Steeds de zelfde paarden in uitgelicht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:29

Het enige waar ik mij aan irriteer is dat er steeds 3 paarden in komen (ik denk dat iedereen wel weet over wie dit gaat). Sorry maar ze staat bijna iedere week in uitgelicht. Echt belachelijk. En daarnaast vind ik die topics en de foto's helemaal niet bijzonder...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:07

sannerocky schreef:
Het enige waar ik mij aan irriteer is dat er steeds 3 paarden in komen (ik denk dat iedereen wel weet over wie dit gaat). Sorry maar ze staat bijna iedere week in uitgelicht. Echt belachelijk. En daarnaast vind ik die topics en de foto's helemaal niet bijzonder...

Je begeeft je op glas ijs, tijdje geleden is er ook een topic geweest waar deze ongenoegens naar boven kwamen. TS van die topics was in alle staten toen, heeft TeMs uitgedeeld, eiste consequenties en Bans.

Ik was er zelf ook bij en heb mijn ongenoegen toen uitgespuwd, maar lang geholpen heeft het niet trouwens.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:10

Et Voila.
Dus op 25 en 28 augustus en vandaag. 1 itp topic per week??

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:12

Gunst.. Dat er hier mensen bij gaan houden welk paard wanneer in uitgelicht is geweest... Als ik na het rijtje van vandaag kijkt, weet ik niet meer of dat zelfde paard volgende week weer voorbijkomt.. Mensen.. Het is allemaal handmatig en vrijwillig werk. Diegene die uitgelicht bij houdt ziet er nog meer! Iets minder zeuren en iets actiever zelf temmen op uitgelicht als je dat item zo leuk vind op de VP. Dat geneuzel elke keer over uitgelicht. Elke scheet die dwars zit wordt uitvergroot en gebracht alsof het bewust en expres gebeurd. Ik was er met al dat gezeur al twee keer meegestopt.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 04-09-15 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:13

Ik kijk de topics van uitgelicht niet eens in. Maar het viel de afgelopen 2 weken gewoon op zo op de voorpagina. Iets met meten met 2 maten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:18

Welke twee maten? voor uitgelicht wordt al een berg aan administratie bij gehouden, omdat men ook voldoende afwisseling wil zien, er moest ook afwisseling komen in de sporten, in de rassen, er moest een andere manier van temmen komen, er moest een waslijst aan rechten en plichten en navraag welke foto's wel en niet geplaatst mochten worden komen. Dit is deels ingevoerd. En nu zou men ook nog een lijst aan gebruikersnamen en naam pony paard willen zien, omdat er toevallig een naam drie keer in korte tijd is gekomen. En dan nog suggereren dat dat expres wordt gedaan? Grow a pair.. Serieus..

Prima dat er een neutrale vraag wordt gesteld, maar dat suggestieve erachter.. Kom op zeg.. Het is maar een forum en een rubriek. Er zijn zelfs mensen die die rubriek niet eens bekijken :oo
Laatst bijgewerkt door Sammie op 04-09-15 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:19

cp112 schreef:
Iets met meten met 2 maten

Dus het is opzet volgens jou?

Edit: Nee. Daar kan ik echt niet inkomen. Dat is niet juist.
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 04-09-15 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Snollygoster

Sommige paarden vallen gewoon heel erg op. Zoals die mooie palomino met zijn speciale ogen ook een tijd geleden elke week in uitgelicht leek te staan. Deze was me eerlijk gezegd nog niet opgevallen, maar dit zou inderdaad niet mogen. Ik vind het ook wel een belachelijk excuus dat sommige foto's niet kwaliteitsvol genoeg zijn of niet geschikt zouden zijn, heb vaak genoeg geweten dat ze wel eens een foto ertussen gooien die van niet zo'n mooie kwaliteit is.
Laatst bijgewerkt door Snollygoster op 04-09-15 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Dat je maar 1 itp topic per week mag openen. Maar voor de mooie foto's die mooi staan op de voorpagina gelden blijkbaar andere regels?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:20

Iris82 schreef:
cp112 schreef:
Iets met meten met 2 maten

Dus het is opzet volgens jou?

