Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rien10 schreef:Onali schreef:Ik baal altijd van 'bekende' bokkers. Neem 2 topics, zelfde foto's, worst case scenarios in beide gevallen.
In het topic van de niet bekende bokker wordt er alleen gefocussed op die negatieve dingen.
In het topic van de bekende bokker is het wat mooi, wat gaaf.
Ga je in het topic van de bekende bokker ook de negatieve aspecten bewoorden dan valt het halve topic over je want TS weet echt hoe haar paard is enz enz.
Vriendjespolitiek
De zogenaamde B-B-ers.
Ikzelf zal dus ook nooit een In The Picture topic openen. Ik weet dondersgoed dat ik niet perfect rijd. Komop, als ik perfect zou rijden, was ik nu wel Olympische voorbereidingen aan het treffen hoor, geen tijd om te Bokken. Rijd ik aardig? Ja hoor, best wel. Zit ik mijn paard af en toe in de weg? Zeker, ongetwijfeld. Doe ik ook hele goede dingen met hem? Ja, van groene onopgevoede draak is hij nu een leuke pony geworden. Dat gaat niet vanzelf.
Afzeiken vind ik ook niet nodig. Advies geven is prima. Overigens is het ook prima als TS dat advies naast zich neerlegt, onze adviezen zijn niet bindend. Soms geef ik ook wel advies, maar rij-advies nooit. Ik kan gewoon niet van een foto bepalen wat goed of niet goed is. Zelfs de zit kan ik niet beoordelen. Een foto is in een fractie van een seconde gemaakt. Als iemand over het algemeen goed zit, en die ene seconde dat de foto gemaakt wordt niet, dan heb je toch echt een vertekend beeld.
Weet je wat ik overigens wel vind? Dat sommige vragen van TS-en niet snap. Qua rijden, verzorging, soms voeding of huisvesting. Ik vind dat er af en toe echte basis vragen naar voren komen. Is er dan niemand (instructie, ervaren clubgenoten) die een TS-er kunnen helpen met advies? Staan die paarden alleen-op-de-wereld of zo?
Er zijn in mijn ogen voor dat soort vragen 3 basis antwoorden:
1) Neem les
2) Laat de DA komen
3) Google je suf, ga naar de bibliotheek, bestudeer het probleem.
en nog een vierde
4) wees niet te beroerd om kritisch naar jezelf te kijken
saffire schreef:Een foto is over het algemeen niet alleszeggend vind ik
Snorlex schreef:Discussiëren met "bord voor de kop" mensen, daar begin ik niet aan.![]()
Een andere mening is prima maar erken de ander zijn mening en onderbouw vervolgens waarom je het ergens niet mee eens bent.
"Jij vind dit, dat mag, maar ik ben het er niet mee eens omdat..."