Laatste tijd veel niet paardenmensen op bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyoo

Re: Laatste tijd veel niet paardenmensen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:32

Dan sla je die topics toch gewoon over? Hoef je je niet te ergeren!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 19:33

Dat snap ik nog een beetje, je komt ze overal tegen. Tikfouten dan en levert altijd een leuke vulling op bij bnb.

De mannen ja ach voel me altijd plaatsvervangend beschaamd door de snelheid waarmee die besprongen worden door ogenschijnlijk hitsige oversexte vrouwen. Te genant voor woorden eigenlijk.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:34

karuna schreef:
Lijkt het nu zo of is het zo dat er steeds meer niet paardenmensen zich op bokt aanmelden voor topics en onderwerpen die helemaal niets met paarden te maken hebben?

Zou dat komen omdat bokt zo groot is en vaak omhoog komt bij zoekfuncties of waardoor zou het komen.

Recent, hamstertopic, nu wc en meer dingen wel.

Ik heb daar laatst idd nog op getemd.
Was iemand die zich aanmeldde, een topic opende op WWW over een beroep wat niks met paarden had en die verder ook niks met paarden leek te hebben (of iig niets daarover vertelde).
Las er achteraf nog commentaar op ook, sloeg nergens op dat dat topic gesloten was en 'typisch bokt' etc. :+
Imo is bokt.nl nog altijd een paardenforum en prima als je vnl voor de niet paardgerelateerde dingen komt maar laat eerst maar zien dat je op z'n minst interesse hebt in paarden door op informatief mee te posten. :)

Maar valt me de laatste tijd idd wel vaker op dat er mensen zijn die niks met paarden lijken te hebben maar zich hier aanmelden speciaal voor een bepaald onderwerp.
Gerbiltopic zag ik ook voorbijkomen, vrij recent geloof ik.

LesleyxLinn

Billy schreef:
LesleyxLinn schreef:

Dat is juist mijn punt?

Misschien moet je de openingspost eens lezen?????

Met het verkeerde been uit bed gestapt? :(:)
Ik heb de OP gelezen en daarna de eerste reactie. Ik denk ook dat veel paardenmensen niet durven te reageren in paardgerelateerde forums. Dat betekent niet dat het geen paardenmensen zijn.

miss_lizje

Ik vind dat het paardengedeelte op bokt toch wel heel ruw is geworden met ongeveer 3 opties.
1. Alleen oeews en aaaahhs al dan niet met hartjes.
2. Reltopic's waarin de betreffende ts nog net niet labiel wordt verklaard.
3. Interessante topic's waarin alles vriendelijk verloopt, maar wel goede dingen worden aangehaald die voldoende leerzaam zijn.

Die laatste is het gewenste, maar is tegenwoordig zeldzaam in tegenstelling tot 1 en 2. Sommige mensen durven geen topic meer aan te maken. En ik zeg ook heel eerlijk, ik maak op dit moment ook nog geen topic aan over mijn nieuwe paard omdat nog niet alles is zoals ik minimaal wil voordat ik een foto plaats.

De verhouding verschuift, waardoor de niet paardgerelateerde dingen misschien nu meer opvallen?

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:36

Ik reageer niet vaak in de paard-gerelateerde fora, omdat er altijd mensen zijn met meer ervaring dan ik. :) Dan denk ik dat zo'n topicstarter daar meer aan heeft dan aan mij. Ik lees wel vaak mee, er zijn elke dag nog wel dingen die ik bijleer dankzij Bokt. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:42

Waar ik mij dan eerlijk gezegd nog meer aan erger is als dat dus de profielen die duidelijk niet paard gerelateerd zijn, wel het hoogste woord hebben in paard gerelateerde topics!

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:46

miss_lizje schreef:
Ik vind dat het paardengedeelte op bokt toch wel heel ruw is geworden met ongeveer 3 opties.
1. Alleen oeews en aaaahhs al dan niet met hartjes.
2. Reltopic's waarin de betreffende ts nog net niet labiel wordt verklaard.
3. Interessante topic's waarin alles vriendelijk verloopt, maar wel goede dingen worden aangehaald die voldoende leerzaam zijn.

