Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karuna schreef:Lijkt het nu zo of is het zo dat er steeds meer niet paardenmensen zich op bokt aanmelden voor topics en onderwerpen die helemaal niets met paarden te maken hebben?
Zou dat komen omdat bokt zo groot is en vaak omhoog komt bij zoekfuncties of waardoor zou het komen.
Recent, hamstertopic, nu wc en meer dingen wel.
Billy schreef:LesleyxLinn schreef:
Dat is juist mijn punt?
Misschien moet je de openingspost eens lezen?????
miss_lizje schreef:Ik vind dat het paardengedeelte op bokt toch wel heel ruw is geworden met ongeveer 3 opties.
1. Alleen oeews en aaaahhs al dan niet met hartjes.
2. Reltopic's waarin de betreffende ts nog net niet labiel wordt verklaard.
3. Interessante topic's waarin alles vriendelijk verloopt, maar wel goede dingen worden aangehaald die voldoende leerzaam zijn.
Die laatste is het gewenste, maar is tegenwoordig zeldzaam in tegenstelling tot 1 en 2. Sommige mensen durven geen topic meer aan te maken. En ik zeg ook heel eerlijk, ik maak op dit moment ook nog geen topic aan over mijn nieuwe paard omdat nog niet alles is zoals ik minimaal wil voordat ik een foto plaats.
De verhouding verschuift, waardoor de niet paardgerelateerde dingen misschien nu meer opvallen?
Sammyoo schreef:moonfish13 schreef:Voor mij persoonlijk omdat er vooral Anky's op Bokt zitten, terwijl ik ze in het dagelijks leven nooit tegen kom.![]()
Het is gewoon niet de realiteit, plus je hebt er vaak bar weinig aan omdat ook die mensen die het zo goed weten net zo goed gewone niet perfecte mensen zijn.
Never dat ik een itp topic zou aanmaken, ik snap niet eens dat mensen er aan beginnen, hoe mooi de foto's ook zijn er zitten altijd azijnpissers bij.
Oja, regel 1: je paard wil wat niet, dus vind hij/zij het moeilijk of mankeert wat.
Regel 2: mankeert ie niks treedt op bokt regel 1 in werking en mankeert ie toch wat.
Regel 3: het ligt altijd aan de ruiter, paarden zijn altijd onschuldig en braaf.
Nouja zo kort door de bocht is het dus niet per definitie altijd, maar bokt vind van wel.
Regel 4: bokkers zijn slecht in begrijpend lezen.
karuna schreef:Dat snap ik nog een beetje, je komt ze overal tegen. Tikfouten dan en levert altijd een leuke vulling op bij bnb.
De mannen ja ach voel me altijd plaatsvervangend beschaamd door de snelheid waarmee die besprongen worden door ogenschijnlijk hitsige oversexte vrouwen. Te genant voor woorden eigenlijk.
maralyn schreef:Jap... ik ben zon heks die zegt dat het aan de ruiter ligt.
En als ik een reden ben, dat er steeds meer mensen minder paard gerelateerde vragen stellen. Nou... ja.... jammer dan...
Geryon schreef:Bizar hoeveel mensen dit topic niet begrijpen overigens
LesleyxLinn schreef:moonfish13 schreef:Lesleyxlinn:
Het gaat om dat het niet altijd zo zwart wit is als men het hier stelt.![]()
Er zijn heel veel zaken die bij de ruiter liggen, maar waarom moet een Gert vh Hof dan nog een rodeo uitzitten bij bepaalde trainingspaarden?
Dat ligt toch echt aan hem, want aan het paard ligt het nooit volgens bokt.
Omdat deze paarden vaak door de eigenaar op de verkeerde manier zijn beleerd.
Daarnaast is Gert vh Hof nou niet de ruiter met extreem veel geduld. Een paard wat nog niks kent, zit hij in nog geen uur tijd op. Hoe kan je dan verwachten dat een paard rustig zijn rondje loopt.
senna21 schreef:maralyn schreef:Jap... ik ben zon heks die zegt dat het aan de ruiter ligt.
En als ik een reden ben, dat er steeds meer mensen minder paard gerelateerde vragen stellen. Nou... ja.... jammer dan...
Ik vraag mij af of je zelf wel eens een topic opent om advies te vragen...
Een oordeel geven is zó gemakkelijk, maar helpt niemand.
Met constructief advies is bokt een stuk leerzamer gezelliger én meer paard gericht.
Billy schreef:Moonfish kan blijkbaar ook geen openingspost lezen.....
Even off topic, mijn paard is gefokt door de broer van Gert van der Hof, en ze zou zijn springpaard worden. Ze is waanzinnig fijn beleerd, heel veel vertrouwen in mensen en superbetrouwbaar....
LesleyxLinn schreef:Billy schreef:Moonfish kan blijkbaar ook geen openingspost lezen.....
Even off topic, mijn paard is gefokt door de broer van Gert van der Hof, en ze zou zijn springpaard worden. Ze is waanzinnig fijn beleerd, heel veel vertrouwen in mensen en superbetrouwbaar....
Er zijn al 4 reacties van jou waarop je anderen er op wijst dat het niets met de OP te maken heeft.
En 1 reactie waar je daadwerkelijk op de OP in gaat.
xniieeenke schreef:LesleyxLinn schreef:
Er zijn al 4 reacties van jou waarop je anderen er op wijst dat het niets met de OP te maken heeft.
En 1 reactie waar je daadwerkelijk op de OP in gaat.
Fijn toch, dat iemand hier wel snapt dat de offtopic mensen fout zijn, ipv steeds op ze in te gaan?
xniieeenke schreef:Jij zegt dat het niet leuk is dat ze dat zegt, zo komt het op mij over, en ik zeg dat we blij moeten zijn met iemand die wél weet en mensen netjes aanspreekt op het dat ze niet offtopic moeten gaan