Ik vind de 1 april grap geen succes, and let me tell you why

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:36

Ik denk niet dat je er te zwaar aan moet tillen. Over het algemeen wordt er ook niet moeilijk gedaan over emoticons. Alleen nu zijn ze vervangen door quotes.
Morgen is het als het goed is weer als vanouds.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:36

Gydja schreef:
Bericht is gisteren geplaatst. Als die persoon dat bericht ook gisteren gelezen heeft zal ze vast wel weten dat het niet zo bedoeld is. Kom op het is maar een 1 april grap. Het is maar voor 1 dag en de meesten zullen vandaag de smiley's/teksten niet te serieus nemen.

Wel vind ik dat ze inderdaad veel te moeilijke worden gebruiken waar ik weinig van snap. Ondanks dat ik best nog wel goed ben in woordenschat.

Hebben we ook eens een educatieve grap! 8-)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 12:37

Het gaat er niet om dat ik me er druk over maak, ik heb wel iets beters te doen. Het gaat mij erom dat ze de volgende keer even beter nadenken over wat ze doen. Alle smilies zijn aangepast, ook in topics waar het gewoon niet gepast is.

Verder zal het me een zorg zijn, ik lees er overheen alleen in dit specifieke geval vind ik het gewoon niet gepast.
Overigens heeft Bokt leukere 1 april grapjes gehad.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:37

DaisyDarling schreef:
Om hier nu over te gaan zeuren.. als je er last van hebt dan zet je toch bokt4 aan, daarbij heb je de gewone smileys. Of je doet even de moeite om te zien welke smiley bij welke zin hoort.
Iedereen weet dat bokt elk jaar een grap uithaalt en je kunt hem bijna altijd omzeilen.
Je ken ook moeilijk doen om het moeilijk doen hè

Echt he" Een grap kan nu eenmaal niet door iedereen leuk gevonden worden..er is altijd wel iemand die het anders of beter kan/wil. Get over it. Als je het zo erg vind kom je toch lekker een dag niet op bokt? of je gaat even naar instellingen..

Bokt mag alleen grapjes uithalen als iedereen het van te voren goed keurt blijkbaar...

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:37

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:38

Ik snap ook niet zozeer waarom deze 1 april grap af zou doen aan de serieusheid van de berichten over een uitvaart....?

hielkebro

ik dacht al, wat is dat ? hebben we een virus op de pc ?

vreemd grapje : s

Sammie

Tazzey schreef:
Het gaat er niet om dat ik me er druk over maak, ik heb wel iets beters te doen.
Waarom open je dan dit topic? Dat is toch al een groot teken dat je je er wel druk om maakt.

Morgen is het weer weg hoor.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:39

Adem in, adem uit hoor ;-)

En inderdaad wel verstandig eens wat 'woordgerelateerde' grappen te implementeren.... leerzaam :D

-O- /3 *\o/* <3 8-) :brr: {:} _/-\o_ :') :j /3 }> :+ ;) :o :( :) :9 :P |( }> }:0

Gydja

DaisyDarling schreef:
Gydja schreef:
Bericht is gisteren geplaatst. Als die persoon dat bericht ook gisteren gelezen heeft zal ze vast wel weten dat het niet zo bedoeld is. Kom op het is maar een 1 april grap. Het is maar voor 1 dag en de meesten zullen vandaag de smiley's/teksten niet te serieus nemen.

Wel vind ik dat ze inderdaad veel te moeilijke worden gebruiken waar ik weinig van snap. Ondanks dat ik best nog wel goed ben in woordenschat.

Hebben we ook eens een educatieve grap! 8-)

haha heb je ook weer een punt :')
Edit: zie dat hij de quotes niet goed mee pakt hahaha
Laatst bijgewerkt door Gydja op 01-04-15 12:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Simoonzel

Man man man man man man man.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:40

Tazzey schreef:
Het gaat er niet om dat ik me er druk over maak, ik heb wel iets beters te doen. Het gaat mij erom dat ze de volgende keer even beter nadenken over wat ze doen. Alle smilies zijn aangepast, ook in topics waar het gewoon niet gepast is.

Verder zal het me een zorg zijn, ik lees er overheen alleen in dit specifieke geval vind ik het gewoon niet gepast.
Overigens heeft Bokt leukere 1 april grapjes gehad.

