Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:10

LauLauu schreef:
Toevallig ook pb gestuurd naar moderator, maar geen antwoord terwijl diegene toch actief is geweest op het forum. Wacht dus nog steeds geduldig op mijn pb.

Om maar even een voorbeeld te geven: ik had eens een topic en hierin ging het 'hard', vroeg om een slotje maar dit gebeurde niet ondanks er privé dingen vermeld werden..zelf geen opmerking kon er komen.
Terwijl er gisteren een topic geopend is door iemand, waarbij er per direct ingetreden werd bij de eerste pagina.
( topics moeten hierbij niet vermeld worden!)

Dat heb ik ook eens gehad, gewoon 2/3 berichtjes gestuurd voor het eventueel sluiten van het topic of verwijderen van een reactie, gewoon 0 reactie van de moderator

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:12

Liselot schreef:
Geen mod geweest, maar wel bokker vanaf het eerste begin, dus denk dat ik hier ook al wel lang genoeg rondhobbel ;)
En als het nou zo is wat jij zegt, wat is daar dan het grote drama aan? Ik ken genoeg BBers in de afgelopen weet ik veel hoeveel jaar die toch echt een knetterharde permanente ban gekregen hebben hoor. En dat was toen ook niet goed :+

Nou, als ik een onofficiële pb-waarschuwing van een mod krijg met de strekking of ik even wil dimmen tov een BB-er... Ja, dan zakt mij de broek toch wel aardig af.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:14

Winged schreef:
Liselot schreef:
Geen mod geweest, maar wel bokker vanaf het eerste begin, dus denk dat ik hier ook al wel lang genoeg rondhobbel ;)
En als het nou zo is wat jij zegt, wat is daar dan het grote drama aan? Ik ken genoeg BBers in de afgelopen weet ik veel hoeveel jaar die toch echt een knetterharde permanente ban gekregen hebben hoor. En dat was toen ook niet goed :+

Nou, als ik een onofficiële pb-waarschuwing van een mod krijg met de strekking of ik even wil dimmen tov een BB-er... Ja, dan zakt mij de broek toch wel aardig af.

Gok toch echt dat je die pb ook wel gehad had als het geen bekende bokker was geweest ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:18

Liselot schreef:
Gok toch echt dat je die pb ook wel gehad had als het geen bekende bokker was geweest ;)

Ging om deze post. IMO niks mis mee :+

Maargoed, gaat nu persoonlijk op mij in en dat is ook weer niet nodig :+

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 09:20

Het probleem, wat je eigenlijk geen probleem kunt vernoemen gaat meer om dat BBers zich meer kunnen permiteren dan niet-BBers.

Als diegene heel zijn/haar privé leven op het internet zet tot in de details aan toe en dit vaak herhaalt, dan mogen bokkers hier toch wel op inhaken of even aan doen herinneren in zijn/haar topic.
Daarom moeten er geen reacties verwijderd worden, de bokker zelf plaats alles hier op bokt dan mag ze ook verwachten dat mensen dit steeds zullen/kunnen gebruiken tegen zijn/haar topic.

je mag doen en temmen wat je wilt maar het is een feit dat BBers meer mogen en meer beschermd worden tegenover niet-BBers, daar word enkel het topic gesloten of slotje in overleg, maar mensen een waarschuwing geven of reacties verwijderen die TS persoonlijk aanvallen? Nee dat doen ze helemaal niet bij niet-BBers :roll:

Topics hoeven niet vermeld te worden, dit gaat om meerdere bokkers en niet zo zeer 1 persoon. :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:30

LauLauu schreef:
je mag doen en temmen wat je wilt maar het is een feit dat BBers meer mogen en meer beschermd worden tegenover niet-BBers, daar word enkel het topic gesloten of slotje in overleg, maar mensen een waarschuwing geven of reacties verwijderen die TS persoonlijk aanvallen? Nee dat doen ze helemaal niet bij niet-BBers :roll:]

En jij kan bij mensen in hun pb box krijgen? Wie zegt dat er geen waarschuwingen via pb worden uitgedeeld (zoals dat volgens mij meestal gebeurd) voor reacties op niet bekende bokkers.

Ik vind echt dat je van een mug een olifant maakt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:32

In mijn ogen zijn er een paar dingen die een rol spelen bij al dan niet snel ingrijpen.