Die laatste is het gewenste, maar is tegenwoordig zeldzaam in tegenstelling tot 1 en 2. Sommige mensen durven geen topic meer aan te maken. En ik zeg ook heel eerlijk, ik maak op dit moment ook nog geen topic aan over mijn nieuwe paard omdat nog niet alles is zoals ik minimaal wil voordat ik een foto plaats.

De verhouding verschuift, waardoor de niet paardgerelateerde dingen misschien nu meer opvallen?

_/-\o_ _/-\o_

Vaak worden de goedbedoelde topics reltopics en durven mensen niet meer te posten omdat er een aantal het hoogste woord hebben en dan ook allerlei grove beschuldigingen durven te uiten die niet eens altijd waar zijn. Ik heb vaak zat meegemaakt dat mensen vervolgens maar met de mensen die wél willen helpen/vriendelijk reageren/informatie geven verder gaan via PB. Dit is erg jammer, want veel mensen kunnen van die antwoorden leren en als het via PB verloopt ziet er niemand meer iets van.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:48

Sammyoo schreef:
moonfish13 schreef:
Voor mij persoonlijk omdat er vooral Anky's op Bokt zitten, terwijl ik ze in het dagelijks leven nooit tegen kom. :')
Het is gewoon niet de realiteit, plus je hebt er vaak bar weinig aan omdat ook die mensen die het zo goed weten net zo goed gewone niet perfecte mensen zijn.
Never dat ik een itp topic zou aanmaken, ik snap niet eens dat mensen er aan beginnen, hoe mooi de foto's ook zijn er zitten altijd azijnpissers bij.

Oja, regel 1: je paard wil wat niet, dus vind hij/zij het moeilijk of mankeert wat.
Regel 2: mankeert ie niks treedt op bokt regel 1 in werking en mankeert ie toch wat.
Regel 3: het ligt altijd aan de ruiter, paarden zijn altijd onschuldig en braaf.

Nouja zo kort door de bocht is het dus niet per definitie altijd, maar bokt vind van wel.

Regel 4: bokkers zijn slecht in begrijpend lezen. :+

Ook dat ja, mensen lezen echt niet meer.
Of ze interpeteren eruit wat ze willen lezen, reageer je dan niet bokt proof reageer je ook zo op je paard. :+
Zo blijf je aan de gang dus, zo kan je al het slechte begrijpend lezen recht banketstaaf ja.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:50

Lumea, niks meer aan toe te voegen! Heb dit dus altijd, wat je vertelt.
Maar word nogal offtopic.

Ik kan me niet erg aan de niet paard topics irriteren maar alsnog zijn ze soms wel stom

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:50

karuna schreef:
Dat snap ik nog een beetje, je komt ze overal tegen. Tikfouten dan en levert altijd een leuke vulling op bij bnb.

De mannen ja ach voel me altijd plaatsvervangend beschaamd door de snelheid waarmee die besprongen worden door ogenschijnlijk hitsige oversexte vrouwen. Te genant voor woorden eigenlijk.

Schaam je niet, dat is vaak maar een lolletje onder bokkers onderling. :D

Het valt mij wel mee. Maar ik vind wel dat de verhouding nu aan z'n max zit. Liever niet nog meer niet-paardenmensen tegenover wel paardenmensen dan nu!

Bizar hoeveel mensen dit topic niet begrijpen overigens :oo

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:52

maralyn schreef:
Jap... ik ben zon heks die zegt dat het aan de ruiter ligt.

En als ik een reden ben, dat er steeds meer mensen minder paard gerelateerde vragen stellen. Nou... ja.... jammer dan...

