topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:21

Slimmerik, ik vind het een beetje raar dat je een uitspraak doet over het verdriet... Heb je het verhaal wel gelezen? Ze pest toch ook helemaal niemand? Ze opent een topic, mocht niet, is gesloten en volgens mij is het daar ook bij gebleven?
En volgens mij 'vergaat haar wereld' ook niet, ze wou het gewoon van zich afschrijven en dat snap ik maar al te goed. Oke, het mocht niet op Bokt, haar topic is ook gesloten en dan heeft er een Bokker op eigen initiatief het topic weer geopend wat dus blijkbaar ook niet mag.

Idd, wat picobello zegt, het kan ook best nuttig zijn. Ik wist wel waardoor een paard botulisme krijgt, maar wat de symptomen waren, wist ik niet. Spelen met water, dronken lopen, veel liggen, moeilijk opstaan enz.. Het kan alleen maar helpen voor andere mensen die (hopelijk nooit) met botulisme te maken krijgen...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:39

Ik heb ook niets tegen een informatief topic. Maar als je een ban hebt weet je donders goed dat je niet welkom bent op bokt. Dat geldt voor haar net zo goed als voor anderen gebonden.... Niet via een schaduwaccount en niet via een geleend account. Simpel.... En van je afschrijven kan op heel veel andere manieren.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 11-07-15 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

xAnthea

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:40

Dat snap ik, maar is daarom haar verdriet minder groot omdat ze toch op Bokt kwam ook al mocht het niet?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:44

Maar waarom niet haar vriendin het verhaal laten tiepen en dan plaatsen?
Er zijn talloze manieren om dit te plaatsen, maar zij kiest voor een manier die in strijd is met de boktregels.
Een nieuw topic is hetzelfde als het bespreken van een topic die geplaatst is door een andere bokker.
Is ook in strijd met de regels.

Het is een sneu verhaal.
Maar als ik met 100 door rood rij is dat alsnog verboden, of er nu een zielig verhaal achter zit of niet. :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:47

xAnthea schreef:
Dat snap ik, maar is daarom haar verdriet minder groot omdat ze toch op Bokt kwam ook al mocht het niet?
geen idee.... Ieder uit dat op een andere manier. Ik zelf heb geen behoefte er aan om privé verdriet met de wereld te delen. Liever met vrienden en mensen die me dierbaar zijn....

Maar bokt valt hier niets te wijten lijkt me. Past gewoon eigen regels toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:48

Bokt regels zijn regels , echt heel erg wat er gebeurd is maar ze is geband vast om goede reden en is niet meer welkom. Om dan een ander zijn account te gebruiken.. , ik snap het slot wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:58

minikatje schreef:
Er zijn talloze manieren om dit te plaatsen, maar zij kiest voor een manier die in strijd is met de boktregels.
Een nieuw topic is hetzelfde als het bespreken van een topic die geplaatst is door een andere bokker.

Het is een sneu verhaal.
Maar als ik met 100 door rood rij is dat alsnog verboden, of er nu een zielig verhaal achter zit of niet. :)

En ook daarbij wordt af en toe soepeler met de regels omgegaan. :+
Zwangere vrouwen hoeven minder te betalen/mogen gauw doorrijden als ze worden aangehouden (en moeten bevallen) etc.

Dus ja, dat is dan verboden. Maar ja, daar wordt ook rekening mee gehouden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:01

Waarom moest het dan op Bokt en niet bijvoorbeeld op FB? Ze moest haar ei kwijt schreef ze. Dat kan toch ook prima daar?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:05

Deetjeeuh schreef:
Zwangere vrouwen hoeven minder te betalen/mogen gauw doorrijden als ze worden aangehouden (en moeten bevallen) etc.

Dat is dus niet het geval....
Alleen bij (iets!) te hard rijden en staande houding zal de politie je begeleiden naar het ziekenhuis en evt een waarschuwing geven.
Ondanks dat ik weet dat iemand alsnog een boete voor te hard heeft gekregen.
Door rood licht rijden (of bij flitsen) word het niet door de vingers gezien.

