Na 25 berichten pas ergens anders mogen posten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:32

Rebekka78 schreef:
Ik probeerde juist aan te geven dat ik het paardengedeelte van het forum niet wil vervuilen met mijn gebrek aan kennis.

Daar hoef je echt niet over in te zitten want ik weet dat meeste op bokt dat ook hebben gedaan om aan die 25 berichten te komen O:)

Anoniem

Re: Na 25 berichten pas ergens anders mogen posten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:41

Hè ik was puber toen :+ , gewoon ja nee en amen en 25 berichten verder

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:45

Rebecca schreef:

Ehm ,daarom moeten het ook 25 nuttige berichten zijn :')

Vind het heel raar als er aangemoedigt word om mensen die niks met paarden hebben zomaar op dit forum te laten. Geloof er niks van dat er nergens een forum, of informatie over de gerbil te vinden is :')
Als je het zoo graag wilt zijn er vast meer dan genoeg internationale gerbil fora's O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:47

Metaxa schreef:
[naam] schreef:

Ehm ,daarom moeten het ook 25 nuttige berichten zijn :')

:+ tsja :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:00

Die berichten worden volgens mij niet handmatig gecheckt hoor, alleen als het heel opvallend berichten zijn om aan de 25 te komen wordt er iets van gezegd. Het is even zorgen dat je onder het juiste tabblad post en dan kun je je gewoon bij de kudde aanmelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:15

Ik ben ooit, op een ruiterpad, uitgescholden door een jogger omdat ik daar met mijn paard reed. Volgens hem waren alle ruiters omhoog gevallen dikke nekken die dachten dat heel de wereld van hen alleen was. Eerlijk, toen begreep ik die man niet, ruiters zijn toch net lieve en sociale mensen. Nu ja, als ik de reacties in dit topic lees, begrijp ik waarom mensen soms zo negatief over ons zijn.
Jeetje zeg, wat een ramp om een niet paard hebbende dierenvriend op een dierenforum, wat voor een stuk over paarden gaat, te hebben. Al eens aan gedacht dat ook zij mss nuttige tips kan hebben? Er zijn hier zoveel mensen die dingen posten wat niets met paarden te maken heeft, waarop ook een niet paardmens handige tips kan hebben. En hé, als we hartelijk zijn tegenover een nieuwkomer, kunnen we deze mss ook aansteken met onze passie voor paarden (of niet), maar het geeft ons in ieder geval ook een kans om aan mensen zoals TS uit te leggen hoe onze 4 benige vrienden in mekaar zitten, zodat ook leken beter signalen van onze dieren gaan herkennen als ze ons in de buitenwereld tegen komen. Wat uiteindelijk voor iedereen een win/win situatie is.
Voor mij is en blijft TS welkom +:)+

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:04

SandraVerl schreef:
Ik ben ooit, op een ruiterpad, uitgescholden door een jogger omdat ik daar met mijn paard reed. Volgens hem waren alle ruiters omhoog gevallen dikke nekken die dachten dat heel de wereld van hen alleen was. Eerlijk, toen begreep ik die man niet, ruiters zijn toch net lieve en sociale mensen. Nu ja, als ik de reacties in dit topic lees, begrijp ik waarom mensen soms zo negatief over ons zijn.
Jeetje zeg, wat een ramp om een niet paard hebbende dierenvriend op een dierenforum, wat voor een stuk over paarden gaat, te hebben. Al eens aan gedacht dat ook zij mss nuttige tips kan hebben? Er zijn hier zoveel mensen die dingen posten wat niets met paarden te maken heeft, waarop ook een niet paardmens handige tips kan hebben. En hé, als we hartelijk zijn tegenover een nieuwkomer, kunnen we deze mss ook aansteken met onze passie voor paarden (of niet), maar het geeft ons in ieder geval ook een kans om aan mensen zoals TS uit te leggen hoe onze 4 benige vrienden in mekaar zitten, zodat ook leken beter signalen van onze dieren gaan herkennen als ze ons in de buitenwereld tegen komen. Wat uiteindelijk voor iedereen een win/win situatie is.

