Kinderachtige Boktregels. Ik word er kotsmisselijk van.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kinderachtige Boktregels. Ik word er kotsmisselijk van.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:30

Het wordt wat mij betreft eens tijd tot volwassenheid hier. En dan te beginnen met Bokt zelf.
Ik als bijna vijftiger kan mij totaal niet (meer) vinden in het modereerbeleid van Bokt.
Kan er anders niet een volwassen Bokt forum komen? Nu wordt er en kinderachtig gemodereerd en vaak ook 'penny'achtige topics en berichten geplaatst.
Het zou toch mooi zijn als er een volwassenenforum zou zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:34

http://poetsplaats.nu/index.php is er altijd. Daar kun je gezellig met andere paardengekken praten. Het enige kinderachtige is daar het je verstoppen achter een andere nick dan hier en bokkers zwart maken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:35

Anoniem schreef:
Nee, ik ben niet de Da van de TS. Maar Ja, ik heb wel de nodige kennis.

Maar ze vraagt niet om die kennis. De TS vraagt om een weiland. In overleg met een dierenarts is dat de beste optie. Wie ben jij dan om jouw kennis, zonder dat erom gevraagd wordt, zonder dat je de situatie kent, in een topic te gooien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:36

Vjestagirl schreef:
http://poetsplaats.nu/index.php is er altijd. Daar kun je gezellig met andere paardengekken praten. Het enige kinderachtige is daar het je verstoppen achter een andere nick dan hier en bokkers zwart maken.

Wanneer er bokkers zwart gemaakt worden is het m.i niet echt een volwassenenforum te noemen.
Dat valt bij mij onder kinderlijk gedrag.

Maar even serieus. Het is toch va de zotte er hier op Bokt niet eens meer met elkaar gewoon gepraat(geschreven) kan worden zonder dat je meteen op je vingers wordt getikt?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:37

Anoniem schreef:
Het wordt wat mij betreft eens tijd tot volwassenheid hier. En dan te beginnen met Bokt zelf.
Ik als bijna vijftiger kan mij totaal niet (meer) vinden in het modereerbeleid van Bokt.
Kan er anders niet een volwassen Bokt forum komen? Nu wordt er en kinderachtig gemodereerd en vaak ook 'penny'achtige topics en berichten geplaatst.
Het zou toch mooi zijn als er een volwassenenforum zou zijn.

En je zo opwinden op jouw leeftijd is niet kinderachtig?
Nee, ik kan me niet altijd 100% vinden in hun regels maar ik ben wel met het meeste eens en de mods zijn ook maar mensen en doen hun best.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:38

Vjestagirl schreef:
Anoniem schreef:

Maar ze vraagt niet om die kennis. De TS vraagt om een weiland. In overleg met een dierenarts is dat de beste optie. Wie ben jij dan om jouw kennis, zonder dat erom gevraagd wordt, zonder dat je de situatie kent, in een topic te gooien?

Ze zoekt een weide of bak om haar paard die voor de derde keer een peesblessure heeft los te kunnen gooien.
Dus is die peesblessure toch de aanleiding tot een weidegang of niet soms? Dus probeer ik met de kennis die ik heb de TS te informeren. Niets mis mee toch? Ik heb van de TS geen klachten gehoord nl. Het is gewoon va mijn kant een goedbedoeld advies.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-05-15 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:38

Anoniem schreef:
Karll, als jouw kinderen een drukke weg over willen steken vind jij het dan oké dat ik ze niet waarschuw en terug roep?
Die kinderen zitten ook niet op mijn reactie te wachten.

Mijn kinderen reageren ook goed op pbs, dus heb liever dat je die stuurt. ;)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:39

De regels zijn er om het forum in goede banen te leiden. En misschien kan in jouw ogen een offtopic reactie wel (want dat is het toch) maar waar trek je dan de grens? Nummer 2, 3 en 4 mogen ook nog en daarna niet meer?

Dat gezegd hebbende, mijn man is DA en wij hebben mijn merrie die toen der tijd een peesblessure had juist 24/7 buiten laten staan, buiten is ze rustig, op stal en dan gecontroleerde beweging is absoluut niet te doen.
Twee keer per week een pees scan, na 4 weken ben ik weer onder de man gaan stappen, weer twee weken later ook weer draven etc.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:39

Anoniem schreef:
Ze zoekt een weide of bak om haar paard die voor de derde keer een peesblessure heeft los te kunnen gooien.
Dus is die peesblessure toch de aanleiding tot een weidegang of niet soms? Dus probeer ik met de kennis die ik heb de TS te informeren. Niets mis mee toch? Ik heb van de TS geen klachten gehoord nl. Het is gewoon va mijn kant een goedbedoeld advies.