Ik vraag mij af of je zelf wel eens een topic opent om advies te vragen...
Een oordeel geven is zó gemakkelijk, maar helpt niemand.
Met constructief advies is bokt een stuk leerzamer gezelliger én meer paard gericht.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:54

Geryon schreef:
Bizar hoeveel mensen dit topic niet begrijpen overigens :oo

Inderdaad! Ik begon al aan mijzelf te twijfelen, of ik het niet verkeerd begreep :')

Verder ben ik het ook met je eens. In deze verhouding heb ik er niet heel veel last van, maar het moet niet te overheersend gaan worden want dat zou jammer zijn!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:59

LesleyxLinn schreef:
moonfish13 schreef:
Lesleyxlinn:
Het gaat om dat het niet altijd zo zwart wit is als men het hier stelt. :)
Er zijn heel veel zaken die bij de ruiter liggen, maar waarom moet een Gert vh Hof dan nog een rodeo uitzitten bij bepaalde trainingspaarden?
Dat ligt toch echt aan hem, want aan het paard ligt het nooit volgens bokt.

Omdat deze paarden vaak door de eigenaar op de verkeerde manier zijn beleerd.
Daarnaast is Gert vh Hof nou niet de ruiter met extreem veel geduld. Een paard wat nog niks kent, zit hij in nog geen uur tijd op. Hoe kan je dan verwachten dat een paard rustig zijn rondje loopt.

Nou daar heb je de clue qua verkeerd beleren.
Ook amateurs krijgen wel eens een paard die wat vervelends aangeleerd heeft gekregen, waarvan er vast al erg veel energie in zit bij vorige baasje(s) om dat op te lossen, tervergeefs vaak.
Ja dat moet de ruiter dan oplossen, en nee dat is dan echt wel eens zo dat ze gewoon de boel op stelten zetten, ondanks dat ze niks mankeren o.i.d.

Je moet ook niet vergeten dat paarden die ooit wangedrag vertoonden door mogelijk vast zitten, dat niet gelijk na de osteopaat/zadelmaker/tandarts en goed aan de longe trainen vergeten zijn vaak.
Hoeveel paarden houden er niet levenslang zadeldwang na ooit een slecht zadel, om maar een voorbeeld te noemen van een gedragspatroon.
Die moet je er dan soms doorheen helpen, en dat probeert men zo goed mogelijk te doen, en zo bewust mogelijk.
Maar hoe je het went of keert goed kan je het nooit doen voor bokt.
Bokt heeft op stallen echt een slechte reputatie, om wat ik al aanhaalde.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:59

senna21 schreef:
maralyn schreef:
Jap... ik ben zon heks die zegt dat het aan de ruiter ligt.

En als ik een reden ben, dat er steeds meer mensen minder paard gerelateerde vragen stellen. Nou... ja.... jammer dan...

Ik vraag mij af of je zelf wel eens een topic opent om advies te vragen...
Een oordeel geven is zó gemakkelijk, maar helpt niemand.
Met constructief advies is bokt een stuk leerzamer gezelliger én meer paard gericht.

Ik? Een topic openen? Bijna nooit. Zelden eigenlijk.
Heb genoeg mensen om me heen waar ik vragen aan kan stellen als ik die heb of er niet uit kom.

Ik geef geen oordelen, ik maak alleen dingen op uit een post waarbij ik passende tips probeer te geven.

Tjah, ik kan me voorstellen dat de echte tips toch te weinig worden gegeven op bokt.
Maar niet iedereen kan zich makkelijk verwoorden via het net, of zoals hier ook al is aangegeven, verkeerd geinterpreteerd worden.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:15

Eerlijk? Ik plaats geen paardgerelateerde vraag omdat ik geen zin heb in een reltopic, waar het hier zo vaak op uitdraait. Reageren doe ik evenmin wanneer het gaat om een paardenprobleem. Ik antwoord dus steeds 'voorzichtig'.

Maar een topic openen over iets wat nu niets te maken heeft met gezondheidsproblemen van je paard of rijtechnische problemen, levert echt wel wat op hoor. Bokt is een druk bezocht forum.
Laatst had ik een vraag op een hondenforum gesteld. Ik kreeg een paar interessante reacties maar overweldigend was het aantal niet. Ongetwijfeld had Bokt me meer antwoorden gebracht.

