worden omdat er geen geld meer is..

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:21

Celiien schreef:
Poe poe nou nou.. Dat je grappen of bepaalde opmerkingen of de verhalen niet wilt weten. Maar iemands hoofd? Sorry hoor, redelijk overdreven. Hoe doe je dat dan met geschiedenisboeken? Of als je iemand ooit tegen komt die op hem lijkt? Of whatever?

Adblocker kan je idd gebruiken, maar let erop dat je zo we bokt haar inkomsten schaad en als iedereen dat doet bokt uit de luchtgehaald kan worden omdat er geen geld meer is..

Gelukkig wordt in dit topic duidelijk dat er ook genoeg mensen zijn die deze reclame geen enkel probleem vinden dus zal bokt niet veel problemen met de inkomsten krijgen denk ik. :)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:24

Het is een satirische film over (onder andere) onze geschiedenis. Het hoort bij de verwerking. Ik ben blij dat we er steeds normaler over kunnen praten. Het heeft ook een aandeel in het aankaarten van huidige problemen. Neusje op de feiten.

Een reclame kun je wegklikken. Wat een voordeel! Bij de meeste mensen wiens kop ik liever niet zie lukt dat niet :')

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:30

ik heb niet alles gelezen maar het blijft natuurlijk raar wanneer je 1x kijkt naar een bank,jurk, film, dier, huis.. of wat dan ook .. dat je dan direct wordt lastig gevallen door reclame, filmpjes ect over die onderwerpen.
Ik moet er toch niet aan denken dat ik bij de V&D op de tassen afdeling een tas bekijk en de gehele stad iemand achter mij aan heb lopen met een aanbieding van een tas. Heel irritant en dat is ook met deze filmtrailer / reclame. Gewoon niet doen, niet fijn, niet goed, niet zoals het hoort.