Ook en huisarts of vroedvrouw mag niet door rood rijden als zij naar een spoedgeval moeten.
Alleen ambulances/politie/brandweer met licht/geluidsignalen mogen door rood (en te hard) rijden.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 11-07-15 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:05

ik denk dat als ze niet al vaker misbruik had gemaakt van andermans accounts
en bij zoiets netjes een vraag had gedaan bij bokt beheer of ze aub weer toegang kon krijgen met de belofte om zich aan de regels te houden.. dan zou er denk ik ook best rekening zijn gehouden met het waarom de ban (vervroegd) verwijderd zou worden..

maar zover ik begrijp heeft ze na de ban al eerder de regels met voeten getreden en ook nu via de verkeerde weg haar verhaal doen. dat is niet de manier om coulance te verkrijgen natuurlijk..

hoe vervelend een verhaal ook is, hoe erg het ook is. een ban is een ban, als je die al meerdere malen omzeilt en dan omzeilt omdat je je zo rot voelt en heel graag je verhaal wilt doen, dan geef je dus iemand alleen toegang omdat er een vervelend verhaal is.. niet omdat diegene graag weer mee wil draaien en zich aan de regels wil houden.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:07

Deetjeeuh schreef:
minikatje schreef:

Het is een sneu verhaal.

Iets met levende baby's graag gezond ter wereld laten komen. Oftewel levensreddende dingen.
Iets wat belangrijker is dat een topic op bokt via een manier waar meerdere voorgang(s)ters voor geband zijn.
Nogmaals, er zijn meerdere manieren om iets geplaatst te krijgen.

In eerste instantie zul je toch moeten betalen totdat je het aanvecht :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:08

minikatje schreef:
Iets met levende baby's graag gezond ter wereld laten komen. Oftewel levensreddende dingen.
Iets wat belangrijker is dat een topic op bokt via een manier waar meerdere voorgang(s)ters voor geband zijn.
Nogmaals, er zijn meerdere manieren om iets geplaatst te krijgen.

In eerste instantie zul je toch moeten betalen totdat je het aanvecht :)

http://www.bndestem.nl/algemeen/economi ... -1.4296879

Citaat:
Persoonlijke omstandigheden
Persoonlijke omstandigheden zijn, volgens de woordvoerder van het Openbaar Ministerie, zelden de sleutel tot een succesvol bezwaar. "Dat je vrouw met weeën naast je in de auto zit, is geen goede reden om te hard te rijden.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:09

Ik heb niets gezegd over de uitkomst ;)
Alleen dat je in eerste instantie zult moeten betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:11

Nee, het zijn geen goede redenen. Nee, in theorie mag je nog steeds niet iemand geen boete geven etc. Máár, in de praktijk zal het vaak genoeg gebeuren dat het wél door de vingers wordt gezien.

Daarbij, het gaat er niet om of het wel/geen levensreddende dingen zijn. Het gaat erom dat er wetten/regels zijn, en daarmee soms soepeler mee wordt omgegaan. :)

Brainless schreef:
Deetjeeuh schreef:

Dat is dus niet het geval....
Alleen bij (iets!) te hard rijden en staande houding zal de politie je begeleiden naar het ziekenhuis en evt een waarschuwing geven.
Ondanks dat ik weet dat iemand alsnog een boete voor te hard heeft gekregen.
Door rood licht rijden (of bij flitsen) word het niet door de vingers gezien.

Ook en huisarts of vroedvrouw mag niet door rood rijden als zij naar een spoedgeval moeten.
Alleen ambulances/politie/brandweer met licht/geluidsignalen mogen door rood (en te hard) rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:12

Om welk topic gaat dit?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:12

In dit geval niet, dan kun je hoog of laag springen.
regels zijn regels en er waren legio andere manieren om het geplaatst te krijgen.

Zo moeilijk is het niet om een pbtje te sturen of iemand anders jouw stukje te laten plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:14

minikatje schreef:
regels zijn regels en er waren legio andere manieren om het geplaatst te krijgen.

Zo moeilijk is het niet om een pbtje te sturen of iemand anders jouw stukje te laten plaatsen.

Dat ben ik met je eens. Maar ik vind nou niet dat er zo'n onwijs groot probleem van gemaakt moet worden. Is ze er iemand mee tot last? Nee. Als ze nou andere mensen tot last was geweest met het topic....

In dit geval kan het zelfs nog nuttig zijn. En ja, ik vind het makkelijker/fijner lezen met ervaring erbij, dan enkel een saai lang informatief stuk.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:16

Nope, maar als je het er bij 1 toelaat.Bokt is geen forum met 10 personen.
Je kan al snel zeggen dat jij niet verantwoordelijk bent voor iets wat geplaatst is onder jouw account.

