Het kunnen zien van 'stille meelezers'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Re: Het kunnen zien van 'stille meelezers'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:55

Ik zou het ook wel heel handig vinden. Ik klik best veel topic's aan die ik wil volgen maar waar op ik niet reageer. Simpel weg omdat ik het niet nodig vind om overal op te reageren of het antwoord al is gegeven, dan wil ik alleen weten wat het antwoord is.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:56

Maar dat iemand het topic ooit heeft aangestipt, wil toch niet zeggen datie het nog steeds volgt?

Ik ontstip zelden topics, eigenlijk alleen als een topic waar ik een keer in heb gereageerd niet meer interessant voor me is en wel heel actief blijft en dus steeds bovenaan komt te staan.

Maar anders laat ik het stipje er gewoon instaan en hoeft dat niet te betekenen dat ik een topic nog dagelijks aanklik als er nieuwe updates zijn.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:58

Dat is hetzelfde verhaal als met reageren, Marije_jiplover. Als iemand reageert betekent het niet dat diegene het topic later nog volgt. Het is slecht een steuntje voor de TS om te kijken of mensen wel geïnteresseerd in het topic zijn. Onnodig updates plaatsen is soms best vervelend. :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:03

Maar het zegt dan toch niks?
Of iemand nu ooit heeft gereageerd en niet heeft ontstipt erna, of iemand heeft ooit een keer gestipt en nooit meer ontstipt, in beide gevallen blijft de uitslag hetzelfde.

Je kunt het idee hebben van tig volgers, maar je weet echt niet of ze nog steeds naar je updates kijken.
Wat voegt het dan toe?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:04

Ik heb meer topic's waar ik ooit een keer een reactie in heb gegeven en waar ik nooit meer in kijk dan topic's die ik een stipje geef. Als ik topic's een stipje geef vind ik ze echt interessant als ik reageer hoef ik het ook niet donders interessant te vinden maar soms wil ik gewoon mijn mening geven of op een foto reageren dat het een leuke foto is.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:07

Wel als de TS daarbij het gevoel krijgt dat het topic bekeken wordt. Als ik zie dat er 10 volgers zijn, betekent het inderdaad niet dat iedereen ook daadwerkelijk volgt. Maar als je zoiets ziet staan, kun je op zijn minst gewoon updates blijven posten voor de mensen die wél meelezen. Als je ziet er niemand meeleest, dan heb je ook zekerheid dat je geen updates hoeft te plaatsen.
Echter, niet iedereen is zoals 'ik verwijder niks uit mijn Eigen Berichten.' Er zijn wel degelijk mensen die dat doen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:08

Maar er is geen verschil tussen een stipje omdat je op 'topic volgen' hebt geklikt, of dat je hebt gereageerd. BIj een reactie krijg je dat stipje van 'topic volgen' automatisch, is exact hetzelfde stipje.
Anders stonden de topics die je volgt wel in een ander rijtje dan de topics waarin je hebt gereageerd.

Dus zegt het aantal volgers niks, omdat je dan ook de mensen die ooit 1x een reactie hebben gegeven erbij hebt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:09

Marije_jiplover schreef:
Maar er is geen verschil tussen een stipje omdat je op 'topic volgen' hebt geklikt, of dat je hebt gereageerd. BIj een reactie krijg je dat stipje van 'topic volgen' automatisch, is exact hetzelfde stipje.
Anders stonden de topics die je volgt wel in een ander rijtje dan de topics waarin je hebt gereageerd.

Dus zegt het aantal volgers niks, omdat je dan ook de mensen die ooit 1x een reactie hebben gegeven erbij hebt.

Op zich valt dit na te tellen, met enige moeite. Daarnaast denk ik dat mensen eerder een stipje bij een topic zetten dan reageren.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:10

Als je wil weten of je updates echt gelezen worden, kun je volgens mij het beste naar de berichtenteller kijken. Waar staat die op als je je update plaatst en waar staat die op als je een halve of hele dag later weer kijkt?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:12

Marije_jiplover schreef:
Als je wil weten of je updates echt gelezen worden, kun je volgens mij het beste naar de berichtenteller kijken. Waar staat die op als je je update plaatst en waar staat die op als je een halve of hele dag later weer kijkt?

