Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Destination schreef:Ja, maar TS had het over het verwijderen van alle posts voor een bepaalde datum, toch? Dat kan dan weer niet van Bokt geëist worden.
"Daarnaast heb ik ook verschrikkelijk slecht (penny) advies gegeven aan mensen, en ik heb ook liever niet dat al die oude berichten makkelijk terug te lezen zijn. Nu wil ik eigenlijk gewoon het liefste alle berichten die ouder zijn dan 2014 verwijderen. Kan dat?"
Destination schreef:Bizzybijtje schreef:Eerlijk is eerlijk....dat is hun probleem.Beter dat er nu op gewezen wordt dan wanneer ze in de rechtszaal staan o.i.d.
Helemaal waar! Als we het beheer nog eens willen pesten...
Destination schreef:https://www.security.nl/posting/40390/J ... ijderen%3F
Als ik het hier lees is Bokt trouwens niet verplicht berichten/accounts te verwijderen?
"Je berichten zijn niet zomaar persoonsgegevens, het zijn óók bijdragen aan een discussie, ze maken deel uit van de gemeenschap die rond het forum is ontstaan. En daarmee gaat er een uitzondering uit de privacywet gelden: wanneer iemand een “eigen aantoonbare noodzaak” heeft om je persoonsgegevens te publiceren, dan kun je geen verwijdering daarvan eisen."
Citaat:Bij forumbijdragen betekent dat in de praktijk dat je berichten moet anonimiseren maar ze niet hoeft te verwijderen. Uitzondering zou een bericht zijn dat inhoudelijk van alles vertelt over de plaatser, bijvoorbeeld een voorstelbericht of een persoonlijke onthulling of berichten over iemands medische situatie bijvoorbeeld. Dergelijke berichten moeten weg op verzoek, behalve in héél uitzonderlijke gevallen waarin de nieuwswaarde zó groot is dat weghalen objectief gezien echt onacceptabel zou zijn.
Gucci_ schreef:Wel vind ik dat je berichten ouder dan 2 jaar wel moet kunnen verwijderen, ik neem aan dat toch niemand daar meer naar kijkt?