'Over Bokt en Bokkers', inhoud van topics besproken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:26

Jennifuur schreef:
Ayasha schreef:
Eigenlijk doe jij nu precies hetzelfde jenifur, zo snel kan dat gaan. :D

Dat geloof ik zeker ja! Maar ik bespreek een forum, geen inhoud. Toch?

Je haalt ook inhoud aan, en dat mag gewoon. Daar is niks naars aan. Ik haal het juist aan om duidelijk te maken dat het heus niet altijd naar hoeft te zijn. :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 09:28

Ayasha schreef:
Dat geloof ik zeker ja! Maar ik bespreek een forum, geen inhoud. Toch?

Je haalt ook inhoud aan, en dat mag gewoon. Daar is niks naars aan. Ik haal het juist aan om duidelijk te maken dat het heus niet altijd naar hoeft te zijn. :)[/quote]

Ja oke, dat klopt :) Maar mijn insteek was ook niet dat het per sé naar is, maar eerder wat de visie van Bokt hierop is e.d.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:31

Ayasha schreef:
Durven en mogen is een verschil.

Daar zit zeker een verschil maar hier gaat het om durven. Want wat je daar zo openlijk neerzet kan je ook in een PB naar iemand doen. Dat mensen dat niet doen moeten ze zelf weten maar ik vind dat nogal zwak.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:32

Amandavd schreef:
Ayasha schreef:

Daar zit zeker een verschil maar hier gaat het om durven. Want wat je daar zo openlijk neerzet kan je ook in een PB naar iemand doen. Dat mensen dat niet doen moeten ze zelf weten maar ik vind dat nogal zwak.

Waarom? PB's zijn een zwaktebod voor mij. Lekker schijnheilig. Of openbaar, of niet. :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:32

Amandavd schreef:
Ayasha schreef:

Waarom stuur je niet even een pbtje op PP dan? ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:34

Ayasha schreef:
Amandavd schreef:

Waarom? PB's zijn een zwaktebod voor mij. Lekker schijnheilig. Of openbaar, of niet. :)

Dus je doet het openbaar op een ander forum waarvan je weet dat er een dikke kans is dat de betreffende persoon het niet leest en dat vind je niet schijnheilig, maar de betreffende persoon een pb sturen is wel schijnheilig? :?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:35

Kahawa schreef:

Account aanmaken etc :))

Ach ik lees soms wel eens mee. Het is hier en daar ook nog wel eens vermakelijk. En tjah, het 'alles doen we achter een scherm hier' bokt-beleid is ook niet mijn ding. een van de redenen waarom ik 5 jaar geleden gestopt ben als mod :+

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:37

Winged schreef:
Kahawa schreef:

Ach ik lees soms wel eens mee. Het is hier en daar ook nog wel eens vermakelijk. En tjah, het 'alles doen we achter een scherm hier' bokt-beleid is ook niet mijn ding. een van de redenen waarom ik 5 jaar geleden gestopt ben als mod :+

Tja ik vind hier praten over mensen daar over hier hetzelfde. :+

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 09:40

Kahawa schreef:
Winged schreef:

Tja ik vind hier praten over mensen daar over hier hetzelfde. :+

Daar worden mensen met gebruikersnaam en al besproken. Dat vind ik (persoonlijk) een beetje scheef. Echter heb ik het idee dat het op PP niet zo gezien wordt, en dat kan, misschien is de insteek niet om mensen af te katten, maar komt het enkel zo over.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:40

Amandavd schreef:
Dus je doet het openbaar op een ander forum waarvan je weet dat er een dikke kans is dat de betreffende persoon het niet leest en dat vind je niet schijnheilig, maar de betreffende persoon een pb sturen is wel schijnheilig? :?

Ervaring leert dat er genoeg mee lezen dat je niet echt het risico neemt dat het niet gelezen wordt.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:42

Amandavd schreef:
Ayasha schreef:

Das jou persoonlijke mening.....en ik vind jou persoonlijke mening zwak.....want de personen zijn naar mijn mening niet zwak. Maar je respectvolle mening geven via pb, is vaak genoeg gedaan, en daar heeft bokt ook zn eigen mening over. Die krijg je dan via pb ...en kan je dgn niet op bokt of erger.

En poetsplaats is beslist open voor iedereen en geen geheim.

Maar als jij iemand zwak noemt, mag ik jou ook zwak noemen toch?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:43

Ayasha schreef:
Amandavd schreef:

Ervaring leert dat er genoeg mee lezen dat je niet echt het risico neemt dat het niet gelezen wordt.

En ik denk dat er genoeg mensen zijn die daar niet mee lezen. Gelukkig maar dat we allemaal een ander mening mogen hebben :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:43

Ik word nooit besproken |(

Ja je zit op een openbaar forum, dat kan iedereen en overal lezen. Misschien is het niet perse netjes, aan de andere kant, men is vrij om zich aan te melden en er wat van te zeggen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:44

sigrid1182 schreef:
Amandavd schreef:

Das jou persoonlijke mening.....en ik vind jou persoonlijke mening zwak.....want de personen zijn naar mijn mening niet zwak. Maar je respectvolle mening geven via pb, is vaak genoeg gedaan, en daar heeft bokt ook zn eigen mening over. Die krijg je dan via pb ...en kan je dgn niet op bokt of erger.