In principe zou dit dezelfde werking hebben als dat jij zegt. Ten eerste, ik klik soms topics aan die ik niet wil/hoef te lezen. Deze komen wel bij de kijkers te staan. Daarnaast klik ik ook wel regelmatig topics aan en zie ik achteraf dat ik dat topic niet wil volgen. Daar zal ik vast ook niet de enige in zijn. :)
Kortom, een bezoekersteller zegt eigenlijk niks.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:15

Dat klopt inderdaad, maar geeft wel een betere indicatie van of er überhaupt nog naar je topic wordt omgekeken/wordt aangeklikt als je updates plaatst, dan het aantal mensen dat ooit volger is geworden.
Je weet alleen inderdaad nog steeds niet of mensen dan op je updates zitten te wachten, of dat ze het aanklikken en denken, ach, laat maar, dit topic vind ik niet interessant.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:17

De beste indicatie is een combinatie ervan. Maar persoonlijk denk ik dat het bezoekersaantal bij je topic eigenlijk vrij weinig zegt. Als je het mij vraagt, even vanuit mijn ooghoeken gezien, denk ik dat als je volgers ziet, je een gevoel krijgt dat het gelezen wordt. Als daarbij het bezoekersaantal omhoog kruipt, dan heb je een goede combinatie.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:20

Ik vind dit een beetje een 'narcistisch' dingetje :o . Ik heb meerdere volgtopics en al volgt maar 1 iemand het vind ik dat leuk. Ik haal mijn voldoening/drive om te posten niet uit het aantal reacties of volgers, maar uit het feit dat ik het gewoon leuk vind om te doen :)

Snap de toegevoegde waarde niet zo :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:23

Je kan toch ook gewoon vragen 'wordt mijn topic nog gevolgd?'
Als er niemand reageert heb je je antwoord.

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:27

Ik vind het wel een goed idee! :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:28

Marije_jiplover schreef:
Maar dat iemand het topic ooit heeft aangestipt, wil toch niet zeggen datie het nog steeds volgt?

Ik ontstip zelden topics, eigenlijk alleen als een topic waar ik een keer in heb gereageerd niet meer interessant voor me is en wel heel actief blijft en dus steeds bovenaan komt te staan.

Maar anders laat ik het stipje er gewoon instaan en hoeft dat niet te betekenen dat ik een topic nog dagelijks aanklik als er nieuwe updates zijn.

De topics waarin de stipjes handig zijn, zijn ook juist topics die geregeld bovenaan komen te staan. Anders is er uberhaupt niks om te volgen en niks om te willen zien hoeveel mensen je volgen :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:31

Danique schreef:
Je kan toch ook gewoon vragen 'wordt mijn topic nog gevolgd?'
Als er niemand reageert heb je je antwoord.

Dat vind ik dus ook een strak plan, dan komen de stille meelezers maar uit de kast ~~}>

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:41

Ik zou het meer beschouwen als iets extra's waar niet teveel waarde aan gehecht moet worden. :) Maar dus wel leuk is zodat je kan zien of je dus gevolgt wordt!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:02

En hoe zien jullie dit voor je dan? :) Je kunt al zien hoe vaak er in je topic is gekeken (waaronder ook jouw eigen views), wat zou de meerwaarde zijn van het aantal stipjes/specifiekere statistieken?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 21:50

Nou ja, dan kan je gewoon zien of er veel mensen meelezen met je discussie/informatieve topic. Soms heb je bijvoorbeeld al een oplossing voor je probleem gevonden, maar schrijf je dit niet in je topic omdat je denkt dat niemand geïnteresseerd is.

Bovendien vind ik stipjes altijd iets meer van interesse komen dan bijvoorbeeld views. Als je een leuke/interessante titel hebt kunnen er ook een hoop mensen op klikken die het uiteindelijk niks aan vinden.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 15:42

En ik geloof nog altijd niet dat het aantal vieuws altijd klopt

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 15:47

Ik ben ook voor! Ik zet ook vaak een stipje omdat ik het interessant vind, maar niet genoeg kennis heb om mee te praten. Dat is inderdaad ook zo, dat als ik een leuke titel zie ik het topic aanklik, maar het later toch niet ga volgen.

Wat ik ook wel eens doe, een reactie plaatsen en het stipje weer weghalen. Dan word ik niet de hele tijd lastig-gevallen met dat irritante oranje ding in mijn lijst :')

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 15:54

Shirley schreef:
Ik denk dat als mensen niet de moeite nemen om te reageren, ze het ook waarschijnlijk niet zo interessant vinden...

Ik reageer eigenlijk nooit.. maar volg wel veel topics. :)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:32

Nagini schreef:
Shirley schreef:
Ik denk dat als mensen niet de moeite nemen om te reageren, ze het ook waarschijnlijk niet zo interessant vinden...

Ik reageer eigenlijk nooit.. maar volg wel veel topics. :)

Ik ook. Heb in dit topic ook heel lang meegelezen haha.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:35

Je hebt ook soms van die volgtopics en soms, als er weinig reacties zijn, vraag je je toch af of je nog een update moet plaatsen. Wanneer je weet dat je volgers hebt, dan plaats je sneller een update ookal zijn er weinig reacties

Maar of het technisch mogelijk is, dat is de vraag. Dus Bart of Shadow?