Subforum ban?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Subforum ban?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:34

Hmm ja grote irritaties snap ik. Maar ik snap ook dat het gewoon super lastig te modden is. Het voorbeeld zou ik ook een facepalm trekken, maar echt iets tegen de regels is het niet. Waarop zou je iemand een subban willen geven? Irritatie? Eventueel rellen maar dan moet daar een duidelijk beeld van zijn.

Maar ik moet ook zeggen dat ik me goed kan voorstellen dat je iemand een subban wilt geven. En negeren werkt soms niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:42

Gewoon temmen geen optie?
Als iemand steeds deze _-:( smiley op een persoonlijke manier gebruikt lijkt mij dat reden genoeg voor een waarschuwing.
Subforum ban lijkt mij ook een prima idee, wel als iemand zich in andere subs wel kan gedragen..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:49

Dat vind ik erg moeilijk Lente, want dan moet ik zelf iets bedenken aangezien ik uiteraard geen bestaande voorbeelden mag bespreken. Misschien dat iemand anders van het team daar een goed voorbeeld van kan geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:54

Dat zou fijn zijn Urielle :)

Ik denk namelijk dat in de hoofdmoot de regels waarop gemod wordt best helder zijn. Artikel vijf is juist in het leven geroepen voor wanneer dingen niet zo zwart/wit zijn volgens mij.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:23

Jannepauli schreef:
Voor het overige: niet voor alle actie is een mod nodig: je kunt de zaak ook heel goed zelf reguleren.
Don't feed the troll is een bekend gezegde; een mening die je niet aanstaat ter kennisgeving aannemen, je niet laten verleiden tot discussie en verder negeren. Niets dat sneller opgegeven wordt dan een roepende in een stille woestijn :))

Hier wil ik even op ingaan, want wij als mods hadden toevallig onlangs geconcludeerd dat dit inderdaad vaak de beste oplossing is, en dat we dat ook zouden moeten adviseren aan bokkers.

Als iemand in een topic een opmerking maakt die in zekere zin nog wel on topic is, maar daarmee wel het hele topic naar zich toe trekt, dan kunnen wij als mods daar weinig tegen doen, omdat het niet off topic is. Modden op een afwijkende mening kan ook niet.

Het enige dat gedaan kan worden om te voorkomen dat diegene het topic naar zich toe trekt, is niet ingaan op de vaak provocerende opmerkingen. En dat is aan bokkers zelf.

Natuurlijk zullen wij als mods alles proberen te doen wat we kunnen, en dit is ook zeker geen poging om alle verantwoordelijkheid op bokkers af te schuiven, maar áls bokkers het zouden kunnen opbrengen om dergelijke mensen te negeren, dan zou dat wel de beste en snelste oplossing zijn. Beter dan dat wij achteraf in moeten grijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:29

Het is wel zo dat 1 iemand bepaalde opmerkingen kan maken en daarvoor geen ban krijgt, terwijl als ik of iemand anders op Bokt die opmerking had gemaakt, deze zeker gevolgen had gehad.
De reactie staat nog gewoon online en is zeer, maar dan ook echt zéér kwetsend...
Ik heb dit gemeld bij een Moderator, maar het werd geschaard onder 'eigen mening', terwijl er nergens 'ik vind' stond, maar het als een feit werd verteld.
Ik vind dat erg raar...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:32

Jannepauli schreef:
Even helemaal off-topic.. Sammie hoe kan Abraham Lincoln ooit die 'quote' gezegd hebben.. in zijn tijd was er echt nog geen internet :)

Offtopic: Volgens mij is dat nou net het hele punt van de quote _O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:33

:') ^

Er worden ook regelmatig PBS verstuurd met een sturend opmerking over manier van communiceren en dan wordt nu hier gezegd dat er niet op gemod kan worden?

