'TS, hoe is het nu met je?'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: 'TS, hoe is het nu met je?'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:02

Aan alle kanten heeft men last van de individualisering, van het feit dat de ene mens niet meer geïnteresseerd is in de ander, en dan ís men eens geïnteresseerd, en dan ergert men zich daar weer aan?
Werkelijk, ik snap soms niks meer van de wereld waarin wij leven.

Waarom worden heel veel dingen zo negatief opgepakt en gezien? Waarom wordt zo'n berichtje niet gewoon gezien als wat het hoogstwaarschijnlijk is, gemeende interesse? Nergens wordt gezegd dat TS verplicht is antwoord te geven, maar vragen staat toch vrij? In veruit de meeste gevallen zie ik als reactie van de TS ook juist dat ze het wél heel fijn vinden dat er nog naar gevraagd worden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:07

Ik ben het er eigenlijk helemaal niet mee eens..

als je je verhaal doet, of een vraag stelt..

dan open je een topic voor een probleem of vraag en vraag je om antwoorden adviezen..

je opent toch geen draadje om een compleet dagboek bij te houden?
dat is aan TS zelf dan om wel of niet op terug te komen..

men geeft het zelf ook aan... nieuwsgierig naar wat er uit is gekomen..
dat heeft niets te maken met of het wel of niet netjes is als die nieuwsgierigheid niet bevredigd zal worden.. immers daar is het topic niet voor gestart.

Wel vind ik het zo netjes als TS aangeeft zodra ze uit de discussie stapt..
zodat je niet het gevoel hebt om tegen lucht aan te zitten typen..

dus bijvoorbeeld:

- jongens en meisjes, hartelijk dank voor jullie antwoorden/adviezen. ik ga hiermee aan de slag.
ik beschouw mijn vraag hiermee als afgehandeld en sluit voor mijzelf het draadje (je kunt immers geen draadjes echt sluiten.. maar dan weet men dat je ontstipt hebt)..

of
* iedereen bedankt voor jullie adviezen.. over een poosje zal ik nog wel een keertje een update geven over hoe het nu gaat*

dan is het ook duidelijk dat TS de discussie voor nu verlaat..

en komt er dan geen update.. dan is ook TS hoe gaat het nu .. overbodig.. want als ze er op terug had willen komen, dan had TS dat wel gedaan.

--------------------------------

Ik vind het ergerlijker als het verhaal nog gaande is, een discussie lopende en TS is dan nergens meer te bekkenen zonder uberhaupt iets gezegd te hebben verder..

je zit dan voor jan banketstaaf te tikken voor je gevoel..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:11

Lalidan, ik ben het volledig met je eens.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:13

elenaMM77: Daar ben ik het volledig mee eens. Als de betreffende TS het topic op de door jou beschreven wijze afsluit, is de vraag (TS, hoe is het nu met je) ook weer overbodig geworden.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:14

Lalidan schreef:
Aan alle kanten heeft men last van de individualisering, van het feit dat de ene mens niet meer geïnteresseerd is in de ander, en dan ís men eens geïnteresseerd, en dan ergert men zich daar weer aan?
Werkelijk, ik snap soms niks meer van de wereld waarin wij leven.

Waarom worden heel veel dingen zo negatief opgepakt en gezien? Waarom wordt zo'n berichtje niet gewoon gezien als wat het hoogstwaarschijnlijk is, gemeende interesse? Nergens wordt gezegd dat TS verplicht is antwoord te geven, maar vragen staat toch vrij? In veruit de meeste gevallen zie ik als reactie van de TS ook juist dat ze het wél heel fijn vinden dat er nog naar gevraagd worden.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Mijn gedachten.
Het is ook nooit goed :+

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:21

Mijn lief zegt altijd: wat je over een ander zegt, zegt vaak meer over jezelf.