Maar het is nou eenmaal een paardenforum :)
We kunnen toch niet 1 iemand zomaar die 25 berichten geven, en de rest niet?
Op deze manier zit straks dit forum vol met mensen die niks met paarden hebben, en dat lijkt me niet de bedoeling. Er zijn zat fora die voor alles en iedereen zijn O:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:16

SandraVerl schreef:

Weet je nog het drama met de 1 april grap, de IT'ers van weet ik veel hoe dat forum ook alweer heet die hier kwamen posten? Doe je voor één persoon een uitzondering, dan voor iedereen, en weldra is Bokt geen bokt meer maar viva of allemaal-beestjes.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:17

SandraVerl schreef:

Ik denk dat iedereen haar wel welkom vindt, maar het gaat er om dat ze vraagt om de 25 nuttige berichten niet te hoeven doen. Maar die regel is er net voor een reden. Het blijft een paardenforum. Als iedereen welkom was vraag ik me af hoeveel er uiteindelijk nog over paarden gaat.
Ga jij je aanmelden op een knaagdierenfora om over je paarden te praten? Je hebt geen interesse om knaagdieren te houden, wel om over je paard te praten. Tja, dan is dat forum toch ook niet de plaats die je zoekt. Dan ga je beter naar een algemeen forum of naar eentje over de dieren die je wil houden.

De regel is er niet voor niets gekomen, gewoon om dit een forum te laten zijn vol paardenliefhebbers. En daar voor hoef je nog geen paarden te hebben, of paard te rijden, maar enige interesse in paarden is toch wel belangrijk.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:20

tellen 25 berichten in [FZ] ook?? :)

anders ipv gerbils gewoon pony's gaan houden! net zo leuk toch? succes met je 25 onzinnige berichten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:21

/3 Ik heb veel meer dan25 berichten moeten plaatsen voor ik 25 goedgekeurde had.Dit is een paardenforum zoals er ook heel veel andere fora bestaan. Ik zou zelf niet eens op een forum willen van mensen met een heel andere hobby, daar heb je toch niets aan. Er zijn vast en zeker ook speciale gerbilfora, dat is gewoon een andere doelgroep.Ik vind het eigenlijk al speciaal dat Bokt wel te lezen is voor iedereen,want soms zijn het best persoonlijke dingen die eropstaan, al is het dan onder schuilnamen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:15

SandraVerl schreef:

Dan ben jij andere paardenmensen tegengekomen dan ik :')
Die leuken zijn niet op elke straathoek te vinden, daar moet je heel erg veel geluk mee hebben.
Maar je zo uitschelden als die jogger deed? Nee, dat zie ik ze niet doen. :n

Je laat je wel makkelijk ompraten door een asociale jogger :') En dat alleen op basis van iemand die aanpassing van regel vraagt, omdat ze een gerbilliefhebber is en niet een paardenliefhebber... En deze regel er is om de basis en essentie van dit forum te behouden... Bijzonder.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:24

Een regel waarmee je akkoord moet gaan alvorens je een account mag aanmaken trouwens. :(:)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:28

Ik vind het onzin dat een gerbil liefhebber hier niet mag posten omdat het een "paardenforum" is.
Dan moet een paardenforum geen onderwerp over gerbils toestaan.
Ook zijn er niet zo heel veel mensen die daadwerkelijk nuttig kunnen posten, dus die regel is gewoon onzinnig.
Verder is het natuurlijk enorm krom dat je op de markt wel advertenties kunt plaatsen zonder ooit iets gepost te hebben, maar niet kunt reageren in bepaalde topics.

Moeten we je wat influisteren?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:46

Er zijn nog redelijk een mensen die enkel hun 25 gehaald hebben en daarna nooit meer op het tabblad informatief posten. Op zich heb ik daar helemaal geen probleem mee. Het zorgt wel voor een drempeltje voor gelukszoekers zoals vrijgezelle jongens. Die komen vaak al niet verder dan hun voorsteltopic.

Ts, er zijn er veel je voor gegaan die het wel gelukt is om 25 berichten op het tabblad informatief te posten en verder niets met paarden te hebben. Het gaat ook over groenonderhoud, auto's, verzekeringen. Er zit vast iets bij waar je wat mee kan.

Overal 1 woord zetten zal wel niet gewaardeerd worden. En voel je welkom als je de drempel gepasseerd bent. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:47

kamsel schreef:
Ik vind het onzin dat een gerbil liefhebber hier niet mag posten omdat het een "paardenforum" is.
Dan moet een paardenforum geen onderwerp over gerbils toestaan.
Ook zijn er niet zo heel veel mensen die daadwerkelijk nuttig kunnen posten, dus die regel is gewoon onzinnig.
Verder is het natuurlijk enorm krom dat je op de markt wel advertenties kunt plaatsen zonder ooit iets gepost te hebben, maar niet kunt reageren in bepaalde topics.