Nee ze zoekt een plek met binnenbak die ze als paddock (enkele uren per dag) kan gebruiken omdat hij buiten over de hekken springt.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:43

Vjestagirl schreef:
Anoniem schreef:

Ik ben zo als buitenstaander van mening dat je zeker niet elkaar een mening moet opdringen of aanpraten, maar als iets als goedbedoeld advies is neergezet, wat is dan het probleem? De TS kan zelf er voor kiezen om er wel of niet iets mee te doen. Ze kan bijvoorbeeld zeggen (want dat staat niet in de OP van dat topic) dat ze het al overlegd heeft met haar DA.
Maar daar zijn fora toch voor, elkaar advies geven oa? Ik denk dat het alleen maar goed is om een zaak van meerdere kanten belichten. En natuurlijk moeten er regels zijn zodat topics niet ontzettend gaan afdwalen, maar om gelijk de eerste en enige comment op dat topic te verwijderen terwijl deze comment op een bepaalde manier betrekking heeft op de vraag, is imo wel wat drastisch.

Maar goed, dat is hoe ik er in sta. Is verder niet aanvallend bedoeld trouwens :)

Tigear

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:44

.[/quote]weide of bak om haar paard die voor de derde keer een peesblessure heeft los te kunnen gooien.
Dus is die peesblessure toch de aanleiding tot een weidegang of niet soms? Dus probeer ik met de kennis die ik heb de TS te informeren. Niets mis mee toch? Ik heb van de TS geen klachten gehoord nl. Het is gewoon va mijn kant een goedbedoeld advies.[/quote]

Ja maar het probleem van dit is dat TS vraagt om weidegang in verband met de peesblessure. Ze vraagt niet om, ook al is het goedbedoeld, tips over hoe je beter met een peesblessure om moet gaan.
Verder vind ik niet dat bokt kinderachtig bezig is, regels zijn regels of je nou 9 of 80 bent, wat mij betreft mogen ze juist strenger modereren af en toe, maar ik snap dat dat niet haalbaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:45

Bedankt @Free2. Zo zie ik het dus ook.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:47

Er zijn regeltjes die kinderachtig zijn. Maar goed, ik vermaak me doorgaans wel op Bokt.

Er zijn ook heel wat regeltjes in de wegen verkeerswet erg kinderachtig. Maar goed, ik wil toch echt aan het verkeer deelnemen en dus zal ik me eraan moeten conformeren.

Ik snap werkelijk waar niet waarom je je zo opwindt. TS zet het nota bene bij ED, niet bij medisch. En dat jij vind dat het advies in het belang van dit paard is, dat is jouw goed recht. Maar TS vraagt voor haar 20-jarige peesblessure gevoelige paard om een weiland. PB haar dan als je geen antwoord wilt geven op de vraag in het topic.

Ik (en jij blijkbaar ook niet) weet wat TS met haar dierenarts heeft besproken. En nu ga ik invullen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat ze haar 20-jarige paard niet 24 (-3*10 minuten)/7 in een kleine stal / paddock wenst te hebben.

En wie weet heeft TS zelf wel getemd op de OT berichten in haar topic, geen idee.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:49

Free2 schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik ben zo als buitenstaander van mening dat je zeker niet elkaar een mening moet opdringen of aanpraten, maar als iets als goedbedoeld advies is neergezet, wat is dan het probleem? De TS kan zelf er voor kiezen om er wel of niet iets mee te doen. Ze kan bijvoorbeeld zeggen (want dat staat niet in de OP van dat topic) dat ze het al overlegd heeft met haar DA.
Maar daar zijn fora toch voor, elkaar advies geven oa? Ik denk dat het alleen maar goed is om een zaak van meerdere kanten belichten. En natuurlijk moeten er regels zijn zodat topics niet ontzettend gaan afdwalen, maar om gelijk de eerste en enige comment op dat topic te verwijderen terwijl deze comment op een bepaalde manier betrekking heeft op de vraag, is imo wel wat drastisch.

Maar goed, dat is hoe ik er in sta. Is verder niet aanvallend bedoeld trouwens :)

Het probleem is dan dat iedereen denkt een expert te zijn en (voldoende) kennis te hebben voor een advies, en voor je het weet is dat topic niet meer een topic waarin de TS een weiland zoekt, maar een discussie over peesblessures terwijl de TS nog steeds geen weiland heeft.

