Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lalidan schreef:Aan alle kanten heeft men last van de individualisering, van het feit dat de ene mens niet meer geïnteresseerd is in de ander, en dan ís men eens geïnteresseerd, en dan ergert men zich daar weer aan?
Werkelijk, ik snap soms niks meer van de wereld waarin wij leven.
Waarom worden heel veel dingen zo negatief opgepakt en gezien? Waarom wordt zo'n berichtje niet gewoon gezien als wat het hoogstwaarschijnlijk is, gemeende interesse? Nergens wordt gezegd dat TS verplicht is antwoord te geven, maar vragen staat toch vrij? In veruit de meeste gevallen zie ik als reactie van de TS ook juist dat ze het wél heel fijn vinden dat er nog naar gevraagd worden.
Rocamor schreef:Mijn lief zegt altijd: wat je over een ander zegt, zegt vaak meer over jezelf.
De zin waar jij je aan ergert, vind ik juist getuigen van interesse / medeleven. net als in real life mensen vervelende / lastige dingen meemaken, gebeurt dit ook op fora. In real life bel / app / sms of loop naar de betreffende person en vraag hoe het nu gaat.
en dan is het aan de persoon in kwestie om aan te geven het wel of niet te willen delen. Zo geldt dat voor mij voor fora ook. Je left toch vaak mee met een ander en dan ben ik oprecht geinteresseerd of de situatie nu anders / beter is.
safina schreef:Ja, heel herkenbaar. Ik snap heel goed dat mensen die hebben meegeleefd tijdens zo'n topic belangstellend zijn en dat is heel lief. Maar ik denk dat die belangstelling niet altijd voortkomt uit naastenliefde, maar ook omdat mensen een open einde erg onbevredigend vinden. Het is net zoiets als een spannend boek lezen en dan blijkt opeens dat het laatste hoofdstuk ontbreekt....
En als verschillende mensen gaan vragen hoe het is, vind ik in dat opzicht soms inderdaad wat opdringerig. Al is het maar omdat het vaak heftige topics zijn en ik me kan voorstellen dat je soms als TS ook even afstand wilt nemen van al die nare dingen. En het dan best belastend kan zijn om te reageren. Of dat je hoofd er gewoon niet naar staat, omdat je even teveel op je bord hebt en even de energie niet hebt om de behoeften van nieuwsgierige/betrokken bokkers te bevredigen.
Ik zou het wel jammer vinden als mensen die hele heftige dingen meemaken en daar een topic over openen, zich vervolgens verplicht voelen om iedereen te blijven laten weten hoe het gaat.
Foaly schreef:Mensen zeggen hier 'als de TS niet meer wil reageren, doet ze dat toch gewoon niet?' Nee, dat kan inderdaad, maar dan gebeurt het dus dat mensen blijven dooremmeren hoe het nou gaat en of er nog een update is en dat TS wel online is geweest maar... enzovoorts.
elenaMM77 schreef:Foaly schreef:Mensen zeggen hier 'als de TS niet meer wil reageren, doet ze dat toch gewoon niet?' Nee, dat kan inderdaad, maar dan gebeurt het dus dat mensen blijven dooremmeren hoe het nou gaat en of er nog een update is en dat TS wel online is geweest maar... enzovoorts.
dat komt door de sensatie zucht van sommige bokkers.. die vinden het dan soms bijna een recht dat TS hen hoogstpersoonlijk bedankt of op de hoogte houdt. het draait dan feitelijk niet meer om de vraag of de antwoorden, maar puur om de sensatielust of de drang om door te willen emmeren.
het zegt dan meer over die mensen, dan over TS
zonday schreef:ik ben het deels met je eens. Ik vind persoonlijk dat een Ts een laatste update kan geven.
Als er dan nog mensen door gaan dan zou ik het ook negeren. maar dan heb je wel aan gegeven dat het allemaal goed is gekomen (of niet)
Lara_Silver schreef:Dat jij een in 90% van de gevallen vraag uit oprechte interesse zo negatief kan opvatten dat je er een topic over maakt zegt toch meer over jou dan over de bedoelingen van die mensen TS....Ik snap echt niet hoe je 'hoe gaat het nu met je?' als negatief, onaardig of zelfs sensatie zoeken kunt bestempelen. Dan klopt er imo toch eerder iets in jou belevingswereld niet, vanwaar al dat wantrouwen?