De zin waar jij je aan ergert, vind ik juist getuigen van interesse / medeleven. net als in real life mensen vervelende / lastige dingen meemaken, gebeurt dit ook op fora. In real life bel / app / sms of loop naar de betreffende person en vraag hoe het nu gaat.

en dan is het aan de persoon in kwestie om aan te geven het wel of niet te willen delen. Zo geldt dat voor mij voor fora ook. Je left toch vaak mee met een ander en dan ben ik oprecht geinteresseerd of de situatie nu anders / beter is.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:23

Ik betrap me daar zelf ook op, dat ik eigenlijk véél te snel leef....wel kan vragen hoe het met iemand anders is, maar ondertussen al in mijn hoofd met hele andere dingen bezig zijn.
Is óók niet netjes.
Dan is een beetje interesse toch echt niet verkeerd.

Ik zou me er maar niet druk om maken, laat het aan de betrokkenen ( TS )zélf over wat ze er mee doen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:32

Rocamor schreef:
Mijn lief zegt altijd: wat je over een ander zegt, zegt vaak meer over jezelf.

De zin waar jij je aan ergert, vind ik juist getuigen van interesse / medeleven. net als in real life mensen vervelende / lastige dingen meemaken, gebeurt dit ook op fora. In real life bel / app / sms of loop naar de betreffende person en vraag hoe het nu gaat.

en dan is het aan de persoon in kwestie om aan te geven het wel of niet te willen delen. Zo geldt dat voor mij voor fora ook. Je left toch vaak mee met een ander en dan ben ik oprecht geinteresseerd of de situatie nu anders / beter is.

En mijn ervaring op fora is dat mensen vaak een tijdje teveel andere dingen aan hun hoofd hadden om nog te reageren, maar dat ze er uiteindelijk beter uit zijn gekomen dan toen ze het topic openden. :)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:36

Ik vind het logisch dat mensen zich afvragen hoe het met de TS is nadat hij of zij een heftige gebeurtenis oid heeft gedeeld. Dit is wel te verwachten lijkt me.
Als de TS niet wil antwoorden, doet hij of zij dat toch gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:40

Ik snap op zich wel dat men geïnteresseerd is in hoe het na verloop van tijd gaat. Maar het valt me wél op dat er een hoop mensen gelijk héél geïrriteerd reageren als TS niet 'op tijd genoeg' reageert of iets laat weten. Vervolgens gaat men dan discussie voeren in het topic of het wel of niet waar zou zijn of dat TS wel of niet asociaal zou zijn om helemaal niks meer te laten horen 'want ze is immers wel online geweest'.

Ik denk dat dat iig is wat TS van dit topic probeert te zeggen, en dáár kan ik me best in vinden. Als men na een jaar wil weten hoe het gaat, stuur diegene dan een berichtje :j Daar heb je meer aan dan het hele topic op te rakelen en lijkt me voor TS ook niet prettig om zich dan door 3 pagina's aan verwijten eerst door te moeten worstelen... (alhoewel soms goed bedoeld, geschreven tekst kan gewoon heel naar overkomen. Soms wil je een bepaalde periode achterlaten.)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:47

ik vind het niet irritant, het is toch gewoon een stukje interesse?
Als iemand een topic opent op bokt, dan verwacht je reacties van mede-bokkers, als je na verloop van tijd dan niets meer van je laat horen, is het toch logisch dat mensen zich afvragen hoe het nu afgelopen is.

Anoniem

Ja, heel herkenbaar. Ik snap heel goed dat mensen die hebben meegeleefd tijdens zo'n topic belangstellend zijn en dat is heel lief. Maar ik denk dat die belangstelling niet altijd voortkomt uit naastenliefde, maar ook omdat mensen een open einde erg onbevredigend vinden. Het is net zoiets als een spannend boek lezen en dan blijkt opeens dat het laatste hoofdstuk ontbreekt....

