Oude berichten verwijderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:52

Ach, wat betreft slecht advies hoeft TO zich geen zorgen te maken, daar staat bokt vol mee, het valt niet mee om geschikte adviezen te vinden, alleen al omdat de meeste dingen zo vreselijk paard/persoon/situatie gebonden zijn. :Y)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:52

Bizzybijtje schreef:
Klopt, maar het kan dus wél geëist worden dat ze geanonimiseerd worden.

Ja, klopt. Wordt wel een lastige voor Bokt :))

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:53

of de mogelijkheid om je post altijd te kunnen wijzigen. waardoor je je posts handmatig kan leeghalen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:54

Destination schreef:
Bizzybijtje schreef:
Klopt, maar het kan dus wél geëist worden dat ze geanonimiseerd worden.

Ja, klopt. Wordt wel een lastige voor Bokt :))

Eerlijk is eerlijk....dat is hun probleem. :+ Beter dat er nu op gewezen wordt dan wanneer ze in de rechtszaal staan o.i.d. :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:54

Bizzybijtje schreef:
Eerlijk is eerlijk....dat is hun probleem. :+ Beter dat er nu op gewezen wordt dan wanneer ze in de rechtszaal staan o.i.d. :')

Helemaal waar! Als we het beheer nog eens willen pesten... }>

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 20:58

Destination schreef:
Ja, maar TS had het over het verwijderen van alle posts voor een bepaalde datum, toch? Dat kan dan weer niet van Bokt geëist worden.

"Daarnaast heb ik ook verschrikkelijk slecht (penny) advies gegeven aan mensen, en ik heb ook liever niet dat al die oude berichten makkelijk terug te lezen zijn. Nu wil ik eigenlijk gewoon het liefste alle berichten die ouder zijn dan 2014 verwijderen. Kan dat?"

:j maar ik zou er in principe ook vrede mee hebben als ik bepaalde dingen kan anonimiseren. Dat geeft mij een fijner gevoel.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:59

Dit is waarom ik liever niks plaats op Bokt helaas. Met alle respect hoor, Bokt blijft leuk!
Maar we zijn inderdaad allemaal wel jong, boos, naief geweest en ik vind het ook niet prettig dat bepaalde mensen (bijvoorbeeld je 'toekomstige' baas) dit weer terug kunnen vinden.
En als ik sommige topics bekijk van een paar jaar geleden, vind ik best dat ze verwijderd mogen en kunnen worden... Bovenstaand idee vind ik ook een hele goede.

Zoe_97

Re: Oude berichten verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:00

zo krijg je net reltopics als mensne mogen anonimiseren. Ik vind het net goed dat je niks kan verwijderen. Zo leren mensne pas nadenken over wat ze posten...

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:03

Ja maar iemand van 14 denkt niet hetzelfde als dat ze 5 jaar later doet. Op het moment van plaatsen lijkt het verstandig, of logisch, maar het verstand van een 14jarige werkt nou niet 5 jaar lang hetzelfde.
Bij wijze van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:07

Zoe_97 schreef:
zo krijg je net reltopics als mensne mogen anonimiseren. Ik vind het net goed dat je niks kan verwijderen. Zo leren mensne pas nadenken over wat ze posten...

Op je 12e denk je niet na. Stel dan dat je pas na X jaar mag anonimiseren.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:10

Zelfs toen ik 17 was heb ik dingen geplaatst op internet waarvan ik denk Gosh... really :+

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:14

FloMax schreef:
Zelfs toen ik 17 was heb ik dingen geplaatst op internet waarvan ik denk Gosh... really :+

Ik heb dat nu nog als ik berichten van vorig jaar zie _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:18

Na 9 jaar heb ik genoeg stomme dingen geplaats :+

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:23

Mijn account is al van 2006 :')
Ik maak me niet zo druk over wat ik als jonge tiener gezegd heb eigenlijk.
Maar wat privacy betreft is het wel fijn dat iig zulke berichten verwijderd kunnen worden :j

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:14

Destination schreef:
Bizzybijtje schreef:

Helemaal waar! Als we het beheer nog eens willen pesten... }>

Ik begrijp deze reacties niet goed, maar ik zou het wel graag beter wíllen begrijpen. Momenteel kijk ik er namelijk als volgt tegenaan:
Je bent ten alle tijde zelf verantwoordelijk voor wat je op het internet zet, maar het zou inderdaad wel eens fijn zijn als we een tijdmachine hadden om de bullshit en privacy-gevoelige zaken die we als tieners online verkondigden te kunnen weggummen. Mods geven duidelijk aan dat ze, op voorwaarde van een goed verhaal, bereid zijn handmatig de moeite te doen om jouw foutjes uit het verleden weg te gummen. Ik zie dit als een dienst, een gunst zelfs.

