Standje van de "boktjuf"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 09:40

tessyke schreef:
Het heeft geen zin om hier zo kwaad over te worden, modjes volgen ook maar regels op en het is echt niets persoonlijk :)

Nee, maar bokt is zooooo gemeen!

Hoeveel moeite is het om even de regels door te lezen... Als het goed is heeft de slotpost ook de mededeling dat een topic zoals TS had niet is toegestaan, kun je daarop zoeken in de help ;)

Je kan ook een nieuw topic maken zónder die advertentie.

KimD

Re: Standje van de "boktjuf"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 09:45

Naar aanleiding van een paar reacties over leeftijd toch maar even gespiekt in TS gaar profiel.

47... en dan dit topic openen. Vind ik behoorlijk kinderachtig en niet getuigen van iemand die volwassen behandeld Wilt worden.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 09:56

Ik niet maar dat zal dan de leeftijd wel zijn. Ook ik krijg wel eens een berichtje van een mod. Soms terecht maar ook wel eens volledig misplaatst. Mij valt op dat de meeste berichten die ik krijg alles behalve vriendelijk en hulpvaardig zijn. En sommigen een ernstig gebrek aan communicatieve vaardigheden heeft. Om dan nog maar te zwijgen over de terplekke verzonnen dingetjes. Het is de toon die de muziek maakt. En die is niet altijd netjes. Maar ja de mod is heilig. Die mag niet op je zwarte lijst. Die hoeft geen sorry te zeggen of oprechte excuses te maken als die er volledig naast zit. En die moet je vooral prijzen omdat ze het allemaal vrijwillig doen en dus elke inspanning al fantastisch is.

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Standje van de "boktjuf"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:09

Ben ik dan de enige die bijna nooit mot heeft met mods? ik krijg altijd vriendelijk antwoord terug als je maar via pb even uitlegt. word het uitgepraat en krijg je extra uitleg.

Tis ook maar hoe boos je je opstelt naar de modjes. met vriendelijk blijven kom je het verst.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:12

Jennyj01 schreef:
Ik niet maar dat zal dan de leeftijd wel zijn. Ook ik krijg wel eens een berichtje van een mod. Soms terecht maar ook wel eens volledig misplaatst. Mij valt op dat de meeste berichten die ik krijg alles behalve vriendelijk en hulpvaardig zijn. En sommigen een ernstig gebrek aan communicatieve vaardigheden heeft. Om dan nog maar te zwijgen over de terplekke verzonnen dingetjes. Het is de toon die de muziek maakt. En die is niet altijd netjes. Maar ja de mod is heilig. Die mag niet op je zwarte lijst. Die hoeft geen sorry te zeggen of oprechte excuses te maken als die er volledig naast zit. En die moet je vooral prijzen omdat ze het allemaal vrijwillig doen en dus elke inspanning al fantastisch is.

Dat het hier en daar communicatief niet sterk is: Eens. En regeltjes die opeens op de mouw gespeld worden: Check dan even de help. Staat het niet in de help kun je dat altijd terugkoppelen lijkt mij.

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:16

Natuurlijk is het de toon die de muziek maakt, maar daar wringt de schoen dan al snel voor wat betreft online communicatie.
Al snel kan iets anders geïnterpreteerd worden dan dat er daadwerkelijk bedoeld wordt. Communicatie kan inderdaad ondersteund worden door smilies, maar ook die vat niet iedereen hetzelfde op.
Ik vind het erg kort door de bocht om de algemene mod zo ten toon te stellen, terwijl de intentie in het belang van de community algemeen is.
Er moet ergens een lijn getrokken worden en de mods bewaken die grens. Ik ontken niet dat er wel eens sprake kan zijn van misplaatste communicatie, maar dit is zeker niet de algemene tendens. Het kost erg veel werk om alles in rechte banen te leiden en waar mensen werken, worden fouten gemaakt.
Het kan al heel snel dreigend over komen als je een PB van een mod ontvangt, puur vanwege het gezag hier op bokt. Maar zo ook geldt dit voor mensen van de politie, die je met alle goede bedoelingen iets kunnen zeggen, terwijl men zich al snel aangevallen voelt.
Ik denk niet dat je op basis van een enkel berichtje kunt zeggen dat er niet netjes met iemand wordt omgegaan, je kunt altijd om opheldering vragen als je het idee krijgt dat iets niet zo netjes gegaan is. Misschien is het probleem wel de opvatting met de evt. ruis op de lijn en niet de communicatie an sich.
En het is daarnaast natuurlijk een kwestie van geven en nemen, je kunt niet tot in de eeuwigheid verwachten dat men netjes blijft als dit van 1 kant komt: "Behandel anderen zoals jezelf behandeld wil worden".