En als verschillende mensen gaan vragen hoe het is, vind ik in dat opzicht soms inderdaad wat opdringerig. Al is het maar omdat het vaak heftige topics zijn en ik me kan voorstellen dat je soms als TS ook even afstand wilt nemen van al die nare dingen. En het dan best belastend kan zijn om te reageren. Of dat je hoofd er gewoon niet naar staat, omdat je even teveel op je bord hebt en even de energie niet hebt om de behoeften van nieuwsgierige/betrokken bokkers te bevredigen.

Ik zou het wel jammer vinden als mensen die hele heftige dingen meemaken en daar een topic over openen, zich vervolgens verplicht voelen om iedereen te blijven laten weten hoe het gaat.

WinSel

Ik denk dat t gewoon vriendelijk vragen is hoe het gaat. Die mensen zijn oprecht geïnteresseerd, dat is. toch fijn

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:53

Ik zie het ook als iets attents en niet negatief om te vragen hoe het gaat. Ook nooit aan gedacht dat mensen dat als irritant zouden ervaren.

Maar even van de andere kant, als een TS "klaar" is met het verhaal, dan kunnen ze toch een afsluitend berichtje zetten en vervolgens een mod vragen om het topic te sluiten?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 12:54

Safina en Gast3289: dat is idd precies wat ik bedoel. Interesse in elkaar tonen is natuurlijk helemaal goed, daar heb ik ook niets tegen. Het is alleen het opdringerige ervan dat me tegenstaat.

Mensen zeggen hier 'als de TS niet meer wil reageren, doet ze dat toch gewoon niet?' Nee, dat kan inderdaad, maar dan gebeurt het dus dat mensen blijven dooremmeren hoe het nou gaat en of er nog een update is en dat TS wel online is geweest maar... enzovoorts.

safina schreef:
Ja, heel herkenbaar. Ik snap heel goed dat mensen die hebben meegeleefd tijdens zo'n topic belangstellend zijn en dat is heel lief. Maar ik denk dat die belangstelling niet altijd voortkomt uit naastenliefde, maar ook omdat mensen een open einde erg onbevredigend vinden. Het is net zoiets als een spannend boek lezen en dan blijkt opeens dat het laatste hoofdstuk ontbreekt....

En als verschillende mensen gaan vragen hoe het is, vind ik in dat opzicht soms inderdaad wat opdringerig. Al is het maar omdat het vaak heftige topics zijn en ik me kan voorstellen dat je soms als TS ook even afstand wilt nemen van al die nare dingen. En het dan best belastend kan zijn om te reageren. Of dat je hoofd er gewoon niet naar staat, omdat je even teveel op je bord hebt en even de energie niet hebt om de behoeften van nieuwsgierige/betrokken bokkers te bevredigen.

Ik zou het wel jammer vinden als mensen die hele heftige dingen meemaken en daar een topic over openen, zich vervolgens verplicht voelen om iedereen te blijven laten weten hoe het gaat.

Precies dat :j Er is ook een topic (geweest) waarbij elke twee weken dezelfde persoon vroeg hoe het nou met de TS ging, terwijl de TS juist bezig was met alles afsluiten en een nieuwe weg in te slaan. De updates die TS dan braaf gaf klonken dus redelijk hetzelfde 'het gaat wel aardig, naar omstandigheden, etc.' Af en toe nog iets over de situatie, maar het was op zich duidelijk dat die afgerond was. Dan denk ik ook, het is toch klaar? Ga desnoods in PB verder als je echt in de TS geïnteresseerd bent, maar elke keer weer het topic omhoogschoppen voegt niet veel meer toe :n
Laatst bijgewerkt door Foaly op 08-05-15 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:56

Foaly schreef:
Mensen zeggen hier 'als de TS niet meer wil reageren, doet ze dat toch gewoon niet?' Nee, dat kan inderdaad, maar dan gebeurt het dus dat mensen blijven dooremmeren hoe het nou gaat en of er nog een update is en dat TS wel online is geweest maar... enzovoorts.