Bekende bokkers trekken meer lezers, waardoor er eerder getemd kan worden en topics lopen harder waardoor ze eerder naar voren komen bij actieve topics.
Verder hangt het af van de beschikbaarheid van de mods, is er toevallig een mod van het subforum online die tijd heeft wordt iets sneller opgepakt. Zijn die niet online dan kan er makkelijker een paar uur overheen gaan voor er wordt ingegrepen.
Bedenk wel dat het nu vakantietijd is, dat betekend meer bokkers die meer online zijn maar ook mods die wat meer tijd hebben.

Wat ik ook veel zie is dat men tegen een bekende bokker toch wat sneller/makkelijker uitvalt dan een nieuwe gebruiker. De bekende bokker heeft al een geschiedenis (positief of negatief) en dat speelt mee in hoe er op die bokker gereageerd wordt. Dat kan betekenen dat als de bekende bokker iets post je vind dat het te ver gaat, maar als een nieuwe bokker het had geplaatst je er niets geks aan gevonden had.

Als mod zijn we zo objectief mogelijk en kijken we puur naar de regels en daarbij kijk ik persoonlijk niet naar de naam van de gebruiker, omdat die er eigenlijk niet toe doet.

Jolliegirl

Re: Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:40

Ben het ermee eens.

Er worden hier op bokt door bepaalde mods handen boven het hoofd gehouden...
Dat is al jaren zo. Het is niet voor niets dat er mods opstappen omdat ze zich er niet meer tussen vinden passen en uiteengroeien met bokt.

Bokt is niet meer wat het was.
Het is afentoe net een kleuterklas met een stel onopgeleide juffen en meesters...

Bloedirritant en triest voor de mensen die genegeerd worden.

Bokt is bokt niet meer.
De enige die hier iets aan kunnen doen zijn de mods zelf, door 1 dikke vette lijn te trekken.
Maar nee, dat gebeurt niet.

En ook ik sta vrij bekend op bokt, heb mn woordje altijd wel klaar. Dus ben benieuwd hoelang dit bericht zal blijven staan.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:47

Ik ken ook een aantal namen waar ik niet blij van word
Grote mond... en komen heel gemeen met steken onder water over.
Dit niet goed! Dat niet goed! Bam... zo neer gezet.

En dan denk ik... waarom wordt daar niets aan gedaan? Waarom kunnen we niet fatsoenlijk met elkaar omgaan? Meteen er een sneer overheen?

Bah...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:56

In alle jaren dat ik op Bokt zit word er elk jaar wel gezegd 'Dat Bokt Bokt niet meer is' , zo'n aparte vind ik dat. Wat was Bokt ooit dan?

Het is bijna hilarisch om gelijktijdig twee topics op FZ te hebben, een waar het merendeel zegt dat het mod-team uitzonderingen moet maken en een ander topic waar om 1 lijn gevraagd word.

Lang verhaal kort: Je doet het nooit goed :')

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:57

Citaat:
Als diegene heel zijn/haar privé leven op het internet zet tot in de details aan toe en dit vaak herhaalt, dan mogen bokkers hier toch wel op inhaken of even aan doen herinneren in zijn/haar topic.
Daarom moeten er geen reacties verwijderd worden, de bokker zelf plaats alles hier op bokt dan mag ze ook verwachten dat mensen dit steeds zullen/kunnen gebruiken tegen zijn/haar topic.

Precies dit, want als je dan iets aanhaalt van een vorige reactie in een ander topic, en dit staat die bokker in het topic niet toe, dan is die reactie ineens foetsie verdwenen nergens te bekennen.. als je het mij vraagt heel bijzonder dat reactie's in een random topic zomaar verdwijnen, omdat deze niet mag worden aangehaald in een ander topic.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:08

Nogmaals, het hangt er ook van af waar een topic staat, of het op een subforum met strenge regels staat,

LauLauu schreef:
Angela: Dit betreffende topic volgde ik van opmerking tot opmerking, werd werkelijk al ingegrepen na pagina 2.

In dat topic zijn 3 pagina's aan berichten verwijderd, er werd pas ingegrepen op pagina 5.

