Vervelende reclame

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:17

Ik heb er een tijd geleden al een topic over gemaakt, omdat ik door dergelijke reclames ook virussen kreeg. :) Daarna de tips van verschillende bokkers opgevolgd (waaronder ook die van Bart) en toen was het even goed, tot een week geleden.

Ik begrijp best dat ze zo inkomsten mislopen, maar ik denk dat hun hoofd prioriteit toch ergens anders ligt en volgens mij lopen ze die mis als er telkens van die hyperactieve reclames tevoorschijn komen

edit 1 + 2: typfouten aangepast

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:23

Zoe_97 schreef:
LOLLYYwood schreef:
Zoe_97: Als ik Bokt opende kreeg ik een pop up over het hele scherm met zulke meldingen... Op eender welke website niet, enkel Bokt. Uiteindelijk ook maar de AdBlocker moeten inschakelen voor Bokt (sorry beheerders) maar ik werd er knettergek van.

en heb je bart daarvoor al ene berichtje gestuurd? die kon het oz misschien oplossen :)

Ik heb ook AdBlock op mijn pc staan, en hij staat ook aan op Bokt. Spijt me zeer maar ik heb al meerdere malen van mijn virusscanner te horen gekregen dat Bokt niet deugde omdat de site malware zou verspreiden. Die kwam waarschijnlijk van de reclames af dus toen was ik het zat en heb AdBlock erop gezet. Ik voel me een stuk veiliger, en geen meldingen meer van de virusscanner.

LOLLYYwood

Re: Vervelende reclame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:25

Free2: hier dus nét hetzelfde. Toen mijn pc uit het niets uit viel naar een zwart scherm met vervolgens allerlei letters was voor mij de druppel. Gelukkig heeft een goede vriend van mijn ouders mijn laptop terug aan de praat gekregen.
Ik heb lang met mijn openspringende virusscanner kunnen leven, maar ik ga mijn pc niet laten crashen omdat Bokt op die manier inkomsten misloopt. :=

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:00

LOLLYYwood schreef:
Free2: hier dus nét hetzelfde. Toen mijn pc uit het niets uit viel naar een zwart scherm met vervolgens allerlei letters was voor mij de druppel. Gelukkig heeft een goede vriend van mijn ouders mijn laptop terug aan de praat gekregen.
Ik heb lang met mijn openspringende virusscanner kunnen leven, maar ik ga mijn pc niet laten crashen omdat Bokt op die manier inkomsten misloopt. :=

Nou inderdaad. Je laatste zin is precies hoe ik erover denk. Moest wel even hardop lachen om de reactie dat Bokt dan al zijn inkomsten kwijt raakt. Hmm. Laptop bomvol met virussen en flikkerende epileptische reclames of Virusvrij en adblock aan. Keuze snel gemaakt. Sorry bokt. :')

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:56

Ik heb de AdBlock ook gewoon overal aan staan. Nu heb ik een iMac, dus virusgevaar valt wel mee, maar als ik ergens een pesthekel aan heb dan zijn het flikkerende epilepsie oproepende reclamebanners. Plus dat websites een stuk langzamer laden zonder AdBlock (en nee, met mijn internetverbinding is niks mis).

Over die inkomsten, Bokt krijgt toch alleen inkomsten als er ook daadwerkelijk op die banners geklikt wordt, of is dat inmiddels al achterhaald? Nu, dat deed ik sowieso al niet, dus inkomsten haalden ze via mij toch al niet binnen (op geen enkele site overigens).

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:05

Ik heb adblock ook gewoon aanstaan op bokt.... Heb sowieso geen zin in welke reclame dan ook :+

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:58

Dit soort geanimeerde advertenties hoort niet voorbij te komen op Bokt.nl. We doen er alles aan om dat te voorkomen, maar door de enorme aantallen gaat dat heel af en toe wel eens mis. De betreffende banner is in ieder geval opgespoord, geblokkeerd en ook deze adverteerder is geblokkeerd.

Dat mensen geen zin hebben in reclame dat snap ik. Ik ontvang het liefst ook met krant zonder advertenties en zit ook niet te wachten op een reclameblok als ik TV zit te kijken. Aan de andere kant zie ik het ook niet zitten om flink meer te gaan betalen voor mijn abonnementen.

Als je een adblocker gebruikt dan loopt Bokt.nl inkomsten mis. Je maakt dan gebruik van een dienst die gratis wordt aangeboden, maar die flink wat geld kost om in de lucht te houden. Dat geld komt uit de banners die worden getoond en we doen er echt alles aan om die zo mis mogelijk in de weg te laten staan. Als je Bokt.nl vergelijkt met het gros van de andere sites op het internet dan doen we het, naar mijn idee, heel erg netjes wat betreft de aanwezigheid van banners.

Ook wij hebben een hekel aan popups en knipperende advertenties, die zal je op Bokt dan ook in principe niet tegenkomen. We zijn echter een te kleine partij om direct alle advertenties te verkopen, dit gebeurt voor een groot deel via tussenpartijen en dat gebeurt een paar miljoen keer per dag. Daarbij worden wel eens fouten gemaakt maar die worden over het algemeen ook erg snel weer opgelost.

Wel is het zo dat we genoodzaakt zijn om ook te kijken naar b.v. ook grotere formaten banners en anderen vormen van advertenties. Hoe meer mensen een adblocker gebruiken, hoe minder geld een bekeken pagina gemiddeld oplevert. Om dat te compenseren zullen we meer/grotere banners moeten plaatsen bij de mensen die geen AdBlocker hebben draaien of die hun AdBlocker op Bokt.nl niet deblokkeren. Op die manier worden de mensen die de site willen steunen de dupe van een groep die overal rücksichtslos banners blokkeert.

Irritante of ongepaste banners, zoals het in dit topic genoemde exemplaar, ben ik op Bokt wel eens tegengekomen. Maar zaken waarvan een virusscanner zenuwachtig zou moeten worden nog nooit. Als je een virusscanner hebt die wel gaat piepen dan is het erg verstandig om je computer een keer goed na te laten kijken. Erg grote kans dat je dan per ongeluk wat malware of andere niet fraaie software of browser extensies geïnstalleerd hebt.

Bottomline; Een AdBlocker gebruiken kost Bokt.nl geld en zonder geld geen Bokt.nl. Als je een banner tegenkomt die niet OK is, meld het dan bij ons en via het knopje bij de banner en dan lossen we dit zo snel mogelijk op.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:25

Ik neem aan dat jullie dit soort oplichterij uberhaupt niet toestaan op bokt, animerend of niet?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:28

Ik heb zelf geen adblock maar ik zie nu nergens een advertentie? Vaag :')

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 01:59

Ik op dit moment ook niet mobiel, waar ik dus geen Blocker heb en ik dus standaard bij elk topic wat ik open continue onbedoeld op die advertenties klik en die openen... Genereert dat nog extra, het doorklikken? :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 07:09

xFioon schreef:
Ik op dit moment ook niet mobiel, waar ik dus geen Blocker heb en ik dus standaard bij elk topic wat ik open continue onbedoeld op die advertenties klik en die openen... Genereert dat nog extra, het doorklikken? :P

Dat doe ik dus ook.

Zou graag een paar euro in de maand daarvoor willen betalen hoor.