Ik tracht hiermee niet te zeggen dat er zich nooit een situatie voordoet zoals hierboven beschreven, maar wat mij betreft mag dat toch wat genuanceerder. Het merendeel van het werk dat de mods verrichten maakt het forum leefbaar en is in ons aller belang.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:22

En dit is nou precies wat ik bedoel. Het is in ons aller belang. Het is veel moeite om het allemaal goed te laten lopen. Het is voor de leefbaarheid. Dus?? Dat maakt het al goed. Ik vind het raar dat er niet kritisch naar de mod's gekeken mag worden. En er geen hoge eisen aan worden gesteld wat betreft communicatieve vaardigheden. Of in mijn opinie niet hoog genoeg.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:28

Jennyj01 schreef:
En dit is nou precies wat ik bedoel. Het is in ons aller belang. Het is veel moeite om het allemaal goed te laten lopen. Het is voor de leefbaarheid. Dus?? Dat maakt het al goed. Ik vind het raar dat er niet kritisch naar de mod's gekeken mag worden. En er geen hoge eisen aan worden gesteld wat betreft communicatieve vaardigheden. Of in mijn opinie niet hoog genoeg.

:o? Wie zegt dat je niet kritisch mag zijn?
Ik vind dat alleen wat anders dan jammeren dat je topic gesloten is omdat jij niet de moeite hebt genomen om de regels te lezen...

Verder: het lijkt me weinig professioneel overkomen om in een mod-gerelateerde PB met smileys te gaan gooien dus dat maakt het al wat lastiger. Verder hebben mods ook nog een leven naast Bokt (Nee! Echt!) dus het zou zomaar kunnen dat zo'n berichtje even tussendoor komt, en dan is er geen tijd om poeslief uit te wijden over of je dat alsjeblieft niet meer wil doen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:31

Magrathea schreef:
Verder: het lijkt me weinig professioneel overkomen om in een mod-gerelateerde PB met smileys te gaan gooien dus dat maakt het al wat lastiger. Verder hebben mods ook nog een leven naast Bokt (Nee! Echt!) dus het zou zomaar kunnen dat zo'n berichtje even tussendoor komt, en dan is er geen tijd om poeslief uit te wijden over of je dat alsjeblieft niet meer wil doen.

Het is mij vroeger als mod geleerd (spreken we ook alweer van 8 jaar terug) dat je geen smileys in PB's of TeMs gebruikt. Helaas zie ik ook dat dit de laatste tijd nog wel eens heel anders kan zijn.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:32

Ik heb ook wel eens een vraag gesteld of uitleg gegeven bij een mod. Soms wel en soms geen antwoord gekregen. Tja, iedereen doet zijn best, vrijwillig wel te verstaan. En als het eens wat minder aardig overkomt bedenk dan dat ze zich wel voor bokt inspannen! Ook zonder een diploma in diplomatiek handelen te hebben, het hoeft niet professioneel want waar wordt dan de grens gelegd? Fijn toch dat ze meewerken? Dit is een hobby, je doet het voor je plezier, relax! en geniet van je paard en alles daar omheen, zou ik zeggen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:34

Seb8iaan: _/-\o_

Verder: als jij als een volwassene behandeld wil worden zul je je ook volwassen moeten gedragen. En daarmee begin je al verkeerd door een topic te openen over 'de boktjuf'. Ontzettend neerbuigend naar de mods die ook maar mensen zijn en dit werk vrijwillig doen.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:34

Ben het eens met de vele reacties die zeggen dat de toon de muziek maakt.
Het slotje lijkt hier wel op zijn plaats als ik het zo begrijp maar de pb tjes van de mods zijn vaak kortaf en soms ronduit onbeschofd. Normale vormen van communicatie worden slecht aangehouden.
Uitleg vragen aan de betreffende mod krijg je geen reactie en zelfs als je een klacht bij een hoofdmod neer legt Krijg je geen reactie. Of na aandringen, weken later.
Commentaar op de heilige mods is inderdaad uit den boze want ze doen immers alles vrijwillig...

Ik doe ook veel vrijwilligers werk maar dat geeft mij geen vrijbrief om onbeschoft te zijn en ik voel me zeker niet verheven boven anderen..

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:36

Hogere communicatieve vaardigheden eisen, terwijl er aan de eigen communicatie ook te sleutelen valt :')

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:38

Seb8iaan schreef:
Hogere communicatieve vaardigheden eisen, terwijl er aan de eigen communicatie ook te sleutelen valt :')

Dat is precies wat ik bedoel :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:38

Seb8iaan schreef:

[backseatmod] op de bal, niet op de man [/backseatmod]
O:)

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:39

amandananana schreef:
Verder: als jij als een volwassene behandeld wil worden zul je je ook volwassen moeten gedragen. En daarmee begin je al verkeerd door een topic te openen over 'de boktjuf'. Ontzettend neerbuigend naar de mods die ook maar mensen zijn en dit werk vrijwillig doen.

Dit dus. Je bent 47, gedraag je ernaar.