LauLauu schreef:
Van mij mogen topics zo hard gaan als ze willen en hierbij hoeven de mederators niet in te treden als mensen over privé dingen praten in diegene zijn topic.. de bokker(s) kiezen zelf voor hun privé dingen op het internet te zetten, dan mogen ze commentaar verwachten ook, of ze nu bekender zijn of niet.

Als het topic in het voorbeeld wat je neemt op ED staat, dan mag het commentaar daarop dus inderdaad niet, omdat daar strengere regels gelden. Staat zo'n topic op LZP wordt het anders en mag het weer wel. :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:11

LauLauu schreef:
Hdan mag ze ook verwachten dat mensen dit steeds zullen/kunnen gebruiken tegen zijn/haar topic.

Is dat zo? Is het logisch dat je dingen gaat gebruiken 'tegen' mensen in topics? Is het niet veel beter om die mensen gewoon lekker in hun waarde te laten, en de kennis die je hebt te gebruiken voor 'ah, dat is die bokker, die heeft een hele andere visie op het leven dan ik, dus laat ik het topic niet aanklikken'?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:12

Ik snap het gevoel dat Ts heeft, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat gevoel deelde.
Maar het kan inderdaad wel zijn omdat het een snellopend topic was.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:21

Bokt is een forum met ik weet niet hoeveel leden. Net als in het echte leven kom je er mensen tegen die je niet aardig vind of waarmee je van mening verschilt. Als je dan een groep van 50 man vraagt wie er gelijk heeft, dan gaat de ene helft voor jouw en de andere helft voor de tegenpartij. En daar zitten mensen tussen die altijd in jouw ogen voor de tegenpartij kiezen. Je bent er nog altijd zelf bij wat jij op bokt en dus op internet plaatst. Wij bokkers doen het immers ook zelf. Op een onbekende word bijna niet gereageerd terwijl we een bekende gelijk veroordelen en nog net niet de grond in stampen. Dus als men vind dat daar te snel word in gegrepen heb je dat deels zelf veroorzaakt door er volop tegen in te gaan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:32

ruitje schreef:
In alle jaren dat ik op Bokt zit word er elk jaar wel gezegd 'Dat Bokt Bokt niet meer is' , zo'n aparte vind ik dat. Wat was Bokt ooit dan?

Het is bijna hilarisch om gelijktijdig twee topics op FZ te hebben, een waar het merendeel zegt dat het mod-team uitzonderingen moet maken en een ander topic waar om 1 lijn gevraagd word.

Lang verhaal kort: Je doet het nooit goed :')

Als mod doe je het ook nooit goed ;) Beste stuurlui staan al wal. Maar ik denk wel dat de richtlijnen waaraan mods zich houden in de loop van de jaren (onbewust) zijn verschoven. Toegeven, toen ik groen was had ik ook wel eens de 'BB-oogkleppen' op. Stukje onervarenheid en toch het mee worden gezogen in de meute. Na verloop van de tijd gingen die oogkleppen wel af trouwens ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:04

Ik denk dat je gevoel misschien wel goed is,maar ik kan hier geen mening over geven...Geen idee over welke BB je het hebt?
Weet wel dat er een aantal Bokkers zijn die om iedere scheet een topic starten,over het algemeen om de kosten van de DA te besparen.Vind het dan niet vreemd dat er niet zulke hele aardige reacties komen....waar een MOD dan ook weer snel opspringt.
Ze kunnen die halve zolen beter even door een soort ballotage laten gaan.Eerst checked de MOD of het topic gestart mag worden. :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:09

geerke schreef:
Ze kunnen die halve zolen beter even door een soort ballotage laten gaan.Eerst checked de MOD of het topic gestart mag worden. :+

Er zijn vroegah wel een paar bokkers onder begeleiding gezet van een mod, bokkers die standaard heftige reacties opriepen. Alleen zijn dit echt de uitzonderlijke gevallen geweest. (ik kan mij in ieder geval twee herinneren)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:13

Naar eer en geweten weet ik dat er niet met 'twee maten wordt gemeten' bij bekendere Bokkers.
Zoals eerder is gezegd verlopen die topics wel sneller en zal er ook eerder getemd worden. Met daarbij ook dat een bekendere bokker logischerwijs ook meer vrienden maar ook vijanden heeft. Dat reacties daardoor sneller fel kunnen zijn.
Voor topics waar overleg over gepleegd moet worden is er open overleg achter de schermen. Alle moderators kunnen deze topics lezen en daar op reageren. Zo voorkom je ook eenmansacties van een moderator.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:48

Laten we ook niet vergeten dat bekende bokkers ook eerder een staffgeschiedenis hebben en soms daarop ook geanticipeerd wordt.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:56

Op bokt wordt gewoon met 2 maten gemeten... ook door gebruikers zelf helaas.. hypocriet eerste klas.. maar ooh wee als je wat negatiefs over bekende bokken zegt...