Dat er te vaak itp geopend wordt ja dus want daar is op getemd en niks mee gedaan.

Sammie

Re: Steeds de zelfde paarden in uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:22

Dan kaart je dat aan.. Je probleem ligt dan daar en niet bij diegene die uitgelicht bij houdt.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:26

Ook deels want die gooit het steeds op uitgelicht terwijl die ook wel even kan nagaan dat dat dus niet zou moeten kunnen.
En temmen werkt blijkbaar ook niet.

Ik dacht dat t mij als enige was opgevallen maar blijkbaar niet dus.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:28

Weet je al hoeveel eD uitgelichtpersoon ' even' moet nagaan??? Heb je mijn opgesomde waslijst niet gezien?

Als je een fout spot ga je naar de oorzaak en los je dat op, symptoombestrijding houdt het probleem in stand.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:30

Waarom gaan we niet gewoon terug naar de oude situatie dus geen uitgelicht meer. Kan ook geen gezeur meer over komen. Ik vind het ook jammer dat mijn topic er niet op kwam maar aan de andere kant, waar maak je je druk over, het is maar bokt...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:35

moyra schreef:
Maar 3 keer in 1.5 week het zelfde paard lijkt mij een ander verhaal dyonne.
Er is toch niet voor niks de regel dat je 1 x per week bij itp een topic mag openen? Zodat andere topics niet "ondergesneeuwd" raken ?dezs gebruiker heeft er 3 in 1.5 week geopend (allemaal gewoon bij itp) en met alle 3 in uitgelicht gekomen.

Ik vind meerdere topics openen in een kort tijd bestek niet zo een probleem o.i.d maar wanneer je 3 x in 1.5 week in uitgelicht komt dan vind ik dat andere gebruikers wel ondergesneeuwd worden. En dan bedoel ik daarmee te zeggen dat mensen met ook een mooi topic dus niet in uitgelicht komen omdat het plekje bezet word gehouden Door het zelfde paard.

Het is zeker wel een punt waar we op letten, en gebruikers die meer als 1 ITP topic per week openen, die worden daar ook op aangesproken. En nee, daar zien jullie niets van, want we nemen daarop niet meteen de maatregel om een topic te sluiten, zeker niet als een gebruiker hier nog niet eerder op aangesproken is.

Het is inderdaad niet de bedoeling dat 1 paard erg vaak in uitgelicht komt. Als dat voorkomt is het zo ver ik kan beoordelen niet met opzet gedaan.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 09:40

Nou laat duidelijk zijn dat ik niet eens een topic heb lopen dus 0.0 belang erbij heb om dit aan te kaarten.
Het valt mij op terwijl ik niet eens dagelijks kijk bij uitgelicht sammie ;)
Ik suggereer ook nergens dat er opzet in het spel is ?

Ik zou niet eens weten welke paarden/topics er gisteren,vorige week of een maand geleden in gestaan hebben.
Laat ik deze week toevallig net wat meer naar uitgelicht gekeken hebben waardoor dit mij opviel en dan kaart ik het gewoon aan, wat is daar fout aan?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:43

Niet alles wat ik tiep is gericht aan de TS... :Y) en zeg ik ergens dat t fout is? Volgens tiep ik zelfs dat een neutrale vraag stellen prima is..(al is waarom is dit en keuze genoeg nou imo ook niet echt neutraal, maar goed laten we geen zout op elke slak leggen) Maar er zijn gelijk mensen die suggestief komen met expres hier, twee maten daar, ff checken zus en ff checken zo.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 04-09-15 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:44

Ik kijk helaas niet dagelijks maar idd het viel mij op :j
Aangezien ik naar de topics scroll en dan langs uitgelicht kom.
Ik onthoud niet alles maar als je iets vaker ziet ga je het wel herkennen :j

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:55

Ik zie het probleem niet, het is maar waar je je druk om kan maken...