Het is niet alleen dit topic, maar dat dringt bij 80% geloof ik niet door :)
zielig is geen vrijbrief om de regels aan je laars te lappen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:18

De regels op bokt zijn boktregels. Heeft niets met politie of de wet te maken. (Appels en peren vergelijken) Het staat bokt vrij de regels wel of niet toe te passen. Jij bent door een account te openen akkoord gegaan met die regels..... Dat geldt voor alle bokkers....

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:26

Lees het verhaal van kimmie net .
Wat Vreselijk voor de paarden en hun baasjes !
Hoorde er wel al van dat er 7/8 dieren ziek waren en waren overleden .
Had alleen geen idee waar dat gebeurd moest zijn in Valkenswaard .
Veel sterkte allemaal met het verlies van jullie 4 benige vrienden

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:34

Deetjeeuh schreef:
minikatje schreef:

Dat ben ik met je eens. Maar ik vind nou niet dat er zo'n onwijs groot probleem van gemaakt moet worden. Is ze er iemand mee tot last? Nee. Als ze nou andere mensen tot last was geweest met het topic....

In dit geval kan het zelfs nog nuttig zijn. En ja, ik vind het makkelijker/fijner lezen met ervaring erbij, dan enkel een saai lang informatief stuk.

Nou, op de lange termijn kan zoiets wel degelijk tot last zijn. Want zoals ik eerder al zei: waar trek je dan de grens? Sterfgeval? Heel ziek paard? Oproep om een trailer te lenen? Gevaarlijk gedrag van je paard? Er zijn tig redenen te bedenken waarom iemand het nodig zal vinden dit op bokt te delen. Iedereen vind zn eigen reden ook goed genoeg en dat is nou net het hele probleem hier. Er valt hier heel moeilijk een grens te trekken en dit echt zwartwit toepassen maakt het gewoon eenvoudiger en imo veel eerlijker.

Je krijgt geen ban voor niks, dus ze zal eerder regels overtreden hebben. Je wil toch ook niet stimuleren dat iedereen die geband is gewoon doodleuk meedoet op bokt via accounts van anderen?
Dit kan zeker wel nuttig zijn, maar er waren vele manieren mogelijk geweest om dit verhaal te vertellen EN je aan de regels te houden. Daar heeft ze echter niet voor gekozen, ze heeft doelbewust (wederom) sch*t gehad aan de regels. Dan kan ik er echt geen medelijden mee hebben dat de boel op slot gaat, daar vraag je dan om.

Ik vind het trouwens erg typisch dat mensen nu vragen om uitzonderingen, terwijl er juist zo vreselijk veel geklaagd wordt over meten met twee maten.... De ene keer moet er soepel mee worden omgegaan, de andere keer juist weer niet. Arme modjes kunnen het gewoon echt nooit goed doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:43

Maar ik zie dat bokker Seasons 2013 voor het laatst poste , dan hoor je nu wel afgekickt te zijn toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:48

Zwerte schreef:
Je krijgt geen ban voor niks, dus ze zal eerder regels overtreden hebben. Je wil toch ook niet stimuleren dat iedereen die geband is gewoon doodleuk meedoet op bokt via accounts van anderen?
Dit kan zeker wel nuttig zijn, maar er waren vele manieren mogelijk geweest om dit verhaal te vertellen EN je aan de regels te houden. Daar heeft ze echter niet voor gekozen, ze heeft doelbewust (wederom) sch*t gehad aan de regels. Dan kan ik er echt geen medelijden mee hebben dat de boel op slot gaat, daar vraag je dan om.

Nou, ik denk dat ze haar verhaal wel onder haar eigennaam had gepost als ze geen ban had gehad ;)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:50

Tobbes schreef:
Zwerte schreef:

Nou, ik denk dat ze haar verhaal wel onder haar eigennaam had gepost als ze geen ban had gehad ;)

Wat wil je hiermee zeggen?
Ze heeft die ban en mag dus gewoon niks op bokt plaatsen. Ingewikkelder is het echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:25

Ik wil alle eigenaren van de overleden paarden veel sterkte wensen.

En de gebande dame en de personen die hebben meegewerkt om dit verhaal toch op bokt te krijgen, bedanken.

Het is hard nodig om meer bekendheid voor deze ziekte te kweken en te waarschuwen vooral , waar paarden het van krijgen kunnen, zoals bv voordroog/kuil.