dat komt door de sensatie zucht van sommige bokkers.. die vinden het dan soms bijna een recht dat TS hen hoogstpersoonlijk bedankt of op de hoogte houdt. het draait dan feitelijk niet meer om de vraag of de antwoorden, maar puur om de sensatielust of de drang om door te willen emmeren.

het zegt dan meer over die mensen, dan over TS :')

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:02

Als een TS niet meer wil reageren kan ze dat met een zinnetje duidelijk maken of een mod vragen een slotje te plaatsen.

Als ik me aan dergelijke vragen zou ergeren, klik ik gewoon topic weg en/of ik ontstip het.

Sjonge kan me er niet druk om maken.... Gewoon de gevolgen van je sorus op internet plaatsen.... Actie-reactie ;)

En dan meteen die vooroordelen van sensatie.... _O-

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:07

Ik snap wel wat je bedoelt, maar als ik kijk naar de topics die ik heb gevolgd ben ik soms ook benieuwd hoe het met de TS gaat na een tijdje. En dat is dan niet vanuit het zoeken van spanning en sensatie maar uit oprechte interesse omdat je toch met iemand meeleeft. Ik denk dat als de TS niet meer wil reageren dat ze dan een slotje kan aanvragen of dit in het topic kan aangeven en het dan ontstippen.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:08

Ik verwonder me meer over het feit dat de TS van dít topic zich hier druk om kan maken. Als er iets op internet staan wat je niet aanstaat, klik je toch weg? :)

Daarnaast als zo'n topic verschijnt, besluit de betreffende TS toch om haar verhaal openbaar te maken? Ik denk dat we allemaal wel weten dat de bokttopics van jaaaren geleden nog naar voren komen bij een zoekopdracht in google.. Daar denk je toch over na als je je sorus op internet gooit? Mag er dan niet (sensatiezoekend of uit pure interesse) gevraagd worden hoe het gaat? Alleen maar om te zorgen dat TS niet opnieuw aan het hele verhaal herinnerd wordt?

Ik vind het een vreemde beredenatie..

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:08

elenaMM77 schreef:
Foaly schreef:

dat komt door de sensatie zucht van sommige bokkers.. die vinden het dan soms bijna een recht dat TS hen hoogstpersoonlijk bedankt of op de hoogte houdt. het draait dan feitelijk niet meer om de vraag of de antwoorden, maar puur om de sensatielust of de drang om door te willen emmeren.

het zegt dan meer over die mensen, dan over TS :')

Maar als je als TS om welke reden dan ook niet meer wilt reageren, dan kun je dat toch eenmalig aangeven. Jongens, dank voor jullie interesse, het gaat (niet) goed / (niet) beter met .... (vul maar in), maar ik ontstip dit topic en zal niet meer reageren.

Dat doen we toch ook als we met mensen praten? Dan geef je toch ook aan dat het "naar omstandigheden goed gaat, maar je er liever niet meer over wilt praten"?

zonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:12

ik ben het deels met je eens. Ik vind persoonlijk dat een Ts een laatste update kan geven.
Als er dan nog mensen door gaan dan zou ik het ook negeren. maar dan heb je wel aan gegeven dat het allemaal goed is gekomen (of niet)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:13

Free2 schreef:
Misschien dat het voor de TS wel fijn is om te weten dat mensen aandachtig hun verhaal hebben gelezen en nu zich oprecht afvragen of haar situatie verbeterd is? En anders kan ze idd ontstippen zoals hierboven gezegd wordt.