Weet dat mijn topper de knapste liefste en speciaalste is ;)

Uitgelicht of niet, modjes zijn ook maar mensen. Zij zullen het vast niet bewust doen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:57

Als iemand zelf regelmatig mooie foto topics plaatst en nooit aan de beurt komt, dan kan ik me enig ongenoegen daarover nog voorstellen. Hoewel ik zelf zou denken, boeien.

Als dat niet het geval is, dan snap ik niet dat je hier een probleem mee hebt.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:00

Ik heb zelf ook geen topics lopen dus het, jammer dat je er zelf niet op komt, is niet aan de orde.

Sterker nog. Als ik al eens een topic open komen deze best af en toe eens op uitgelicht. Dus nee hoor niks jaloers aan.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:00

Ik kijk weinig bij uitgelicht, maar dit was mij ook al opgevallen.

Jammer dat er van allerlei kanten gelijk weer vijandig gereageerd wordt. Zou leuk zijn als iedereen gewoon 5x adem zou halen. Uiteindelijk is het maar bokt.

Ik zou het wel inderdaad eerlijk vinden als er bij uitgelicht opgelet wordt dat iemand niet teveel topics aanmaakt en dan in uitgelicht komt. Dan kun je die gebruiker er wel op aanspreken, maar dan nog in uitgelicht zetten vind ik persoonlijk een onnodige beloning. Foutje is menselijk hoor, maar deze situatie was bijvoorbeeld wel erg opvallend.

Maar echt druk maak ik me er niet om. Dan klik ik toch niet op die fotos?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:01

Angela schreef:
moyra schreef:
Maar 3 keer in 1.5 week het zelfde paard lijkt mij een ander verhaal dyonne.
Er is toch niet voor niks de regel dat je 1 x per week bij itp een topic mag openen? Zodat andere topics niet "ondergesneeuwd" raken ?dezs gebruiker heeft er 3 in 1.5 week geopend (allemaal gewoon bij itp) en met alle 3 in uitgelicht gekomen.

Ik vind meerdere topics openen in een kort tijd bestek niet zo een probleem o.i.d maar wanneer je 3 x in 1.5 week in uitgelicht komt dan vind ik dat andere gebruikers wel ondergesneeuwd worden. En dan bedoel ik daarmee te zeggen dat mensen met ook een mooi topic dus niet in uitgelicht komen omdat het plekje bezet word gehouden Door het zelfde paard.

Het is zeker wel een punt waar we op letten, en gebruikers die meer als 1 ITP topic per week openen, die worden daar ook op aangesproken. En nee, daar zien jullie niets van, want we nemen daarop niet meteen de maatregel om een topic te sluiten, zeker niet als een gebruiker hier nog niet eerder op aangesproken is.

Het is inderdaad niet de bedoeling dat 1 paard erg vaak in uitgelicht komt. Als dat voorkomt is het zo ver ik kan beoordelen niet met opzet gedaan.

Maar hoe kan het dan dat als er getemt is bij itp wegens teveel topics wel al deze topics in uitgelicht komen? Dat hoort dan toch ook niet te kunnen als jullie daar achter de schermen de ts op aan spreken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:03

Ik zie ook wel vaker dezelfde paarden voorbij komen, maar dat hoeven niet allemaal topics van dezelfde TS te zijn. Soms openen fotografen zelf ook topics van bijv meetings en dan lopen er dus meerdere topics met dezelfde paarden.

Stoor me er overigens niet aan. Wat maakt het uit.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:12

Ik kan me niet voorstellen dat het heel bokt opvalt, maar degenen die erover gaan niet.

Ik keek eerder alleen naar uitgelicht en de berichten op de hoofdpagina. Maar het begon nogal te vervelen want elke keer was het hetzelfde.
Inmiddels kijk ik gewoon bij itp etc. zelf, en zie een hoop topics van paarden die ik nog nooit gezien had op bokt. Misschien moeten we het inderdaad maar beschouwen als een visitekaartje voor mensen die bokt nog niet kennen, dan geeft het niet als er steeds dezelfde prachtige paarden staan.