De gemiddelde mens is prima in staat een 1 april grap los te zien van wat er daadwerkelijk in de topics gepost wordt.

Al zou ik net een dramatisch verhaal hebben gepost zou ik hier nog geen moeite mee hebben. Het een heeft toch niets met het ander te maken.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:40

Zo kun je bij elke grap wel iets negatiefs bedenken. Ik denk dat we misschien eens wat meer humor ergens van in moeten zien.
Ja er zijn misschien leukere grappen geweest maar wie weet vinden andere deze grap weer leuker.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:42

Ze kunnen nou eenmaal niet overal rekening mee houden. Niet te druk om maken, morgen is het weer 2 april en voorbij. }:0 :+ :j

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:42

UK_eef schreef:
Hier moet ik dus veel harder om lachen: http://speld.nl/2015/04/01/liquideren-i ... tvrienden/

En ook dat vinden sommige weer veel te ver gaan..

Conculsie: mensen moeten eens denken..goed het is misschien niet mijn stijl, maar het wordt vanzlf morgen en ik overleef het wel.

Ayasha
Blogger

Re: Ik vind de 1 april grap geen succes, and let me tell you why

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:44

Je kan iets perfect niet oké vinden zonder dat je je druk maakt. Ik iig. Heb een beetje medelijden met mensen die dat niet kunnen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:45

Ik ben best wel iemand die al snel ergens de humor van in kan zien.
Alleen mis ik de humor in deze grap totaal.
Het zal ongetwijfelt leuk bedoeld zijn maar ik ben een beetje bang dat het wel bedacht is door iemand zonder humor als ik zo vrij mag zijn.
Of iemand met "te degelijke humor".
En inderdaad in bepaalde topics hoort dit ook helemaal niet thuis.........daar had wel even anders mee omgegaan mogen worden.

Ach, morgen is alles weer normaal moetje maar denken.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:46

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:47

amandananana schreef:
Bokt doet het niet automatisch, de zinnetjes vervangen de smileys. Ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen niet echt leuk is om te lezen, en misschien hadden ze het bij de IM topics moeten laten. Maar voor de rest, kom op.. het is maar een grapje, er is ingespeeld op de discussie over verkeerd geïnterpreteerde smileys. Als je Bokt 4 aan zet heb je nergens meer last van.

Als het goed is worden op IM gewoon weer de smileys weergeven ipv de teksten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:48

Murthul schreef:
amandananana schreef:
Bokt doet het niet automatisch, de zinnetjes vervangen de smileys. Ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen niet echt leuk is om te lezen, en misschien hadden ze het bij de IM topics moeten laten. Maar voor de rest, kom op.. het is maar een grapje, er is ingespeeld op de discussie over verkeerd geïnterpreteerde smileys. Als je Bokt 4 aan zet heb je nergens meer last van.

Als het goed is worden op IM gewoon weer de smileys weergeven ipv de teksten.

dat vind ik dan weer wel netjes van bokt! +:)+

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:48

Ik niet.....het moest eerst fout gaan en dat had niet nodig geweest

taverno

Re: Ik vind de 1 april grap geen succes, and let me tell you why

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:49

Het is even leuk maar na een uur niet meer ha,ha!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:50

quartel schreef:
Ik niet.....het moest eerst fout gaan en dat had niet nodig geweest

Dat is iets waar niet aan gedacht is bij de voorbereidingen. Zodra het is opgemerkt is het meteen aangepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:52

Ik snap eerlijk gezegd het hele probleem niet?

Want ook al is het een triest topic, waar ts het over heeft, gebruikt diegene toch zelf een lachende smiley in zijn beste wensen tekst?

Ik bedoel maar hoor, waarom is het dan vervelender als dat die zelfde smiley nu ineens "vertaald" is?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-04-15 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:53

Dit voorbeeld is inderdaad een vervelend toeval. Maar morgen is het weer weg. Op IM zijn de smileys inderdaad aangepast omdat dit natuurlijk niet echt gepast is. Op de rest van het forum kunnen we helaas niet filteren in welk topic het wel en niet kan.
Enige wat we bij deze kunnen doen is excuses aanbieden voor deze vervelende situatie, en het enige dat we daarbij kunnen zeggen is dat het morgen weer weg is.