Ik denk dat fora idd zijn voor advies geven, maar dit is net zoiets als in de supermarkt naar een moeder van n huilend kind toelopen om haar te vertellen hoe ze haar opvoeding kan verbeteren. Misschien heb je dan gelijk, misschien ook wel niet, maar het is iig niet waar iemand op dat moment op zit te wachten.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:55

TS had al een topic over het probleem van het paard zelf, verwijst daar ook naar in haar OP. In het topic op ED vraagt ze inderdaad alleen maar om een wei. Daar is ED ook voor. Ik denk dat je opmerking dus prima op zijn plaats was geweest in het andere topic van TS... maar niet in deze.

Waarom zit het je zo dwars dat daar op gemodereerd wordt? Wie is er bij gebaat dat de discussie over het probleem van het paard over twee topics verspreid wordt? Sorry, maar dat zie ik echt niet.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:56

Ik begrijp de reactie van de mod wel. TS vraagt naar een weiland en jij gaat advies geven over de medische conditie van het paard. Goed bedoeld en heel aardig, maar wel off topic. Het is een regel op bokt om niet off topic te reageren omdat op deze manier topics hun doel voorbij schieten. Het is toch onbegonnen werk om dan per off topic post te gaan bekijken of het een post is waar de TS toch misschien iets aan heefr of dat het helemaal nergens op slaat. Wie bepaalt dat dan? Nee, off topic is imo off topic en als je iets wilt zeggen dat niet met het topic te maken heeft heeft iedereen een pb box.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:56

Maar waarom kan Bokt mij dan niet netjes informeren dat ze mijn reactie niet waarderen?
Wie weet waardeerde de TS mijn reactie wel?
Wie is Bokt om zo te oordelen? Zijn ze zo bang dat het uit de hand gaat lopen? Tjonge, dus er wordt op voorhand al gemodereerd. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:57

Prrrr schreef:
TS had al een topic over het probleem van het paard zelf, verwijst daar ook naar in haar OP. In het topic op ED vraagt ze inderdaad alleen maar om een wei. Daar is ED ook voor. Ik denk dat je opmerking dus prima op zijn plaats was geweest in het andere topic van TS... maar niet in deze.

Waarom zit het je zo dwars dat daar op gemodereerd wordt? Wie is er bij gebaat dat de discussie over het probleem van het paard over twee topics verspreid wordt? Sorry, maar dat zie ik echt niet.

Er was helemaal geen discussie. Dat is juist het grappige.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:59

Prrrr schreef:

Daarbij was er in het eerste topic nog geen sprake van een derde peesblessure. Dus dat ik dat daar niet schreef is omdat het toen niet relevant was.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:59

En waarom stel je die vraag niet rechtstreeks aan de moderende mod? Die kan daar antwoord op geven, wij niet.

En dat er geen discussie is. Nee nu dankzij die mod niet nee. Die heeft dat voorkomen door OT-reacties (dus kennelijk meerdere) weg te halen. Zo blijft de vraag van de TS helder en gaan andere Bokkers geen nevendiscussies aan.

Tigear

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:00

Niet vervelend bedoelt maar dit is gewoon een van de regels. Je antwoord was niet ontopic dus het gaat de prullenbak in, de moderaters maken er geen onderscheid in want dan zou je topics krijgen met de naam "Mijn off topic berichten worden verwijderd maar die van anderen niet."

Anoniem

Dus er mag gewoon niet gediscussieerd worden op Bokt. Dat is het dus. Tja, nu begrijp ik het. :+

Selina

Bokt kan het nooit goed doen. Als de mods soepeler worden gaan mensen op hun achterbenen staan.
Als de mods strenger worden gaan mensen op hun achterbenen staan.
Als de mods het blijven doen zoals nu.. nja, je snapt m'n punt :D
Niemand verplicht je om op Bokt te gaan.

Tigear

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:02

Anoniem schreef:
Dus er mag gewoon niet gediscussieerd worden op Bokt. Dat is het dus. Tja, nu begrijp ik het. :+

Er mag wel gediscussieerd worden als het maar on topic is. Dit topic ging over een geschikte weide zoeken en niet over een blessure.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:02

Anoniem schreef:

Er mag niet gediscussieerd worden op het subforum ED. Dat deel is toch niet voor discussies?