Bart leest dit ongetwijfeld en zal het meenemen in zijn 'bouwplan'.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sugarmiss"]
Voor een Ebay-fanaat als ik is er maar één voorbeeld EBAY(of het oude Ibazar), ze zijn niet voor niets zo groot gegroeid.
Wel zou het mooi zijn als je tegen de snipers (last-minute bieders) iets kunt doen, bijv. alleen toestaan te bieden in de laatste 3 uur van een veiling als je daarvoor ook al een bod hebt gedaan.
Feedbacksysteem (pos/neg. stemmen) ben ik zeker voor, zou ook leuk zijn als dit bij je avatar gezet zou kunnen worden.
[/quote]
Goed idee, Ik vraag me af of het wel haalbaar is met alleen paardenspullen, en worden dan ook gewone spullen weer toegelaten?
[quote="Sugarmiss"]
Verplichte leeftijd is handig, maar hoe check je dat??
Feedback werkt best goed, want als iemand jou een neg. geeft op jouw gegeven negatief is een beetje Ebayer er snel achter hoe de vork in de steel zit. Overigens kun je ook kommentaar geven op je ontvangen feedback.
[/quote]Klopt helemaal, en voordeel hier is dat je evt. nog naar een beheerder of mod kunt pbén de de boel uitlegt zodat je onterecht negatieve feedback weg kunt laten halen.
[quote="Oscar"]
Ik denk dat het goed zou zijn om al bij het aanmelden op Bokt de leeftijd verplicht in te laten vullen.
Een positieve bijkomstigheid is dat je dan ook de geplaatste berichten beter op waarde kunt schatten.
[/quote]
Nee dit hoeft van mij niet. Leeftijd voegt bij een berichtje geen extra toegevoegde (neg. of pos.) toe. Bij verkopen is het soms wel handig, maar dit hoeft van mij absoluut niet. Er wordt dan te veel gekeken naar de leeftijd wat niet eerlijk is voor een eerlijke verkoper van 12, maar wel makkelijk voor een oplichter van 23.
[quote="BartVB"]
Daarna is nog niet echt bekend wat er gaat gebeuren, dat is o.a. afhankelijk van hoe goed het systeem gaat werken. Ik loop overigens wel te spelen met het idee actieve Bokkers gratis advertenties of korting te geven. Je kan dan b.v. punten scoren met posts (die in een latere phpBB versie ook op waarde beoordeeld kunnen gaan worden) en die punten kan je vervolgens inzetten voor b.v. het plaatsen van advertenties of het uploaden van foto's (als er een Bokt upload komt).
[/quote] Uh.. hier snap ik niet veel van, ingewikkeld systeem. En het plaatsen van advertenties voor anderen zou je dan gewoon moeten verbieden. Ik denk dat je met dit systeem ook gewoon mensen krijgt die dan gaan posten omdat ze iets willen verkopen.(onzinpost bv)
[quote="BartVB"]
Is er trouwens behoefte aan een escrow service? De meeste escrow services werken op de volgende manier:
[uitleg]
Lijkt jullie dit een handige dienst of is het een nogal onnodige service omdat het het grootste deel van de tijd gewoon goed gaat? Overigens gaat die Escrow service zeker geld kosten, het levert namelijk redelijk wat administratie op voor Bokt...
[/quote] Op Ebay gebruiken ze het ook, en nee ik zou er absoluut géén gebruik van maken. Zadels moet je ophalen en passen en niet via de post versturen. Als alle andere service goed verloopt (bv. feedback enz.) dan kun je daar aan beoordelen op zo'n verkoper betrouwbaar is.
En hoe zit 't met bannen of OW,UN als ze teveel neg. feedback hebben of nooit iets opsturen en wel geld ontvangen???
Verder zie ik alles zoveel mogelijk gratis, misschien paarden aanbieden niet.
[quote="BartVB"]
]Op het moment is het idee om alleen mensen met meer dan x posts (200 ofzo?) toe te laten in de niet paarden categorieen.
[/quote] Goed idee, maar dan ook beoordelen op de inhoud, dus niet alleen ja, ik ook. oh, wat leuk. Gaaf joh, dubbelposts enz.
[quote="Sugarmiss schreef:Qua niet-gratis verkopen ben ik voor een vastbedrag als aanmeld (laag bedrag bijv € 1) en een percentage van de verkoopprijs..
BartVB schreef:Is er trouwens behoefte aan een escrow service? De meeste escrow services werken op de volgende manier:
Mien heeft een oud zadel te koop, Klaas heeft een zadel nodig en wil het zadel van mien kopen voor 300 euro. Klaas kent Mien niet en is nogal gehecht aan z'n geld, hij maakt daarom gebruik van de Escrow service van Bokt.
Klaas maakt 300 euro over naar Bokt. Bokt stuurt een berichtje naar Mien dat Bokt het geld heeft ontvangen. Mien stuurt nu het zadel naar Klaas en meld dat aan Bokt (inclusief trackingnummer van het pakket). Bokt vraagt vervolgens aan Klaas of hij het artikel ontvangen heeft en tevreden is. Als dat zo is maakt Bokt de 300 euro over naar Mien.
Stel dat Mien niet lief is en niets opstuurt dan krijgt Mien nooit haar geld, het heeft voor Mien dus weinig zin om te proberen Klaas op te lichten.
Als Klaas niet tevreden is stuurt hij het zadel terug, Mien bevestigt ontvangst en Bokt stort de 300 euro terug op de bankrekening van Klaas.
Lijkt jullie dit een handige dienst of is het een nogal onnodige service omdat het het grootste deel van de tijd gewoon goed gaat? Overigens gaat die Escrow service zeker geld kosten, het levert namelijk redelijk wat administratie op voor Bokt...