Moeten we je wat influisteren?

Wat denk je dat er gebeurt als je op deze manier jan en alleman overal laat posten?

TS, ik had het niet tegen jou met rare reacties op paardentopics. Maar dat is wel een gevolg dat je gaat krijgen. Dat zie ik alleen al op mijn eigen facebook. Wanneer ik een berichtje plaats over mijn prestaties met mijn Friese paard (Friese paarden hebben vaak ook een Friese naam, die veel mensen ook hebben). Dan wordt er meteen een jongen getagd uit het voetbal. Kom op, doe niet zo kinderachtig. En het allergrappigste is dan nog voor die jongens (serieus 22+) dat ik op ... heb gereden. Nou boehahahahaha hilarisch, wat een dijenkletser.

En hoeveel jongens/mannen de behoefte voelen je in het dagelijks leven te testen:
"Is het echt waar dat vrouwen klaarkomen op paard?"
"Hmmmmm... ik heb gisteren lekker paardenvlees gegeten."

Nu kan ik me daar werkelijk weinig van aantrekken en heb ik wel een scherp bekkie, maar dit soort topics (en nog plenty andere onderwerpen) ga je dan zeker weten. En die reacties krijg je ook zeker te weten in fototopics.

Maar wat is er vreemd aan dat je een gedeelde hobby (paarden) hebt en dat je daarnaast nog meer gedeelde interesses hebt?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:55

Tja, dan zullen wat meer mensen onzin praten.
En ja, dan zal er iemand vragen of je klaarkomt op je paard, nou en? Als die vraag 2 keer gesteld is, dan is het ook niet leuk meer ook niet voor degene die hem stelt, idem voor paardenvlees.
Als hier nou meer mensen zitten met verstand van/interesse in gerbils dan op een gerbil forum, dan laat haar hier lekker zitten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:58

kamsel schreef:
En ja, dan zal er iemand vragen of je klaarkomt op je paard, nou en? Als die vraag 2 keer gesteld is, dan is het ook niet leuk meer ook niet voor degene die hem stelt, idem voor paardenvlees.
Als hier nou meer mensen zitten met verstand van/interesse in gerbils dan op een gerbil forum, dan laat haar hier lekker zitten.

Voor jou en mij ja..
Kijk eens naar de topics over waarom je paardenvlees eet. Zomaar 15 pagina's. Elke keer weer...

De ervaring leert namelijk ook dat niet iedereen op Bokt alles makkelijk naast zich neer legt.

Bovendien is de lol er voor Bart en consorten ook snel af natuurlijk. Als dergelijke geintjes zich blijven voordoen, zal de activiteit dalen en zullen adverteerders zich terugtrekken, omdat ze twijfelen aan de doelgroep. Waar moet Bokt dan nog van bestaan?

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:01

Janine1990 schreef:
kamsel schreef:

Voor jou en mij ja..
Kijk eens naar de topics over waarom je paardenvlees eet. Zomaar 15 pagina's. Elke keer weer...

De ervaring leert namelijk ook dat niet iedereen op Bokt alles makkelijk naast zich neer legt.

Bovendien is de lol er voor Bart en consorten ook snel af natuurlijk. Als dergelijke geintjes zich blijven voordoen, zal de activiteit dalen en zullen adverteerders zich terugtrekken, omdat ze twijfelen aan de doelgroep. Waar moet Bokt dan nog van bestaan?

Ben het hier helemaal mee eens.
Hoop dat TS toch een ander forum heeft gevonden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:04

Ach, er zitten hier ook heel veel jongens van Tweakers. Prima toch? Ik heb er geen last van, ze doen niemand kwaad.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:10

lieveli schreef:
Ach, er zitten hier ook heel veel jongens van Tweakers. Prima toch? Ik heb er geen last van, ze doen niemand kwaad.