Ik begrijp daarom dus niet waarom er hier ietwat vijandig gepraat wordt richting beheer. Ze herstellen vrijwillig fouten uit je verleden mits je goed kan motiveren waarom herstel gewenst is. Zouden we ons daar niet wat liever over mogen uiten?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:15

Het was ook niet serieus bedoeld hoor _O-
Vandaar ook de smiley.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:16

Destination schreef:
https://www.security.nl/posting/40390/J ... ijderen%3F

Als ik het hier lees is Bokt trouwens niet verplicht berichten/accounts te verwijderen?

"Je berichten zijn niet zomaar persoonsgegevens, het zijn óók bijdragen aan een discussie, ze maken deel uit van de gemeenschap die rond het forum is ontstaan. En daarmee gaat er een uitzondering uit de privacywet gelden: wanneer iemand een “eigen aantoonbare noodzaak” heeft om je persoonsgegevens te publiceren, dan kun je geen verwijdering daarvan eisen."

Citaat:
Bij forumbijdragen betekent dat in de praktijk dat je berichten moet anonimiseren maar ze niet hoeft te verwijderen. Uitzondering zou een bericht zijn dat inhoudelijk van alles vertelt over de plaatser, bijvoorbeeld een voorstelbericht of een persoonlijke onthulling of berichten over iemands medische situatie bijvoorbeeld. Dergelijke berichten moeten weg op verzoek, behalve in héél uitzonderlijke gevallen waarin de nieuwswaarde zó groot is dat weghalen objectief gezien echt onacceptabel zou zijn.

Dit is precies waar Bokt zich aan moet houden. Dat je een paar jaar geleden berichten hebt geplaatst waar je nu niet meer helemaal achter staat is geen belang dat onder privacy regelingen valt - dat is meer de algemene 'zet niet op Internet wat je niet in de krant zou willen zien'-regel.

Bij jonge gebruikers willen we er nog wel eens op wijzen dat een bepaald bericht vervelende gevolgen kan hebben, voor nu of voor later.

Het altijd kunnen wijzigen van berichten levert inderdaad op dat gebruikers veel onzorgvuldiger kunnen worden: je kunt je bericht altijd weer aanpassen. Dat maakt topics niet meer te volgen, dus dat is geen optie. Het verwijderen van persoonsgegevens doen we (bijna) altijd, als iemand daar zelf om vraagt.

Privacy is belangrijk, maar een eerste verantwoordelijkheid van gebruikers zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:21

I.m.o. is het verstandig als er wel naar een degelijke oplossing wordt gezocht.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-06-15 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:28

Heb ook veel dingen waarvan ik denk, 'huh, heb ik dat gezegd? ' Vooral in periodes dat ik niet lekker in mijn vel zat... Maar is ook wel weer leuk dat je alles kunt terug lezen, de positieve dingen dan. Had laatst nog een foto teruggevonden van mijn eerdere pony.

Ik snap dat het verwarrend kan zijn, anders zou iedereen berichten kunnen wijzigen en verwijderen, waardoor het topic niet meer klopt... Wel vind ik dat je berichten ouder dan 2 jaar wel moet kunnen verwijderen, ik neem aan dat toch niemand daar meer naar kijkt? Of je bokt account kunnen verwijderen moet ook kunnen. Kan met alles, Facebook, e-mail, dus waarom niet op bokt als je toch geen interesse meer hebt?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:31

Ik kijk nog best vaak in oudere topics als ze naar boven komen op Google. Heb er best vaak nog wat aan ;)

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 22:33

Of dat je zegt dat berichten van paard gerelateerde fora sowieso niet verwijderd mogen worden zonder overleg, maar de rest wel.

Ik ga iig een mail sturen naar support@bokt, dan is al een groot deel van mijn 'probleem' opgelost

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:33

Gucci_ schreef:
Wel vind ik dat je berichten ouder dan 2 jaar wel moet kunnen verwijderen, ik neem aan dat toch niemand daar meer naar kijkt?

Ik kom regelmatig via de zoekfunctie oudere topics tegen die toch zodanig nuttig zijn dat ik zelf geen nieuw topic hoef te openen. Ik ben daarom blij wanneer die topics nog goed te volgen zijn. Ik vind het echter wel dubbel van Bokt dat het bij oude topics niet wordt gewaardeerd wanneer deze worden geupped met een hedendaagse reactie, terwijl je dus inderdaad ook niets zou mogen verwijderen. Dit suggereert voor mij de dubbele standaard: "we stoppen dit topic niet in de doofpot, maar hé, niet meer op reageren nu".

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:37

Ik heb ooit even niet nagedacht en iets neergezet over mijn 'medische situatie' maar dat werd dan niet verwijderd want ik moest maar 2x nadenken. Volgens dat stukje moet dat dus verwijderd worden of?

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:39

Misschien een idee om onder het kopje 'Informatef' te moeten vragen of ze het kunnen verwijderen en bij de rest het zelf kunnen doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:41

Selina schreef:
Ik heb ooit even niet nagedacht en iets neergezet over mijn 'medische situatie' maar dat werd dan niet verwijderd want ik moest maar 2x nadenken. Volgens dat stukje moet dat dus verwijderd worden of?

Ja.