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:41

willemieke schreef:
de pb tjes van de mods zijn vaak kortaf en soms ronduit onbeschofd..

Wat is in dit geval "vaak" en wat moet ik me indenken bij "onbeschofd"?

willemieke schreef:
ik voel me zeker niet verheven boven anderen..

Niet iets té generaliserend voor die enkele specifieke gevallen?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:42

Vjestagirl schreef:
Ik denk dat de mods er niet aan kunnen beginnen om iedereen eerst een waarschuwing te geven met een lijst van mogelijke veranderingen erbij, om vervolgens later nog een keer terug te komen om te zien of het daadwerkelijk gedaan is.

Inderdaad. En als ze het een uur later past aanpast dan is er al een pagina reacties over die advertentie.

Waarom is het trouwens een probleem om een nieuw topic te openen? Je kan je oude OP nog steeds deels gebruiken, gewoon knippen plakken uit het gesloten topic.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:09

Seb8iaan schreef:
willemieke schreef:
de pb tjes van de mods zijn vaak kortaf en soms ronduit onbeschofd..

Wat is in dit geval "vaak" en wat moet ik me indenken bij "onbeschofd"?

willemieke schreef:
ik voel me zeker niet verheven boven anderen..

Niet iets té generaliserend voor die enkele specifieke gevallen?

Ga eens even voor je kijken of ik nog zo'n onproffecioneel berichtje voor je heb en het plaatsen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:12

Zou ik niet doen: pb's openbaarmaken mag ook niet :+

Verder ben ik het wel eens met Seb8tiaan en Margrathea. De mods doen ook hun best, en kritisch zijn is altijd goed, maar zelf een beetje moeite doen en de regels lezen voor je ergens aan begint is misschien wel een goed idee.
Laatst bijgewerkt door Foaly op 23-03-15 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:13

En zo hou je het lekker onder de pet.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:14

Wat hier in het topic staat mag je gewoon gebruiken lijkt me. Pb's is dan weer een ander verhaal maar daar hebben we het geloof ik ook niet over..

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:17

Ik neem aan dat zolang je namen, context etc. er vanaf stript (dus niet herleidbaar) het niet zo'n probleem zou moeten zijn om een onproffecioneel onprofessioneel berichtje te plaatsen.
Correct me if I'm wrong :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:20

willemieke schreef:
Ben het eens met de vele reacties die zeggen dat de toon de muziek maakt.
Het slotje lijkt hier wel op zijn plaats als ik het zo begrijp maar de pb tjes van de mods zijn vaak kortaf en soms ronduit onbeschofd. Normale vormen van communicatie worden slecht aangehouden.
Uitleg vragen aan de betreffende mod krijg je geen reactie en zelfs als je een klacht bij een hoofdmod neer legt Krijg je geen reactie. Of na aandringen, weken later.
Commentaar op de heilige mods is inderdaad uit den boze want ze doen immers alles vrijwillig...

Ik doe ook veel vrijwilligers werk maar dat geeft mij geen vrijbrief om onbeschoft te zijn en ik voel me zeker niet verheven boven anderen..

Er wordt hier wel in extremen gesproken zeg :') heerlijk.

Wat veel mensen lijken te vergeten is dat dit een forum is waar je voor je lol zit, en waar achter de schermen een groep vrijwilligers zit die zich inzet om het hier een beetje gezellig te houden.

Als je het niet met het beleid eens bent kan je jammeren dat je zo zielig bent en de boktjuf gemeen, maar daar ga je geen hernieuwd respect mee verdienen. Van mij niet althans. :o

PB's openbaar maken mag inderdaad niet, het is namelijk een PERSOONLIJK bericht dat je stuurt. Deze regel is voor zover ik weet met name bedoeld voor gebruikers onderling (kun je anders nare dingen mee doen) maar als we uitzonderingen gaan maken voor PB's van mods dan is dat ook een beetje scheef, vind je niet? :o

Hoe dan ook, niemand verplicht je om hier te zijn. Als het beleid je niet aanstaat, voeg je bij het team wanneer ze mensen zoeken, kun je zelf ervaren dat het allemaal niet zo zwart wit is. En anders zijn er nog tal van andere mooie dingen in het leven buiten Bokt. :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:22

Het is inderdaad niet de bedoeling om PB's openbaar te maken.

Probleem is soms dat voor de meeste standaard zaken die voorkomen op het forum (topic verkeerd geplaatst, topic niet helemaal volgens de regels) er ook standaard PB's zijn. Als een moderator op een dag veel van dergelijke gevallen tegen komt dan wordt er al snel naar een standaard PB gegrepen die verstuurd wordt. Een dergelijke PB kan dan inderdaad onpersoonlijk of als een 'standje' over komen.

Soms heeft een moderator wat meer tijd en wordt er even gekeken of een PB een beetje aangepast kan worden naar de individuele situatie, dan wordt er een wat meer persoonlijke PB verstuurd :-)