Vroeger zat ik vaak op het windhondenforum en dat heb ik steeds als een erg vriendelijk, positief ingesteld forum ervaren. Bij Bokt heb ik dat minder.

Edit: typfout

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:20

Moonfish kan blijkbaar ook geen openingspost lezen.....
Even off topic, mijn paard is gefokt door de broer van Gert van der Hof, en ze zou zijn springpaard worden. Ze is waanzinnig fijn beleerd, heel veel vertrouwen in mensen en superbetrouwbaar....

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:31

Billy schreef:
Even off topic, mijn paard is gefokt door de broer van Gert van der Hof, en ze zou zijn springpaard worden. Ze is waanzinnig fijn beleerd, heel veel vertrouwen in mensen en superbetrouwbaar....

Er zijn al 4 reacties van jou waarop je anderen er op wijst dat het niets met de OP te maken heeft.
En 1 reactie waar je daadwerkelijk op de OP in gaat. Misschien zelf eens on-topic reageren?
Laatst bijgewerkt door LesleyxLinn op 20-10-15 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:32

LesleyxLinn schreef:
Billy schreef:

Er zijn al 4 reacties van jou waarop je anderen er op wijst dat het niets met de OP te maken heeft.
En 1 reactie waar je daadwerkelijk op de OP in gaat.

Fijn toch, dat iemand hier wel snapt dat de offtopic mensen fout zijn, ipv steeds op ze in te gaan? :')

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:35

xniieeenke schreef:
LesleyxLinn schreef:

En 1 reactie waar je daadwerkelijk op de OP in gaat.

Fijn toch, dat iemand hier wel snapt dat de offtopic mensen fout zijn, ipv steeds op ze in te gaan? :')

Huh wat bedoel je hiermee?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:36

Jij zegt dat het niet leuk is dat ze dat zegt, zo komt het op mij over, en ik zeg dat we blij moeten zijn met iemand die wél weet en mensen netjes aanspreekt op het dat ze niet offtopic moeten gaan :P

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:40

xniieeenke schreef:
Jij zegt dat het niet leuk is dat ze dat zegt, zo komt het op mij over, en ik zeg dat we blij moeten zijn met iemand die wél weet en mensen netjes aanspreekt op het dat ze niet offtopic moeten gaan :P

Naar mijn mening was ik gewoon on-topic. En ik vind al helemaal niet dat zij mensen netjes aanspreekt.
Ze noemt (mij?) mensen fanatieke penny's die niet begrijpend kunnen lezen. Ze had het ook bij haar eerste reactie kunnen laten..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 20:44

Vroeger op school gingen we nu in een kring staan en RUZIE RUZIE roepen. :D

Excuus heel erg offtopic. Maar vrede op deze aardbol graag, het is maar een topic. :(:)

Kennelijk wordt een vraag op verschillende manieren gelezen en geinterpreteerd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:49

Je hebt paardenmensen en mensen met paarden en mensen zonder paarden, als categorie 2 en 3 hier verwijderd worden hou je ongeveer 25% van alle bokkers over. Als er mensen een topic over hamsters openen kijk ik al helemaal niet maar ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je het op bokt doet, mensen met paarden/paardenmensen hebben vaak meer dieren en kunnen daar misschien ook iets over vertellen. Zo kijk ik wel in honden en katten topics, heeft ook geen bal met paarden te maken maar die heb ik toevallig wel thuis.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 20:52

Ik doel echt op mensen die niets met paarden hebben maar voor bv hun gerbil of de wc net op forumzaken en nog meer dingen speciaal op bokt hun vraag komen stellen.

Die zijn niet op bokt en stellen later een keer een niet paardenvraag. Op zich hoef je geen paard te hebben maar iets met paarden was vroeger toch de reden om met bokt te beginnen. Ik ben over een tijd zeer waarschijnlijk ook paardloos helaas maar zal mijn boktaccount er niet om weg doen, de kennis blijft toch aanwezig.