En poetsplaats is beslist open voor iedereen en geen geheim.

Maar als jij iemand zwak noemt, mag ik jou ook zwak noemen toch?

Jij noemt mij zwak, moet je lekker doen meid als jij je daar goed bij voelt. Ik noem niemand zwak, ik vind dat wanneer je commentaar op iemand geeft op een ander forum en dit vervolgens niet in een PB durft te zeggen zwak, niet dat de mensen die dat doen zwak zijn.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:45

Ha wat grappig. Beetje sneu ook ergens. Er zitten best trieste roddels tussen en ik zou niet willen dat de rest van de wereld kan zien dat ik me tot zo'n niveau verlaag. Alles wat je plaatst openbaar, maar vraag me af of de roddelaars er rekening mee houden dat dit ook voor hen geldt.

Er staat wel bij dat ze het roddelen achter zich willen laten en dat nieuwe topics niet meer kunnen worden geopend. Maar op de rest van het forum is er weinig activiteit.

Denk dat bokt er weinig mee kan. Of je moet een geheime dienst oprichten die controleert of mensen niet stiekem over je aan het praten zijn :')
Laatst bijgewerkt door arno8 op 10-09-15 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:45

Wat op internet staat is openbaar en kan 'elders' besproken worden, eigenlijk ongeveer vergelijkbaar als iets wat je op Bokt hebt gezien bespreken met een stalgenoot, maar dan is dit openbaar terug te lezen. Feitelijk een onvermijdelijk 'risico' van dingen op internet bespreken. Want hoe 'besloten' Bokt soms ook aan kan doen, het blijft internet dus openbaar.
Je kunt er wat van denken, doe ik ook persoonlijk, maar vervolgens is het toch schouders ophalen en doorgaan want je kunt er toch niks mee.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 09:46

Leo schreef:
Wat op internet staat is openbaar en kan 'elders' besproken worden, eigenlijk ongeveer vergelijkbaar als iets wat je op Bokt hebt gezien bespreken met een stalgenoot, maar dan is dit openbaar terug te lezen. Feitelijk een onvermijdelijk 'risico' van dingen op internet bespreken. Want hoe 'besloten' Bokt soms ook aan kan doen, het blijft internet dus openbaar.
Je kunt er wat van denken, doe ik ook persoonlijk, maar vervolgens is het toch schouders ophalen en doorgaan want je kunt er toch niks mee.

Oké, duidelijk, bedankt :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:47

Pantykous schreef:
Ik word nooit besproken |(

Ja je zit op een openbaar forum, dat kan iedereen en overal lezen. Misschien is het niet perse netjes, aan de andere kant, men is vrij om zich aan te melden en er wat van te zeggen.

Ben er een trouwe meelezer en het is echt geen soort eensgezinde sekte hoor. Als jij iets onfatsoenlijk vindt dan zeg je dat gewoon.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:48

Amandavd schreef:
Ayasha schreef:

En ik denk dat er genoeg mensen zijn die daar niet mee lezen. Gelukkig maar dat we allemaal een ander mening mogen hebben :D

Ach, er worden daar ook hele mooie dingen gedaan en gezegd. Tis bijna net als bokt, alleen dan zonder de kleuter-regels. :)
Vetes blijven veel minder hangen want die kunnen uit gesproken worden zonder groene balken.

ruitje

Re: 'Over Bokt en Bokkers', inhoud van topics besproken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:52

Misschien zitten daar ook minder kleuters dus zijn er minder regels nodig, kip-ei :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:52

Dat geloof ik best Ayasha!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:53

Ik heb heel erg met die mensen te doen, omdat ze bokt en bokkers blijkbaar maar niet los kunnen laten ondanks het feit dat ze er vaak geen goed woord voor over hebben en al dan niet gedwongen van bokt verdwenen zijn. Dat vind ik triest voor die mensen. Maar ach, ze zijn verder ongevaarlijk en onbelangrijk. Als ze het niet kunnen laten, laat ze dan maar :(:)
Gelukkig lijken ze geen gebrek aan zelfvertrouwen te hebben, ze vinden zichzelf vaak heel geweldig en verheven boven de bokkers die ze moeten bespreken.

Er zijn ook mensen die tegelijkertijd in dat roddeltopic en op bokt actief zijn.
Dus wees gewaarschuwd, het kan zijn dat ze aardig zijn in je gezicht, maar achter je rug over je banketstaaf.
Of dat achterbakse gedrag vertonen tegenover medebokkers.

Dat topic is absoluut niet mijn ding. Maar bedenk: het gaat er niet om wat ze over je zeggen, het gaat er om wie het zegt.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:53

Nou en?
Ze kunnen beter over je kletsen dan van je vreten :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:54

Boras schreef:
Dus wees gewaarschuwd, het kan zijn dat ze aardig zijn in je gezicht, maar achter je rug over je banketstaaf.

Maar is dat niet altijd en overal zo? Niet alleen op bokt?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:55

Boras schreef:

En dat is in de echte wereld net zo....