En zoals gzegd.. Sommige mensen kun je wel negeren, maar dan wordt er een algemene opmerking gequote en wordt er daar een opmerking onder geplaatst dat je nu juist probeert te negeren. En zo bluft die persoon bezig.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:43

Ik snap de frustraties wel... maar op dit voorstel valt toch gewoon niet te modden.
Ik denk ook te weten over wie het gaat en negeer het gewoon lekker, als iedereen dat doet dan is er toch niks aan de hand. Als andere bokkers erop doorgaan wil niet zeggen dat jij er ook op door moet gaan..... Als het topic over wordt genomen erdoor dan, maakt je toch gewoon een opmerking die jij van toepassing vindt en als daar niet op door wordt gegaan dan jammer??? Denk ik nou zo makkelijk of de rest zo moeilijk?? :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:45

Drie tot vier pagina's geneuzel over en weer doorlezen in de hoop ergens een reactie van ts te kunnen lezen of überhaupt iets ontopics is niet bepaald motiverend. Ook niet voor ts om nog updates te plaatsen.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:59

Reacties van TS zijn makkelijk gebundeld te lezen. Tussen alle rommel goede adviezen van derden vinden, vergt inderdaad geduld...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:03

Gebundeld is ook niet altijd erg praktisch. :) leuke functie, maar niet altijd de oplossing.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 23:03

Je schreef dit:
Sammie schreef:
Drie tot vier pagina's geneuzel over en weer doorlezen in de hoop ergens een reactie van ts te kunnen lezen

Dat is dus wel te doen en dat bedoelde ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 23:05

Geplaatst door de topicstarter is inderdaad een hele fijne optie.
Maar niet altijd van toepassing in mijn ogen omdat soms de tips en meningen van andere bokkers óók interessant en leuk zijn.
Als je dan in steeds dezelfde soort topics het overvloedige kaf van het koren moet scheiden neemt dat toch een stuk tijd in beslag die ik persoonlijk zonde vind.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 23:12

Dorien66 schreef:
Je schreef dit:
Sammie schreef:
Drie tot vier pagina's geneuzel over en weer doorlezen in de hoop ergens een reactie van ts te kunnen lezen

Dat is dus wel te doen en dat bedoelde ik.

Dat dat te doen is snap ik, maar dat bedoelde ik dus weer niet.. Want zoals mijn tweede opmerking al aangeeft dat is niet altijd praktisch.

Lente geeft al een rede aan waarom bijv niet :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:10

Lente schreef:
Als je dan in steeds dezelfde soort topics het overvloedige kaf van het koren moet scheiden neemt dat toch een stuk tijd in beslag die ik persoonlijk zonde vind.

Maar wie bepaald wat kaf is, en wat koren.

Zoals eerder gezegd, ik ken echt topics waar ik bepaalde bijdragen wel heel goed vind, maar waar me duidelijk is dat een groot deel van de posters daar anders over denkt.

Overigens ken ik het ook andersom, waar mensen met bepaalde overtuigingen voor mij te aanwezig zijn. (voor mij persoinlijk: vaak heel principiele mensen in de naturals hoek) maar er zijn ongetwijfeld ook mensen die die inbreng waarderen.

Zo werkt een forum nu eenmaal... (ik lees en ben actief op meerdere fora, en get werkt overal hetzelfde...)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:39

Het gaat net om dat stapje verder Femke.. Zoals ook eerder gezegd: Niet om het hebben van een andere mening...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:46

Ik moet zeggen dat ik het storender vind als mensen dit gedrag laten zien op niet-paardgerelateerde fora dan op paardgerelateerde fora.
Het blijft een paardenforum en zoveel mensen, zoveel meningen... maar dingen als LZP is denk ik toch 'bonus'.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:47

Ik snap het voorstel wel. En ik kan me uit mijn modtijd echt wel OWs en daaropvolgende bans herinneren van bokkers die bv áltijd op BB over de schreef gingen - anti-oepsnestjes katten, barf-doordrukkers, dat soort werk - de sfeer op BB is een tijd niet echt denderend geweest.
Die kregen dan een ban van een week na 2 OWs (en soms gingen ze daarna weer de mist in en werd het een nog langere ban) wegens hun gedrag op BB, terwijl een week-/maand-/langere ban op álleen BB misschien veel nuttiger was geweest, en die bokkers op de rest van Bokt echt niet negatief opvielen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 09:05