Mee eens!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:24

Dat jij een in 90% van de gevallen vraag uit oprechte interesse zo negatief kan opvatten dat je er een topic over maakt zegt toch meer over jou dan over de bedoelingen van die mensen TS.... :wow: Ik snap echt niet hoe je 'hoe gaat het nu met je?' als negatief, onaardig of zelfs sensatie zoeken kunt bestempelen. Dan klopt er imo toch eerder iets in jou belevingswereld niet, vanwaar al dat wantrouwen? :=

Edit: Een topicstarter is voor en zelfs na die vraag nog steeds vrij om te reageren, of niet, maar vragen staat nog altijd vrij. Persoonlijk vind ik 'jammer dat de TS niet meer reageert' dan veel onbeleefder.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 08-05-15 13:27, in het totaal 2 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:26

zonday schreef:
ik ben het deels met je eens. Ik vind persoonlijk dat een Ts een laatste update kan geven.
Als er dan nog mensen door gaan dan zou ik het ook negeren. maar dan heb je wel aan gegeven dat het allemaal goed is gekomen (of niet)

niet persee een update, simpelweg een berichtje waaruit blijkt dat er geen verdere berichten zullen volgen, of mogelijk geen berichten..

Lara_Silver schreef:
Dat jij een in 90% van de gevallen vraag uit oprechte interesse zo negatief kan opvatten dat je er een topic over maakt zegt toch meer over jou dan over de bedoelingen van die mensen TS.... :wow: Ik snap echt niet hoe je 'hoe gaat het nu met je?' als negatief, onaardig of zelfs sensatie zoeken kunt bestempelen. Dan klopt er imo toch eerder iets in jou belevingswereld niet, vanwaar al dat wantrouwen? :=

nieuwsgierigheid en sensatielust is wat anders dan oprechte belangstelling..

vaak zijn het diegene die tegen TS ingaan die vervolgens blijven hengelen naar updates..
Bijvoorbeeld als iemand niet direct een da inschakeld vanwege kreupelheid maar vraagt naar 'wat zouden jullie doen'. er wordt dan vaak al duidelijk aangegeven ik kijk het nog wel even aan.. En dan hoor je niets meer.. vervolgens zijn het vaak diegene die geroepen hebben: DA bellen direct!!!, mensen zouden geen paarden moeten nemen als.. etc die vervolgens vragen 'en TS hoe gaat het nu?

of mensen die continue met klem iets adviseren en eigenlijk vinden dat alleen hun manier of methode de juiste is.. heb je nu al dit of dat ts?

Wantrouwen is al helemaal iets anders.. dat ik vind dat mensen vooral uit sensatielust blijven hengelen, is een smaak die ik krijg uit topics en met name van degene die gaan hengelen.. want het zijn vaak dezelfden. dat is geen wantrouwen.

Als het oprechte belangstelling is, dan verplaats je je in de ander.. met andere woorden, dan ga je er allereerst vanuit dat er een goede reden is waarom TS gestopt is met dat draadje. Dan uit je je oprechte belangstelling via een pb, waarop TS kan beslissen of ze het topic wel of niet weer actueel wil maken met een update. Wat als TS het er niet meer over wil hebben verder, dan heb je wel een draadje weer actueel gemaakt met 'oprechte belangstelling'. Een draadje opgraven dat TS heeft laten gaan in plaats van een pb sturen om te vragen.. dat vind ik niet getuigen van oprechte belangstelling?

en dat staat los van of TS wel of niet beter een laatste berichtje kan plaatsen over of ze wel of niet nog verder gaat spreken.. daar heb ik mijn mening over gegeven.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 08-05-15 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:33

De vraag op zich is niet verkeerd, maar zo volg ik een topic van vorig jaar waar het duidelijk is dat de TS niet meer wil reageren (en ik ook snap na sommige reacties) post er gisteren iemand een hele post over dat dat geen fatsoen is van TS etc. Nu reageerde ik hierop dat ik het niet vond kunnen dat ze zo aanvallend deed op de TS. Komt er een kwade reactie dat ik haar met U moest aanspreken omdat ik "maar een 17, bijna 18 jarige ben"

Sorry maar dan ga je te ver