Laat ik even duidelijk zijn. Hier heb ik ook beslist géén last van! Ik weet zelfs dat er (iig) eentje is die is gaan afvallen om te gaan paardrijden. Helemaal leuk hoor. Al hoef ik geen paardrijdende man. :P

Ik heb over het algemeen geen last van mensen die niets met paarden hebben, omdat ik er nooit iets van heb gemerkt. Maar TS vraagt expliciet om uitzondering op de regel. En met dat soort dingen heb ik wel problemen. Nouja, het staat me gewoon tegen. Want met één uitzondering is het eind zoek. Een volgende heeft er van gehoord en wil ook uitzondering en ga zo maar door.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:16

Janine1990 schreef:
lieveli schreef:

Laat ik even duidelijk zijn. Hier heb ik ook beslist géén last van! Ik weet zelfs dat er (iig) eentje is die is gaan afvallen om te gaan paardrijden. Helemaal leuk hoor. Al hoef ik geen paardrijdende man. :P

Ik heb over het algemeen geen last van mensen die niets met paarden hebben, omdat ik er nooit iets van heb gemerkt. Maar TS vraagt expliciet om uitzondering op de regel. En met dat soort dingen heb ik wel problemen. Nouja, het staat me gewoon tegen. Want met één uitzondering is het eind zoek. Een volgende heeft er van gehoord en wil ook uitzondering en ga zo maar door.

Dus je hebt gewoon liever mensen die liegen om ergens bij te horen dan eerlijke mensen.
Oké dat is ook een visie natuurlijk.

Zelf hou ik niet zo van leugenaars.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:22

beatje schreef:
Dus je hebt gewoon liever mensen die liegen om ergens bij te horen dan eerlijke mensen.
Oké dat is ook een visie natuurlijk.

Zelf hou ik niet zo van leugenaars.

Het is maar net hoe je het wilt lezen hoor ;)

Het gaat mij om het vragen om uitzonderingen op een regel die er voor hoort te zorgen dat de essentie van het forum (paarden) blijft, wat ook zorgt voor een deel van de inkomsten voor het beheer. Wat toch echt de basis is om het forum in stand te houden.

Ik neem aan dat je weet wat jurisprudentie doet in de rechtspraak. Nou, trek dat eens door naar het maken van één uitzondering wat ter ore komt bij een ander nieuw lid dat niets heeft met paarden. Dan is het eind zoek.

Er zitten hier ook mensen die vinden dat de regel helemaal wel afgeschaft kan worden. Dan is de drempel weg. Waardoor je eerder geschetste situaties kan gaan afwachten. Wat dus niet goed is voor de site. De site verpauperd, de essentie begint te verdwijnen, de doelgroep is niet meer wat het is geweest dus trekken adverteerders zich terug. Inkomsten lopen terug en de essentie verwijnt verder. En dan heb ik het nog niet gehad over de moderators die (volgens mij vrijwel belangeloos!) zoveel vrije tijd steken in het mede draaiende houden van deze website, die al snel zullen afhaken.

Ja nee, het gaat mij volledig om leugenaars :) Goed geconcludeerd Beatje, wel een beetje kortzichtig ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:28

Het punt dat meerdere bokkers hier proberen te maken is dat bokt hoofdzakelijk een paardenforum is, maar dat paardenmensen ook andere interesses en problemen naast hun paarden hebben. Als je voor ieder onderwerp een apart forum zou moeten vinden ben je lang bezig. Bokt is nou eenmaal geen gerbilforum (of autoforum, of wat dan ook voor forum), maar er zijn vast mensen met paarden/paardenmensen die ook gerbils hebben.

Als je dus een account maakt op een forum om over gerbils te praten ben je misschien beter op je plek op een knaagdierenforum dan op een paardenforum. Net zoals ik geen account maak op Tweakers omdat er vast wel een topic daar over duikvakanties/paardrijden/een serie die ik kijk gaat.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:30

Natuurlijk Janine, ik ben kortzichtig omdat jij graag hebt dat mensen liegen om ergens bij te horen.
Persoonlijk zie ik hier heel veel reclame rond het forum die 0,0 met paarden te maken hebben.

Ik geloof niet dat als iemand over gerbils schrijft of over glimwormen dat adverteerders hier weg blijven hoor.
De meeste moderaters zullen ook blijven ,de meeste vinden het leuk om Jantje intressantje te zijn bovendien heeft een deel van de moderaters geen eens een paard,zit er zelfs een tussen die niks met paarden heeft.Het is lang geleden ,ik weet ook niet meer wie,maar heb er toen een opmerking over gemaakt omdat ik het vreemd vond.Maar blijkbaar moest dat kunnen.