Urielle schreef:
Op welke gronden willen jullie dan graag een subforumban geven? Wanneer iemand de regels overtreedt, krijgt deze, eventueel na aanwijzingen om zich te verbeteren, gewoon een OW. Wie stug de regels blijft negeren, wordt vanzelf een keer geband, forumbreed.

Wanneer iemand nog wel binnen de regels blijft posten, kunnen we geen OW geven omdat die Bokker door anderen irritant gevonden wordt. Dat is te subjectief.

Zelf heb ik geen idee over welke Bokker het gaat en dat vind ik ook niet relevant in dit topic (het bespreken van andere Bokkers is immers niet toegestaan), maar ik herken het thema algemeen gezien en ik vraag me af of een subforumban een oplossing is.

Zolang een Bokker niet tegen de regels in gaat, zou ook een subforumban oneerlijk zijn.

Ik weet ook niet om wie het gaat :+ maar ik weet dat sommige Bokkers erg 'bot' reageren. Gewoon recht to the point. Voorheen als ik een topic met Rij foto's opende wist ik dat bepaalde mensen zouden reageren, en ik zat vaak al meteen tandenknarsend achter mijn laptop, en slikte alle woorden in die meteen na hun reacties in me opkwamen. Inmiddels weet ik dat het allemaal goed bedoeld is, en dat woorden op een beeldscherm anders over komen dan in het echt. Zo kan ik op bokt met iemand totaal niet over weg, wij botsen op bokt altijd met elkaar, maar heb wel gezellig een week met haar op een kamer in duitsland gezeten voor een cursus fotografie. (Ik plaats dit omdat wij het er samen ook over hadden, en we dit van elkaar weten :+)

Aan de ene kant ben ik hartstikke voor. Ik denk dat de grens wat dat betreft ligt bij het punt wanneer een discussie waarbij 1 iemand het een zegt en de rest van het topic wat anders, en meerdere mensen aangegeven hebben dat het genoeg geweest is, dat het off topic gaat of wat dan ook, en die ene Bokker gaat daarop door.. in eerste instantie een groen berichtje in het topic en een pb naar diegene die voor de onrust zorgt in het topic. Daarna pas denken over een (tijdelijke) ban voor een bepaald subforum.

Ik denk dat we allemaal kunnen zeggen dat het zoals het nu gaat, veel leuke, mooie, prachtige topics in een drama eindigen, en ik denk dat je op deze manier best al een eind voor rust kunt zorgen. :j (of een andere manier!)

Ik heb zelf een tijd geleden een topic geopend over hoe dankbaar ik de modjes ben voor iets waar ik heel veel van heb geleerd. Er word te vaak geklaagd over ingrijpen, wat ik onterecht vind. Maar ik denk dat hier best een mooie oplossing uit kan komen. :j

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 09:21

Femke_Tweety schreef:
Maar wie bepaald wat kaf is, en wat koren.
Zoals eerder gezegd, ik ken echt topics waar ik bepaalde bijdragen wel heel goed vind, maar waar me duidelijk is dat een groot deel van de posters daar anders over denkt.
Overigens ken ik het ook andersom, waar mensen met bepaalde overtuigingen voor mij te aanwezig zijn. (voor mij persoinlijk: vaak heel principiele mensen in de naturals hoek) maar er zijn ongetwijfeld ook mensen die die inbreng waarderen.
Zo werkt een forum nu eenmaal... (ik lees en ben actief op meerdere fora, en get werkt overal hetzelfde...)

En weer ben ik het roerend met je eens.