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:12

miss_lizje schreef:
Je bent niet de enige die hier zo over denkt.

Zo vond ik een tijd terug ook dat sommige dingen door de vingers werden gezien door bokkers zelf, omdat het om bekende bokker (BB'er)ging.
Hoe vaak het wel niet gebeurt dat bij een willekeurige bokker topic's rel topic's worden zodra een bokker te groot en/of te zwaar is voor zijn/haar pony/paard. Maar zodra het om een bekende bokker ging was alles ineens "aawww" en "ooeees". En als je dan als enige kritiek had kreeg je het gehele topic over je heen.
Ik hou daar niet van. Recht = recht, krom = krom, te groot = te groot en te zwaar = te zwaar en het zal mij een worst wezen of het een BB'er is of niet.
Maar ik reageer in die topic's eigenlijk nooit meer,in tegendeel, ik klik er niet eens meer op.

Ben het hier volledig mee eens!
Vroeg vorig jaar naar een hengst voor mijn merrie. Wil dolgraag een veulentje uit haar maar heb niet veel verstand van hengsten ed. dus wou wat info winnen. Pfoe, kreeg ontzettend veel (haat)reacties dat ik maar een veulen van MP moest halen.. Terwijl als er een BB'er is die ook iets soortgelijks doet meteen allemaal lof krijgt...

dit is ook een van de redenen dat ik erg weinig nog op bokt post... Het lijkt soms net of er bepaalde klassen zijn

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:14

Pff waar maken mensen een probleem van? Dit noemen ze; van een mug een olifant maken.

Houd je gewoon aan de regels, dan heb je nergens last van. En of een ander topic nou gesloten word of niet; wat boeit jou dat? Sorry hoor...

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:26

Ergens begrijp ik het ook wel hetgeen de ts aanhaalt, het was iets wat mijn de laatste tijd ook was opgevallen :j

Vind het een beetje tweezijdig.

Bokt is een informatie forum. Mensen mogen vragen stellen op dit forum en zijn op zoek naar een antwoord waar ze iets aan hebben. Daarnaast dienen de topics ook als naslag werk voor mensen die zoeken naar hetzelfde probleem, die personen gaat het niks aan of iemand zich iets wel of niet kan permitteren, de persoon te groot, te klein, te dik, te dun enzovoort is.
Dus moeten moderators daar op ingrijpen.

De bokkers die reageren op dit topics geven hun mening met de beste voornemens maar de TS zit niet te wachten op dat commentaar en daarom staan de streng gemodereerde topics ook vaak op de informatieve delen, daar mag je immers geen off-topic commentaar geven.

Ik heb ook topics voorbij zien komen waarbij ik dacht van zou je dat nu wel doen, maar zolang het niet op een 'gezellig' deel van het forum staat en ik de bokker niet goed (genoeg) ken houd ik mijn mening voor me. Bij mij is dat onderdeel van de normen en waarde die ik geleerd heb. Die zijn alleen niet bij iedereen hetzelfde.

Mijn persoonlijke mening is, dat de bokkers in het algemeen iets genuanceerd om moeten gaan met hun persoonlijke situaties en er net wat te veel word rondgestrooid met hoe mensen het prive hebben. Als we dat niet zouden doen zou bokt op de informatieve vlakken een stuk gezelliger worden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:41

Ik vraag me altijd af wie of wat zo'n BB dan is...

Ik ken er eigenlijk maar eentje, maar die is met een hoop bombarie haar eigen forum begonnen.

Verder zou ik (terwijl ik dagelijks tot 8 uur per dag op bokt zit) geen enkele BB kunnen opnoemen.