'Slotje voor overleg'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: 'Slotje voor overleg'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:56

Ik heb de mod een berichtje gestuurd over het Moravita topic. Het schijnt dat ze nog steeds in overleg zijn.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:03

Hoelang kan het duren....

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 13:20

Mods hebben natuurlijk ook een leven buiten bokt, als het een moeilijke kwestie is heb ik liever dat het langer duurt en goed besproken word :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:46

Ladybird schreef:
Hoelang kan het duren....

ik was ook al even op zoek, en dacht toen ik hier terecht kwam ook... nog steeds...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:41

Ik vond ook dat het moravita topic onterecht op slot is gegaan, en onterecht reacties zijn verwijderd. Lijkt wel of 1 (of meerdere) van de mods er persoonlijk belang bij heeft dat er enkel positieve reacties over Moravita bekend zijn?! Er zijn zoveel topics vol kritiek en negatieve reacties, maar alleen deze gaat direct op slot en alles wordt verwijderd...

Overigens geen negatieve reacties kunnen vinden op andere sites, over Moravita

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 16:01

Misschien zijn ze ook vriendjes met de mod.
Bokt is een heel groot forum, waar ontzettend veel op staat.
En idd het vriendjespolitiek gevoel was erg hoog in het topic.
Ook dat hier geen van de desbetreffende mods een duidelijk antwoord geven. En niet met de regels gaan gooien, zoals ze daar deden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 16:18

maar dan wachten we gewoon nog steeds op antwoord en wanneer het topic zich weer opent... :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 16:56

Wellicht speelt er ook een kwestie mee van angst voor gedoe over laster / smaad achtige zaken?

Ik kan me best voorstellen dat als iemand / een bedrijf dreigt om serieuze stappen te ondernemen, dat je dan als beheer van een forum liever eieren kiest voor je geld.

Geen idee of daar in het betreffende topic sprake van is overigens hoor!

Het topic dat bakkabouter aanhaalt dat over mij liep, daar heb ik volgens mij nooit contact met een mod over gehad. Niet van mijn kant en niet vanuit de mods.

Maar ik vond het dan ook geen probleem. Vond het een lüllige zet van de TS maar van mij mag zoiets open en bloot zolang er maar netjes ruimte is voor alle kanten van het verhaal :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 17:37

Laten ze er dan neer zetten dat moravita een hele dikke vinger in de pap heeft. Dat moravita lastig doet en stappen wil ondernemen. Maar als dat laatste het geval is: is het strafbaar om je eigen ervaringen met anderen te delen? Lijkt mij niet...

edit: als moravita moeilijk doet en alles probeert te verbergen, zorgt dat er al voor dat ik zo'n bedrijf niet zal vertrouwen. Ook omdat zij zelf verschillende schaduwaccounts hebben gemaakt om positieve reacties te plaatsen in hun topics.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 17:56

Ik heb geen idee of Moravita gevraagd heeft om in te grijpen in het topic, ken degene(n) erachter ook niet.

Kan me wel voorstellen dat het heus wel eens voorgekomen zal zijn dat een bedrijf pittig gereageerd heeft op een forum dat een platform biedt aan mensen die het bedrijf een slechte naam bezorgen.

Het beheer van een forum kan immers ook moeilijk achterhalen of een eigen ervaring wel daadwerkelijk een eigen ervaring is, of dat iemand een verhaaltje verzint / aandikt om iemand anders schade te berokkenen vanwege 1 of andere lüllige reden ofzo.

Het lijkt mij voor een forumbeheer een vervelende situatie in ieder geval.

ijsbeer98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:26

Blijft lastig, maar bedrijven gebruiken Bokt ook als platform om reclame voor hun zaak te maken. Als mensen daar positief op reageren is dat mooi. Maar als er dingen minder goed gaan dan kun je verwachten dat mensen datzelfde platform gebruiken om kritiek te uiten. Mits dit fatsoenlijk en volgens de regels gebeurd zou dat toch gewoon mogelijk moeten zijn?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:31

Het lijkt mij persoonlijk alleen maar een meerwaarde als mensen op Bokt kunnen opzoeken hoe de ervaringen met een bedrijf zijn, voordat ze er mee in zee gaan.

Mits het bedrijf natuurlijk wel de ruimte krijgt om te reageren op negatieve ervaringen die gepost worden.

Maar hoe het wettelijk exact zit en wat men zelf wil, dat is natuurlijk aan het forumbeheer, we zijn als gebruikers uiteindelijk toch gewoon te gast en zullen ons aan de gestelde regels moeten houden.

Het zou wel fijn zijn om duidelijk te hebben wat de regels precies zijn :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:34

Het is toch belachelijk dat op dat topic nu al twee weken een slotje voor overleg staat? Dat mensen een leven buiten bokt hebben ja, dat het soms even kan duren, ja, maar twee weken? Dat riekt naar vriendjespolitiek etc. Maar dat geven ze toch nooit toe.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:31

Maar hoelang mag er overlegt worden dan? want in het topic dat ik starte, zijn we inmiddels 14 dagen verder en er word nog steeds overlegt...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:22

Tja.. rekbaar begrip wanneer t uit komt?

ijsbeer98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:26

Inmiddels is er in het genoemde topic gereageerd door een mod. Het topic is definitief gesloten maar er mag een nieuw topic geopend worden. De richtlijnen hiervoor staan in de reactie van de mod. aangegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:33

Ja maar ts vroeg om ervaringen met moravita zelf. En mod heeft het over de opleiding die nog moet starten :+

wat ts schreef in op:
Citaat:
Maar nu hoorde en las ik ook dat er zowel positieve als negatieve verhalen zijn. Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Ik ben heel benieuwd of er mensen zijn die ervaringen hebben met Moravita.

En mod opmerking
Citaat:
Besloten is om dit topic gesloten te laten. Door de opzet van de OP en een tussentijdse koerswijziging in het topic, dwz dat het niet meer ging over de genoemde (nog te starten) opleiding, maar alleen om ervaringen met gekende programma's van het bedrijf, is er veel verwarring gerezen over wat nu wel en niet bespreekbaar was in het topic.

Maar het ging niet alleen over de opleiding die moet starten. Maar ook ervaringen in het algemeen.

Of ben ik nu scheel?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:35

dussssss

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:36

Doen we net of we gek zijn :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:36

Het eerste topic is ook op slot gegaan, dat was toch het topic over de opleiding?
Wellicht heeft de moderator de verkeerde slotpost in het topic geplaatst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:38

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:39

Het topic specifiek over de opleiding was al een tijdje weer open (wel op slot geweest).
Het topic waar het hier om gaat was inderdaad het topic waar om algemene ervaringen werd gevraagd, zowel positief en als negatief.
Dus ik zie nog niet direct de reden van definitief sluiten eigenlijk, want die werden beide gegeven.

Dit topic moet nu op slot blijven, maar er staat wel dat er een nieuwe topic met dezelfde vraag weer opnieuw geopend mag worden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:40

Dit is toch op z'n minst erg discutabel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:42

Maar er is dus geen reden voor definitief slotje. Want ts vroeg ook om ervaringen met het bedrijf zelf.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:42

Ah, het was mij niet duidelijk dat het opleidingstopic weer heropend was.
Goed, dan onthou ik mij van commentaar want dan weet ik het ook niet. Uitleg zal wellicht nog wel volgen.