Daar wil ik overigens aan toevoegen dat ik eigenlijk niet zo goed begrijp waar men zich druk om maakt. Als xxx weer langskomt met de geijkte opmerkingen, sla ik ze gewoon over. Dat ze toevallig aan mijn oog voorbij trekken, kan me werkelijk geen fluit schelen. Als een topic ontspoort omdat het gekaapt wordt door xxx, is dat simpelweg jammer. Maar kom op zeg, alsof ieder topic uniek is... Als je een beetje mee blijft lezen, hier en daar op Bokt, komt er genoeg interessante informatie langs. Ik haal eruit wat ik denk te kunnen gebruiken en verder maak ik me niet druk om andere gebruikers en hun gedrag.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:45

Eens met bovenstaande schrijvers.

Ik denk echt wel te weten over wie het gaat.
Die zit zich nu te verkneukelen over al die extra vrouwelijke aandacht. Al is het negatieve aandacht.
Ja hij is irritant. Ja je weet dat als een topic over relaties gaat hij er ook bij komt met zijn meestal andere mening.
Maar daar kun je toch niet om bannen?
Scroll zijn berichten door en geef hem geen aandacht.
Want waar leg je de grens?
Een vega bannen die zich bemoeit in een topic over kip gerechten?
Een natural bannen bij de vraag over ijzers en beweert het zonder te kunnen.
Of juist de niet natural die in een bitloos topic toch zegt een bit in te hangen?
Of de persoon die gewoon veel aanwezig is met advies waarvan je wenkbrauwen regelmatig omhoog gaan staan en je denkt. Hou het lekker bij kijken zonder praten.

Maakt juist dat een forum niet uniek?
Al die meningen? Al die verschillen?
De een schriftelijk wat meer handig dan de andere.
De verschillende leeftijden.

Ja soms irritant. Meestal erg leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:35

Is het trouwens ook niet menselijk om steeds je eigen visie te willen uitdragen? Zeker als je ergens zo van overtuigd bent, dat je uw pasie aan anderen wil doorgeven.

Tuurlijk doe ik mijn best om on topic te blijven en netjes te antwoorden, maar het is vaak,oh zo verleidelijk om mee in een off topic discutie te stappen of vol vuur over mijn eigen mening zijn mijn posts een ietsie pietsie bitser dan bedoeld. En ja, sommige mensen staan zo ver van mij af met hun mening, dat ikzelf zo hard verleid word om ook fanatiek te worden.

Is een ban dan nodig? Tja, daar dat is een moeilijke, zeker omdat wij westerelingen zo'n hoge pet op hebben over vrije meningsuiting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:39

Sorry hoor, maar als ik openbaar op Bokt zet dat het grootste deel van getrouwde vrouwen prutsmutsen zijn met maar 1 klant, heb ik echt wel een OW aan mijn broek en wordt het bericht binnen 10 minuten verwijderd. :x

Met je mening delen is niks mis, ook niet meerdere malen, maar bepaalde opmerkingen van bepaalde mensen (niet maar 1, er zijn er echt wel meer) op Bokt zijn gewoon écht kwetsend en ook als zodanig bedoeld.
Niet gewoon een onhandige woordkeuze, wat mij persoonlijk wel eens is overkomen.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:41

KoudbloedKim schreef:
Sorry hoor, maar als ik openbaar op Bokt zet dat het grootste deel van getrouwde vrouwen prutsmutsen zijn met maar 1 klant, heb ik echt wel een OW aan mijn broek en wordt het bericht binnen 10 minuten verwijderd. :x

Met je mening delen is niks mis, ook niet meerdere malen, maar bepaalde opmerkingen van bepaalde mensen (niet maar 1) op Bokt zijn gewoon écht kwetsend en ook als zodanig bedoeld.
Niet gewoon een onhandige woordkeuze, wat mij persoonlijk wel eens is overkomen.

Dat vond ik ook een hele erge opmerking. Dat persoon zegt wel meer van die belachelijke dingen en ik vind het echt bizar dat daar nog niets aan gedaan is.